35+ mama's, deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, lieverd, ik lees je berichtje echt met tranen in m'n ogen. Ik vind het zo geweldig voor je dat jullie er weer voor gaan, Chris, je bent een kanjer! Een mooier valentijnscadeau had je je vrouw niet kunnen geven!

Zet hem op Natas en Chris, we hopen snel op mooi roze nieuws hier!!! Dikke knuf voor jullie allebei.

En Natas, de statistieken liegen er inderdaad niet om, maar zie maar aan koffieleutje, zij heeft het hem toch ook maar geflikt.

Diaantje, in het begin was m'n lidteken ook een verdikking hoor. Maar nu na 1 1/2 jaar zie je eigenlijk niets meer dan een mooi streepje. Ik heb er zodra de wond dicht was steeds calendula zalf opgesmeerd.

Cindy, wat vervelend joh, dat je steeds ziek bent en dat je kleine meisje hier ook 'vrolijk' in meedoet. Beterschap en ziek maar lekker uit. Hoop je hier snel weer meer te zien.

Dag Dop, leuk je weer even van de meeleesbank af te hebben gezien!

Hoi Hellen, fijn jou ook weer even hier te zien en zie dat ook jij een wens hebt voor een brusje voor Roosje. Ben benieuwd of jouw wens hierover ook in vervulling mag gaan.

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Over hulp bij m'n eetprobleem, die ga ik zeker krijgen, vanmiddag wordt besproken in welke vorm ze dit gaan gieten en volgende week zal een plan van aanpak met mij worden besproken. Dus in principe is een en ander in gang gezet nu.

Ben vandaag weer bij de diëtiste geweest en dat was behoorlijk confronterend. De angst om weer aan te komen is groot, erg groot. En net zo groot is de angst dat ik juist bij het meerderen in het aantal calorieën weer door ga slaan. En net zo groot is de angst dat ik naar de andere kant aan het doorslaan ben, wat dat risico is nu zeer aanwezig.

M'n hele leven heb ik geen enkele controle gehad over de hoeveelheden die ik at. Bleef maar dooreten tot ik knapte en da's fout. De controle die ik er nu wel overheb ervaar ik als heel prettig en dat baart de diëtiste zorgen. Ik denk vanwege het risico op doorslaan naar de andere kant.

Heb nu dan ook 2 duidelijke opdrachten meegekregen. Calorieën meerderen tot 2000 en m'n innige relatie met de weegschaal verbreken aangezien ik daar te vaak op sta. Zelf heb ik daar geen problemen mee, de diëtiste des te meer. En aangezien ik toch echt van mijn probleem af wil, zal ik erg mijn best doen om braaf naar haar te luisteren.

Ze liet ook doorschemeren dat ze me misschien nog wel weer een kilootje aan wilde laten komen. En nu wil ik niet eigenwijs zijn, maar ik ben veel te blij met m'n nieuwe omvang en gewicht om daar ook nog maar iets in te veranderen. Ik wil echt niet minder wegen dan nu (momenteel schoon aan de haak 57,5 kg), maar zeker ook niet veel meer. Vind dit echt een mooi gewicht bij 1.60 m.

Maar goed, vanaf vanavond moet ik beginnen met een stukje kaas of wat nootjes te eten naast de crackers die ik al eet. En verder denk ik dat ik weer eens rond ga kijken voor ander broodbeleg erbij dat wat minder mager is. En daar zal ook voor mij wel een en ander in te vinden zijn.

3. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Koffie,
    mooi dat er al flink wat gewicht af is. Ieder nadeel heeft zijn voordeel zelfs met zo'n mega wond.
    Fijn ook dat het weer beter gaat met je. Ik vind het wel heftig hoor, zo lang loop je al met die wond. Gelukkig is het echt beter aan het worden nu.

Ach Diaantje, heeft die kleine vent krampen, zo zielig...
    ik hoop dat de zonnebloemolie werkt.
    Oh, ik lees dat hij net gepoept heeft, ziet er relaxed uit die kleine man :)

Lola,
    leuk dat je weer hier bent! Ik voreg me al af hoe het met jullie ging. Goed dus.
    Wat leuk Emma is nog steeds een blondine in wording. Gaaf die toiletfoto! Ik hoop dat Jasmijn zich later niet schaamt ;)
    Hoe oud is Jasmijn nu eigenlijk? ook al een grote griet nu.
    He Cindy, wil jij je kind niet ziek maken!?? Helaas is daar weinig aan te doen he! Vervelend dat ze ook ziek is geworden. Beterschap voor haar.

Inez,
    Als ik zo meelees met je eetprobleem denk ik dat het belangrijkste eigenlijk nog komt. nl, normaal met eten omgaan. Dat zal vast nog wel moeilijk zijn. Ik ken een paar vrouwen die ook eetproblemen hebben gehad. En die gaan nog steeds een beetje krampachtig om met eten. Niet heel serieus erg, maar wel steeds nadenken over calorien en er mee bezig zijn. Ik vind het fijn te horen dat je daar hulp bij hebt.Je kunt dit vast ook nog wel!
    En dan Natas, ik las het net al, maar wat geweldig zeg! Ik vind het zo leuk voor je. Wat een lieverd om zich zo bewust te zijn van jouw gevoelens en er wat mee te doen. Ook als hij niet overstag was gegaan, het is wel heel fijn dat hij het zo serieus neemt. Ik lees hier vaak wel anders.
    En ook leuk, kunnen we samen weer voor een beebje.:D Maar het er niet te veel over hebben hoor!

Wij gaan er nu ook maar wat meer werk van maken nu we eenmaal verhuisd zijn. Ik had gehoopt dat het in de drukte lekker tussendoor zou gebeuren, maar helaas, dat is niet gebeurd. Nu maar weer bewust aan de kindjesmaken hobby ;) Succes ook jullie.

4. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ INEZ: oké, ben ik weer wat gerust gesteld inzake het litteken. Voor wat betreft je eetprobleem: heb er alle vertrouwen in dat je het gaat volhouden, je bent al zover gekomen en je bent zo'n sterke vrouw, dat het echt wel goed komt. Ik denk dat het het belangrijkste is dat jij je er lekker bij voelt. En als de diëtiste het heeft over aankomen en jij voelt je daar niet lekker bij, omdat je zo hard gewerkt hebt voor het bereikte gewicht, zou ik dat gewoon eerlijk aangeven.

@ ANNA: oh, geweldig, jullie ook voor een brusje voor de kleine meid. Hoop dat hier binnenkort een ware babyboom ontstaat. Succes!!

5. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Cindy, veel beterschap voor jou en Rosanne.

Inez, ik zal je berichtje aan Chris doorgeven :D
    Ik heb geen ervaring met een eetprobleem, maar wel met roken. Niet helemaal vergelijkbaar, maar ik kan me wel iets bij jouw probleem voorstellen. Het lijkt me heel moeilijk om niet of naar de ene of naar de andere kant door te slaan. Ben benieuwd naar dat plan van aanpak.

Dank je Anna!
    Jullie ook heel veel succes.

Ik heb wel heel snel de ovutesten besteld meiden, maar we doen rustig aan hoor. We hebben het een en ander op te starten, want naast Chris z'n probleem blokkeert hij bij zwangere vrouwen en bij vrouwen die borstvoeding geven (hij kan dat in zijn hoofd niet rijmen met seksualiteit)..... de laatste ruim 2 jaar hoor ik tot 1 van deze 2 groepen, dus veel seks hebben wij al lange tijd niet gehad. Daarmee ook een beetje een beladen onderwerp geworden, dat start je niet zo maar op met ook nog es de druk van een ovutest erbij

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, da's lastig, dat hij naast z'n probleem ook nog eens blokkeert bij zwangere vrouwen en vrouwen die BV geven. Je had het er in een ander topic pas geleden over eventueel de BV af te willen bouwen. Ben je er al over uit of je dat inderdaad gaat doen nu?

Prachtig plaatje trouwens van oma en kleindochter.

Natas, deels is het inderdaad vergelijkbaar. Het gaat grotendeels om het afkicken van een verslaving. Met dat verschil dat roken in principe geen eerste levensbehoefte is en eten wel.

Eten wordt hiermee inderdaad een heel beladen onderwerp Anna. Je kunt niet zonder, maar te veel is ook niet goed. Ben nu net als de vrouwen die jij kent de hele dag calorieën aan het tellen.
    De diëtiste vond dit geloof ik wel zorgwekkend. Zelf heb ik zoiets van, ik ben zoekende naar het aantal calorieën waarbij ik me het prettigste voel en daarbij word ik voor mijn gevoel ondersteund door de weegschaal en het bijhouden van wat ik eet.

Volgende week vrijdag krijg ik een plan de campagne, ben erg benieuwd. Ondertussen ga ik inderdaad ook wel meerderen, want er moet niet weer binnen een paar dagen weer een kilo af, maar ik bouw het wel op mijn eigen tempo op.

Diaantje, ik heb de diëtiste ook al aangegeven dat het gewicht waar ik nu op zit voor mij het meest ideale is. Natuurlijk ben ik me er van bewust dat ik kan schommelen en dat geeft niet, dat hoort erbij. Ik ga alleen niet bewust meer eten om weer 1 kilo aan te komen. Daar is ikke nu eenmaal te eigenwijs voor. Ben veel te blij met hetgeen ik heb bereikt.

Ze schrok alleen van een verhaal wat ik vertelde. Ik had vorige week bij een tweedehandszaak een ontzettend leuk als nieuw uitziend winterjasje meegenomen.
    Kom ik thuis, kijk ik naar de maat, zie ik tot mijn schrik dat het om een meisjesjas gaat (een maatje 164 die ruim valt). Dat verwacht je niet van een jas die tussen de damesjassen hangt.
    Want andere jasjes die ik zaterdag had gekocht waren allemaal maat 40/42. Dus zo'n extreem klein maatje heb ik echt niet.

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Inez, ik weet nog niet zeker of ik de BV af ga bouwen. Misschien wel, ze wordt naar mijn gevoel een beetje te groot ervoor (maar ja, aan de andere kant is het altijd ook wel een fijn moment).
    De wens voor een 2de zou dit wel wat kunnen bespoedigen, maar ook los daarvan hebben we er laatst al es over gepraat mbt onze intimiteit. Chris eist niks van me hoor en aan de ene kant vindt hij de BV ook mooi en goed, maar hij zou het zo langzamerhand wel prettiger vinden denk ik als we stoppen.

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lijkt me evengoed best moeilijk, om daar een definitieve beslissing in te nemen. Enerzijds is het zo'n mooi, intiem moment, anderzijds, kleine meisjes worden groot en alleen jij kunt de knoop doorhakken over al dan niet een al wat groter wordend meisje door blijven voeden.

Sterkte met het nemen van je beslissing.

9. Wauw Natas, wat een geweldig nieuws! Zit met tranen in mijn ogen. En fijn dat wij hier een steentje aan hebben kunnen bijdragen. Ik ga keihard duimen dat het mag lukken nog een keertje zwanger te worden.

Succes!

Leuke foto van Danique met je moeder. Je moeder heeft een leuke jeugdige uitstraling vind ik...

10. O jee, het buikgriepvirus in huis. Erg vervelend om samen met je kind ziek te zijn :(. Roy en ik zijn eens dezelfde nacht gaan spugen terwijl Jasmijn ook al een paar dagen buikgriep had. Dan voel je je knap ellendig.

Dikke knuf voor jou en Rosanne en heel veel beterschap gewenst!

11. @Annn: Ook al 'stoute' plannen, lees ik. Ik hoop dat jullie wens snel uit mag komen...

@Inez: Ik schrik wel een beetje van jouw verhaal, eigenlijk. Het klinkt toch best obsessief. Ik hoop dat het je gaat lukken om op een meer ontspannen manier met eten, calorieën en de weegschaal om te gaan.
    Maar ik vind 57,5 kilo bij een langte van 1,60 meter absoluut niet aan de lage kant. Ik weeg namelijk evenveel en ben 3 cm langer dan jij. En als ik heel eerlijk ben, weeg ik zo'n 2 kilo teveel. Dat komt van het snoepen en dan krijg ik zo'n buikje dat een beetje over mijn broekrand puilt. Dus ook hier absoluut geen overgewicht, maar voor mijn eigen gevoel mag het een kilootje minder...
    En wat dat jasje betreft: Ik heb een joggingbroek en skibroek in maat 164. Een ook mijn handschoenen hebben een kindermaat. Past prima hoor...

12. Ik ben vanmorgen lekker met de kids gaan sleeën. Aangezien Jasmijn liever trekt dan zit, maar Emma dat minder leuk vindt aangezien Jasmijn niet zo snel vooruit komt, dacht ik de oplossing gevonden te hebben door een oud sleetje erbij te nemen en daar grote Nijn op te zetten...

Jasmijn was inderdaad helemaal in haar nopjes met haar eigen slee, maar nu was het Emma die na een klein rondje door de wijk liever door de sneeuw wilde stappen ;). Dus maar terug naar huis en lekker in de achtertuin gespeeld. Samen een sneeuwpop gemaakt en van de glijbaan geweest. Op een gegeven moment had Emma ijskoude handjes, maar zette het op een brullen als ik opperde om naar binnen te gaan.

Maar toen we een kwartiertje later écht naar binnen gingen, bleek ze knalrode handjes te hebben van de kou en begon ze te huilen toen haar handjes weer opwarmden. Dat vond ik dan ook weer erg sneu...

Misschien is het een idee als ík de volgende keer op de slee ga zitten en de kids laat trekken... ;)?

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Haha, Lola, ik zie het helemaal voor me hoe je door de meisjes op de slee wordt getrokken.

Helaas zie je het goed, momenteel is het echt een obsessie. Heb ook niet voor niks om hulp gevraagd, want ik was er stiekem al wel een beetje bang voor dat dit zou gaan gebeuren.
    Komt mede een beetje omdat ik perfectionist ben. Best lastig soms, maar goed, met een beetje (boel) hulp gaat het vast goedkomen.

Gelukkig ziet mijn man het ook hetzelfde als jij, dat ik nu met 57,5 kg echt niet te licht zit. Ik zou het pas zorgwekkend vinden als ik nu ruim 10 minder zou wegen, dan zit ik nl op ondergewicht.
    En volgens mij is het het belangrijkste dat ik me hierbij goed voel. Minder wil ik zeker niet, maar meer vind ik ook niet nodig.
    En ook jij met sommige dingen maat 164. Fijn om te horen. Zijn wij tenminste niet de enigsten die het niet raar vinden.

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Dank je Lola!
    Die foto van mijn moeder is genomen voor de dood van mijn stiefvader. Moet zeggen dat die uitstraling inmiddels anders is.

Ah gosh, arme Emma :p

15. @Natas: Het doet me verdriet te lezen dat je stiefvader gestorven is. Ik heb wel nog meegekregen dat het niet goed met hem ging, maar schrik nu toch wel van dit bericht.
    Gecondoleerd met dit verlies en ik wens jou en je moeder héél veel sterkte bij het verwerken hiervan...

16. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Meiden, eigenlijk waren wij al een tijdje bezig met onze kinderwens hoor! ;)Ik was eerst bang dat wanneer ik zwanger zou worden de BV or Yara niet meer zou blijven. Graag wil ik haar tenminste het eerste jaar door blijven voeden. Maar uiteindelijk zijn we toch al weer even bezig. Maar mede door alle drukte is er hier ook niet al te veel activiteit in bed. Meer moetjes voor een beebje. :( Maar dat is natuurlijk ook niet helemaal handig.

Gelukkig hier geen grote 'problemen' met borsten die ook voeden. (hoewel ik wel het gevoel heb dat het invloed heeft) Ik zou het ook erg moeilijk vinden om dat als argument mee te nemen bij het stoppen. Niet als ik daarna snel zwanger zou zijn, maar wel als dat niet lukt of er weer een MK zou komen. Dan vind ik het voeden toch wel erg intiem en prettig voor ons beiden. Maar ons meissie is ook nog wel een stukkie kleiner.
    Het lijkt me gewoon het prettigst als ze stopt omdat er een brusje komt ;)

Natas, heb je verder wel duidelijke kenmerken van een eisprong? Ik merk aan mijn afscheiding goed dat het ongeveer tijd is voor een intiem moment:p Dat kan het in het begin nog wel even luchtiger houden. Hoewel het natuurlijk bij jullie wel wat lastiger is en je graag echt het goede moment plant.

Inez,
    Ik hoop dat je zonder weegschaal kunt gaan leven. (je merkt nl heel goed aan je broeken hoe het staat met je gewicht).

Lola, ik zie niet in waarom jouw meiden niet eens wat terug kunnen doen ;) Met zijn tweetjes moet het lukken de heuvel af:D

17. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ben je al een beetje gewend in jullie nieuwe huis Anna?

Vanochtend weer wezen zwemmen met de dames, het was Alyssa's laatste les bij de ochtendgroep omdat ze over 1 1/2 week naar school gaat. Al een beetje haar verjaardag daar gevierd en getracteerd en de ochtendlessen afgesloten met een tosti.

(en ja, mams heeft braaf en dapper ook 3/4 tosti meegegeten).

En oja, Alyssa is weer een certificaatje rijker. Zij mocht het spits afbijten dat ze er 1 kreeg ter afsluiting van de ochtendgroep, want ze is de eerste uit haar groep die er weggaat omdat ze 4 wordt.
    Primeurtje dus. En ze heeft ons vanochtend weer blij verrast met de dingen die ze zomaar uit zichzelf deed. Mama was weer meer dan trots. Haha.

Alleen jammer dat ze nu een beetje klaagt over buikpijn en misselijkheid. Hoop niet dat ze (weer) ziek wordt met haar verjaardag in aantocht. Vorig jaar ook al.

18. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Alyssa is dus al echt een grote meid nu. Straks op school gaat het alleen maar sneller nog. Straks gaat ze een heleboel weten, "want dat zegt de juf". En daarna komen de feestjes en middagjes spelen bij anderen. Wel ook heel leuk hoor!
    (tenminste ervan uitgaande dat ze niet naar een puur zwarte school gaat, maar die zijn denk ik ook niet te vinden op de Veluwe. Bij mij op school blijven kinderen nl nooit bij elkaar spelen, jammer hoor!

Hier is Yara voor het eerst ook ziek, op de waterpokken na dan.
    Ze heeft koorts, diaree en moet overgeven. Vriendlief is hees, dus ik hoop niet dat ze dat er ook nog bij krijgt.
    Ze had nadat ik gevoed had toen ik thuis kwam alles wat ze gegeten had die dag uitgekotst. Incl mama's lekkere melk. Dat was wel jammer, gelukkig kon ze een half uur daarna toen mama, de bank en zijzelf weer schoon waren er ook nog wel wat uitkrijgen.
    Vannacht had ze ook weer eens doorgeslapen van 8 tot kwart voor 6. Maar ja, dat was waarschijnlijk omdat dit al een beetje speelde. Gisteren had ze nl ook al dunne poep.

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Anna, beterschap voor kleine Yara. Altijd vervelend als ze ziek zijn en moeten spugen.

Alyssa gaat inderdaad (niet bewust hoor) niet naar een school waar overwegend zwarte kindjes zitten. In Apeldoorn zitten ze wel hoor, scholen waar overwegend medelanders naar toe gaan, maar bij ons in het dorp weinig tot geen.

We merken nu al aan haar dat ze steeds meer weet en kan. Leuk maar soms ook een tikje lastig omdat ze daardoor wel eens haar eigen zin probeert door te drijven, maar dat hoort erbij. :D

Hoop inderdaad dat er straks middagjes spelen bij andere kindjes en van andere kindjes bij ons gaan komen. En dan vanaf volgend schooljaar de verjaardagsfeestjes .... Leuk.

20. Ach jee, een ziek kindje en eentje die misschien ziek gaat worden (duimt dat het niet zo is...) :(

Beterschap!

@Dombo: Als ik jouw verhalen over je oudste lees, besef ik steeds hoe ontzettend snel de tijd gaat... en míjn oudste de jouwe hard achterna gaat. De babytijd ligt inmiddels achter me en dat vind ik niet altijd een leuk idee...

Deel Deze Pagina