En is Alyssa trots op haar oorbelletjes? Ik ben vandaag met Quinten bij het CB geweest. Doordat hij een paar keer achter elkaar ziek is geweest hebben we de 9-maanden afspraak overgeslagen en was deze 11-maanden afspraak 2 weken verschoven. Ik was dus wel benieuwd wat hij nu weegt en hoe groot hij is. De stand staat op 7855 gram en 74 centimeter. Met z'n gewicht en in lichtere mate met de lengte stagneert het wat. Waarschijnlijk omdat hij de laatste tijd veel ziek is geweest en omdat hij is gaan tijgeren. Hij hangt nu met gewicht weer op de onderlijn. De vaccinaties stellen we 3 weken uit omdat hij nog als een koffiepotje klinkt en z'n oortjes niet helemaal schoon zijn. Hij is niet ziek maar ze vond het twijfelachtig om nu z'n weerstand al weer aan te moeten gaan spreken. Dan maar ff wachten.
Wat een verstandige arts Natas! Meestal zeggen ze, "gewoon prikken!" Ik doe het ook alleen als ze helemaal beter zijn, om die reden. Ook niet zo raar dat hij wat minder aan is gekomen, hij is best ziek geweest toch? En dan gaan tijgeren, hij wordt al een echte bink zag ik op de foto's! En Alyssa oorbelletjes, toe maar! Ook al zo'n grote meid!
Hinke, wat grappig dat zo'n kindje dan al echt doorheeft dat er een andere weg genomen word he? Tenminste, dat vind ik bijzonder. Dombo, hahaha...geniaal die kindjes. Een wortel is oranje..tja, geen speld tussen te krijgen toch? En Alyssa al gaatjes. Hoe ging dat? Natas, niet zo gek dat Q niet zo heel hard gegroeid is na al die ziekteperiodes! Ik moest wel even twee keer kijken toen je schreef 7855...Eelco woog 3 weken terug al 7660. Bij een lengte van 65 cm. Prikjes nog maar even uitgesteld dus? Groot gelijk als het mag. Laat hem nu eerst maar even echt goed beter worden! Hoe gaat het nu verder met jullie allemaal? is iedereen nu zo een beetje beter? Hier nu sinds een paar dagen een ander schema ,met 4 flessen. Ik moest er zelf heel erg aan wennen. Nog eigenlijk. Maar gisteren ging het goed. Laatste fles rond 1900 uur met 210+7 en 3 scheppen rijstebloem. vannacht werd hij om iets over 5én wakker, maar sliep na een speentje nog tot 0630 uur! Verder oefent hij heel hard om van rug naar buik te draaien. Maar ja, die arm he...die arm. hij draaide vandaag wel twee keer van buik naar rug! Maar dat was meer de zwaartekracht denk ik
* Breek even in* Liesben fijn dat je zoon zijn gangetje gaat. En eh 6.30uur wakker worden. Is dát ff lekker. Ik wens jou en uiteraard ook de andere het aller beste toe! Geniet ervan. Liefs Zij *En ik breek weer uit*
Natas, niet zo heel gek, dat Quinten niet zo veel is aangekomen. Hij is zo veel ziek geweest de laatste tijd. Goed dat z'n inentingen even worden uitgesteld tot hij weer wat meer weerstand heeft. Lies, hij doet het reuze goed, je grote kleine man. Alyssa is megatrots en superblij op en met haar oorbelletjes. Ze zaten er in voor ze er erg in had (ze deden het met z'n tweeën), al kromp ze op het moment van schieten wel even in elkaar. Maar ze heeft niet gehuild en daar is ze nog steeds heel erg trots op. Hoewel ze nu hele mooie zweerknopjes heeft, hartvormig met een steentje, telt ze de dagen af tot ze eruit mogen en ze er nieuwe in mag doen. Ik moest voor haar een blaadje maken waarop ze de dagen af kon vinken. Donderdag was Yelina mee naar school toen ik met de kids van groep 2 aan het computeren was. Toen ik de computers aan het opstarten was zei ze: de computers moesten ontdooien.
Hahaha, die Yelina Wat voor oorbelletjes mag Alyssa in doen als de zweerknopjes uit kunnen? Lies, iedereen is hier weer beter. Mijn gezicht is nog wat dik met 2 blauwe plekken, maar ik heb geen last meer van hoofdpijn en zo. Quinten kwakkelt dus nog wel een beetje maar hij is niet ziek. Ja je hebt het echt wel goed gelezen, hij is nog geen 8 kilo. En het klopt dat dat weinig is, hij hangt nu precies op de onderlijn van de curve. Hij eet goed, dus daar ligt het niet aan. Is je nieuwe schema vandaag weer lekker gegaan?
Fijn dat iedereen weer beter is bij jullie en dat jij geen last meer hebt van hoofdpijn. De nieuwe oorbelletjes moeten nog uitgezocht gaan worden, daar gaan we binnenkort eens een keer voor shoppen.
Nou, Natas, ik heb Q natuurlijk live mogen aanschouwen en hij zag er prima uit! En als hij straks weer helemaal is opgeknapt gaat het ook vast beter! Het nieuwe schema gaat tot nu toe goed. Hij krijgt 4 flessen. 3 van 180+8 en de laatste rond 1900 uur van 210+7 met nog 3 scheppen rijstebloem. Tussendoor een keer fruit en groenten. De afgelopen nachten sliep hij van 2000 uur tot ongeveer 0630 uur! Hoe het vannacht is gegaan weet ik niet. Mijn vriend verraste me gisteren door te melden dat Eelco bij oma ging logeren en dat wij heerlijk uit eten zijn geweest, omdat we maandag 7 jaar samen zijn. Lief he? Dus ik ga onze kleine man zo halen.
Lekker hoor, dat hij al zo lekker doorslaapt Liesben! Natas, hoe gaat het nu 's nachts eigenlijk met Quinten?
Eelco slaapt goed zeg, heerlijk Lies! Quinten is idd een happy camper..... een slanke happy camper . Hij is vrolijk en energiek dus ik maak me geen zorgen. Dombo, mijn wallen weten het nog niet maar het gaat wel beter met Q 's nachts Ipv 3 of 4x gemiddeld komt hij nu nog 1 of 2x. Dat scheelt gelukkig al maar ik kom er nog niet echt van bij. Daar heb ik denk ik een winterslaap voor nodig of zo
Natas, fijn zeg, dat hij zich nu minder meldt. Alleen jammer dat er voor jou helaas toch even wat tijd over heen zal gaan voor je lichaam zich hiervan herstelt. Vanmiddag ben ik met Alyssa bij het audiologisch centrum geweest voor een gehoortest en aansluitend voor de uitslag bij de KNO-arts. Er is inderdaad gehoorverlies in het linkeroor, al heeft ze hier op zich niet heel veel last van. Ze zal de komende jaren in onder controle blijven bij het audiologisch centrum om te monitoren of de afwijking stabiel blijft, minder wordt of verergert. In het laatste geval zal er eventueel tijdelijk bijgestuurd kunnen worden met een gehoorapparaat. Maar dat is iets waar we ons voorlopig niet echt zorgen om hoeven maken. Voorlopig functioneert ze prima en zolang het zo blijft zal het alleen bij een jaarlijkse gehoortest blijven. Ook Yelina moeten we in de gaten houden voor wat betreft het gehoor en haar eventueel ook laten testen in het audiologisch centrum aangezien het iets erfelijks is. Zelf hoor ik bepaalde tonen ook niet.
Fijn dat voorlopig nog zo onder controle kan blijven Dombo. Hier net weer op het CB geweest. Eelco is nu 67 cm en weegt 8015 gram. Hij volgt prachtig de middellijn op de groeicurve. Tenminste, op de gewone curve. Op de Down-curve volgt hij prachtig de +2/+2,5 lijn
Lies, Eelco gaat goed zeg! Maar, domme vraag misschien, wat is het verschil eigenlijk tussen de gewone en de down curve? Vanochtend ben ik met de klas van Alyssa naar het natuurhuis in Berg en Bos geweest. De kids vonden het helemaal geweldig. Ze hebben van alles geleerd over pieren, egeltjes, muisjes, konijnen, duiven, schildpadden, eenden, kippenkuikentjes en wandelende takken. Op de duif en de eend na mochten alle beestjes worden aangeraakt en dat was natuurlijk helemaal het einde, al vond mijn groepje de wandelende takken wel heel erg eng.
Lies, Dombo is me net voor met die vraag. Ik weet ook niet wat het verschil is . Maar mooi dat het goed met hem gaat. Was het voor het eerst dat hij een nachtje bij opa en oma sliep? Dat is wel spannend! Fijn dat hij daar ook goed geslapen heeft. Dombo, fijn dat de uitslag voor Alyssa meeviel. Goed om onder controle te blijven. Eén keer per jaar valt reuze mee toch? En goed om te weten dat het erfelijk is, zodat Yelina ook meteen in beeld is. Grappige uitspraken heeft ze. Waar ze al niet over nadenken, die kleintjes. Natas, lekker dat Quinten zich minder vaak meldt. Maar het zal inderdaad wel even duren voor jij echt weer het gevoel hebt dat je goed uitgerust bent. Voorjaarsslaap dan maar? Wij hebben vanochtend uitgeslapen tot 9.30 uur . Terwijl ik er gister vroeg inlag, omdat ik maandagavond tot 23.30 uur had zitten corrigeren . Niets voor mij, zo'n kort nachtje. Maar volgens mij heb ik het vannacht aardig ingehaald.
Down-kindjes zouden iets minder snel groeien...niet dat Eelco zich daar iets van aantrekt hoor Vandaar dat hij op de gewone curve op de 0-lijn zit en op de Downcurve op de +2,5. En Nee hoor Hinke, het was al de 3e keer dat hij bij oma sliep (mijn vader leeft helaas niet meer). Maar ik ben altijd blij als hij oma ook lekker laat slapen
Aha, ik begrijp het. Is daar een verklaring voor dat kindjes met Down minder snel groeien? Of weet je dat niet? Sorry van je vader, dat wist ik niet.
Kan je toch ook niet weten Hinke? Geeft niks! Ik weet niet wat de verklaring is eigenlijk dat ze minder zouden groeien,,,geen idee. Ik kan alleen bedenken dat ze vaak wat kleiner zijn. Maar waarom?
Ah, zo dus Lies. Duidelijk en verklaarbaar ook, wat ik inderdaad vaak bij mensen met down zie is ze kleiner zijn. Hinke, lekker hoor, even uitslapen!