Ja, zoiets heb ik ook hoor, even wachten maar! Ben als de dood dat het volgende keer op haar luchtwegen slaat ofzo. Blijkbaar kan ze het toch niet aan en krijgt haar lichaam een flinke opdonder van die vaccinaties. Ze heeft voor die tijd alles gegeten zonder problemen. Heb de 2e vaccinatie dan ook pas veel later gegeven, met een maand of 8 pas. Omdat ze na de 1e keer die puntbloedinkjes op haar beentje kreeg en uren heeft geschreeuwd. Het is inderdaad wel lastig al ben je er snel aan gewend. Ik kook grote portie's rijst, vlees en groenten voor haar en dat vries ik in zodat ik niet elke dag apart hoef te koken.
Pink heeft vandaag een besluit genomen en nu blijft iedereen heel verstandig uit mijn buurt zodat ze me niet voor de voeten lopen. Pink heeft besloten om het hele huis door te rousen en echt maar dan ook echt alles weg te gooien wat ik niet meer gebruik of wat stuk is of wat dan ook! Alles wat niet mee hoeft te verhuizen, verhuist naar de vuilnisbelt! En Pink is dan ook al druk bezig! Pink ziet dus nu een beetje rood van het harde werken Wat een verandering kan zo een plotselinge verhuizing in een mensenleven teweeg brengen he... Ik kan zo goed hamsteren dat een hamster nog jaloers op me zou worden. Dus jullie kunnen wel nagaan hoe zo een hoeveelheid hier de deur uit gaat 8)
Haha Pink, straks moet je je nick veranderen in Red! Lotuss, da's dan wel weer lekker makkelijk, om op die manier eten voor Sophie te doen. Zo heb ik het trouwens ook heel lang gedaan tot de meisjes echt met de pot mee konden eten. Geen voer uit potjes maar gewoon vers. En dat smaakt ook nog eens ergens naar.
De beste remedie tegen hamsteren is geregeld te verhuizen. Ik ben de afgelopen 17 jaar 5 keer verhuisd en iedere stonden we er weer van versteld hoeveel er naar de kringloop of het stort kon... O ja en geen zolder hebben, dat scheelt ook (al moet je niet te vaak in onze garage kijken sinds wij zelf op de bovenste verdieping slapen... )
@Natas: Wat fijn dat meneer Pielemans glansrijk door de keuring is gekomen! En ik weet zeker dat Chris - wanneer meneer Pielemans eindelijk zijn definitieve naam heeft gekregen - zich niet eens meer kan voorstellen dattie eerst liever een meisje had gewild... @Lotuss: Wat vervelend dat je dochter zo heftig op de vaccinaties reageert. Mijn schoonzus en zwager besloten om die reden hun kinderen maar niet verder te laten vaccineren... @Dombo: Hoe is het met je zere knie?
*Natasja besluit Pink niet in de weg te lopen* Lotuss, wat naar dat Sophie dit heeft overgehouden aan de 2de vaccinatie. Dan zou ik ook erg huiverig zijn om door te gaan met de 3de. Of Danique zit even in een fase, of ze voelt aan dat ik minder kan en maakt daar misbruik van. Wat ik ook wil doen, bij mij stort ze zich ter aarde of rent weg en loopt niet mee. Mijn buik zit nog niet echt in de weg maar ik ben wel sneller moe en helaas begin ik weer rugpijn te krijgen (net zoals bij Danique, midden op de rug, duurde bij haar tot ze ingedaald was).
O ja, zwaar kan dat zijn he Natas, zwanger en zo'n kleintje! Ik weet nog dat ik aan het eind echt hulp inschakelde omdat ik rust nodig had. Echt wel een verschil of je van de 1e of 2e zwanger bent. Roosje was ook nog wel heel klein toen ik zwanger werd van Sophie. 14 mnd pas. @Lola, wat voor reactie's kregen jullie neefjes/nichtjes na de vaccinatie? Ik ben daar nog niet uit, of ik nu moet stoppen met vaccineren of moet wachten en het later nog eens proberen.
@Lotuss: Eerlijk gezegd zou ik niet weten hoe anderen reageerden op het besluit van mijn schoonzus en zwager om niet verder te vaccineren. Ik praat nu over ruim 10 jaar geleden en toen hadden wij nog geen kinderwens en hielden ons dus hier niet zo mee bezig... Ik weet wel dat iemand van de pufclub - haar zoontje is op dezelfde dag geboren als Jasmijn - ook ervoor koos om niet vaccineren. Zij heeft me letterlijk eens gezegd: 'Mijn zoontje mag naar het kdv bij de gratie dat alle andere kindjes wél gevaccineerd zijn. Met andere woorden: aangezien de hele groep wel gevaccineerd is, brengt één ongevaccineerd kindje dus geen risico's met zich mee...
@Natas: Jasmijn deed hetzelfde als Danique. Die had ook heel goed in de gaten dat mama een stuk minder mobiel (en door rondvliegende hormonen en slaaptekort ook wat minder stabiel) was en buitte dat dus flink uit. De laatste twee maanden van mijn zwangerschap van Emma heb ik daardoor als erg zwaar ervaren: uren wakker liggen 's nachts en overdag een muitende dreumes...
Natas, ik kan het me eigenlijk niet meer zo goed herinneren hoe Alyssa deed toen ik hoogzwanger was van Yelina. Ze zal ongetwijfeld hebben uitgeprobeerd, maar aangezien ik niet zo heel veel kon in de laatste maanden was oma vrij veel hier in huis en die heeft haar toen veel opgevangen. Wel had ze veel driftbuien, maar dat was meer de leeftijd dan dat het door de zwangerschap kwam. Lola, het gaat weer aardig goed met m'n been. Moet niet even op m'n knieën gaan zitten ofzo, da's nog wel gevoelig, maar ik kan er weer normaal mee lopen en fietsen. Dus gelukkig valt het allemaal mee. Dacht echt dat hij bont en blauw zou worden, maar op een paar schrammetjes na zie je er niks meer van.
@Natas: Moet wel zeggen dat het na de geboorte van Jasmijn in één klap over was. Toen we na de bevalling in het ziekenhuis weer thuis kwamen en ik uit de auto stapte, wees Jasmijn meteen naar mijn buik en zei: 'Mama, buik weg!' en ze was weer mijn eigen lieve Jasmijn . O ja, hubbie was toen nog bezig de maxi cosi uit de auto te halen, dus ze had haar pasgeboren zusje nog niet eens gezien...
hihi...peuters....Roosje deed dat eigenlijk niet eens. Maar ik vond het gewoon zwaar aan het eind, vooral de laatste 10 weken. Die buik.pff...ik was dan ook mega dik hoor. Zelfs de verloskundige vond dat. Alles naar voren en 81/2 pond plus heel veel vruchtwater. Bovendien ben ik niet zo goed met hormonen Ben nogal hoogsensitief dus ik voel elke verandering in m'n lichaam altijd enorm. Altijd al hoor, ook als ik niet zwanger ben. Maar ook nu vind ik 2 van die pukken soms best zwaar! Roosje is heel makkelijk hoor, dat valt reuze mee maar Sophie kan er wat van! Nu al driftig en stijf gillend op de grond als het niet gaat zoals ze wil.. En een volume dat ze heeft!!! Jeee... krijsen kan ze echt! Allemaal drama hoor.. Ze heeft nu ook wel last van haar tanden die doorkomen, vannacht is ze van 11 tot 3 wakker geweest.. dat was de 1e keer hoor, en hopelijk ook de laatste! Gister besloot ze in de stad dat ze niet de winkels in wilde. Maar ja...die vervelende mama deed dat natuurlijk toch! Dus ze werd zo stijf als een plank in de wagen en zette zo'n keel op dat heel de winkel naar me keek.. Niet dat ik me daar wat van aantrek natuurlijk! Nou ja..ze is duidelijk van slag blijkbaar.. En ze gaan, behalve samen spelen, wat wel heel leuk is, óók ruzie maken! Eerst pikte Sophie het wel als grote zus alles afpakte 'van mij Sophie!' Maar nu dus niet meer! Roosje kan een klap krijgen als het aan Sophie ligt en het gekrijs is niet om aan te horen! haha...nou ja, het hoort erbij he...
Hihi, dat had ik ook kunnen schrijven! Vul voor Roosje de naam Jasmijn in en verwissel Sophie voor Emma. Toen Jasmijn er was zei ik altijd: 'Daar wil ik er wel 5 van hebben!' Toen Emma erbij kwam, zei ik: 'Twee is genoeg!' Emma is zeker net zo leuk en lief als haar grote zus, maar ze is gewoon bewerkelijker. Ze vreet meer uit (oké met zo'n smile op haar snoet dat je ook nog eens niet boos kunt worden...) en heeft gewoon wat meer peper in haar reet...
Hey dames, even een berichtje vanuit deze kant. Ga zo teruglezen wat jullie allemaal hebben gechreven. Hier gaat het eindelijk weer iets beter, had geloof ik ook tussendoor een buikgriepje gehad maar voel me nu stukken beter. Bloedingen gingen tot afgelopen woensdag door en zijn nu helemaal weg ( even afkloppen haha). Misselijkheid is gelukkig weg en nu nog die vreselijke obstipatie dan is dit weer een zwangerschap die zo in het boekje kan. Zo en nu ga ik even lezen.
Hey Pink, een verlate welkom van mijn kant. Wat stoer dat je een BAM bent! Inez, wat vervelend van je been, hopelijk gaat het nu wat beter? Natas, ik denk dat Chris zodra Pielemans geboren is helemaal weg zal smelten. Lotuss, vervelend dat je dochter zo heftig reageert op de vaccinatie. Ik moet eerlijk zeggen dat we heel lang gewtijfeld hebben of we AM uberhaupt wilden vaccineren, maar hebben het uiteindelijk wel gedaan.
Túúúúúúrlijk... ! @Smoeltje: Wauw, je bent hard op weg naar de 12 weken! Fijn dat de bloedingen gestopt zijn. Scheelt toch weer behoorlijk in het ongerust maken...
Ja hoor Natas, natuurlijk wordt hij net zo lief als Danique. Maar ... zet ze samen in 1 ruimte als hij wat ouder is en ... je zult wat beleven. Haha. In hetgeen Lotuss zei zou je ook zo de namen van onze meisjes kunnen zetten. Ze zijn allebei even lief, kunnen het ene moment ook heel lief samen spelen, maar soms schijnbaar zonder enige aanleiding kunnen ze elkaar het andere moment wel afmaken. Alyssa is over het algemeen wat rustiger, durft niet zo heel veel terwijl Yelina duidelijk aanwezig is en nu al bijna meer durft dan haar zus.