35+ mama's, deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lies, geweldig, dat wortelbekkie! En fijn dat het zoveel beter gaat met hem, altijd zo zielig, zieke kindjes!

Natas, hier zijn de meiden nog steeds bang voor de handdrogers bij IKEA, maar gelukkig niet meer zo panisch als voorheen. Zelf gaan we meestal met de meiden naar het invalidentoilet. Daar hangt er ook wel een, maar die gaat niet de hele tijd aan.

Wij zijn vrijdag geweest, om nog wat laatste inkopen te doen voor de nieuwe kamers van de kids. Beiden vinden ze Smolland geweldig, dus daar hebben ze beiden een uurtje gespeeld zodat wij even rustig alles konden uitzoeken.

Zondag hebben we Alyssa's verjaardag gevierd en ze is lekker verwend met haar nieuwe hoogslaper, een dekbedovertrek, rolschaatsen met de nodige beschermattributen, heel veel strijkkralen, een leesboekje, kleurpotloden, een stickerkleurboek, een spelletje voor haar storio spelcomputer en geld.

Beide dames en Alyssa in het bijzonder waren helemaal blij met hun (ver)nieuw(d)e slaapkamers. Yelina was wel een beetje jaloers op de halfhoogslaper van grote zus, maar ze is er nu toch echt nog te klein voor. Ze kan er goed inkomen, maar eruit lukt nog niet. Als we een jaartje verder zijn zal dat beter gaan en kan ze er wat ons betreft ook 1 krijgen.

2. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Dombo, nog gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter. Mooi dat ze zo blij is met haar "nieuwe" kamer. Leuk is dat. En ze was de beste van de klas! Goed hoor

Zieke kindjes weer opgeknapt, heb ik dat goed gelezen? Wat een lekker koppie, Lies. Ziet er heel guitig uit.

Krummel is wel wat verkouden, maar niet ziek. Ze was vandaag de hele dag heel erg lief en had het druk met zelf aankleden en uitkleden. "mama is trots op mij" (ja, dat klopte). Alleen bij de supermarkt ging het mis. Waarschijnlijk had ze honger en was ze moe toen we daar klaar waren, want ze wilde niet meer naar de eendjes en deed niets dan brullen en gillen. Dus ik haar in de auto gezet, rijden we weg, begint ze nog veel harder, want toen wilde ze natuurlijk wel naar de eendjes. *ZUCHT*
    Thuis maar wat laten begaan en dan gaat ze dus in de gang liggen huilen. Ik ging hardop vertellen wat ik aan doen was: broodje met kaas, broodje met pasta, chocolademelk. En dat vond ze toch wel interessant. En ja hoor, ze kwam eindelijk binnen, ging op haar stoel zitten en heeft lekker gegeten. En daarna de hele middag geslapen.

3. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Knappe Krummel hoor! En leuk hoe ze uiteindelijk toch weer bijtrok!

4. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Ja, daar verbaas ik me af en toe ook wel over. Dat het dan zomaar ineens weer over is.

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ja, dat kan snel gaan soms. En beter zo dan dat ze er lang in blijven.

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Dombo, nog van harte met Alyssa!
    En wat een knapperd zeg!

Hinke, het werkt niet altijd maar ik merk hier wel eens dat als ik bij Danique de druk van de ketel haal, haar ff laat, dat ze dan bijtrekt.

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Update : wij waren dit weekend druk met van alles en nog wat, wel lekker om weer wat dingen van 't lijstje te kunnen strepen.
    Helaas is Danique vandaag ziek geworden. In de loop van de ochtend takelde ze af, vanaf vanmiddag heeft ze op bed gelegen met 40 graden koorts en veel hoofdpijn. Een pcm haalde het ergste er een beetje af maar ze is belabberd en slaapt veel.
    Ik heb nog nooit zo vaak een ziek kind gehad als de laatste maanden. Tot eind vorig jaar heb ik maar 1x vrij hoeven nemen voor een zieke, nu lijkt het wel achter elkaar.

8. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Natas, naar voor Danique dat ze zo ziek is. Hopelijk knapt ze gauw weer op. En jij "treft" het de laatste tijd idd wel vaak met zieke kindjes. Steken ze elkaar dan ook aan?

Hier helpt het idd ook wel als ik haar even laat. Maar soms heb ik daar het geduld/de tijd niet voor. En soms lukt het haar ook niet om er zelf uit te komen. Dan heeft ze even een "steuntje" nodig. En dat vind ik wel lastig, omdat ik haar wel wil laten weten dat het niet helpt om zo boos en dwars te doen.
    Soms spelen ook andere zaken mee: gister in het park: eendjes brood gebracht, nog even een rondje lopen. Halverwege vond madammeke het wel weer genoeg en toen ging ze (met haar pasgewassen jas :$) midden op het pad zitten. Dus wij lopen door, vanuit het idee: ze komt vanzelf achter ons aan. Maar ja, die vijvers... die vind ik dan toch wel eng. En dan blijf ik toch staan.

Voor de rest gaat het prima hier. Krummel heeft het woord "inderdaad" ontdekt. Vanochtend volgens mij vier keer horen langskomen en dan ook nog in de juiste betekenis. Sta sowieso af en toe versteld van wat er voor volzinnen uit dat mondje komen... Zou graag eens in dat koppie willen kijken om te zien wat er allemaal in omgaat!

9. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    O vervelend Natas, je hebt van die periodes he..Beterschap!
    Weet er alles van, 27 maart wordt Rosalie aan haar neusamandelen geholpen en krijgt ze buisjes.
    Kijk er zóóóó niet naar uit! Ook al weet ik dat ze daarna waarschijnlijk flink op zal knappen en zeker neusamandelen wel mee schijnt te vallen.. maar m'n meisje....boehoeh!! :(:(:(

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, beterschap voor Danique. Soms heb je zo van die periodes dat ze maar steeds ziek zijn. Hoe zit het met haar amandelen? Heeft ze daar geen last van? Alyssa was 2 winters lang om de week steeds behoorlijk zien, om de week een paar dagen met dik 40 graden koorts. Die knapte zo ontzettend op nadat haar amandelen geknipt waren ...

Lotuss, met 'alleen maar' neusamandelen knippen zijn ze normaliter sneller opgeknapt dan met keelamandelen. Ze mogen dan sneller weer eten en weer naar buiten. Evengoed blijft het naar als je kindje wat voor operatie dan ook krijgt, ook al weet je dat ze er flink van opknappen.

Hinke, soms zou het inderdaad wel eens handig zijn om te weten wat er nou echt in zo'n koppie omgaat.

De schoolvakantie zit er hier weer op. Vandaag heeft Alyssa haar verjaardag op school gevierd en heeft ze op cakejes getracteerd. En daarna de klassen rond met kruidkoek en boterkoek voor het team. Ze vond het wel een beetje eng maar ook wel weer heel erg leuk.

11. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Amandelen laten knippen lijkt me toch niet zo'n pretje :(. Ben wel blij dat krummel niet op die manier last van de luchtwegen heeft. Zusje van me heeft een man met astma-achtige klachten en alledrie de kindjes hebben dat geërfd. Oudste heeft inderdaad amandelen er al uit. Tweede is half jaar ouder dan krummel en ondanks alle gedoe met de oudste moesten ze bij haar weer erg veel moeite doen om serieus aandacht te krijgen. Reactie was toch nog veel: ach, daar groeit ze misschien nog wel overheen :(. Of ze zaten met een kind dat bijna geen adem kreeg en kregen te horen dat ze het nog maar even een paar dagen moeten aanzien. HALLO! denk ik dan. En nu begint de jongste ook al. Maar nu hebben ze wel heel assertief een lijntje met de KNO-arts geregeld geloof ik.

Schoolvakantie is hier net begonnen :D
    Maar ik kan me wel voorstellen dat Alyssa het wel leuk vond om weer naar school te gaan. Wel spannend, maar toch leuk dus.
    Heeft ze ook nog een kinderfeestje? Of heeft ze dat al gehad?

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Danique was vandaag nog erg belabberd. De hoofdpijn lijkt minder erg te zijn maar overgeven is erbij gekomen. Alleen maar gal want ze eet al niet meer sinds gisteren, arm ding. De koorts is nog rond de 39 en ze is heel zielig. En ook 'dapper', heel aandoenlijk.
    Vandaag heb ik het grootste gedeelte van de dag met haar op de bank doorgebracht, of naast haar of met haar op schoot. Ik mocht niet weg, "Mama ik vind je lief", oftewel blijf hier. Af en toe moest ik natuurlijk wel wat met Quinten doen maar gelukkig kon hij zichzelf vandaag goed alleen vermaken.
    Aan het eind v.d. middag kreeg ik haar eindelijk zo ver dat ze op bed ging liggen, ze is meteen als een blok in slaap gevallen. M'n moppie.
    Morgen komt Chris z'n oudste dochter een paar uurtjes oppassen, kan ik op kantoor tenminste een paar brandjes blussen.

Ah jakkes Lotuss, wat een naar vooruitzicht :(

Inez, Danique geeft geen oorpijn aan en naar mijn idee is ze niet overmatig verkouden. Denk dus niet dat het door haar amandelen komt.
    Goed van Alyssa hoor, alle klassen rond! Kan me voorstellen dat dat best een beetje eng is voor zo'n uk.

13. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Natas, wat naar voor Danique. Klinkt als een zielig hoopje. En overgeven is zo naar, zeker voor zo'n kleintje. Heel veel beterschap voor haar. En een dikke knuffel, ook voor jou.

14. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Natas, ook hier beterschap voor Danique. Heeft Quinten nog nergens last van? Het klinkt een beetje als een virus.
    Fijn dat hij gisteren in elk geval lekker meewerkte.

Amandelen laten knippen lijkt me ook vreselijk. Ik heb wel begrepen, dat je erg moet uitkijken waar je het doet, want het ene ziekenhuis is het andere niet. Oh trouwens voor jou kan dat een optie zijn Lotus. In het Ikazia schijnen ze een 'feestje' te maken voor de kinderen. De hele dag staan alle kinderen in de belangstelling op een leuke manier, incl ballonnen en een diploma achteraf voor iedereen. Het klonk erg kindvriendelijk.

Gisteren bleef Yara weer eens logeren bij oma. Linde maakte het voor mij juist erg druk thuis. Ze houden elkaar toch lekker bezig blijkt. Ze staat nu een tijdje en is alles aan het ontdekken en heeft het veel te druk om te gaan slapen, maar is tegelijkertijd doodmoe.
    Zojuist heb ik haar even in Yara's ledikantje gelegd (daar klimt ze in elk geval niet uit) en ben zelf zingend op de zolder bezig geweest. Uiteindelijk stopte ze haar geklaag en nu ligt ze aan het voeteneinde gedraaid te slapen. Eindelijk! Yara slaapt vaak meer dan zij.

Ik begrijp dat er erg veel verschil is tussen het ene en andere kindje van drie, vwb slapen. Meestal slaapt Yara toch echt nog wel een paar uur 's middags. Ze ligt dan ook nog lekker in haar ledikantje. Ik denk dat we ook pas aan een groter bedje denken wanneer ze niet meer slaapt 's middags.

15. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Neusamandelen knippen schijnt minder pijnlijk te zijn dan keel.
    Als het goed is hebben ze er zelfs niet veel last van.
    Maar het idee is gewoon naar natuurlijk..:(
    We gaan naar het IJsseland ziekenhuis. Daar mag je er ook bij zijn tot je kind onder narcose gaat en ook als ze wakker worden. Dat vind ik wel heel belangrijk. Klinkt wel leuk, zo'n feestje in het Ikazia maar ik weet niet of Rosalie dat wel prettig zou vinden, ze houdt niet zo van al die aandacht, haha!

16. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Annna, ik vind het wel grappig: oudste kind uit logeren, denk je wat rust te hebben, blijkt de jongste lekker de aandacht die ze normaal blijkbaar van zuslief krijgt van jou te willen.
    Krummel slaapt thuis echt heel veel. Ze ligt ook nog steeds in het ledikantje en dat vindt ze ook wel prettig. Lekker beschut. En lekker in een slaapzak. Maar dat zal wel niet zo lang meer duren, want ze groeit er nu echt uit.

Lotuss, zou ook niks voor krummel zijn, al die aandacht. Sterkte met Rosalie.

17. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Agossie, arme Danique. Hoop dat ze zich inmiddels toch al weer wat beter voelt.
    Klinkt inderdaad niet als amandelen, gelukkig maar.

Alyssa heeft met haar amandeloperatie ook een 'slaapdiploma' gekregen. Yelina niet, maar die was er niet minder dapper onder.

Anna, toch grappig om op die manier te merken dat ze elkaar toch best goed bezighouden als ze samen zijn, al had je het zelf anders ingepland qua werk.

Vanochtend heb ik weer een ritje op de Loenermark en de Veluwezoom gemaakt. Was wel weer even wennen heb een maand niet gereden ivm 'vorstverlet'. Zo'n eerste rit na een tijdje niet biken vind ik altijd best wel weer even onwennig en spannend, maar evengoed was het wel weer even lekker.

Onderweg kwam ik nog een Schotse Hooglander tegen die het nodig vond om op hetzelfde pad te lopen als waar ik fietste. Heb hem in een rustig tempo gepasseerd, schrok alleen wel even toen hij het nodig vond om even te loeien toen ik naast hem reed. :$

Alyssa's feestje is vrijdag, meteen uit school. Er komen 7 kinderen, met onze meisjes erbij een totaal van 9. Er zouden er 6 komen maar op het laatst bleek dat we er toch 1 vergeten waren die Alyssa toch wel heel erg graag op haar feestje wilde hebben.
    Nou ja, 1 meer of minder maakt dan ook niet uit.

We vieren het thuis, beginnen met frietjes eten, we gaan chocola maken, als gebak hebben we een cupcake, Alyssa wilde net als vorig jaar weer verkleden en het leek me wel leuk om ook nog ezeltje prik met de meisjes te gaan doen. En verder kunnen we ze ook nog aan het knutselen en/of kleuren zetten. Ook altijd goed.
    En dan is de middag wel weer zo'n beetje voorbij en kunnen we de dames weer naar huis brengen.

18. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    :D Kan ik me goed voorstellen. Ze zijn toch best wel fors die beesten. Ik ben ook altijd blij als ik ze gepasseerd ben.
    Mijn grote kleine meisje is weer thuis. Bleek dat ze heel veel moeite had met inslapen. Het was al na tien uur. Dat herken ik wel en het is natuurlijk spannend. Ik vind het wel vervelend dat mijn ouders niet even gebeld hadden. Verder was het gelukkig wel prima gegaan en vanmorgen wilde ze ook wel weer naar huis. Met bus, metro en tram. Erg bijzonder dus.

En nu ligt ze te slapen en is Linde al weer wakker na nog geen uurtje te hebben gelegen. Die heeft besloten de smurfen te gaan kijken ;)even de afstandbediening wegleggen.

19. Liesben

Liesben Niet meer actief

Oh Dombo..ik zou toch ook schrikken hoor! Ik heb ooit eens gewandeld in Zwitserland, en toen moest ik "door" een kudde koeien heen. En die koeien daar hebben hoorns...ik heb nog nooit zo hard gelopen als toen ;)
    Het zijn leuke beesten, zolang er een hek tussen zit :)

20. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik zie zo'n schotse hoogdinges ook liever op een afstandje! :$ :)
    Veel plezier met Alyssa's feestje Dombo.

Fijn dat je meisje weer thuis is Anna!
    Kan me wel voorstellen dat de jongste dan meer aandacht vraagt, de oudste geeft veel afleiding.

Met Danique ging het vanmorgen wat beter maar vanavond was ze weer heel belabberd. Hoge koorts, overgeven, hoofd/oorpijn, bang, zielig en ziek. Quinten begint ook, veel huilen en 39.7 koorts.
    We hebben ze allebei met een pcm'tje naar hun bedjes gebracht. Papa en mama mogen er ook wel eentje want wij beginnen ook af te takelen.

Deel Deze Pagina