Lang niet geweest hier trouwens. En ik ben niet de enige, zie ik. Kwam vandaag weer op zp omdat ik echt helemaal klaar ben met het niet poepen van krummel. Nou ja, ze wil alleen in een luier. En ze is bijna vier. Ik word er echt wanhopig van en ik weet niet meer wat ik moet doen. Hoor soms dat het "vanzelf" komt. Ja, leuk, maar ze gaat bijna naar school! En nu zit zij huilend op de trap omdat ik haar geen luier aan wil trekken en nu wil ze ook niet plassen. Grrrrrrrrrrrrrrrrr.
Het is hier inderdaad rustig. Jammer, maar ook wel weer begrijpelijk. Hinke, wat vervelend is dat van Krummel zeg. Heb het met Yelina ook gehad. Die wilde wel plassen maar niet poepen. Eerst deed ze het dan 's avonds in haar luier als ze naar bed ging, maar uiteindelijk ging ze toch overstag. In eerste instantie op het potje, maar later ook op de WC. Hoop dat bij Krummel het bekende kwartje ook snel gaat vallen. Sterkte en succes!
Niet druk over maken, ik had hier precies hetzelfde probleem. Als ze moest poepen kwam ze om een luier vragen. Ze zei altijd dat ze pas op de wc ging poepen als ze 4 was en een paar weken voor ze 4 werd ging ze opeens naar de wc om te poepen en vond het niet eng meer. Daar na nooit meer in de luier gepoept. Rosanne is dit jaar ook begonnen op de kleuterschool en vind het echt ontzettend leuk. Jammer genoeg wel al wat dagen thuis geweest vanwege ziekte en de juf was vandaag ook ziek dus die is vast aangestoken. Ik vind het jammer dat het andere groepje van 35+ gestopt is met schrijven. Dat kwam ik toch regelmatig even lezen en ben heel nieuwsgierig hoe het nu met Bebek is bijvoorbeeld.
Bedankt voor jullie reacties. Krummel zegt inderdaad ook: als ik vier ben, ga ik naar school. Moet ik wel leren poepen. Ik had het gister gewoon even gehad. Ze weet gewoon dat ze moet. Jullie reacties sterken me wel weer in het idee dat we het maar moeten laten. Maar af en toe vind ik dat zo moeilijk. Ik wil gewoon niet dat ze het nog steeds doet als ze straks naar school gaat. Jammer dat Rosanne al wat dagen gemist heeft! Wel fijn dat ze het naar de zin heeft. En wat de rust hier betreft: ik ben weer opgeslokt door werk en regelmaat.. En ik merk dat ik hier minder te zoeken heb. Ja, jullie. Maar sinds ik FB ontdekt heb, doe ik dat toch eerder dan even hier komen. FB kan ook via m'n foon, vooral voor het meelezen is dat handig. Toch wel jammer.
Hai allemaal Heb jullie even verwaarloosd, erg druk met van alles. En ja, FB is dan wat makkelijker en toegankelijker dan ZP openen. Belangrijkste nieuws hier is wel dat Chris z'n baan kwijt is, zullen sommige ook wel op FB hebben gelezen. Paar jaar geleden was bedrijf een kleine 2000 man groot, op dit moment nog 800 werknemers waarvan er nu weer 1/3de uit moet. Chris heeft dus al veel reorganisatierondes overleefd maar helaas deze niet. Ze hebben afspiegeling op leeftijd weten te voorkomen en daardoor vliegt sowieso iedereen boven de 50 eruit. Hij krijgt wel geld mee, een berekening naar gelang dienstjaren (veel) en leeftijd (ook veel ), daarmee kunnen we wel een tijd overbruggen om inkomen aan te vullen. Maar ja, niet tot aan zijn pensioen en ook niet met 2 kleine kids. Hopelijk vindt hij nog een andere baan!! Hij zit al thuis, nu nog veel dingen te regelen. Als straks de storm is geluwd hoop ik dat hij zich emotioneel ook staande weet te houden, dit is een klap. Met Danique gaat het gelukkig prima op school! Ze is wel moe maar niet buitensporig, ik heb nog geen 1 keer aanleiding gezien om haar thuis te houden. Zaterdagmiddag is ze wel voor een half uurtje in slaap gevallen op d'r bed. Ze is nog wel super super druk, maar nu veel meer 'leuk druk' en niet dat gedrag waarmee ze me de laatste maanden 't bloed onder m'n nagels vandaan kon halen. Op school is ze open en vrolijk naar zowel de kids als de juffen en ze vindt het er duidelijk leuk. Ze bloeit echt op. Godzijdank is het kwartje naar de goede kant gevallen! Quinten is ook heel druk, constant bezig met lopen en klimmen en vallen. En vooral niet luisteren maar meteen gillen als hem iets niet zint, hahaha! Hij zegt nog steeds niks maar begint nu wel meer klanken na te doen en ik merk aan sommige dingen dat hij ze nu prima begrijpt. Hinke, het enige wat je kunt doen met dat niet op de wc willen poepen is het idd maar even zo laten. En als je er al iets aan wilt doen, dan alleen positief in de vorm van belonen/stickers. Lastig als je school aan ziet komen, maar dikke kans dat het voor die tijd over is! Lola, dat klinkt naar, je operatie op 5 oktober. Sterkte alvast!
Cindy, fijn om weer even van je te horen. Heerlijk dat Rosanne het zo naar haar zin heeft op school. Jammer inderdaad dat ze al wat daagjes heeft moeten missen ivm ziekte, maar er heerst wel weer het nodige. Natas, wat vreselijk van Chris z'n baan. Ik hoop van harte dat hij snel weer wat passends vindt. Heel veel sterkte voor jullie allemaal. Wat fijn dat Danique het op school zo goed doet en dat er nu ook thuis een verandering in haar gedrag merkbaar is, en dan één in de positieve zin. En Quinten zal je nu inderdaad ook wel flink bezighouden nu hij is gaan staan en lopen. Hinke, niet gek dat het je even heel hoog zat. Hebben we allemaal wel eens. Ik denk dat krummel je straks nog zal verbazen over hoe snel het ineens kan gaan allemaal. Je hoort het van zoveel meer kids, dat plassen op potje en WC prima gaat, maar dat het poepen een heel ander verhaal is. Vertelden ze hier op het CB ook al. Hier is het ook druk, druk, druk met van alles en nog wat. Een hoogzwangere mama met een te klein kindje en vruchtwaterverlies deed me meer dan ik had verwacht. Kindje is inmiddels vorige week geboren, 44 cm en 2350 bij 37 weken zwangerschap, een ukkie, maar alles gaat goed en na 2 dagen mochten ze al naar huis. De eerste kleuterjuf van Alyssa bleek ongeneeslijk ziek en is bijna 2 weken geleden overleden. Heel onwerkelijk. De éne dag werd op school bekend gemaakt dat ze heel erg ziek was, hoorden we dat ze was begonnen met afscheid nemen van haar geliefden en de volgende dag is ze overleden. Heel heftig. Het was een schat van een mens, een moordwijf om het maar zo te zeggen. Alyssa had het nog vaak over haar. Verder lijkt m'n vader weer op oorlogspad te gaan naar z'n kinderen toe. Ze zijn weer zo zielig, niemand (de kinderen) toont interesse in ze. Goh, wat gek, als jij geen interesse toont in jouw kinderen, verliezen je kinderen hun belangstelling in jou. Zelf merk ik, dat ik het nog steeds heel moeilijk vind om interesse te tonen in iemand die me in het verleden zo heeft laten barsten en die nu nog steeds niet lijkt te begrijpen waar het hem nu zit. En eigenlijk ben ik er nu wel een beetje klaar mee. De geschiedenis lijkt zich te gaan herhalen en daar heb ik gewoon geen zin meer in. Mocht hij nog een keer komen klagen mag hij kiezen. Hij mag me nemen zoals ik ben, dan zal ik hetzelfde met hem doen, of het is over en uit.
Ha dames en vooral Dombo, die me al weer lang geleden een berichtje stuurde hoe alles was. Nou toen waren we inderdaad nog druk bezig met vakantie vieren. En daarna was die opeens voorbij en was het zo druk. Nieuwe baan voor mij. Inmiddels peuterjuf. Groep 0, misschien heb je er wel eens wat over gelezen of gehoord. Het was eventjes een hot topic na de start van het nieuwe schooljaar. Ik werk nu 5 halve dagen, 3 ochtenden en 2 middagen. Geen opdracht meer voor VL sinds Juni alweer. Dat is wel handig voor de kinderen nu. Daar hief ik me gelukkig geen zorgen over te maken. Financieel hebben we gelukkig wel een buffer, maar het moet niet te lang duren natuurlijk. Gelukkig vind hij het thuis met de meisjes ook niet vervelend. Zeker de zomer, maar nu het winter wordt is het toch minder leuk. Verder veel cursussen voor mij. Een beetje te veel geloof ik. oa een cursus effectief communiceren met kinderen gebaseerd op Thomas Gordon. Dit is erg leuk om te doen en houd je echt een spiegel voor vaak. (vooral voor de ouders met oudere kinderen, voor mij is het goed opletten dat ik die kant niet op ga) Jullie kids zijn bijna allemaal al 4 geworden natuurlijk. Ik ben benieuwd hoe het hun vergaat op de grote basisschool. Hier gaat het met de meiden goed. Yara is heel groot geworden in de vakantie. Echt bijna een kleuter, lichamelijk is ze erg gegroeid, ze durft veel meer dan voor de vakantie en zoekt veel meer uitdagingen dan voorheen. Praten doet ze vreselijk vlot en ze heeft soms praatjes en uitdrukkingen waar je paf van staat. Linde is een lekker boefje, wat zich ook lekker ontwikkeld. En waar we allemaal veel van genieten. Dombo, wat heftig van de kleuterjuf van Alyssa. Wordt je wel even stil van. En heel vervelend om te lezen dat het zo voelt tussen je vader en jou. Sterkte daar mee. Ik ben trouwens ook benieuwd naar je werk? Breng je nog rond? EN ik ben benieuwd naar de vaarvakantie van Natas. Ik vond de eerste weken vaak drama, uiteindelijk toen het heel lekker weer was vond ik het toch wel lekker. Maar veel varen hebben we niet gedaan hoor!
Hey Anna, wat fijn om weer van je te horen! Allereerst, gefeliciteerd met je nieuwe baan. Bevalt het goed? Groep 0, is dat voor de 3-jarigen die bij wijze van proef op de basisschool mee mogen lopen ipv naar het kinderdagverblijf te gaan? Wat leuk, al die cursussen. Misschien inderdaad een beetje veel te gelijk, maar wel leuk. Wat balen dat VL al zo'n tijd geen opdrachten meer heeft gehad. In de zomerperiode is het zeker geen straf om tijdelijk geen werk te hebben, daar zullen hij en de meisjes zeker veel van geprofiteerd hebben. En al heb je een financiële buffer, het is toch prettig om gewoon weer aan het werk te kunnen. Yelina vindt het helemaal geweldig op school. De juf heeft wel het nodige met haar te stellen begreep ik, in de korte tijd dat zij nu op school is, is de juf al vaker boos op haar geweest dan op haar zus in haar totale kleuterklasperiode. Vanmiddag was het spelletjesmiddag. Heel leuk weer. Al was Yelina wel even teleurgesteld dat ze nu niet meer bij mama in het groepje mocht. Als ze zo meelopen voor ze naar school gaan mag dat altijd nog wel, maar voor de rest heeft de juf liever niet dat de kids bij eigen papa en mama in het groepje komt bij activiteiten/uitjes. Ik loop nog steeds de post. Al is het niet mijn droombaan, ik vind het nog steeds leuk om te doen. Heb alleen wel moeite om op de zaterdag de ronde binnen de gestelde tijd te doen. Dat is me nog geen één keer gelukt. Zeker nu het weer aantrekt met de hoeveelheid post omdat de vakantieperiode nu toch echt voorbij is, lukt het me niet, doe ik er soms bjina een uur langer over. Kan ik wel weer grotendeels compenseren met de ronde van de maandag waar ik soms een uur sneller mee klaar ben dan er voor staat, maar toch. M'n chef heeft al aangegeven dat hij hier een gesprek met me over wil. Hoop niet dat dit voor hun reden is om me eruit te werken, want we kunnen het geld veel te goed gebruiken.
Wij zijn net terug van een lang weekend Landal, een half uurtje bij Plopsaland vandaan. Plopsaland was leuk! Toen ik er binnen kwam vond ik het wat klein lijken, maar ik keek er te veel met mijn volwassen blik naar en niet door de ogen van een kleuter. Danique heeft zich kostelijk vermaakt, meerdere keren vol overgave in dezelfde attracties, op de foto met Mega Mindy en Kabouter Plop, helemaal fantastisch. Quinten heeft heerlijk gespeeld in het dreumes speeltuintje en verder daar heerlijk rond gestapt en gedanst op de K3 dansvloer. Landal was ook weer fijn, lekker huisje, vandaag nog een prachtige boswandeling gemaakt, gisteren lekker gezwommen en voor m'n zus d'r verjaardag m'n buikje rond gegeten in het restaurant. Minder fijn was dat Quinten belabberd sliep daar. Slecht inslapen, meerdere keren wakker en tussen 05.00 en 06.00 echt klaarwakker. We zijn geradbraakt, ben zo moe. Ook was het best moelijk om 'normaal' te blijven doen tegen mijn moeder, 5 dagen lang al die herhalingen, onlogica, onbeleefdheid, verdwalen van tafeltje naar wc, etcetera. Wat ook niet leuk is is dat de juridische strijd tussen Chris en z'n werkgever nu echt is los gebarsten (ze handelen 't niet netjes af, zeg maar heel grimmig, en berekening klopt niet). We zijn er op de werkdagen er veel mee bezig zijn geweest en de spanning oploopt. Gaat nog wel even duren ben ik bang. Anna, ik had je op ander topic al geantwoord en ben te lui om dat weer te doen Wat ik nog vergeten was, een groep 0 lijkt me echt heel goed. Danique was daar zeker een goede kandidaat voor geweest! Zie hier je vraag naar de vaarvakantie : dat is een fiasco geworden. Danique trok het niet en heeft 2 weken lang óf in een groot peuterdrama gezeten óf ze trok zich heel erg terug. Quinten ging nog wel, daar was ik ook niet zo bang voor. Maar met D. ging het gewoon echt mis. En verder in die flottielje veel te druk (15 boten!) en afstanden te lang. Man oh man wat heb ik me daar moeten haasten 's ochtends en 's middags/'s avonds. Dombo, wat naar dat je vader weer z'n oude gedrag uit de kast heeft gehaald. Hoe ging het gesprek op je werk?
Het gesprek op m'n werk bleek iets heel anders te zijn dan ik had verwacht. Ze hebben bedacht dat iedere postbezorger moet tekenen voor de tijd die voor zijn/haar ronde staat en daar ging het dus om. Hij heeft me nog wel wat tips meegegeven, maar dat zijn dingen die ik al toepas. Ik weet wel van collega's die al langer meelopen dat het veel langer duurt om je ronde in de vastgestelde tijd te lopen als je maar 2 dagen bezorgt dan wanneer je dat iedere dag doet. Dus er is nog hoop. En voor wat betreft m'n vader, de tijd zal het leren of hij z'n oude gedrag blijvend uit de kast heeft gehaald of dat het een éénmalig incident is. Hoe dan ook, mocht hij vinden dat hij het weer moet blijven doen, mag hij kiezen. Of me nemen zoals ik ben of het is over en uit. Gisteren heeft Yelina haar eerste 'bedrijfsuitje' gehad. We zijn met de hele klas naar de tandarts geweest. Geweldig. De kids mochten patiëntje en tandartsje spelen en verder kregen ze natuurlijk heel veel uitleg over het belang van poetsen. Ook kregen ze nog een leuk presentje mee. Maandag gaan we in het kader van de kinderboekenweek naar de boekenwinkel en woensdag hebben we een herstwandeling. Erg leuk.
Dank je! Je hebt zo te lezen een andere ingreep gehad als ik, aangezien jij het hebt over een verdovingsprikje. 'Mijn' ingreep gebeurt onder volledige narcose of een ruggeprik. Jammer dat je ook daarna nog niet klachtenvrij was... Ik heb de operatie inmiddels achter de rug. In eerste instantie leek alles nogal uit te lopen door een stroomstoring, maar uiteindelijk werd ik toch op de geplande tijd (10.30 uur) gehaald en naar de OK gebracht. Ik was best wel nerveus voor de ruggeprik en zou er een roesje naast krijgen. De ruggeprik zelf viel me hartstikke mee, de prik was snel gezet en deed stukken minder pijn dat de verdoving bij de tandarts. Alleen met het roesje ging het niet goed. Nadat ze het middel hadden ingespoten, zat ik dus te wachten totdat ik in slaap zou vallen. Toen dat na een kwartier nog niet was gebeurd, vroeg ik: 'Wanneer gaat dat roesje eigenlijk werken?' en toen bleek dat de chirurg al bijna klaar was met opereren. Tja, toen had dat hele roesje natuurlijk geen zin meer. Na een poosje op de recovery te hebben gelegen (wachten tot het gevoel voor een deel terug was) werd ik terug naar de afdeling gebracht. Ik had inmiddels behoorlijk honger, dus kreeg ik twee sneetjes brood. Daarna was het wachten op mijn eerste plasje. Maar om te voelen dat ik moest plassen, moest eerst de ruggeprik echt helemaal uitgewerkt zijn en dat duurde vrij lang. Mijn benen voelden vrij snel weer normaal, maar mijn billen bleven compleet gevoelloos. Ik had het idee dat er een gat in mijn bed zat, waar mijn billen in waren gezakt... Maar rond 14.00 begon dat ook weg te trekken en ging ik naar toilet. En gelukkig kwam het plasje al vrij snel. Dus dat betekende Roy bellen om me te komen ophalen! Uurtje later was ik thuis. Inmiddels met behoorlijk wat pijn en dat terwijl er nog oplosbaar gaas met pijnstilling in de wond zit. Dus ik moet er rekening mee houden dat de pijn vanavond en morgen flink erger wordt. Maar vooralsnog is het dus allemaal meegevallen . Nu de eerste keer poepen nog overleven...
@Dombo: Bij ons begonnen de scholen weer op 13 augustus. Emma is op 12 september begonnen, een dag voor haar 4e verjaardag. Ze verheugde zich erg enorm op en heeft haar draai snel gevonden, al merk ik nu ze er 4 weken school op heeft zitten, dat het haar veel energie kost. Ze komt enthousiast uit school, maar stort thuis bij wijze van spreken in elkaar... Wat zul je je opgelucht hebben gevoeld toen het gesprek met je baas over iets anders ging dan waar jij bang voor was. Hoe gaat het met de nieuwe baan van je man? Wat erg van Alyssa's juf, zeg! Zo snel... dat is inderdaad niet te bevatten. Laat staan voor een kind. Ik hoop dat je vader gaat inzien dat hij jou met nemen zoals je bent! @Hinke: Ik kan me voorstellen dat je ermee zit dat Krummel niet op het potje of de wc wil poepen, maar ik zou er ook niet teveel aandacht aan schenken. Best veel kinderen doen dit en bij allemaal valt het kwartje uiteindelijk toch... @Natas: Wat naar om te lezen dat Chris zijn baan uiteindelijk toch is kwijtgeraakt. Ik hoop dat het hem toch lukt om iets nieuws te vinden. Fijn dat Danique haar draai op school heeft gevonden! Maar waarom had je een groep 0 iets gevonden voor haar? Bij ons op school is groep 0 de groep waar de kinderen die na de kerstvakantie instromen terecht komen... Naar welke Plopsaland ben je geweest? In Hasselt of in Coevorden? @Annna: Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Hoe bevalt het? @Cindy: Fijn dat Rosanne het naar haar zin heeft op school!
Update van mijn kant : superdruk op kantoor dus overwerken, spanningen met advo's tussen Chris en werkgever zijn hoog opgelopen en vandaag uiteindelijk akkoord gegaan met iets waar we niet blij mee zijn maar de risico's werden te groot, en Quinten slaapt zo bagger dat ik ongeveer alle uren van de klok zie en hij weer terug bij ons in bed is. Voor de rest gaat het prima Ik heb aan je gedacht afgelopen vrijdag Lola. We hadden op tv het nieuws aan 's morgens, hoorde zeggen "het nieuws van 5 oktober" en ik stond maar te denken aan het aanrecht "wat was er nou ook alweer op 5 oktober????" Ineens wist ik het weer, en zei hardop "Lola!". Chris vroeg me toen of alles wel goed met me ging Fijn dat de ingreep zelf goed is gegaan. Hoe is het nu met de napijn? We zijn naar Plopsaland in Coevorden geweest, zaten een half uurtje verderop in Landal Aelderholt. Vlak naast Plopsa is een Centerparks maar die zijn veel duurder, vandaar Landal. Over groep 0, dan heb ik denk ik verkeerd begrepen wat dat is
@Natas: Wat vervelend dat er na het ontslag van Chris nu ook nog een gevecht (om de afkoopregeling neem ik aan?) moet plaatsvinden. Alsof je niet al genoeg verdriet hebt als je na jaren trouwe dienst je baan kwijtraakt... Wat ontzettend lief trouwens dat je aan me gedacht hebt vrijdag ! De napijn valt ook reuze mee! Oké, poepen is pijnlijk (hoewel minder pijnlijk als ik dacht), het is te vergelijken met het gevoel als het hoofdje van de baby staat tijdens het persen. Het brandt dus behoorlijk. Daarna moet ik ook meteen spoelen onder de douche. Maar verder heb ik weinig pijn. Kan dus best wel wat doen, maar ben door dat spoelen aan huis gekluisterd. Volgende week donderdag moet ik op controle bij de chirurg...
Natas, wat balen hoe het allemaal is verlopen met Chris z'n ex-werkgever. En al helemaal vervelend dat Quinten weer zo slecht slaapt. Sterkte! Ook op je werk. Balen dat het zo druk is dat je nu zoveel moet overwerken. Lola, lastig inderdaad, dat je nu zo aan huis gekluisterd bent. Sterkte volgende week bij de chirurg. Wat fijn dat Emma het zo naar haar zin heeft op school, maar inderdaad, school is wel vermoeiend. Maandag zijn we met de kleuters naar de boekenwinkel geweest. Dat was erg leuk. Eerst werd er een verhaal voorgelezen en daarna mochten de kids even rondkijken in de winkel en samen met de juf een boek uitzoeken, want van de boekenwinkel krijgt iedere juf/meester een boek van de boekenwinkel. Heel leuk. Vandaag hebben we een boswandeling gemaakt. Ook al zo leuk. We hebben sporen van edelherten, reetjes en wilde zwijnen bekeken en we zijn een boswachter en een schaapsherder tegengekomen die nog het nodige hebben verteld. Morgenmiddag wordt de kinderboekenweek afgesloten met een tentoonstelling. Met Alyssa's klas gaan we daarvoor wat kokkerellen. Ben benieuwd wat de juf hiervoor in gedachten heeft. Het bevalt manlief prima op z'n werk. Z'n leidinggevende is blij met hem en wil z'n jaarcontract omzetten in een contract voor onbepaalde tijd. Niet verkeerd dus.
Het was echt leuk op en met school deze week. De klas van Alyssa had als thema Italië, dus wat werd er gekookt/gebakken? Spaghetti en pizza. Wat was dat gezellig om samen met de kids te doen. Toen ik in Alyssa's klas klaar was ben ik naar de klas van Yelina gegaan om daar even te helpen. We zijn langs alle klassen gegaan om te zien wat die allemaal hadden gemaakt voor. De kids vonden het helemaal geweldig. Wel jammer dat ik zelf erg gammel was omdat ik een griepje te pakken heb. Heb vandaag wel de post bezorgd, maar het viel me wel een beetje tegen. maar ik heb het gered. Morgen gaan we met familie naar de Apenheul. Heb er zin in. Warm zal het morgen niet zijn, maar ze beloven wel dat het droog is. Eigenlijk had ik morgenochtend ook nog willen biken, maar ik vrees dat ik daar nog niet fit genoeg voor ben. De meisjes hebben nu vakantie. Ze gaan allebei om de beurt nog een nachtje bij m'n schoonmoeder logeren, dus heb ik ze beiden om de beurt een paar daagjes voor mij alleen. Gezellig. Dinsdag ben ik nog naar de kapperschool geweest. Om daar je haren te laten knippen en kleuren ben je meestal wel even een paar uurtjes zoet, maar dat heb ik er graag voor over. Voor wassen, knippen en kleuren ben je daar nog voordeliger uit dan alleen al knippen bij de meeste andere kappers.