Natas, dat is ook lastig om te beoordelen. Dat ze moe is, kan allerlei oorzaken hebben. Misschien toch het ijzer tekort, slaap tekort, wie zal het zeggen. Is het iets van de laatste tijd of speelt het al langer?
Vanaf eind november. Dat weet ik nog zo goed omdat ik het eerst weet aan Sinterklaas en daarna de feestdagen.
Danique was weer super moe toen ik haar afhaalde van het KDV, vanmorgen begon ze al moe. Eenmaal thuis bleek ze ook hoofdpijn te hebben, snel snel wat gegeten maar ze was al helemaal over d'r theewatertje heen toen Chris haar naar bed bracht. Alleen maar huilen huilen huilen. Ik heb hem afgelost (was Q. een slok BV aan het geven), D. durfde niet te gaan liggen omdat het zo'n pijn deed. Normaliter moet ze niets weten van een zetpil, dit keer wilde ze 't maar al te graag. Ben bij haar blijven liggen en in 10 minuten viel ze in slaap. Arm ding.
Oja, dat was inderdaad al een tijdje. Vervelend hoor, dat zal haar flink opbreken. Ook vervelend dat ze zo'n hoofdpijn heeft. Beterschap voor Danique. Hoe is het nu met jou? Begin jij nu zelf te merken dat je weer lekker door kunt slapen? Hier weer een trotse mama. Yelina heeft vandaag haar eerste zwemdiploma gehaald, puppy 3. Zijn ze hier pas mee begonnen met het baby/peuter/kleuterzwemmen dat ze voor ze naar een volgende groep doorstromen eerst een soort van afzwemmen gaan doen. Ze heeft het erg goed gedaan. Yelina zwemt nu nog 1x met de peuters mee en na de vakantie stroomt ze door naar de middaggroep en van daaruit naar de 'echte' zwemles.
Goed van Yelina zeg, knappe meid! Ja ik begin nu wel te merken dat ik meer door kan slapen, er zijn een paar functionerende hersencellen bijgekomen Vandaag wel snotverkouden, helaas is mijn weerstand nog niet super. Helaas, Danique kreeg vanavond weer hoofdpijn. Eerst herkende ik het niet totdat ze net zo begon te huilen als eergister. Arm moppie, weer naar bed met een zetpilletje en gelukkig viel ze heel snel in slaap.
Agossie, arm ding. Weer hoofdpijn. Hoop dat ze het niet nog een keer heeft gekregen. Fijn dat jij nu zelf langzamerhand toch weer een beetje begint te merken dat je zelf weer wat meer kan slapen. Hiep hiep hoera, Alyssa heeft vandaag haar B-diploma gehaald met zwemmen. Al blijf ik het jammer vinden dat ze niet door wil voor C, ik kan het haar niet verplichten. Ze moet het echt zelf willen. Wie weet als Yelina over een paar maanden doorstroomt naar de zwemlessen voor A dat ze dan weer zoiets heeft van: ik wil toch eigenlijk ook wel door. Maar voorlopig wil ze gaan ponyrijden bij een vriendinnetje van haar. Volgende week even informeren wanneer ze daarvoor terecht kan.
Wat goed van haar Dombo, helemaal super! Danique heeft gelukkig geen hoofdpijn meer gehad, wel moe en 'wiebelig'. Quinten zit ook weer even in een wat moeilijker fase, hij wil overdag meer vermaakt worden en kan moeilijk in slaap komen. Bij alle slaapjes moet ik een paar keer terug, echt gillen. En vannacht was het ook bal, ben vanaf 03.00 ruim een uur met hem bezig geweest. Elke keer viel hij aan de borst of op de arm in slaap maar bij het terugleggen meteen krijsen. Na 4 van dit soort sessies met daarna elke keer 10 minuten afwachten of het zou afzakken heb ik 'm maar bij me in bed genomen en aan de borst in slaap laten vallen.
O bah, wat balen, weer zo'n baggernacht. Gelukkig maar dat Danique geen hoofdpijn meer heeft gehad. Op zich niet heel gek dat ze nu nog wat wiebelig was, ze heeft een stevige hoofdpijnaanval gehad, dat heeft altijd best flinke impact op je lijf. Thanks. Ik ben echt zo trots op haar. Ze deed het super.
Hebben jullie nou ook dat, behalve de standaard dingen van kinderen verzorgen, boodschappen, eten, tuin beetje bijhouden, poetsen, wasjes draaien, etc., er verder niets uit je handen komt? We zijn druk, super druk de hele dag. Tot laat in de avond door 2 moeilijke slapertjes. Nu bijvoorbeeld met de vakantie een hoop extra dingen te doen, en het komt er gewoon niet van. Vreselijk frustrerend. Had voor vandaag een aantal extra dingen op m'n lijstje staan, maar 1 ding daarvan kunnen doen. En maar een kwartiertje met m'n nieuwe camera gespeeld, zelfs daar geen tijd voor. Ik doe vast iets fout.
Natas, herkenbaar hoor en dan werk ik maar een paar uurtjes in de week. Oh nee, eigenlijk meer, want ik ben natuurlijk ook veel op school om te helpen. Op zich zou ik 's avonds nog veel kunnen doen, maar meestal heb ik daar dan ook geen zin meer in. Hopelijk gaat dat straks beter als ze beiden naar school zijn, maar ik vrees dat dat wishful thinking is. Alyssa heeft de zwemlessen inmiddels verruild voor ponyrijlessen. Vandaag is ze daar mee begonnen bij een vriendinnetje thuis. Haar moeder vindt het helemaal geweldig om kids van die leeftijd rustig aan te laten wennen aan paarden en pony's door ze de pony's eerst eens lekker rustig te laten poetsen en daarna mogen ze om de beurt een paar rondjes rijden. Ons dametje glunderde helemaal en mama glunderde mee Ze heeft een mooie zit, zit goed stevig in het zadel en gaat mooi mee met de bewegingen van de pony. Ze heeft er best wel gevoel voor, al zeg ik het zelf.
Dag dames, Zit jullie behoorlijk te verwaarlozen. Best wel druk hier. Zit via m'n foon wel te facebooken en te twitteren tegenwoordig. Is toch iets makkelijker dan inloggen op zp, blijkbaar. Heb niet alles gelezen, hoop dat het met jullie goed gaat. Ik kom terug haha, dat is geen dreigement hoor.
Tis wel makkelijk bij lezen zo.... als er weinig personen schrijven! @ Dombo... gefeli hoor voor je de zwemdiploma's! Mandy is al aan het kleuter zwemmen... en eigenlijk mis ik het samen zwemmen heus wel! Maar in de vakantie gaan we lekker vrij zwemmen
Hinke, nu zijn we op FB ook vriendjes! Mandysmamsie, Yelina gaat na de vakantie ook kleuterzwemmen, hoef ik ook niet mee mee te zwemmen. Vind ik zelf niet zo heel erg. Wel wordt er tot ze echt doorstroomt naar het diplomazwemmen van ons verwacht dat we in badkleding aan de kant zitten voor het geval we moeten helpen. In de vakantie zullen we ook zeker een paar keer gaan zwemmen, is voor Alyssa wel goed om het in ieder geval bij te houden. Al maakt zij zich meer zorgen dat ze in de vakantie niet kan gaan paardrijden. Haha.
Wat raar dat je in zwemkleding moet zitten wachten.. wij worden naar boven op de tribune gestuurt.. mocht niet eens beneden blijven voor het maken van foto's Laatste zwemles is kijk les ofzo.... hihi... dan mag het wel! Nah lekker is dat!
Tot voor kort zwommen we zelf mee met de kids, heb ik met Alyssa ook altijd gedaan. Wel werd hetgeen je zelf met je kind deed steeds meer afgebouwd en werden de kids meer en meer gemotiveerd om het allemaal zelf te doen, aangezien we er met het diplomazwemmen ook niet meer bij in zullen zijn. Dan mogen we de eerste 10 minuten vanaf de kant kijken en daarna kunnen we het op een scherm in de kantine bekijken.
Hey Hinke, leuk dat ik je nu ook op FB heb! Hier even niet langs geweest, zo vreselijk druk en weinig tijd. Quinten slaapt gigantisch slecht in op het moment. Gaat doorslapen eindelijk beter (helft v.d. nachten nu 1x wakker), komt het volgende. Echt gillen, krijsen, huilen, en het gaat maar door. Zelfs geprobeerd met 3 kwartier laten huilen, een keer pcm gegeven, bedje weer anders, 1 slaapje overdag ipv 2, maakt allemaal niet uit. Gillen, alsof er hete kolen in dat bed liggen! En Danique heeft de ene drama-aanval na de andere. En ook zij valt heel laat in slaap, onze avonden beginnen tegenwoordig niet voor 22.30 uur. En dat wreekt, totaal geen tijd meer om dingen te doen laat staan een beetje tijd voor jezelf. Als ze allebei tijdens onze vakantie zo doorgaan dan heb ik niet echt een fijne vakantie, ik maak me daar behoorlijk veel zorgen om. Ondertussen zijn we retedruk met de voorbereidingen en ligt er op onze slaapkamer zo'n 70 kilo om in 3 tassen te pakken
Oei Natas, dat is zeker niet fijn, kan me voorstellen dat je je daar serieus zorgen om maakt. Het is niet fijn om zo op vakantie te gaan. Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat jullie op vakantie gaan, dat ze nu zo reageren?