ZES jaar, ja dat vind ik ook wel oud klinken opeens. Maar ja, ook wel weer logisch. Onze grote meiden zijn verder ook allemaal al drie. Liesben, heeft dat strottehoofdje ook nog iets te maken met Down, of is dat gewoon dubbele pech? Ik hoop maar dat Eelco er snel over heen groeit. Als je dat zo leest is de ademhaling toch wel erg belangrijk. Klinkt ook niet vreemd, maar ik was me er nooit zo van bewust, dat kinderen dan misschien ook niet zo goed groeien. Hoewel dat bij Eelco dus zeker niet het geval is. Leuk trouwens samen naar een concert. Wij moeten ook echt samen eens wat gaan doen. Maar wat??? We doen al zo lang niets samen dat ik niet eens kan bedenken wat we samen leuk vinden. Hinke, lekker lang weekend ook nog eens. Oh ja Lotus, fijn dat het allemaal mee viel.
Lies, neu ..., ik kon me wel bedwingen. Wat sneu trouwens voor Eelco. Heb wel even naar je linkje geklikt, maar ik ben nu te moe om het te lezen en door te laten dringen wat er staat. Hinke, is ook niet mijn ding hoor, zo openbaar in het bos. Ik kan me trouwens ook bijna niet voorstellen hoor, dat Alyssa al weer 6 is. Het is allemaal zo hard gegaan. Volgend schooljaar gaat ze al weer naar groep 3 en Yelina naar groep 1. Heb ik 2 schoolgaande kids. Enerzijds zal het best wennen zijn, het is ook wel weer gezellig om minstens 1 van de meisjes thuis te hebben, anderzijds is het ook wel weer lekker, heb ik weer een paar uurtjes per dag rust in de toko. Manlief heeft trouwens maandag een gesprek gehad bij een recruiter voor een functie bij een bedrijf op 10 minuutjes fietsen van huis. Hij is voorgesteld bij dit bedrijf en heeft daar gisteren een gesprek gehad. Als het goed is hoort hij dinsdag meer en heeft hij daar eventueel volgende week donderdag een tweede gesprek. Spannend. Volgende week donderdag heeft hij trouwens ook een gesprek bij een ander bedrijf, ook op 10 minuutjes fietsen van huis. Ben benieuwd. Hoop dat hij bij dat eerste bedrijf aan de bak kan.
Alyssa heeft vandaag paasontbijt gehad op school en als klassemoeder mocht ik daar ook bij zijn. Het was erg leuk. Yelina heb ik ook maar meegenomen en die vond het helemaal geweldig, net als haar zus. De juf heeft eerst een leuk paasverhaal verteld en daarna mochten de kids aanvallen. Als ontbijt waren er matzes, krentenbrood en gewoon brood en natuurlijk een eitje erbij. Tjonge, wat konden de kids allemaal eten zeg, alles was zo goed als op.
Leuk he, paasontbijt. Waren de kinderen ook in pyjama, net als de juffen. Dat doen ze bij ons altijd. Spannend zo afwachtend Dombo. Ik hoop met je mee dat hij donderdag weer een afspraak heeft.
Haha Dombo! Sta je ook wel even raar te kijken! Maar ik vind dat je toch bést wel even hulp had kunnen bieden hoor... Spannend! Ik hoop dat er wat uit de gesprekken komt! Vervelend Lies! Wel handig om standaard medicijnen in huis te hebben inderdaad. Hopelijk groeit hij er netjes overheen. Paasontbijt..hier hadden ze lunch maar Rosalie mist altijd alle feestjes op school omdat ze dan altijd nét ziek is. Kleine kwakkelaar.. Nu had ze weer last van overmatig hoesten en de halve nacht liggen blaffen..zielig..tot bijna overgeven toe. Hoestdrank hielp ook niet veel. Ze was doodmoe natuurlijk dus ze wilde echt niet naar school, zelfs geen half dagje! Wel hoestdrank met codeine gekregen nu, maar dat geef ik niet graag en natuurlijk was het ook ineens weer over! Was dus niet nodig.. Ik hoopte dus vannacht eindelijk een goed nachtrust te krijgen maar nee...nu had ze last van licht ontstoken oogjes en twee loopoortjes.. Dus toch weer aan het rommelen, die oren. Het kan er in elk geval uit, het vocht, maar ze had ook wel even oorpijn. Nu is het weer droog maar ik moet gaan druppelen als het vandaag weer gaat lopen. Al met al wel geslapen maar alleen weer heel laat dus. Maar ja, hopelijk houden we de oren droog vandaag!
Hahaha, die Dombo! Ik ga ook es fietsen in het bos, best leuk zo te lezen Lies, te hopen dat Eelco er snel overheen groeit. Lotuss, ah wat sneu weer. Hoe is het vandaag gegaan? Hier ontzettend druk geweest met verjaardagsweekend Quinten en perikelen met mijn moeder. Q's feestje was erg leuk. Quinten heeft voornamelijk verbaasd zitten kijken en een grote charmeur zitten zijn, Danique heeft al zijn nieuwe speelgoed uitvoerig uit kunnen testen samen met m'n stiefkleinzoontje, bijkletsen met de familie was gezellig. Morgen weer werken, pffff. Ik ben zo ontzettend moe (kleine Q. haalt de 3x gemiddeld weer per nacht helaas). Had vandaag de foto's van Q's verjaardagfeestje op m'n computer gezet en ik schrok me wezeloos...... zo vermoeid, zo oud! Ik voel me wel moe en ja tuurlijk ben ik geen 29 meer, maar zoals ik er op die foto's uitzie herken ik mezelf helemaal niet. En toch zie ik er dus zo uit........
Fijn dat het feestje leuk was Natas, ondanks de drukte! De foto's waren heel leuk! Maar wat naar dat je nog steeds zo moe bent.. is niet leuk om op foto's te zien dat je er zo moe uitziet, al zal je dat zelf vast véél erger zien dan een ander. Is ook niet te doen voor een langere periode, 3x per nacht...pffff. Heb met je te doen meis! Dikke knuf, voor wat het helpt..
He jakkes Natas...wat vervelend voor je! Slaapt Q nu wel op zijn eigen kamer? Ik hoop echt dat hij snel leert doorslapen. Des te meer besef ik me nu hoezeer wij boffen met het slaapgedrag van Eelco. Oké, ik mopper wel eens als hij vroeg al begint te tutten, maar hij slaapt over het algemeen prima door van 1930 uur tot ergens tussen 0600 en 0700 uur.
Anna, nee, het was geen 'pyjama-ontbijt'. Iedereen was gewoon aangekleed. Dat maakte het niet minder gezellig. Natas, wat vervelend, weer van die beroerde nachten. Wel fijn dat Quinten zo'n geslaagd feestje heeft gehad. Lotuss, sneu dat ze dan alles moet missen omdat ze steeds ziek is. Dat had Alyssa op het KDV steeds, miste ook altijd alle leuke dingen. Bij haar was dat gelukkig over nadat haar amandelen waren geknipt. Hier is het retespannend. Manlief gaat door naar de tweede ronde, een andere kandidaat welliswaar ook, maar volgens de recruiter staat manlief op 'poleposition'. Nou, laten ze het maar waarmaken dan. Morgen gaat hij bij een ander bedrijf voor de eerste ronde. Zou een bak zijn als hij straks toch ineens zou mogen kiezen. Al zou hij zoals het er nu voorstaat wel voor dat eerste bedrijf gaan.
Kom even snel langswippen. Dombo, spannend! Ik duim voor jullie. Zou idd wat zijn als hij straks kon kiezen. Maar... jullie zijn vast ook al blij als het één van beide wordt. Natas, beroerd dat Quinten weer zo vaak wakker wordt. Ik hoop dat hij het snel doorheeft. Lijkt me zo slopend. Sterkte ermee. Wij waren vandaag met ons drietjes bij mijn ouders, lekker luxe, zo door de week! Ouders waren 49 jaar getrouwd. Zaterdag hebben we feest van schoonouders, die waren laatst 50 jaar getrouwd. Krummel lijkt steeds beter te snappen hoe het zit met plassen. Maandag wilde ze geen luier meer om toen ze 's middags uit bed kwam en vandaag had ze wel een luierbroekje om, maar dat bleef de hele dag droog! En toen thuis bleek dat ze één sticker tekort had voor een kedootje, moest ze met alle geweld op de wc en toen perste ze er een paar druppeltjes uit. Het gaat goedkomen
Hahahaha, slimme Kruimel! Dombo wat spannend, m'n duimen blijven draaien! Lies, Q. slaapt sinds eind december op z'n eigen kamertje. En hij eet inmiddels vaste voeding als een dijkwerker. Heeft allebei niet mogen helpen met doorslapen helaas. Hij heeft vanavond heel veel moeite met inslapen. Dat ben ik helemaal niet van hem gewend, hij huilt en snikt en brult maar door. Ik vermoed tandjespijn, hij zit ook met z'n hand in z'n mondje. Net maar een pcm gegeven.
Goed nieuws hier vandaag : we gingen naar mijn stiefdochter om nieuwe huurhuis te bekijken, ik was daar nog niet geweest. Van kleine flat naar leuk huis met tuin, helemaal super ook voor hun zoontje van 4 1/2 jaar. Vertellen ze dat ze weer zwanger zijn!! Heel pril nog, 5 weken. Zo leuk!!
Thnx! Hier een luxe probleem, discussie over vakantie. Chris wil dol- dol- dol- dol- dolgraag weer zeilen in Turkije, ik zie het niet zitten maar ik wil het hem ook niet onthouden. Twee weken op een boot, kids bezig houden als we varen, elke avond in een andere baai, kleine houte krakkemikkige steigertjes en vooral kiezelstrandjes of helemaal geen strand, met een kind die dan eerst telkens moet wennen, geen vertier of afleiding, weinig of geen andere kinderen. Versus Chris die hier het hele jaar naar toe leeft, zich 18 slagen in de rondte werkt, die ook wel haken en ogen ziet maar denkt dat het wel kan, die bang is dat hij het over een paar jaar niet meer zal kunnen (rotte knietjes zitten in de familie en hij voelt de zijne ook al soms). Gatver, wat moet ik nou.
Natas, wat een leuk nieuws! Hoe vindt Chris het, dat hij weer opa wordt? Oei, best lastig, maar als ik zo naar onze meisjes kijk, zou ik het zelf niet doen. En verder ... O wat zijn we blij, o wat zijn we blij ..... Hij is aangenomen. Woensdag mag hij de arbeidsovereenkomst komen tekenen en maandag beginnen. Lekker snel al. Zal wel weer even wennen zijn, maar aan de andere kant is het ook wel weer lekker om hier de toko weer helemaal voor mezelf te hebben.
O wat lastig Natas! Zou er denk ik ook niet aan beginnen...lijkt me een ramp! Als je kleintjes hebt kun je maar beter je vakantie daarop aanpassen wil je zelf ook nog wat aan je vakantie hebben en niet uitgeblust thuiskomen. Maar ik snap je dilemma..lastig! Gefeliciteerd Dombo! Wat fijn! Heb weer eens wat...sensatie Natas!! Deel 1 had ik al op facebook gezet (zie hieronder) Maar natuurlijk kwam er een deel 2.. hopelijk geen deel drie maar ik ben bang...ze zijn zo dom namelijk... Uitgescholden voor 'buitenlander' ???? door een lelijke oude vent met een morsige baard vol met stukjes sardien van de lunch, en met overduidelijk nog maar één, niet goed werkende hersencel... Niet alleen lelijk, nog blind ook blijkbaar..a gossie.. Je zou er eigenlijk medelijden mee moeten hebben.. maar hij kreeg 'the finger" instead. Gaf niet veel genoegdoening, Had liever de vuist gegeven maar ...ja.. daar schrikken m'm meiden dan weer zo van ben ik bang. ;-( En toen was ik ook dus ook nog brutaal... met z'n blinde ogen dacht hij zeker dat ik, behalve een buitenlander, ook nog twaalf jaar oud was.. Ik ben een twaalfjarige buitenlander.. Z'n zo mogelijk nog dommere vrouwtje (en hondje) liepen er ook nog naast te gillen. OMG... wat heb je toch een vervelende, domme mensen, waarom mag je die nou eigenlijk niet gewoon plat slaan? Ok..het is dan wel dié tijd in de maand dan bén ik misschien een ietsiepietsie agressiever dan normaal, maar dan nog.. gewoon beuken toch, zo'n vent,... zo hard mogelijk! Beuk de baard! Sprak de buitenlander...
Deel 2..lang verhaal..u bent gewaarschuwd.. Vanmiddag is het bijna geëscaleerd met die mensen waar ik over schreef hierboven...Normaal zag ik ze nooit, maar nu liepen ze wéér, daar rond de tijd dat ik daar nét langskom. Toeval? (Schooltijd) En zoals ik al had verwacht, ze gingen provoceren. .. Ze gingen niet opzij, in slakkengang breed over de stoep lopen. Ik belde, ze gingen niet opzij Ik heb ze gezegd opzij te gaan, ze deden of ze me niet hoorden. En ze liepen zo langzaam dat ze bijna stil stonden, expres. Dus ik ben naar ze toegelopen, en heb gezegd dat ik hiér elke keer geen in heb en ze geadviseerd om me met rust te laten, me te negeren en me vooral niet uit dagen, gewoon opzij te gaan als ik dat vraag. Toen riepen ze wat van zus en zo en.. die middelvinger dan . Ik zei Wat dacht je nou, als je begint met zon grote bek, dat mensen dan aardig op je reageren? Ik ga niet staan schreeuwen over straat en die vinger laat precies zien hoe ik over dat gebitch van je denk, zonder er een woord aan vuil te maken verder. Jij begint met raar gedrag , niet ik. Ga nu maar gewoon opzij, en hou op met uitdagen. Zij: Je spreekt hier tegen een kanker patient Ik: Dat is dan heel naar voor je, maar al helemaal niet slim van je om dan te gaan lopen provoceren. En ook geen exuus om dan maar mensen uit gaan schelden en ruzie te zoeken. En laat me er nu langs. Zal ik de politie bellen, zegt dat wijf met haar telefoon in haar hand. (Bluf) Ik zeg, Ja, bel ze maar, zijn mn ex collegas, zou ik zeker doen, leuk! Gelijk bellen nu! (Ja ik heb bij de politie gewerkt, in 2002 ergens, sorry..foutje! Zag ik die vent schrikken.. en ze belt niet natuurlijk. Je moet eens volwassen doen, zegt ze, waarop ze zelf zegt: Talk to the hand! Nee dat is lekker volwassen! Zeg ik. Het enige wat ik je adviseer is dat jullie me rust laten, me negeren en me niet provoceren. Ze zeggen nog wat, draaien zich om en gaan niet opzij Dus ik loop naar voren met mn fiets en maak aanstalten om hem dan maar omver te rijden. Tja..lijkt me logisch he.. Dat verwachtte hij natuurlijk, dus hij gaat tegen mn fiets staan duwen. (Terwijl Roosje daar achter zit, de huif was zelfs verbogen) Gaat nog niet opzij dus ik duw door, bijna zijn hond omver. Kijk ie uit voor mn hond! roept hij met nog maar twee tanden in zn mond. En die twee waren nog geelbruin ook.. Ik: Kijk zelf uit voor je hond, hou hem bij je en ga gewoon opzij (reed niet echt tegen die hond aan hoor) Dus dat wijf gaat weer express voor mn fiets staan om te blokkeren en hij zegt, kijk uit voor je arm! Dat viel me dan wel weer mee van hem, dat hij bezorgt om zijn vrouw was. Kom we gaan hier heen zegt hij, het zijpad in. (Die ene hersencel werkte voor een moment!) Nee! Zegt dat wijf, we gaan rechtdoor! Die wilde dus lekker ff door gaan. Maar er was nu ruimte om erlangs te gaan dus dat deed ik ook. Ze klapperden nog wat met hun gebit en nu wil het geval, dat ze afgelopen zondag achter bij ons in het pad stonden te roddelen met een andere vent. We konden dat letterlijk verstaan en hij had het over een kut Marokkaan waar hij ruzie mee had, en nog een ándere buurman. Op iedereen wat dus.. Hij wist natuurlijk niet dat we dat gehoord hadden! Dus ik dacht, ik zal je ff gek maken en dat gebruiken, want je weet zo waar dat soort mensen zich druk om maken. Dus ik zeg: En ik ben niet de enige waar jullie ruzie mee hebben, dat zegt wel wat he. Niemand moet jullie hier! Ja..! Er wordt over jullie GELULD! Toen vertrok zijn gezicht in allerlei rare bochten want daar raak je ze mee! Oei! J Toen schold ze me uit voor SNOL! Je bent een snol! Ik; Nu heb je me al uitgescholden voor buitenlander, en nu voor snol, de kankers en vloeken vliegen om mn oren, heb je het in de gaten? JULLIE zijn degene die schelden en ruzie zoeken he, niet IK , JULLIE! Het valt niet mee met die ene nog werkende hersencel, die jullie óók nog samen moeten delen, maar nogmaals, daag me niet uit en praat verder niet tegen me. " Toen ben ik weggegaan, boos natuurlijk, om zoveel brutaliteit maar ook wel tevreden over hoe ik het heb aangepakt. Moet ik wel zeggen dat als dit vrijdag was gebeurt, met mn pms had ik ze waarschijnlijk de sloot in geduwd.. Het is toch niet normaal waar ze zin in hebben! Maar ja als ze hiermee bezig blijven en maar blijven uitdagen gaat het natuurlijk wel mis Ik blijf niet bezig en steeds ruzie op straat heb ik ook geen zin in. En een man pikt dat al helemaal niet, zeker de mijne niet. Die trapt hem gelijk onder zn reet als hij niet opzij gaat. Dus laten we hopen dat ze nu verstandig zijn en verder niet meer uit gaan dagen..maar ik vrees..als ik in die ogen keek geen enkele intelligentie te bespeuren. Totaal leeg, zo zie je ze niet vaak. Echt doorgefokt! Lekker lang verhaaltje he!
Fijn altijd, die mensen met maar 1 werkende hersencel die ook alleen maar in hun eigen straatje kunnen denken. Was je op de bakfiets? Nu deden deze mensen het er welliswaar om, maar in het algemeen snapt men sowieso niet dat je met de bakfiets wat meer ruimte nodig hebt, dat je langer en breder bent dan de gemiddelde fietser. En dat je niet altijd even snel kunt reageren omdat je anders gewoon omligt. Ik word vaak geblokkeerd, afgesneden, om niet goed van te worden. Omwille van de meisjes hou ik me in, maar af en toe zou je ze.
Ik was op de bakfiets ja. Maak ik ook wel eens mee, dat ik wordt afgesneden enzo. Mijn bakfiets is eigenlijk niet echt breder, al lijkt dat wel zo. want de bak is niet breder dan het stuur, en het is een normale maat stuur. Maar wel langer en langer breed, zeg maar. Heel vervelend inderdaad, ze doen het niet expres maar als je wordt gesneden terwijl je kinderen in die bak zitten..wordt ik toch niet vrolijk van! Ik heb maar besloten om voortaan via de andere kant te gaan. Hoef ik niet om te rijden ofzo, want dat vertik ik! Maar dan kom ik ze niet tegen, lijkt me verstandiger want dit gaat anders hoe dan ook escaleren. En dan heb ik het gedaan want ze heeft natuurlijk kanker, wat ze vollop gebruikt, en ze is ouder dan ik.. Ook al vráágt ze erom :x ik kies dan toch voor m'n kinderen want die hoeven zoiets niet mee te maken. M'n schoonvader heeft ook kanker gehad, is zelfs bijna dood geweest omdat hij in een septische shock raakte na de operatie, maar hij loopt echt geen mensen uit buurt uit te schelden! En op dat viswijven gedoe.. ik ben tien zo gebekt als hun dus ik denk dat ik ze maar belachelijk ga maken en ze even hartelijk uit ga lachen. Mocht ze weer eens 'SNOL' over de straat roepen. Ga ik hard lachen en zeg "Liever een lekkere snol dan een lelijke oude trol! (Snols have more fun) O nee, dat laatste snapt ze vast niet, engels..een stap te hoog! Want het helemáál over m'n kant laten gaan, kan ik niet. Daar ben ik dan nét weer te opstandig voor, hehe..