35+ mama's, deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @Annna: Jasmijn gaat ook naar een 'witte school'. Niet bewust, maar in ons stadsdeel (vroeger een apart dorp) zijn de mensen van buitenlandse afkomst echt op één hand te tellen. Er zijn twee basisscholen hier en die zijn dus allebei hartstikke wit...

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, de tijd gaat echt hard, veel te hard. Volgens mij heeft Alyssa ook stiekem ergens een jaartje overgeslagen hoor! Want ik weet echt niet waar de tijd is gebleven. :D

Vind het soms ook wel een beetje moeilijk dat die babytijd weg is. Enerzijds is het ook wel weer goed zo, maar ik zit nu in dubio. Babyspullen die niet meer worden gebruikt wegdoen of toch nog bewaren voor het geval dat we ons ooit toch nog bedenken. Moeilijk hoor.

En vandaag is Yelina voor het eerst proefdraaien op het KDV. Ze had wel in de gaten dat het vandaag anders was dan anders toen we daar waren. Voor het eerst werd haar jasje daar opgehangen en bleef Alyssa's jas aan. Ze keek wel even een beetje gek, maar dook wel vrij snel een speelhoekje in waar ze rustig met een juf een beetje ging spelen.
    Wij zijn hebben haar toen maar snel even een kusje gegeven en zijn weggegaan om Alyssa naar school te brengen voor haar laatste proefdraai-ochtendje op school en maandag over een week gaat ze voor het 'echie'. Spannend.

Ik mocht het KDV nog wel bellen, maar ik denk niet dat ik het doe. Heb het met Alyssa ook niet gedaan. Niet vanuit desinteresse ofzo, maar ik denk maar zo, als het echt niet zou gaan word ik wel gebeld.

Duik zo m'n kantoortje maar eens in en ga nog even aan het werk.

3. @Dombo: Wat vreemd lijkt me dat: het huis voor je alleen hebben omdat je kids op school (oké, Yelina dan op het kdv...) zitten. Maar wel luxe hoor. Denk dat ik dat straks ook wel kan waarderen...;)

4. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Haha ja Lola, ik kan het ook wel waarderen moet ik zeggen. Kon even lekker rustig aan de gang met de administratie en wat andere dingetjes.

Maar ik moet wel bekennen dat het wel even erg rustig was hier toen we thuiskwamen van de meisjes wegbrengen. (Papa was ook meegeweest omdat het de eerste keer was dat Yelina naar het KDV ging).

Yelina heeft zich uitstekend vermaakt op het KDV. Ze heeft daar lekker rondgehuppeld, lekker gespeeld, goed gegeten, kortom, ze vond het er geweldig. En nu ligt ze heerlijk te slapen.

Ook Alyssa heeft het weer leuk gehad op school. Geen problemen en bijzonderheden aldus de juf. Fijn om te horen. Ik denk dat ik haar na de vakantie (als ze dat zelf ook wil) ook maar meteen 's middags naar school laat gaan. Deze week vroeg ze het niet, maar vorige week vond ze het maar niks dat ze werd gehaald en mee naar huis moest. Ze wilde weer terug naar school.

5. Wat fijn als je kind zo enthousiast is :)! Jasmijn praat sinds we haar hebben laten inschrijving ook over niets anders meer dan naar school gaan en beweert bij hoog en laag dat ze toch echt al 4 jaar is ;). Ik hoop dat ze het straks net zo leuk vindt als ze nu denkt dat het is...

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Anna, toen Danique nog een maand of 11 / 12 was had ik er ook niet aan moeten denken om met de BV te stoppen. Maar inmiddels voelt het wel een beetje anders, ze is bijna 19 maanden en al 'groot' zo op schoot. Ik zou ook niet stoppen als de intimiteit met Chris de enige reden is, maar zelf sta ik ook al een beetje op een tweesprong. Tegenhanger is idd dat het ook een heel fijn momentje samen met Danique is, dat houdt me nog tegen.
    Ik merk soms aan mijn afscheiding dat het D-Day is, soms niet. Ik moet echt de ovutesten erbij gebruiken anders is de kans denk ik te groot dat ik de eisprong mis.
    Beterschap voor Yara!

Alyssa bijna 4!
    Zou het kunnen dat de spanning van haar verjaardag haar parten speelt? Chris heeft me wel es verteld dat hij als klein Chrisje altijd buikpijn had en misselijk was etc. bij verjaardagen, schoolreisjes, vakanties, etc.
    Heerlijk dat het zo goed gaat met de meisjes op het KDV en op school!

Oh sorry Lola, ik was even vergeten dat je de dood van mijn stiefvader niet hebt mee gekregen. Hij is op 15 januari gestorven, toch nog heel snel en plotseling. Mijn moeder is er kapot van, ze is erg bang om alleen te zijn, nog warriger en vergeetachtiger dan daarvoor, enzovoort. Ik ben heel veel bij haar geweest de afgelopen maand, nu is ze wat meer hier.

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, inmiddels heeft ze geen last meer van buikpijn en misselijkheid, dat was gisteren maar even. Inmiddels is ze voor de verandering wel weer flink verkouden.

8. @Natas: Het lijkt me erg zwaar om je moeder zo te zien. Misschien een stomme vraag, maar leeft je echte vader ook niet meer of waren je ouders gescheiden?

Zo is mijn vader 3 jaar na de scheiding van mijn moeder gestorven (we praten nu over 1985) en daarna heeft ze 17 jaar een relatie gehad. Vier jaar geleden verbrak ze deze en afgelopen maand stierf deze man (die je dus mijn ex-stiefvader zou kunnen noemen). Mijn moeder heeft het daar erg moeilijk heeft gehad. Zeker omdat de buitenwereld (lees: zijn familie) vindt dat een ex-partner geen reden heeft tot rouwen. Zo hebben ze ons uit het levensverhaal laten schrappen. Echt bizar: de uitvaartbegeleider sloeg dus zomaar 17 jaar over... :$!

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Jeetje, dat is zeker bizar! :$

Mijn echte vader leeft niet meer, is op z'n 54ste gestorven toen ik 19 was. Mijn moeder is daarna bijna 12 jaar lang alleen geweest, en daarna 12 jaar een relatie met mijn stiefvader.
    Mijn stiefvader is in een aantal opzichten meer een vader voor mij geweest dan mijn echte vader is geweest en kon zijn (hij was zwaar depressief en had een aantal dwangneuroses).

10. @Natas: Vergat nog te vertellen dat zijn familie onze familie ook van de lijst van genodigden voor de uitvaart had laten schrappen. Alleen een nicht van mijn moeder kreeg een kaart, maar dat kwam natuurlijk omdat haar achternaam bij zijn familie geen lichtje liet branden. Wij moesten het dus hebben van de advertentie in de krant...

Moet wel vertellen dat mijn band met mijn ex-stiefvader niet echt goed was. Het was een dominante man en het heeft best lang geduurd voordat mijn moeder de stap durfde te zetten om bij hem weg te gaan. Ik heb hem altijd meer gezien als de nieuwe partner van mijn moeder dan als stiefvader. Na hun breuk heb ik ook geen echt contact meer met hem gehad (alleen kaartjes over en weer), mijn zus sporadisch. Ik ging eerlijk gezegd meer naar de uitvaart om mijn moeder te steunen...

Trouwens... wat ik ook nog wilde vragen: Heb je je nieuwe auto al besteld/gekocht? En zo ja, wat is het geworden?

11. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Net weer terug van het CB, Xander heeft zijn 2e serie inentingen gehad en is weer in orde bevonden.
    Zijn lengte is 56 cm en weegt 4500 gram, hij zit dus qua gewicht ietsje boven zijn lengte. Kun je ook wel zien want hij krijg een boller toetje, mollige bovenbeentjes en polsjes. Hij is in een maand tijd 1 kg aangekomen.
    Is voor mij ook weer even een bevestiging dat het met de BV nog goed zit.

Overdag slapen doet hij bijna niet, wel doet hij korte tukjes. Ik heb dat nog aangekaart bij het CB maar dat is nu eenmaal zijn waak/slaapritme en daar kun je (nog) niks aan veranderen. S`nachts slaapt hij des te beter, hij krijgt om half 11 zijn laatste (lange) BV, nog 60 cc friso toe en dan slaapt hij zonder onderbrekingen tot half 8.
    Oke het is soms best wel eens lastig dat hij overdag korte tukjes maakt maar ik heb liever dat hij s`nachts slaapt dan overdag en s`nachts wakker
    Qua ontwikkeling doet hij ook wat hij moet doen, hij was vandaag wel beetje chago bij het CB, keek boos naar de dokter hahahaha. Nu ligt hij lekker even te tukken en bij te komen.

Hoe gaat het met moeders ? Gisteren ruim 1,5 km heen en 1.5 km terug gelopen met de kinderwagen naar de Hema, ik was wel kapot en lag om 6 uur al in bed maar ik heb het maar mooi gedaan. Nu ook flink last van mijn bekken. Wond is nog steeds open en er komt nog veel viezigheid uit. We modderen gewoon gezellig verder aan.
    Volgens wvk moet ik toch op een operatie gaan rekenen. Ach ja tis niet anders. Maar voorlopig wil ik daar even niets van weten.

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Koffieleutje, fijn dat je mannetje weer door de keuring heen is gekomen. Lekker gegroeid, geprikt, arts boos aangekeken .... :D

Heerlijk dat je er gisteren even lekker uit bent geweest, alleen jammer dat je daar nu nog de naweeën van hebt.

Balen dat er nog steeds zoveel prut uit de wond komt. Kan me goed indenken dat je liever nog even niet wilt nadenken over hetgeen de WVK heeft gezegd. Zou daar zelf ook niet aan moeten denken, hoop dat het alsnog niet nodig is.

Vandaag alvast de boodschappen in huis gehaald voor Alyssa's verjaardag. Morgen schoonmaken, appeltaart bakken en alvast eten voorbereiden, heb ik het zondag lekker rustig. Maak dan alleen nog even een eiersalade.

Kon het weer niet laten vandaag, weer nieuwe kleren gekocht. Mannetje keek z'n ogen uit toen hij het zag, een mooi rood jurkje.
    Ik en rood .... dat was jaaaaaaren lang ondenkbaar voor mij. Verstopte me eigenlijk altijd onder zwarte kleding, omdat dat altijd zo mooi afkleedt. Draag ook nu trouwens nog graag zwart, want het kleedt nog steeds mooi af. :D

En nu heb ik zomaar een rood jurkje gekocht met een mooie brede, zwarte riem erbij, haha. Doe ik zondag aan op Alyssa's verjaardag. Ben stiekem toch wel een beetje benieuwd naar de reacties.

13. Moet je wel eerst even een fotootje plaatsen... ;)

@Koffieleutje: Kan me voorstellen dat je erg opziet tegen die ingreep. Ik wil zo langzamerhand ook niets meer weten van gepruts aan 'mijn onderkant'...

Baal als een stekker namelijk.

Vorige week vrijdag ben ik naar de huisarts geweest om mijn spiraaltje te laten verwijderen. Maar ze kon niet bij de touwtjes...

Vandaag mocht de gynaecoloog het proberen, maar ook haar lukte het niet. Met een echo was te zien dat de touwtjes helemaal zijn opgekruld.

Nu wordt mijn spiraaltje op de OK verwijderd. Mag dus wachten op een oproep.

O, wat kijk ik daar naar uit... :(

14. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Er worden zondag ongetwijfeld foto's gemaakt, dan zal ik er hier een plaatsen. Haha.

Oh Lola, balen zeg, dat je spiraaltje op de OK moet worden verwijderd. Hoop maar dat je snel een oproep krijgt zodat je het maar achter de rug hebt. Maar ik kan me god voorstellen dat je er echt niet naar uitkijkt.

Ben zelf momenteel dik tevreden met de Mirena. Het navloeien heeft lang geduurd, maar inmiddels al weer bijna een jaar weinig tot niks gevloeid.

15. Koffieleutje

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Lola bij mij moest het (koperspiraal toen nog) ook in de ok worden verwijderd. Hij was ingegroeid. Echt geloof me ik nam een ruggeprik en het was een fluitje van een cent. 10 uur binnen, 17.00 weer buiten. Geen krampen eigenlijk niets.

Zodra mijn onderkantje weer oke is ga ik ook weer voor een Mirena. Is me perfect bevallen.

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Wat balen Lola, dat je spiraaltje operatief verwijderd moet worden :(
    Nee ik heb nog geen nieuwe auto gekocht. We waren ermee bezig toen mijn stiefvader overleed, sindsdien nauwelijks tijd gehad in de weekends. Over een paar weken ga ik met mijn werk naar Dubai, ik til het daarover heen.

Sjonge Koffie, wat duurt het toch allemaal lang voor je. Lijkt me zo akelig.
    Gelukkig gaat het heel goed met Xander.

Ik had vanmorgen een posi ovutest! :$
    Wie weet komt het van klussen vanavond of morgen, maar denk dat die kans nog heel klein is.

17. Koffieleutje

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Oh ja de zalf die ik heb gekregen om op het littekenweefsel van de keizersnede te smeren heet Dermatix moet wel via de (huis)arts op recept.

18. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Tjee Natas, je eerst posi ovu-test. You go girl! :D

19. Op naar de GAMMA dus... ;)!

20. Koffieleutje

25 aug 2008