35+ mama's, deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik kreeg op mijn katholieke middelbare school ook godsdienstles, maar database niet specifiek gericht op her Katholicisme. Ook andere religies kwamen aan bod. Deze lessen werden ook gegeven door een godsdienstleraar. Op die christelijke school kwam daarvoor de dominee langs en gingen de lessen alleen maar over de inhoud van de bijbel.

Ik hoop dat mijn kinderen godsdienstles krijgen zoals ik kreeg op de Katholieke middelbare school. Gewoon een objectief beeld krijgen van alle religies. Ze moeten zelf een keuze maken.

En begrijp me niet verkeerd, ik heb absoluut niets tegen het geloof in God an sich. Het is de kerk waar ik me zo aan stoor met hun dogma's en wereldvreemde ideeën. Daarnaast is religie een hele grote voedingsbodem voor oorlogen. Ik denk dat wanneer er helemaal geen religies waren, de wereld een stuk vreedzamer zou zijn...

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Zo ging dat bij ons op de MEAO dus ook Lola, alle religies kwamen aan bod. Dus heel breed. Ik bleef het alleen bizar vinden dat je gewoon op dit vak kon blijven zitten.

Al heeft religie een hele tijd geleden best mijn interesse gehad, heb ik nooit die klik gekregen waar je wel eens van hoort. In kerken heb ik me ook nooit thuisgevoeld. En de laatste keer dat we in een kerk waren ben ik bijna weggelopen.
    We waren er op uitnodiging van familie, hun kindje werd aan hun gemeente voorgedragen. Kwam er een spreker die een heel verhaal had over de verloren zoon, niks mis met dat verhaal, alleen maar goed, maar vervolgens kwam er de opmerking dat niet gelovigen niets in de kerk te zoeken hadden met een vergelijking naar dit verhaal.

Het had niet veel gescheeld of ik was opgestaan, ben alleen gebleven uit respect voor mijn familie. Heb ze later wel verteld dat en waarom ik me enorm heb gestoord aan deze spreker en dat konden ze best begrijpen.

Heb uw naaste lief als uzelf, behalve wanneer het een niet-gelovige betreft maakte ik hier uit op. Vond ik erg fout.

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    We lepelen elke avond de bak cement-pap tot aan Quinten's huigje naar binnen en hij slaapt nog steeds heerlijk door!!! Op wat kleine huiltjes na, maar daar hoef ik mijn bed niet voor uit. Voel me nog bagger, maar dat komt wel.
    De rode billetjes worden wel wat minder maar verschonen en badderen blijft nog pijnlijk. Hier gaat 't beste met Maizena, dus dat strooi ik er lustig op los, en af en toe een klodder Bepanthen.
    Danique is nog behoorlijk dramatisch. En ze is erg moe, maar miepie gaat ook vaak pas rond 22.00 slapen.....

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Helemaal mee eens!

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, geweldig dat Quinten z'n cement helpt. Nu jij inderdaad nog, maar dat heeft helaas even tijd nodig.

Vervelend dat Danique nog steeds zo laat aan het spoken is. Alyssa had daar ook veel last van, tot ze naar school ging, toen sliep ze altijd wel redelijk snel in, behalve als het nog tot laat licht bleef. Een verduisteringsgordijn hielp daar vorig jaar goed voor, nu heeft ze ook dat niet meer nodig.

6. @Natas: Fijn dat de bouwvakkersmaaltijd Zo goed z'n werk doet! Quinten wordt later vast een metselaar met zoveel cement in zijn aderen...
    Oef, 22.00 uur! Dat is laat...

Emma is er ook zo eentje die het liefst tot 21.00 / 21.30 uur ligt te zingen en babbelen in bed. Jasmijn wordt daar tureluurs van.
    We zijn er nu sinds ruim een week streng tegen op aan het treden. Ze babbelt dan altijd tegen haar Coco's (de pluche buldog van IKEA), dus die mogen tegenwoordig met papa en mama televisie kijken als ze niet gewoon gaat slapen. Beetje wreed, maar helaas het enige dat werkt. We waren al maanden aan het mopperen (als ze aan de gang bleef) of aan het prijzen (als ze de avond ervoor netjes was gaan slapen), maar dat hielp geen sikkepit. Dus dan maar een wat minder pedagogisch verantwoorde methode uit de kast gehaald...

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Tsja, hier zit er ook zo'n methode aan te komen hoor. Tot nu toe is het bij dreigen gebleven, maar er komt een avond dat ik dingen weg ga halen uit haar kamer. Maar 1 ding zal ik nooit bij haar weghalen en dat is haar knuffelkonijn, d'r knuffel die ze overal mee naar toe sleept.
    Een verduisteringsgordijn heeft ze al.

We zitten ook te emmeren met dat poepen in de luierbroek wat ze doet voordat ze in slaap valt. Vanavond kwam ik op haar kamer om haar een standje te geven dat ze moest slapen en rook ik het niet alleen maar zag het ook : helemaal doorgelekt, de poep zat over het halve bed. Een bijna 4-jarige die veel weg eet op een dag en dan een luier vol poept is niet grappig meer.
    Ik weet nog steeds niet waarom ze helemaal niet meer wil poepen op de wc en op die luierbroek wacht. Dus ik weet ook niet hoe dit te doorbreken.

Quinten de metselaar :) is vandaag voor het eerst bij de kapper geweest :D
    Ik was al geknipt en in de verf gezet toen Chris Danique kwam brengen voor een knipbeurtje. Hij had Quinten tuurlijk ook bij zich, heb ik even wat piekjes op z'n voorhoofd en over z'n oortjes bij laten knippen. Zo stil als Danique zat die 1ste keer, zo bewegelijk was hij. En hij werd al snel boos, hahahaha! :p
    Daarna is hij met Chris mee naar huis gegaan, is Danique bij mij gebleven en zijn we toen ik klaar was lekkere dingetjes in de supermarkt gaan halen voor vaderdag.

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, hoop dat het werkt bij Emma.

Natas, daar zou ik inderdaad ook niet vrolijk van worden. Het is jammer dat ze je niet kan/wil vertellen waarom ze dat nog doet, dan zou je in ieder geval een idee hebben hoe je dit kunt doorbreken.

Grappig altijd, het verschil tussen het éne kind en het andere. Hier was het net zo. Alyssa zat ook altijd goed stil bij de kapper, Yelina maakte er tot een half jaar geleden een feestje van. Tegenwoordig zit ze wel stil.

Baalde vandaag een beetje met m'n postronde. Het postlopen vind ik best leuk lichamelijk gezien gaat het nu ook best goed.
    Hadden ze de post gebracht naar het depot, zat er voor mij alleen de huis aan huis bij, kon ik wachten tot de rest van mijn post gebracht werd. :x Eens zien wat ze doen als ik de wachttijd ook schrijf.

9. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Meiden, niet te geloven zeg, Alyssa gaat zo goed met zwemmen, die mag volgende week al afzwemmen voor B. Vandaag hebben ze afgetest en ondanks dat ze pas 3 lessen heeft gehad, mag ze al door. Hihi, heb wel stiekempjes iedere zondag met haar gezwommen hoor, in de hoop dat ze nog voor de zomervakantie al voor B mocht. En niet zonder resultaat. :D :D :D

Ik is trots. Heeeeeeel trots. :D

10. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik las het al op FB Dombo, wat super goed van Alyssa!
    Een volgende keer zou ik die wachttijd ook lekker gaan schrijven, dat houdt ze bij de les.

Ik ben maandag met Danique even naar het ZH geweest om bloed te laten prikken vanwege die vermoeidheid. Gister gebeld voor de uitslag, hb was gelukkig goed maar ijzer was iets te laag. Kreeg v.d. assistente de tip dat ik haar meer groente, fruit en rood vlees moest laten eten. Maar dat station zijn we al lang gepasseerd. Danique eet hartstikke goed en veel, met groente bijvoorbeeld reken ik haar al bijna als een volwassene mee en 2 stuks fruit per dag halen we zeker vijf dagen in de week wel, anders minimaal 1. Plus ik geef al vaak appelstroop en roosvicee ferro.
    Dat moest ik wel 3x herhalen, want nee ze moest meer groente etc. eten. Zucht. Nu mag ik vrijdag terugbellen want dan heeft de HA er weer naar gekeken. Man oh man, zou ik tegen een klant moeten zeggen, bel voor een simpel vraagje maar weer vrijdag na 14.00 terug ;).

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, goed luisteren is soms moeilijk, ook voor doktersassistentes. Balen dat je nog moet afwachten tot morgen tot de HA er ook nog naar heeft gekeken.

Alyssa is ook nog altijd zo snel moe. Dat wijt ik voornamelijk aan aan het feit dat ze er wat moeite mee heeft om alle prikkels van de dag te verwerken. Niet altijd even handig, zeker niet als je een dagje uit gaat.
    Gelukkig gaat het langzamerhand wel steeds beter. Schoolreisje heeft ze bijvoorbeeld goed volgehouden en de laatste tijd merken we dat ze van kinderfeestjes ook wat minder moe terugkomt.

Binnenkort krijg ik er op de maandag nog een wijk bij, goed voor ruim 1 uur extra per week. Als ze me straks het contract daar ook op aan gaan passen zou dat mooi zijn. Nu alleen nog zorgen dat ik het op de zaterdag ga redden om de post binnen de gestelde tijd te bezorgen, maar dat zal ook wel goedkomen en het zou fijn zijn als ze de post ook nog eens op tijd op het depot zouden afleveren.
    Maar goed, reorganisaties gaan bijna nooit vlekkeloos, dus het zal wel een kwestie van wennen zijn, hoop ik.

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Haha, gezellig zeg, bijna iedereen zit nu op FB en ik zit geloof ik een beetje tegen mezelf te kletsen. :D

Zo, vanochtend voor de laatste keer bij het CB geweest. Had haar van tevoren niet geïnformeerd over de prik, want ik wist dat het dan voor de rest helemaal drama zou worden, dat ze dan nergens in mee zou werken.
    Ze is helemaal goedgekeurd, weegt nu 14,8 kg en is 101,5 cm lang. Ogentest ging ook helemaal goed, dus we hoeven nergens voor terug te komen. En toen was het tijd voor DE prik. Drama natuurlijk, maar goed, de arts heeft hem gewoon kunnen zetten en een kleurplaat en een pleister rijker zijn we de deur uitgegaan.

Daarna nog bij logopedie geweest, weer wat nieuwe oefeningen meegekregen en daar mogen we volgende week weer terugkomen.

Voor vanmiddag hadden we het plan om naar de Apenheul te gaan, maar aangezien beide meisjes zich niet echt lekker voelen en het volgende week voor Alyssa een megadrukke week zal worden met de hele week 's avonds straatvolleybaltoernooi, zwemles en afzwemmen is het wel goed zo. We gaan een andere keer wel. Vandaag even lekker rustig aan.

13. Hamsteren

Hamsteren Niet meer actief

@ dombo... hihi ik lees dit toppic pas voor het eerst, maar ik moest ff lachen om je fb opmerking...
    Zal ik hier maar mee kleppen met je?
    Ik heb namelijk ook geen fb, ben 35 en me meisie is 4 en ik ben getrouwd. Hopen al erg lang op een brusje.. maar t schiet niet op :)
    Zo ff kort en snel gereageert.. ik zal me eens in de rest verdiepen
    Volgens mij moet ik een hoop lezen :)

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Dombo, jij bent lekker klaar met het CB :D

Ik heb vandaag de assistente weer gesproken, volgens de HA is bij D. het ijzergehalte wel wat te laag maar niet zodanig dat het de vermoeidheid kan verklaren.

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, daar schiet je dus niet echt mee op dan. Jammer. Al zet ik wel even m'n vraagtekens bij de opmerking van de HA, die vindt dat het iets lagere ijzergehalte de vermoeidheid kan verklaren.

Ik zou zelf zeggen, dat hoeft het niet te verklaren, maar het kan wel. Geen persoon is hetzelfde en de één kan sneller lichamelijk van slag zijn van de ander al gaat het maar om een iets lager ijzergehalte.

Dat is hetzelfde als met de bloeddruk. Volgens onze HA kun je het niet merken als je onderdruk maar net op de grens zit van gezond/te hoog. Nou, of ik het merk. Zelf krijg ik dan meteen hoofdpijn.

Maar weer even on-topic, Danique was toch ook snel geprikkeld? Want dat zou ook kunnen verklaren waarom ze snel moe is.

Hihi, ja, ik ben klaar met het CB. Letterlijk en figuurlijk. Ik was nooit een fan van ze en ik ben blij dat ik ervan af ben.
    Op m'n opmerking dat ik gezien m'n leeftijd ook niet meer opnieuw 'aan de leg' zou gaan keek de assistente me even verbaasd aan. Hoe oud ik dan was. Eh, 43. Nou, daar keek ze wel even van op. Tja, dat heb je met die jeugdige 40 plussers, die blijven jong. :D

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Mandysmamsie, welkom, gezellig dat je hier mee komt schrijven.

Nu zit ik zelf ook op facebook hoor, maar aangezien ik dit topic ooit gestart ben kan ik hier eigenlijk nog geen afscheid nemen.

Ik ben Dombo, 43, mama van 2 meisjes. De oudste is 6 en de jongste wordt volgende maand 4 dus na de vakantie heb ik 2 schoolgaande kindjes.

Ik ben vanmiddag trouwens nog even wezen shoppen. Hubby had vroege dienst en was gelukkig ook mooi vroeg thuis, dus mama kon even de hort op. Was ook hoognodig, want ik ben vorige week uit m'n favoriete spijkerbroek gescheurd. Zat eraan te komen, want hij was al behoorlijk versleten.
    Dus vanmiddag Jeans Centre maar even bezocht en 2 nieuwe spijkerbroeken gescoord. Heb bij de 2e nog even 50% afgepraat. :D
    Was wel grappig, die jongen liep te zeuren over z'n buikie, dat hij nodig af moest vallen. Euh, welk buikie? Ik zag hem niet hoor.
    Heb hem toen verteld dat ik zelf flink was afgevallen, dat ik 3 jaar geleden nog te groot was voor een spijkerbroek in damesmaat 48. Hij heeft toen even een spijkerbroek erbij gepakt die 2 maten groter was dan die, want daar zou ik ongeveer in moeten hebben gepast. Wow, daar pas ik nu dus gewoon 2x in :$. Niet te vergelijken met m'n huidige spijkerbroekenmaatje 27/28. :D

17. Hamsteren

Hamsteren Niet meer actief

Hartstikke goed toch dat je zoveel bent afgevallen....
    Ik had juist moeite met het tegenovergestelde....
    Ik heb altijd rond de 50 kilo gezeten, en ben uiteindelijk 3 maanden geleden gestopt met roken... en nu heb ik eindelijk de 56,7 gehaald....
    Maar daar ben ik net zo blij mee, als jij met je kleinere maat ;)
    Maar ik heb er idd nu ook nog maar 1 die goed en lekker zit... dus moet ook nog es te shoppen....
    Affijn... fijn weekend allemaal!

18. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Goed geshopt Dombo, en goed onderhandelt! Wat gaaf zeg dat ze zo'n grote maat spijkerbroek er even hebben bijgehaald!
    Ik heb ook flink geshopt, asociaal veel zelfs. Mijn buik is eindelijk wat minder groot, heb voor m'n taille geen maat 42 meer nodig (terwijl benen/achterwerk maat 38 is). Maar ik moet nog steeds erg uitkijken want om het minste geringste (en ik weet vaak niet waardoor) zwelt m'n buik nog vreselijk op.

Wat Danique betreft, haar hb is nog prima dus wat dat betreft kan de vermoeidheid niet daarvan komen.
    Wat bedoel je met snel geprikkeld?

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Mamsie, daar mag je ook best trots op zijn hoor! Ik denk dat het haast nog moeilijker is om aan te komen dan om af te vallen.

Natas, had het al op FB gezien dat jij ook lekker had geshopt.

Ja, het was echt leuk dat die verkoper die grote maat er even bijpakte. Ook wel weer confronterend hoor! Had echt zoiets van: mijn hemel, hoe heb ik het in vredesnaam zo ver uit de hand kunnen laten lopen met m'n eetstoornis, maar goed, dat is nu verleden tijd.

Met geprikkeld bedoel ik, dat ze erg gevoelig is voor prikkels van buitenaf, dat kan ook heel vermoeiend zijn.
    Een kind doet heel veel nieuwe indrukken (prikkels) op. Het éne verwerkt dat zonder noemenswaardige problemen, kun je overal mee naar toe slepen. Het andere kind daar meer moeite mee, kan niet overal mee naar toe omdat dat gewoonweg te veel is. Kan er moe/vervelend van worden, driftbuien krijgen.

Alyssa was als pasgeboren baby al helemaal van de leg als we visite kregen. Je kon haar niet uit handen geven, want daar werd ze vreselijk onrustig van. Niet slapen, veel huilen. Dat had ik al snel in de gaten, dus helaas pindakaas voor de visite, ze werd gewoonweg niet veel uit handen gegeven. Heel langzamerhand gaat het allemaal wel wat beter, maar het blijft nog steeds uitkijken met wat je doet.

Ze heeft heel veel baat bij 2 van de Rren. Rust en regelmaat. Dus niet teveel inplannen en op tijd voor rust zorgen. Dat voorkomt grotendeels vermoeidheid en driftbuien omdat ze gefrustreerd raakt omdat ze één en ander niet aankan.

20. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    En zo is dat, verleden tijd! En om dat tij te keren heb je een topprestatie geleverd, oh zo!

Ik vind het zo lastig te beoordelen of Danique wel of niet extra snel overprikkeld is. Je verhaal als baby herken ik niet. Of ze het nu wel is, waaraan meet je dat af.

Deel Deze Pagina