35+ mama's, deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Natas wordt weer stiefoma, gefeliciteerd!
    En je dilemma, pff, dat weet ik niet hoor. Ik vond het vorige keer al heel wat dat jullie met kleine Danique gingen zeilen! Zo avontuurlijk ben ik niet (hoewel het wel heel erg lekker klonk!). Ik kan me wel heel goed voorstellen dat je het op dit moment met Q niet zo ziet zitten.

Lotuss, wat een verhaal! Gewoon negeren dat soort mensen, dat lijkt mij het beste. Maar das soms wel moeilijk.......

Dombo, gefeliciteerd! Wat geweldig voor jullie. Wel weer even omschakelen, maar heel fijn dat hij weer aan de slag kan.

Vanuit de Kop van Overijssel is er verder niet veel nieuws....
    Liet krummel vanochtend een korte broek zien die ik van een collega gekregen heb voor haar. Ik zei: "leuk hè?" Zegt zij: "Ja, die vind ik wel een beetje leuk hoor".

Ze is nog niet helemaal toe aan luierloos rondlopen, maar ik heb het idee dat er eindelijk wat schot in zit.

2. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Haha, grappig he! Die meisjes...klink zo lekker eigenwijs!
    Sophie zegt nu steeds, " Dat is zó cóóøl!!"
    Heeft ze vast weer ergens opgevangen..

Negeren tja..als ze iets roepen kan dat wel.... Maar als ze je de weg gaan versperren..wordt het toch een ander verhaal natuurlijk. Maar van de andere kant rijden is wel een oplossing. Al blijft het erg dat ik anders moet gaan rijden voor hen. Maar ja, anders gaat het echt mis, ik ken mezelf.. ben geen buitenlander maar kan een aardig zuidelijk temperament hebben, haha! ;)
    Ik accepteer die shit gewoon niet.:p

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Jeetje Lotuss, een beetje sensatie OK.... maar dit is niet leuk meer! :$ :(

Hinke, tis meer voor Danique dat ik het zeilen nu niet zie zitten dan voor Quinten. Kleine Q. slaapt nog overdag, zit veel vast in de stoel, is veel 'handelbaarder'. Miepie stuitert de hele boot door, dat lijkt me helemaal niks.

4. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hinke, haha, die Krummel toch. Een beetje leuk. Helemaal niet eigenwijs.

Lotuss, verstandig om toch maar even een andere route te nemen. Zeker om escalatie te voorkomen.

Natas, hebben jullie al wel eventuele alternatieven besproken t.a.v. de vakantie?

Oja, wisten jullie al dat:

manlief nu weg is om z'n arbeidsovereenkomst te tekenen?
    Alyssa's wiebeltand er vanmiddag uit is gegaan
    Alyssa met ingang van de volgende zwemles in kleren mag gaan zwemmen
    Yelina vorige week is gestart met logopedie?
    Yelina officieel is aangemeld op school en dat haar eerste officiële schooldag 20 augustus is

Haha. Zijn jullie weer bij.

Nou ja, niet helemaal, ik ben nog steeds niet echt opgeknapt. Heb maar steeds verhoging. Nog even aankijken, niet te gekke dingen doen en als het maar aan blijft houden, volgende week toch maar eens naar de HA. Zit alleen niet echt te wachten op één of ander kuurtje. Maar goed. Ik zal maar niet te veel vooruitlopen

5. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Wat een ontwikkeligen Dombo :D
    Waarom ook alweer krijgt Yelina logopedie?
    Niet te lang wachten met naar de HA gaan hoor!

In Chris z'n ogen zijn er niet zo veel alternatieven voor het zeilen helaas :(

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Yelina krijgt logopedie omdat ze met de uitspraak wat achter bleef. Soms is het nauwelijks te merken, maar het gebeurt ook vaak genoeg dat ze de dingen een paar keer moet herhalen voor men begrijpt wat ze nu precies bedoelt.

En straks op school heeft ze mama niet meer als tolk. ;)

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Zo, ook weer geregeld, Yelina gaat miv maandag weer naar het KDV. Ze heeft er ontzettend veel zin in. Ze kan zelfs in haar oude groepje terecht. helemaal goed.

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
  9. Hoi meiden, ik heb jullie schandelijk verwaarloosd de laatste tijd. Schaam me wel een beetje...

Maar lees meteen goed nieuws en een verhaal waar ik én een beetje om moet lachen én héél boos van word...

@Natas: Van harte gefeliciteerd met de komst van je tweede 'stiefkleinkindje'. Lijkt me best grappig om oma te zijn terwijl je eigen jongste net baby af is.
    En wat je vakantie betreft: is het geen idee om en/en te doen? Eerst een weekje zeilen en daarna een weekje in een resort lekker niks doen en waar de kindjes heerlijk kunnen spelen? Al moet ik eerlijk bekennen dat zeilen met Emma mij ook geen strak plan lijkt...;)

@Dombo: Wat ontzettend fijn dat je man een baan heeft gevonden, gefeliciteerd! Heb ik het goed gelezen als ik zeg dat hij de baan van zijn voorkeur gekregen heeft?
    Ik wist niet dat Yelina's spraak achterbleef. Ik hoop dat de logopedie deze achterstand snel kan wegwerken.
    En je oudste al aan het wisselen. Jasmijn mist al meer dan een jaar een voortand, maar dat is de schuld van de wipkip. Maar ze doet soms wel net alsof ze een wiebeltand heeft gehad...;)

@Lotuss: Jeetje meid, wat een verhaal. Wat een hoop drukte om niks van die mensen. Ik zou er ook moordneigingen van gekregen hebben, kan slecht tegen zulk gedrag...

@Hinke: Krummel is dus flink bezig om mama binnenkort boodschappen zonder luiers te laten doen. Scheelt behoorlijk, moet ik zeggen...

10. Hier gaat alles wel lekker eigenlijk. Jasmijn is druk bezig met zwemles en zwemt sinds vorige week in badje 3 (in badje 4 zitten de kinderen die binnenkort afzwemmen). Ze vindt het ontzettend leuk en gaat als een speer. Waar zij zwemles heeft zwemmen de kinderen al vanaf het begin met kleding aan, dat begint met een t-shirt, daarna komt er een korte broek bij en vervolgens de (water)schoenen. Afgelopen donderdag heb ik voor Jasmijn waterschoentjes gekocht, vanaf de komende les heeft ze die nodig...

Met Emma ben ik ook naar de logopedist geweest. Ik had zelf het idee dat Emma spraak behoorlijk achterbleef. Nu weet ik wel dat ik haar niet met haar grote zus mag vergelijken (Jasmijn sprak op haar tweede al complete zinnen, inclusief de punten en komma's...), maar ik moest voor mijn gevoel veel te vaak : 'Schat, mama verstaat/begrijpt je niet.' zeggen. En gezien het feit dat ze in september naar school gaat, leek het me toch wel handig als de juf dat niet steeds hoefde te zeggen.

We hebben de testen inmiddels achter de rug. Met Emma's taalbegrip is absoluut niets mis (niet dat ik daar echt bang voor was, maar Emma kan zó goed zich dommer voordoen dan ze is, dat ook wij wel eens getwijfeld hebben...) en de spraakachterstand valt volgens de logopediste erg mee. Emma spreek inderdaad slordig en heeft moeite met bepaalde letters, zoals de 'r'. Maar ze vond het niet ernstig genoeg om Emma nu al actief te gaan begeleiden. Wel wil ze in augustus voor de zekerheid nog een korte test doen.
    Nu moet ik eerlijk zeggen dat Emma in de maand van de testen (ik ben vier weken lang met haar geweest) een stuk beter is gaan praten. Een beetje alsof de duivel ermee speelt. En ook een beetje alsof Emma in de gaten kreeg dat we haar 'door' hadden. Ook de logopediste vond de manier waarop ze tijdens de laatste sessie sprak behoorlijk verbeterd ten opzichte van de eerste.
    Waar ik twee maanden geleden nog meerdere keren per dag: ' Schat, ik versta/begrijp je niet', moest zeggen, is dat al een paar weken niet meer voorgekomen. Ach... is die screening toch ergens goed voor geweest...:)

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, leuk weer van je te horen.

Wat gaat Jasmijn lekker met zwemmen zeg! Goed ook, dat ze meteen vanaf het begin al met kleren aan moeten zwemmen, zouden ze wat mij betreft overal moeten doen.

Wat mij met Emma hebt qua spraak heb ik dus precies zo met Yelina. Alyssa sprak op haar tweede ook al complete zinnen en je kon gewoon hele gesprekken met haar houden.

Een taalonderzoek wil ze met Yelina ook nog gaan doen, maar daar is niets mis mee. Het is puur de uitspraak. Het grappige is, dat zij sinds ik bij de HA om een doorverwijzing heb gevraagd voor logopedie ook een flinke sprong heeft gemaakt en dat we haar steeds beter begrijpen zonder dat we haar steeds hoeven te vragen of ze het nog een keer wil zeggen.

Nu heeft het bij haar wel een duidelijke oorzaak, nl. verslapte kaakspieren omdat ze voor het knippen van de amandelen dag en nacht met open mond rondliep omdat ze anders vanwege de verdikte amandelen geen lucht kreeg, dus die spieren moeten in ieder geval nog extra worden getraind.

Maar ik ben benieuwd wat er verder uit gaat komen, of ze in ons geval net als bij jullie ook gaat zeggen dat we later nog maar een keer terug moeten komen voor nieuwe tests of dat ze haar in behandeling gaat nemen.

Ik moest vrijdag wel vreselijk lachen om Yelina toen ze bij logopedie was. Ze had een boekje voor zich met allemaal plaatjes erin en ze moest vertellen wat ze op die plaatjes zag. Ze vond blijkbaar dat ze het hele boekje binnen 10 minuten door moest nemen, want ze vertelde even snel wat er op een blad stond en sloeg toen snel om naar het volgende plaatje. De logopediste moest moeite doen om haar bij te houden.

Toen we haar vroegen om even een kleine pauze te nemen tussen de plaatjes interpreteerde ze dat op haar eigen manier, ze ging heel overdreven articuleren, alsof ze tegen een slechthorende aan het praten was. Daardoor was ze wel beter te verstaan, al sprak ze niet alles even goed uit. Kleine grapjas.

Alyssa heeft inmiddels haar tweede wiebeltand. Die gaat dus lekker door met wisselen.

Spannend, morgen eerste werkdag van manlief en eerste KDV dag van Yelina.

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Yes, Alyssa heeft haar felbegeerde rode walvis en gaat vanaf volgende week meezwemmen met de afzwemgroep. Zoals het er nu naar uitziet, zal ze 26 mei afzwemmen. Ze is helemaal blij en ik supertrots.

13. Wat goed van Alyssa! En 26 mei is al snel...

Hoe is de eerste werkdag van manlief verlopen?

14. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Lola, goed om weer eens iets van je te lezen. Knap van Jasmijn dat het zo goed gaat met zwemmen. Dat ze meteen met kleren beginnen vind ik wel bijzonder. Maar eigenlijk is het wel vrij logisch, zeker als ze het zo opbouwen. En zwemmen is natuurlijk leuk, maar het is ook vooral belangrijk dat je het leert zodat je je kunt redden in het water. En als je daar onverhoopt invalt, heb je meestal wel kleren aan. Dus ... slim zwembad bij jullie!

Dombo, fijn dat het met Alyssa ook zo goed gaat met zwemmen. En alweer een wiebeltand. Hoe vindt ze dat eigenlijk? Mooi dat Yelina weer op het kdv terecht kon. Vond ze het meteen weer leuk? En hoe bevalt het je man in z'n nieuwe baan? Zal toch ook wel weer wennen zijn, ook voor jou?

Ik merk hier namelijk wel dat manlief alleen nog maar een middag vrij heeft. Wat ik daardoor mis, zijn de ochtenden dat ik alleen maar om mezelf hoef te denken ;). Vorig jaar kon ik op woendagochtend lekker op m'n gemak in m'n eentje uit bed, douchen, aankleden, etc. want man en kind lagen nog te pitten. Nu ben ik door de week altijd degene die kind helpt met aankleden en ontbijten etc. Dat komt doordat man een beetje meer tijd nodig heeft voor heel veel dingen, zoals douchen, aankleden en scheren ;). Hoe is dat bij jullie?

15. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Vergeet ik helemaal de logopedieperikelen. Ik hoop bij beide dames dat het helpt! Heb er zelf geen ervaring mee en dat zie ik voorlopig ook niet gebeuren. In krummels groep op het kdv zit nog één kindje dat ouder is dan zij en die spreekt echt beduidend slechter dan zij.

Wel grappig dat jullie duidelijk verschil zien tussen de oudste en de tweede. Dat was volgens mijn ouders bij mijn oudste twee zussen ook zo: de jongste zei bijna nooit wat, vooral niet tegen vreemden, want de oudste voerde het woord wel. Ze hebben mijn oudste zus echt moeten vertellen dat ze haar zusje ook zelf moest laten praten. En dat hielp wel.
    Schoonzus en zwager waren over uit Zwitserland, nichtje is een half jaar ouder dan krummel. En zelfs toen zij bij elkaar waren, kreeg krummel af en toe geen kans om iets te zeggen omdat het andere dametje net even sneller was.

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    #2096 Dombo, 25 apr 2012
    Laatst bewerkt: 25 apr 2012
    Eerste werkdag van manlief ging goed. Het lijkt hem een leuke, uitdagende job. Klinkt goed dus. Aangezien ze op het bedrijf in 2-ploegendiensten werken van 06:00 tot 23:00 zal er 's avonds iemand van de automatisering aanwezig moeten zijn voor de helpdesk. Aangezien ze dit met z'n zessen moeten doen zal het nog wel meevallen hoe vaak hij 's avonds daar aanwezig zal zijn.

Yelina was weer helemaal in haar element op het KDV. Het was net of ze er nooit weg was geweest.

En of ik zelf nog tijd nodig heb om te wennen? Euh nee, niet. :) Ik vind het heerlijk zo. Weer lekker 2 ochtendjes om in alle rust voor m'n bedrijfje te werken, de zorg voor de kids weer grotendeels voor mij, helemaal goed. Ik geniet ervan.

De laatste tijd waren er toch wat spanningen onderling. Grotendeels denken we hetzelfde qua opvoeding van de kids, alleen de laatste maanden kon hij steeds minder van de meisjes verdragen, reageerde steeds heftiger als ze wel eens wat uitvraten.
    Wat dat betreft lijkt de rust nu ook weer aan het terugkeren. Hij is nu al veel meer ontspannen als hij met de meisjes is.

Hij werkt nu voor het eerst sinds we elkaar kennen op fietsafstand van huis. Dat scheelt behoorlijk in tijd, hij weet bijna niet wat hem overkomt wat dat betreft. Nu is het nog geen 10 minuutjes fietsen (enkele reis) tegen eerst een uur (enkele reis) autorijden.
    Vanmiddag ben ik er zelfs even met de meisjes langsgefietst, zij waren erg nieuwschierig naar waar papa werkte. In de vakantie gaan we misschien wel even bij papa langs om er te lunchen.

Hij helpt trouwens nog wel zoveel mogelijk mee met de kids en in huis. Dus wat dat betreft heb ik zeker geen klagen.

Mijn dag is over het algemeen ook aardig gevuld met het halen en brengen van en naar school/KDV, helpen op school, zwemles, vriendjes, boodschappen, werken in de tuin, werken aan m'n winkeltje, etc.

17. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Zelf vind ik het verschil tussen beide meisjes ook erg grappig om te zien. Alleen was het hier niet zo, dat Yelina haar mond hield omdat Alyssa het woord voerde, maar puur omdat de amandelen haar gewoon in de weg zaten qua praten.

Het is nu trouwens eerder andersom, Alyssa hoeft haar mond niet los te trekken omdat haar zusje bijna continue aan het woord is. ;)

Alyssa vindt het reuze interessant, haar wiebeltand. Ze kan niet wachten tot ook deze eruit gaat. Wat vooral leuk is, is dat de tandenfee langskomt als er een tand uit is.

18. @Dombo: Wat fijn dat je man een leuke eerste werkdag heeft gehad!
    En heerlijk om zo dicht bij huis te werken, ik raak alleen maar verder van huis (letterlijk in dit geval dus...;))

@Hinke: Hoe dat bij ons gaat...?
    Op maandag en dinsdag werken Roy en ik allebei. Dan gaat de wekker om 6.00 uur (eigenlijk zelfs nog 10 minuten eerder, maar ik heb de tijd van de wekker vooruit gezet, om niet tegen een tijd die begint met een 5 aan te kijken als ik wakker wordt :)), Roy vertrekt om 6.15 uur om rond 7.00 uur te kunnen beginnen en ik doe dus de ochtendspits. Even voor 7.30 uur ga ik met de meiden de deur uit om eerst Emma op het kinderdagverblijf af te zetten en daarna Jasmijn op de voorschoolse opvang. Rond 7.45 uur rijd ik dan richting werk, om daar tegen 8.30 uur achter mijn bureau te kruipen.
    Op woensdag en donderdag kan ik 'uitslapen' tot 7.15 uur en begint de dag een stuk minder hectisch. Samen met Emma breng ik Jasmijn naar school.
    Op vrijdag werkt Roy 's morgens thuis en heeft hij 's middags zijn halve papadag. We staan om 7.00 uur samen op en tegen 7.45 stap ik in de auto om naar mijn werk te gaan. Roy brengt Jasmijn naar school en Emma naar de peuterspeelzaal.
    Roy is doorgaans degene die de meiden van de opvang haalt. Als we het redden om tegen 18.30 uur aan tafel te zitten, zijn we tevreden. Even na 19.00 uur gaan de meiden naar boven voor het avondritueel. Tegen 19.30 uur liggen ze er allebei in...

Ik hoop om vanaf september (als Emma ook naar school gaat) mijn 24 uren over 4 dagen te gaan verdelen, zodat de meiden niet naar de naschoolse opvang hoeven. Maar ik moet mijn baas dit plan nog voorleggen, geen idee hoe hij er op zal reageren...

Maar 's morgens wordt het sowieso makkelijker als Emma ook naar school gaat. Ze kunnen dan namelijk ontbijten op de voorschoolse opvang, iets waar Jasmijn zich nu al op kan verheugen. En omdat ik dan geen twee adressen hoef aan te doen, scheelt me dat zomaar een half uur schat ik.
    Dus kan de wekker dan weer op een normalere tijd gezet worden...:)

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Het is echt lekker dat hij zo dicht bij huis werkt. Op dit moment begint hij om half 9 en is hij rond kwart over 5 al thuis.

Leuk maar ook pittig hoor, kids en een baan ernaast. Zelf zou ik best graag wel weer buitenshuis aan het werk gaan, alleen ben ik toch een beetje bang dat die belasting te zwaar zal vallen. Ik kan heel veel, ondanks mijn geschiedenis met ME/CVS, maar dat lukt alleen omdat ik mijn tijd grotendeels zelf in kan delen.

Maar zie maar een baan te vinden waar je je eigen werktijden kunt bepalen, behalve dan eigen baas te zijn.

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Vanochtend ben ik wezen zwemmen met Alyssa. Tjonge, wat is die vooruitgegaan de afgelopen weken. Die gaat gewoon eind volgende maand haar zwemdiploma halen als ze zo doorgaat.
    Vanochtend zei ze ineens, dat ze zelfs ook nog wel zwemdiploma C wilde halen. Ik ben benieuwd, als ze het inderdaad wil, kan ik dat alleen maar toejuichen.

Ik denk dat ik zelf volgende week toch maar eens contact opneem met de HA. Ik blijf maar steeds rond die verhoging hangen en helemaal happy voel ik me er niet bij. Misschien toch maar eens bloed laten prikken ofzo. Alleen balen dat m'n eigen HA volgende week met vakantie is dus dat ik bij een vervanger terechtkom. Nou ja, ik zie wel.

Deel Deze Pagina