35+ mama's, deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Dombo, oeh, lijkt mij ook eng, zo'n beest. En dan precies als jij voorbij fietst gaan loeien. Haha, wat zou ze gezegd hebben? Boe, wat doe jij hier?

Annna, fijn dat je meisje weer thuis is. Ik denk dat mijn ouders en schoonouders ook niet zouden bellen als krummel niet wil inslapen. Alleen als ze zou huilen en om ons zou vragen misschien wel. Zo erg is het toch ook niet? Haalt ze wel weer in. *Linde weet hoe de afstandsbediening werkt* Hahaha.

Natas, klinkt alsof jullie je een paar dagen moeten ingraven in je huis. Lekker met z'n allen uitzieken en bijtanken. Ik hoop dat je kindjes gauw opknappen en dat jij dan ook aan je rust toekomt. Nogmaals veel beterschap en sterkte ermee.

Liesben, haha, ik zie het voor me. Als je er middenin zit, is het natuurlijk niet leuk, maar het idee is wel grappig ;)

Wij hebben vanochtend hele educatief verantwoord gedaan. Getekend en daarna naar de boekwinkel en naar de bibliotheek geweest (en daarna brood met knakworstjes gegeten, ssst ;)). Krummel vindt het geweldig in de bibeldeblotheek. Haha, ze probeert het echt goed te zeggen, maar het is zooooooooooo'n moeilijk woord!

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Aaah, wat zegt ze dat schattig Hinke.

Nou, wij zijn alle 4 behoorlijk ziek geweest. Griep, hoge koorts, zeer lijf, veel snot, enzovoort. Op woensdagochtend ben ik flauw gevallen, waarschijnlijk door een koortsstuip. Godzijdank was het hier tante-dag en heeft m'n zus mij opgeraapt. Ik ben keihard met m'n gezicht op de houten vloer gevallen, veel bloed, opgezwollen en blauwe plekken. Heb nu waarschijnlijk een lichte hersenschudding.
    Na woensdag hadden we geen hulp meer en dat was even bikkelen voor mij en Chris. Nu is iedereen weer beter, behalve ik dus. Morgen en overmorgen gaan de kids weer naar het KDV, kan ik een beetje bijkomen.

3. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, beterschap. Hoop dat je inderdaad even lekker bij kunt tanken de komende dagen. Enne, goed uitzieken meid, anders blijf je er des te langer mee rond lopen.

Alyssa's verjaardagsfeestje vrijdag was een succes. Ze heeft genoten en is ontzettend verwend door haar vriendinnetjes.

Het was wel even grappig toen we op school kwamen om alle meiden op te pikken. In de vakantie had Alyssa Flip de Beer mee. Die is overal mee naar toe geweest en heeft haar verjaardag volop meegemaakt. Afgelopen maandag was hij weer netjes mee terug naar school gegaan.

En vrijdagmiddag kwam hij mee naar Alyssa's feestje, haar klasgenootje had hem mee. Toen kwam een meisje uit de andere groep 1/2 aanzetten met ... je raadt het al, de Flip uit hun klas, beide Flippen zijn dus meegeweest naar haar feestje. En alle meiden vonden het helemaal geweldig, dat 'hoge' bezoek.

Voor degenen die niet weten wie Flip is:

Logeerbeer Flip leerlingen van groep 1 en 2 mee op avontuur. Hij is een onderdeel van het programma Koekeloere.
    Hij mag steeds bij een ander kind logeren en beleeft zo veel avonturen. Kinderen kunnen zowel thuis als op school met hem aan de slag aan de hand van het thema van de aflevering. De bedoeling van het werken met Flip is het leren zorgen voor hem.

Maar goed, het feestje was geslaagd. We hebben cadeautjes uitgepakt, frietjes gegeten, chocolaatjes gemaakt en versierd, snoephappen gedaan, verkleed, ik heb de kids die wilden nog een beetje smink op de snoeten gesmeerd, op kinderdiscomuziek gedanst en tussendoor hebben de meiden zichzelf ook nog prima vermaakt door lekker samen te gaan spelen. De middag vloog voorbij.

4. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ik ga trouwens met de huisarts even overleggen over logopedie voor Yelina. Tot haar amandelen werden geknipt was ze niet echt spraakzaam, dat kwam goed op gang nadat ze was hersteld van de ingreep.

Qua woordenschat gaat het goed, leert ze nog dagelijks bij. Alleen blijft ze al een tijdje steken qua uitspraak, nog niet alles is even goed te verstaan, dus zou het prettig zijn als ze daar een eindje mee op weg zou worden geholpen.

5. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Natas, wat naar! Ik maak me toch wel zorgen om je als ik dat lees. Probeer alsjeblieft rustig aan te doen en toe te geven aan je zieke lijf. Jaja, ik weet ook wel dat dat niet makkelijk is met twee zieke kindjes en een zieke man, maar flauwvallen is toch ook niet de bedoeling. Hopelijk kun je uitrusten als de kindjes op het kdv zijn. En niet te snel weer aan het werk, lijkt mij. (en dan hoor jij te zeggen: ja juf, goed juf, zal het doen, juf :D)

Dombo,
    Maar liefst twee Flippen op je verjaardagsfeestje, dat is wel heel bijzonder. Leuk voor Alyssa. En mooi dat het feestje geslaagd was. Klinkt inderdaad als een leuk kinderfeestje zonder poespas (en daar houd ik wel van ;)).
    Goed dat je actie onderneemt bij Yelina!

Wij zijn vrijdag naar Ballorig geweest. Krummel kijkt dan eerst de kat uit de boom, maar na een tijdje komt ze wel los. En dan wil ze dus niet meer weg :x. Ja, zo stom, want dan gaan we dus eigenlijk later dan we weten dat verstandig zou zijn "nog één keertje dan" en dan gaat ze uiteindelijk buiten voor de deur op de grond zitten huilen. *zucht* Maar gelukkig kwam dat ook weer goed.

Over de bibeldeblotheek gesproken: we hebben o.a. "Mama kwijt" meegenomen, dat kende ze van het kdv. Voor wie het nog niet kent: aanrader! Zo leuk! Verder is ze nog steeds dol op Kikker en op Gonnie en de andere gansjes.

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    bibeldeblotheek :D

Daar komen onze kids ook graag. Alyssa is vooral dol op dierenboeken en tegenwoordig ook avi-1 boekjes voor de beginnende lezertjes en Yelina neemt als het aan haar ligt alles mee wat los en vast zit.

Zelf vind ik dit soort kinderfeestjes ook helemaal geweldig. Ballorig ed waar velen heengaan is natuurlijk ook leuk voor ze, maar wat minder voor mijn centjes. ;) Dat geld geef ik liever uit aangezinsuitjes, zoals een jaarkaart voor Burgers en/of de Apenheul iod.

Natas, lekker een beetje bij kunnen komen vandaag?

7. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik kreeg laatst een brief van de bibeldeblotheek hier, om een starterspakketje te halen voor Eelco. Leuk, ga ik binnenkort maar eens doen!

Hoe gaat het nu Natas? Iedereen weer een (beetje) opgeknapt?

Leuk feestje gehad Dombo! Met twee Flippen, toe maar :D
    Ben benieuwd wat de logopedie kan voor Yelina, goed dat je er iets mee doet.

Hinke, Ballorig? Ik moest even google'en ;)
    Gelukkig kreeg je je krummel nog wel mee, maar het is zo zielig dan. Komen ze los, moeten ze weer weg. Maar ja, dat heb je met die katuitdeboomkijkers.

Hier alles goed. Vorige week op het CB geweest. 65 cm en 7660 gram. Of had ik dat al gemeld? Hm..
    Ennieweejs, derde serie prikken gehad. 's Avonds ineens koorts tot 38.9. Maar na een paracetamol heerlijk geslapen en de volgende morgen was het weg. Wel is hij al een aantal dagen uit zijn hummetje. Een vriendin van me zei dat er in het Oei ik Groeiboek bij week 21 een donderwolk stond. Nou, dat boek heb ik dus niet nodig, die had ik zelf ook al gesignaleerd :)
    Ik ga hem zo maar eens uit bed halen en naar het KDv brengen. Ik moet straks werken. Eerst even langs de HA, ik ga toch weer met de pil starten. Mocht het niet bevallen dan gaan we een afspraak voor mijn vriendje maken bij de dokter :D

8. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    :DEigenlijk wel jammer dat taalontwikkeling soms zo snel gaat. Ze zei gister bibibilotheek (o.i.d.). En zo gaat het met alle grappige verbasteringen. Zo zei ze altijd sjomomamemelk. Een tijdje geleden heb ik gevraagd of ze me na kon zeggen: chocolademelk. En dat kon ze wel, maar ze bleef lekker sjomomamemelk zeggen. Tot ik gister vroeg of ze "gewone melk" of sjomomamemelk wilde. Toen keek ze me aan of ik gek was en zei ze: "mama, het is sjo-ko-la-de-melk!" Met nadruk op elke lettergreep en een blik van: pff, dat weet je toch wel?
    En dat ze nog steeds "jommetje" zegt in plaats van "jongetje" is dus ook onze eigen schuld (omdat we dat zo grappig vonden) ;).

Dombo, ik ben het helemaal met je eens wat verjaardagsfeestjes betreft. Natuurlijk zijn die andere dingen ook leuk. Maar van mij hoeft dat gedoe niet per se (en ik ben er nog niet eens aan toe!). Voorlopig vind ik met één krummel naar Ballorig al druk genoeg (en idd duur genoeg :D).

Liesben, prikjes, bah. Ik hoop dat hij er verder geen last meer van heeft. Haha, die donderwolk zelf al gezien. Hihi. Wij hebben dat boek wel en ik herinner me dat ik elke keer dat ik dacht: pff, wat is er toch met d'r aan de hand? ik na een paar dagen in dat boek keek en dacht: oh, oké, ligt het dus daaraan. Het klopte op zich wel, ze liep alleen een week voor op het schema. Maar het gaat maar tot 1,5 jaar. Terwijl ze tegenwoordig toch ook behoorlijk last van zichzelf kan hebben hoor! Die sprongen gaan gewoon door en ze worden alleen maar erger :p :(.

Over pillen gesproken: Ik ben dus een tijdje geleden gestopt. En in eerste instantie voelde ik me daar en stuk beter bij. Keurig om de vier weken ongesteld, zonder pms-achtige symptomen en verschrikkelijke krampen. Sinds de vorige keer is dat echt veranderd :x. En deze cyclus is het weer pet. Vorige week was ik zo verschrikkelijk misselijk steeds, dat ik ging denken dat ik zwanger was. En ik sta er nog steeds heel open in, maar dat is wel lastig als je bepaalde symptomen krijgt! En nu weet ik dus ook niet meer waar ik aan toe ben, want die vier weken, dat gaat nu niet meer op :(.

Oh, voor de goede orde: ik werd zondag ongesteld, dus nee, ik ben het niet.

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Mijn hersenschudding is zo goed als klaar, was gelukkig een lichte. Heb nog wel wat hoofdpijn en aan het eind van de dag een raar hoofd, maar gaat een stuk beter. Morgen ga ik weer aan het werk, een dagje rustig aan m'n mailbox lezen en beetje puin ruimen. (sorry juf Hinke :D)
    Van de week was ik jarig maar daar hebben we verder niets aan gedaan want ik was nog ziek thuis en Chris kwam laat terug uit werk en kindjes halen van KDV.

Leuk zo'n verjaardagsfeestje Dombo! Voor de stiefmeiden heeft Chris vaak dingen gedaan als een speurtocht uitzetten of oudhollandse spelletjes (toen ze al wat ouder waren), vonden ze altijd erg leuk.

De taalontwikkeling gaat zeker snel ja. Sommige dingen pikt Danique nu ook heel rap op. Met andere woorden vraag ik me soms wel af of ze er niet een beetje in blijft hangen.

Vervelend Hinke, zo'n cyclus die in de war is.

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hinke, balen dat je cyclus zo in de war is.

Natas, fijn dat het weer de goede kant op gaat. Maar wel kalm aan doen morgen hoor! Ook al is het een lichte, een hersenschudding is niet niks en daar kun je flink lang last van blijven houden als je te snel weer alles oppakt.

Speurtochten ed. lijken me tzt ook wel wat. Bos genoeg hier in de buurt waar we wat uit kunnen zetten.

Haha, geweldig van die sjo-ko-la-de-melk. Hoe ze dan ineens vooruit kunnen gaan.

Yelina had vandaag ook zo'n bijdehandte opmerking. Ze was vanmiddag mee naar school omdat ik daar aan het lezen was met groep 2 kindjes en er werd met de rest geknutseld. Yelina heeft ook een mooi werkje gemaakt en juf wilde haar naam erop schrijven.
    Nu wist juf niet zo heel goed hoe ze haar naam moest schrijven en vroeg aan Yelina of haar naam met een j of een y begon. De letters had ze even op een papiertje laten zien.
    Zegt Yelina, het is met de j maar mama wil dat je het met de y schrijft. :D

Ik heb gisterenochtend trouwens nog gebeld met de HA, kreeg de assistente aan de lijn. Ze zou me laten terugbellen door de HA. Die heeft ook wel teruggebeld, maar helaas heb ik die oproep gemist omdat ik uitgerekend toen hij belde net even in een enorm kabaal zat.
    Morgen maar even nieuw belletje eraan wagen voor nieuw contact.

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Liesben, toch altijd vervelend, die entingen. Hopelijk heeft hij er nu verder geen last meer van.

12. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Hahaha! Kleine wijsneus. :D

Natas, fijn dat het beter gaat en als je voorzichtig doet, mag je van mij wel weer rustig aan het werk :p (haha, is soms "ontspannender" dan thuis met twee kindjes, of niet?).

Die cyclus, ach, ik moet er even weer aan wennen. Eigenlijk vond ik het heel gek dat het zo goed ging. Ik ben altijd wel vrij regelmatig geweest, rond de 31/32 dagen en ik denk dat ik daar nu weer naartoe ga, ik zal wel geheel ontpild zijn nu. Merk ook wel aan andere dingen dat de hormonen hun werk doen. Hoop niet dat dit betekent dat ik er ook weer minstens één dag ziek van ben :(. Die misselijkheid kon ik niet plaatsen, dat heb ik nooit eerder gehad. Maar ik heb natuurlijk wel even gegoogled en het schijnt vaker voor te komen als PMS-symptoom. Dus misschien heb ik de krampen ervoor ingewisseld?

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Vanmorgen heb ik weer m'n eerste toertocht van het jaar gereden. Deze was georganiseerd door onze fietsclub. We hadden een erg mooi en afwisselend parcours en we hadden er schitterend weer bij vandaag.

Gisteren heb ik meegeholpen met het uitzetten van de pijlen van een gedeelte van de route en vanochtend voor ik zelf kon starten heb ik nog geholpen bij het startbureau.

Verder vanmiddag nog naar de verjaardag van m'n vader geweest.

Al met al een drukke dag dus.

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hmmmm, da's geen leuke wissel Hinke.

Je had een super lentedag Dombo!

15. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Nee, dat kun je wel stellen. :x
    Hoe is het met jou?

Dombo, dat klinkt als een leuk dagje. Lekker was het gister hè? Wij zijn ook het bos in geweest, krummel ging er helemaal van blozen. Lekker geklommen en geklauterd en wel twee keer zover gelopen als wij. Want het pad volgen, dat is toch wel wat saai :D.

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Het gaat wel weer. Nog niet helemaal de oude, bijna.

17. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Tuurlijk is paden volgen saai ....

Jij hebt ook een lekker dagje gehad dus. Vandaag was het ook al zo lekker. En voor donderdag worden al temperaturen rond de 16 graden voorspeld. Het voorjaar komt er echt aan!

Vanmiddag ben ik weer even lekker in de tuin aan het werk geweest. Heb m'n kasje in orde gemaakt en de eerste groenten ingezaaid. Dat zal goed opkomen met deze temperaturen.

18. Liesben

Liesben Niet meer actief

Heerlijk...voorjaar!

Hier was het het weekend ziekenboeg. Eerst Eelco spugen, toen zijn moeder :)

Ik ga vanaf vandaag proberen over te stappen naar 4 flessen...Gisteren liet hij regelmatig wat staan, en van de laatste fles (om 2200) dronk hij zelfs maar 60 ml. Het CB had al gezegd dat hij rond 5 maanden plots kon gaan regelen. Dus misschien is dit het? Ik ben benieuwd. Ik wil de laatste fles nu rond 1900/1930 uur geven. En dan maar hopen dat hij doorslaapt...al komt hij om 0600 vind ik dat ook niet erg. Doet ie nu ook.

19. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Fijn dat het wat beter gaat Natas.

Dombo, dat voorjaar is hier even niet zo aanwezig, maar ik heb wel goede hoop dat het de komende dagen beter wordt. Op het moment is het hier wat grauw. Maar... net ineens een stemmetje achter me in de auto: "Mama, ik ziet allemaal bloemetjes". En inderdaad: allemaal krokusjes in de berm. Mooi gezicht is dat.

Liesben, zo'n ziekenboeg is niks, zeker niet op zo'n mooie zondag! Wat die flessen betreft: het zou heel goed kunnen dat hij gewoon lekker doorslaapt. Krummel deed dat ook toen we met vier maanden stopten met dat geklooi met die vijfde fles (ze wilde niet wakker worden, dronk halfslapend, manlief was er soms wel een uur mee bezig, pff). Maar ja, het is ook wel een slaperdje.

Krummel heeft het op het moment heel druk met de route van en naar het kdv, want ze hebben de hele weg opengebroken en allerlei omleidingen bedacht waardoor we als we haar wegbrengen minstens tien minuten langer onderweg zijn naar Meppel. Met ophalen valt het gelukkig mee. En krummel vindt het dan leuk om te vragen: waarom gaan we hier naartoe? Of waarom gaan we niet daarlangs? En ze geeft nu zelf het antwoord: Ze zijn nog steeds met de weg bezig!

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hinke, hier was het vandaag ook erg grauw hoor, maar daar gaat echt verbetering inkomen als ik weer.nl mag geloven.

Haha, die krummel!

Liesben, zou maar zo kunnen van dat regelen. Ik heb dat zelf eerlijk gezegd nooit zo bijgehouden hoe, wat, waar, wanneer.

Natas, fijn dat het weer de goede kant opgaat. Hoop dat je snel de oude weer bent.

Hier had vanochtend Yelina ook weer zo'n opmerking. Omi vertelde van het trekken van haar kiezen. Ze was een beetje geschrokken van hoe het eruit zag en is gisteren nog een keertje extra bij de tandarts geweest. Nu lag er een wortel bloot, maar dat was normaal op haar leeftijd en hij zag er mooi bruin uit zoals het hoorde.

Yelina: 'nee omi, een wortel is oranje!' :D

Alyssa heeft morgen een feestje en vanmiddag hebben we een cadeautje gekocht. Haar vriendinnetje had oorbellen/gaatjes gekregen voor haar verjaardag en wilde nu alvast wat nieuwe oorbelletjes hebben dus die hebben we voor haar gehaald.

Aangezien Alyssa ook wel oren had naar oorbelletjes mocht ze ze voor haar rapport hebben. Dus sinds vanmiddag is Alyssa een stel gaatjes en oorbelletjes rijker.

Deel Deze Pagina