Ik heb onverwacht even het rijk voor mij alleen... Jasmijn wilde vanuit school bij een vriendinnetje gaan spelen, dus moest Emma - die altijd blij is als het tijd is om haar grote zus van school te halen - weer alleen met mama mee terug naar huis. Dat zorgt altijd voor drama's, dus nu ook. Tranen met tuiten huilde ze. 'Ik wil óók afspreken!' Dus stelde ik voor om buurmeisje Fenne (vorige week 4 geworden - te vragen. Maar... eerst even een boterham eten. Na de boterham wilde Emma meteen naar Fenne toe. Ze klopte bij de buren op het raam en Fenne deed open. Emma vroeg: 'Wil je met me afspreken?' en ging met Fenne mee naar binnen. Maar voordat ik er achteraan kon glippen (wilde de buurman wel even vragen of het gelegen kwam) deden de meiden doodleuk de voordeur dicht. Dus maar even door de brievenbus geroepen, waarop het buurmeisje de deur weer braaf open deed. Gelukkig voor Emma had de buurman geen andere plannen, dus kon ze lekker gaan spelen . Ik zal blij zijn als Emma ook naar school gaat en speelafspraakjes kan maken, want ik vind het soms best wel zielig voor haar. De meeste vriendinnetjes van Jasmijn hebben er geen moeite mee wanneer Emma meespeelt, maar als Jasmijn ergens anders gaat spelen zit ze weer met haar moeder opgescheept. En dat terwijl ze juist zo blij was dat we Jasmijn van school gingen halen. Op donderdagmorgen drink ik geregeld een kopje koffie met de moeder van een vriendinnetje van Jasmijn. Zij heeft nog een dochtertje dat 9 maanden jonger is dan Emma en die twee kunnen ook heel leuk met elkaar spelen. Maar het wordt echt tijd dat Emma haar eigen vriendinnetjes uit kan gaan zoeken...
@Dombo: Lekker hoor dat Alyssa nog voor de zomervakantie haar zwemdiploma kan halen. Wat spannend, maandag op gesprek voor een baan als postbezorger! Lijkt me trouwens heerlijk werk als het lekker weer is... Oei, een kind dat na een val doodstil blijft liggen jaagt je de stuipen op het lijf. Gelukkig mankeerde ze niets! @Natas: Fijn dat je stiefdochter een goede echo heeft gehad, is toch altijd weer een hele opluchting. Dus jij wordt voor het einde van het jaar nog oma... @Annna: Heerlijk zo'n akantie in het voorjaar! Alleen daarna dan, hè? Bah, ik haat die tig keer draaiende wasmachine met vakantiewas (en het vouw- en strijkwerk dat het oplevert...) altijd. Je wordt weer meteen met twee benen terug in de dagelijkse realiteit gezet...
Annna, heel herkenbaar! En ook dat je ineens ontdekt dat ze iets allang kan..... Fijn dat je vakantie zo goed bevallen is. Had je wel even nodig toch? Dombo, wat zul je geschrokken zijn! Gelukkig valt het mee! Ik heb vanochtend bij twee scholen een afspraak gemaakt om te gaan kijken. Volgende week dinsdag gaan we naar de ene en de week erna op woensdag naar de andere. Ik ben benieuwd! De nieuwe school hier wilden we ook wel met een bezoekje vereren, maar als ik het telefoonnummer dat op de site staat intik, krijg ik het "dit-nummer-bestaat-niet-riedeltje". Vreemd... Haha, misschien een voorteken. Heb toch al niet zo'n goed gevoel bij die school.....
Lola, heerlijk he? Zo nu en dan even het rijk alleen te hebben. Hoe gezellig het ook kan zijn met de kids, soms heb je ook gewoon even tijd voor jezelf nodig. Hinke, spannend hoor, op scholenjacht. Als ik bij een school bij voorbaat al geen goed gevoel hebt, zou ik er zelf niet eens gaan kijken. Het was gisteren inderdaad even schrikken, maar ze heeft er gelukkig niets aan over gehouden. Ze had gisteren wel even een valdagje, toen we op he punt stonden om te gaan wandelen viel ze nog even snel een tand door de lip. Soms heb je van die dagen ... maar goed, meteen gekoeld en ook daar is niets meer van te zien. En ja, het is erg prettig dat Alyssa nog voor de zomervakantie haar zwemdiploma zal halen. Of we op daadwerkelijk op vakantie gaan is nog niet zeker, maar als we gaan is het zeker prettig dat ze haar diploma op zak heeft. En dan op naar B. Sommigen kunnen daar al meteen de volgende maand voor afzwemmen, maar gemiddeld staat daar 2 maanden voor.
Anna, ook hier gaat het met name in de ochtend vaak tergend langzaam. Sta je op tijd op, zijn ze mooi vlot aangekleed, bijtijds klaar met eten, haren gedaan, etc. en dan ... is het jas-aantrek-tijd. Zit je nog veeeeeel te laat op de fiets en ben je weer eens veeeeeeel te laat op school. :x
Fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad Anna! Jeetje Dombo, dan schrik je zeker zeg Lola, een 2de hobbelt vaak achter de grote broer/zus aan hè? Kan me voorstellen dat het soms sneu is voor Emma.
Kun je nagaan wat er gebeurt als je achter vier zussen aanhobbelt (en er nog zes kinderen achter jou aanhobbelen)
Ik kan me trouwens voorstellen dat het anders is als ze niet hetzelfde geslacht hebben. Heb jij even mazzel, Natas . Ik heb vannacht gedroomd dat we een baby'tje hadden, ze heette Merel (volgens dochter van vriendin hoor je niet zo te heten, want dat is een zwarte vogel met een oranje snavel). Was slecht voorbereid, had geen voeding in huis, wieg stond nog bij m'n zusje (maar die moest nog bevallen) en ik moest door m'n moeder wakker gemaakt worden voor de nachtvoeding (want ik hoorde haar niet, omdat ze niet bij ons op de kamer lag). Ik word trouwens wel oud-tante, hoe cool is dat? Eén van m'n zussen wordt oma, heel raar idee vind ik dat. Dombo, soms hebben ze dat hè, dat ze de hele dag door vallen? Krummel heeft dat ook af en toe. Wat die school betreft: we zijn vorig jaar naar een bijeenkomst geweest waar ik niet zo blij van werd. De school moest toen nog beginnen en er was alleen nog maar een bestuur. Van dat bestuur werden we niet veel wijzer. Ik vond dat ze vage plannen hadden en rare keuzes maakten. Ze wilden bijvoorbeeld starten met alle acht groepen. Dat leek mij zot, omdat ik me niet kan voorstellen dat je een kind dat zich ergens anders helemaal thuisvoelt zomaar van school laat veranderen. Daarnaast lijkt het me voor krummel (als enig kind) niet zo handig om op een school te komen met heel weinig kindjes. Ze moet ook leren op haar beurt te wachten. En vanuit mijn ervaring in m'n werk heb ik het niet zo op met kleine dorpsschooltjes. Voor zo'n kleine krummel is het misschien wel lekker beschermd, maar voor als ze ouder is, vind ik het helemaal niet erg dat ze naar Steenwijk gaat. Voordeel van de school is dat het op loopafstand is en dat ze daar dus veel kans heeft om contact te krijgen met buurtgenootjes. Maar ja, er zijn meer ouders zoals wij, dus er gaan ook wel buurtgenootjes naar Steenwijk. Haha, dit klinkt toch alsof ik de buurtschool al uitgesloten heb. Maar... misschien ben ik wel bevooroordeeld? Daarom wilden we toch wel even kijken.
Haha, oudtante Hinke! Enne misschien iets in de maak omdat je er zo van hebt gedroomd? Toch goed om die school niet meteen uit te sluiten. Voor kinderen is het vaak toch prettig om naar een school in de buurt te gaan, is vaak met speelafspraakjes ook wel weer zo makkelijk. Op zich voelde ik voor onze kids ook wel voor een kleine buurtschooltje in een nagelegen dorpje, juist vanwege de kleinschaligheid. Grootste reden om daar toch niet te kijken is de weg ernaar toe, de kids zouden er nooit zelf heen kunnen rijden vanwege wat gevaarlijke buitenwegen en voor hen vind ik het ook net iets te ver fietsen. Naar de school waar ze nu opzitten zouden ze nog zelfstandig heen kunnen gaan. Gesprekje met Alyssa gisteren: A: Mama? M: Ja schat A: Kan jij nog babytjes krijgen? M: Ja schat, dat kan ik nog A: Ga jij nog een babytje krijgen? M: Nee schat. Hoezo, wilde je nog graag een broertje of zusje erbij? A: Ja, dat lijkt me leuk. Krijgen we echt geen baby meer? M: Nee schat, echt niet. En toen was het weer goed. Nu is die donderaap een leesboekje aan het naschrijven. Hoeft ze hem niet meer te lenen bij de boekenbus.
Ik ben ook al oudtante. Al bijna 6 jaar. Twee maanden voordat Jasmijn geboren werd, werd zijn oudste zus oma. Zij was dus al oma voordat Roy papa werd! Wij hebben ons kindje natuurlijk nogal laat gekregen, het betreffende nichtje was juist wat aan de vroege kant en Roy's is een nakomertje. Zijn oudste zus is 15 jaar ouder... Ik heb ook geregeld van die vage dromen over baby'tjes krijgen. Meestal droom ik dat ik een meisje krijg dat zó rustig is, dat ik helemaal vergeet dat ik haar heb. Tegen de tijd dat ik me realiseer dat ze al een paar dagen geen voeding heeft gehad, ligt ze dood in haar wiegje... @Dombo: Wat kunnen die schatjes toch leuke vragen stellen, hè?
Ah gats Lola, wat een nare droom! Wat leuk Hinke, oud-tante worden! Wat kun je dan in een andere fase zitten hè, als zussen. Hoeveel zussen heb jij trouwens!??!! Wat klinkt Alyssa wijs Dombo. Danique is weer logeren, nu 1 nachtje bij m'n stiefdochter. Ik kreeg net allemaal foto's op whatsapp en zo te zien heeft ze een topdag gehad samen met neefje Geno. Ze zijn naar een heel leuk zwembad geweest, thuis nog gespeeld, samen in bad en keten in de slaapkamer Chris heeft gisteren, toen ik werkte en de kids op het KDV waren, voor een groot deel de garage opgeruimd. Vanmorgen, nadat we D. hadden weg gebracht, zijn we daarmee verder gegaan en daarna nog veel en hard in de tuin gewerkt. Heerlijk, allemaal dingen in een rap tempo kunnen doen waar we anders nauwelijks aan toe komen met onze lieve 'mama ik wil helpen'-peuter Quinten ligt vannacht in z'n campingbedje. Kreeg van iemand de tip dat es te proberen, zou kunnen zijn dat hij vaak wakker wordt om dat hij z'n hoofd stoot aan de houten spijlen.
Natas, ik duim voor een rustig nachtje voor jullie allemaal en dat er daarna maar velen mogen volgen. Danique heeft een leuk logeerpartijtje zo te lezen! Alyssa mag volgende week inderdaad afzwemmen. Spannend. Morgen kunnen we helaas niet nog een keertje oefenzwemmen omdat ik uitgerekend dit weekeinde kantinedienst op de fietsclub heb. Maar goed, ze beheerst alles wat ze moet kunnen voor het afzwemmen, dus dat moet helemaal goed komen.
Ook al herkenbaar. Als Yara's vriendinnetje komt spelen. (buurmeisje) dan wordt Linde ook vaak aan de kant gezet. Maar gelukkig wordt er ook wel regelmatig met haar gespeeld., omdat ze nog klein is. En nog fijner is dat ze dan vaak zelf weer haar eigen gang gaat. Hinke, zoveel zusjes????
Wat een rare en nare babydromen Ik heb trouwens ook wel eens iets dergelijks gedroomd. Toen was ik nog zwanger. Ik denk ook dat het wel goed is de school nog een kans te geven Hinke. Er zal nu veel meer te zien zijn nu ze begonnen zijn. Het voordeel kan zijn dat het personeel erg gemotiveerd is. Dombo, morgen ga je solliciteren toch? Succes!!! Mijn vriend gaat trouwens ook op gesprek voor een eventuele nieuwe opdracht morgen. En ik ga volgende week op gesprek bij een school waar we Yara ook willen inschrijven. Ik ben er nog niet helemaal over uit of dat leuk/handig/raadzaam is. (weet je trouwens al dat we ook een moestuintje hebben. Ik heb zo ongeveer het hele weekend in de tuin gewerkt, want het onkruid was niet met vakantie toen wij wel weg waren. Jee wat een werk. Maar inmiddels staat er nog veel meer in dan alleen maar uien en 1 aardappel. Natas, hielp het in het campingbedje? Ik hoor ook regelmatig botsingen, maar daar worden de meiden niet wakker van.
Niet alleen de planten maar ook het onkruid tiert welig ja! Spannend volgend weekend Dombo, ik zal duimen voor Alyssa. Quinten was vannacht 1x wakker. Een zwaluw maakt nog geen zomer maar het was wel al heel wat beter dan de 3 of 4x wat het meestal is.
Anna, tssssss. Was het onkruid niet eens met vakantie? Leuk dat jullie ook een moestuin hebben. Wij eten al een paar weken volop sla en andijvie uit eigen tuin. Jammie, erg lekker. Natas, dat er maar meer van zulke nachten mogen komen. En ik ben aangenomen. Volgende week begin ik al. Mijn werkdagen zullen de maandag en de zaterdag zijn en na de vakantie bekijken we of er nog meer mogelijkheden zijn. Maar voor nu vind ik het met oog op de kids en zelf weer wennen qua werken buiten de deur eigenlijk wel mooi zo.
Heeee, dat is mooi. Gefeliciteerd. Eerst maar eens rustig wennen is geen gek idee. En van twee dagen post rondbrengen kan je best al wel aardig moe zijn denk ik. Oh lekker zeg met dit weer beginnen!
Dombo, gefeliciteerd! Leuk zeg. Natas, fijn dat je een rustig nachtje had! Hopelijk is dit het begin van het einde van het nachtbraken! Annna, leuk, een moestuin! Kun je dat onkruid volgende keer niet ook een weekje vrij geven? Nou.... het zijn niet allemaal zusjes . Maar ik heb wel vier oudere zussen en vier jongere zusjes. En nog twee broertjes (inmiddels niet meer zo -tje, ze zijn 38 en 35 ). Ik heb dus oudere zussen die grotere kinderen hebben. Maar m'n jongere zusjes hebben jonge kindjes (in 2008 kregen mijn ouders vier kleinkinderen). En die van m'n broertjes zijn ook nog niet zo oud. En tja, ik was er natuurlijk ook niet zo heel vroeg bij. Mijn jongste zusje is trouwens ook zwanger.
Een groot gezin dus waar je uitkomt. Enne .... ook zwanger? Gesprek van vandaag ging vrij vlot. Eerst een voorlichting gehad in een klein groepje, daarna individuele gesprekken waarbij je meteen te horen kreeg of je al dan niet was aangenomen. Alles met elkaar was ik in een uur tijd een baan rijker. Anna, 2 dagen is voor voorlopig echt genoeg. Zal echt even wennen zijn, maar ik heb er wel zin in. Het zijn qua post wel de 2 rustigste dagen, dus dat is helemaal mooi. Houdt natuurlijk ook in dat je wat minder uren maakt dus minder verdient, maar voor mij is het echt beter om het werken rustig op te bouwen gezien mijn ME/CVS verleden. En ja, je kunt slechter weer hebben om te beginnen.