35+ mama's, deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Hè Natas, wat naar! Nu weten jullie dus nog niets. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Lijkt me moeilijk te zien dat je moeder zo achteruit gaat. En dat ze dan niet meer naar jullie toe kan, steeds minder mobiel wordt, is natuurlijk ook afschuwelijk. Hoeveel begrip heeft ze er zelf van? Weet ze dat het niet goed gaat en beseft ze wat er aan de hand kan zijn?

Heel veel sterkte in ieder geval!

2. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Ben lekker bezig, zie ik. Haha, laat ik jullie ook eens lezen! :p

Nog even updaten over hier:

Oproep voor ZKH gekregen, voor psycholoog: donderdag 2 december. Zaten twee vragenlijsten bij, met verzoek om beiden één in te vullen, onafhankelijk van elkaar. Haha, krijgen wij recalcitrante neigingen van, in de zin van: zullen we stiekem overleggen? En dan natuurlijk steeds precies tegenovergestelde invullen.
    Eén van de vragen schoot me overigens wel in het verkeerde keelgat: "Waarover maakt u zich het meeste zorgen m.b.t. dit kind?" Ehm, pardon, hoe suggestief kun je zijn?

Eigenlijk maak ik me op het moment helemaal geen zorgen. Het gaat namelijk hartstikke goed met krummel. Gisteravond waren we wat laat en ze zag het begin van DWDD op tv. Zegt ze ineens: "Heel veel mensen!" En ze loopt door het huis te zingen: SINT MAARTEN, SINT MAARTEN (hoofdletters geven het volume aan).
    En dat terwijl we hadden bedacht dat ze nog een beetje te jong was voor Sint Maarten ;).

Doen jullie daar trouwens aan? Ligt ook aan waar je woont toch?
    Wij hebben de minimarsjes etc. al klaar liggen.

Nu ga ik even lunchen en dan weer aan de studie. Ben met iets heeeeeeeeeeeeeel leuks bezig, dus heb zowaar zin om weer verder te gaan. Module heet "Ontwerpen van onderwijs" en als eindopdracht moeten we dus iets creatiefs ontwerpen en dat presenteren (als het ware "verkopen"). Het hoeft niet uitvoerbaar te zijn, maar ik vond het wel handig als dat wel zou kunnen. Ben in de herfstvakantie bezig geweest met brainstormen en nu probeer ik mijn idee uit te voeren. Kort gezegd komt het er op neer dat ik een (land)kaart wil maken waarmee een leerling z'n weg kan zoeken als hij een tekst moet/wil lezen. Welke strategieën gebruik je, waar moet/kun je op letten, etc. (snappie?). Heb vanochtend uitgezocht welke inhoud ik kwijt moet en ben nu toe aan het tekenen van de kaart (terwijl ik niet kan tekenen, zeg ik altijd, en mezelf ook totaal niet creatief vind).

Kwam trouwens mede door de TomTom op het idee. Nu ik geen kaarten meer hoef te lezen (wat ik best goed kan), maar me laat leiden door een stem, heb ik af en toe geen idee waar ik ben (had ik vooral in Zweden). Dat bracht mij op een idee dat een stappenplan leerlingen geen inzicht geeft in wat ze doen en waarom ze dat doen. Mijn idee was dus: geen routebeschrijving, maar een kaart om zelf te lezen.

3. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Klinkt leuk Hinke, je eindopdracht! Je moet er maar opkomen!
    Lijkt me ook leuk voor de kinderen.
    Ik weet niet veel vam je achtergrond, heb ik allemaal gemist omdat ik lang niet geschreven heb hier. Doe je de PABO?
    Was ik ook bijna gaan doen. 1e termijn was al betaald zelfs maar toen gingen mijn ex en ik uit elkaar, met veel ellende dus een studie ging echt even niet. Heb het 1e termijn gelukkig nog net terug kunnen krijgen. Maar spijt heb ik er eigenlijk nooit van gehad.
    Ik weet dus ook niets over je dochter maar zo te horen klinkt het goed! Best knap als ze nog geen twee is!
    Wij doen overigens niet aan Sint Maarten.
    Vroeger, toen mijn oudste, die nu 20 is, een peuter was en hij op de vrije school op de PSZ zat deden we dat wel. Was heel gezellig, met knolletjes met een kaarsje erin..

De dokter belde net, of de assistente. Ik moet dus toch een kuurtje want het was overduidelijk een ontsteking. Nou ja, dan maar pillen slikken want van al dat gedrinkt krijg ik ook het heen en weer...

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hinke, je eindopdracht klinkt ontzettend leuk en goed!

Ja hier doen we ook aan Sint Maarten. Ik ga nog niet met Danique zelf lopen, die snapt er nog niks van. Zingen kan ze ook nog niet goed en een zak snoep hoef ik voor haar nog niet zo.
    Ik heb mini-bountys in huis voor de kindjes die langs komen. Straks met Danique'je telkens open doen, zal ze erg leuk vinden.

Mijn moeder weet wel dat ze iets heeft, dat het niet klopt en dat ze vaak dingen vergeet. Maar in welke mate, hoe vaak dat gebeurt en hoe erg het is, nee dat weet ze niet goed.
    Ze logeert hier nu weer. Zoals altijd loop ik op mijn tenen om haar zo min mogelijk met haar warrigheid en vergeetachtigheid te confronteren, wat heeft ze daaraan. Continue op mijn woorden letten, wat en wanneer kan ik iets zeggen, etc. Maar daarnet wilde ze (heel lief) voor mij Raisa uit gaan laten en toen zei ik doe maar niet. Want zelfs een op een stukje van 10 minuten kan ze hier zo verdwalen. Bleef ze maar pushen, en toen kreeg ze dus door waarom ik nee zei. Tranen. Tien minuten later weer overnieuw beginnen, alsof een heel gesprek nooit gebeurd is. Weer tranen.
    Verdamme, zo zielig.

Lotuss, sterkte met de ontsteking!

5. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Dank je Natas.
    Wat zielig voor je moeder..
    Maar ook voor jou niet te vergeten, lijkt me heel moeilijk, veel sterkte meis!

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, moeilijk hoor, met je moeder. Sterkte!

Hinke, klinkt als een leuke opdracht, veel plezier ermee!

Lotuss, toch een BO en een kuurtje. Bah. Hoop dat het kuurtje snel aanslaat.

Ga zelf vanavond weer beginnen met m'n paaseikuurtje tegen de schimmelinfectie. Joepieeee.

Hinke, is bij jou die schimmelinfectie vanzelf weggebleven of heeft de gyn daar invloed op gehad? Loop er zelf al 25 jaar mee en ben het onderhand wel eens zat.

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sint Maarten ... Eigenlijk zouden we vanavond op pad, maar gezien het weer slaan we het maar een jaartje over.

Hinke, nog helemaal vergeten, geweldig toch, hoe goed het nu gaat met jullie meisje? Volgens mij zegt ze zelfs al meer dan Yelina.

8. @Natas: Ik krijg echt een brok in mijn keel als ik jouw stukjes over je moeder lees. Het lijkt me zó erg om op zo'n manier je moeder steeds een klein beetje te verliezen. Want daar komt het eigenlijk wel op neer. Ze is er wel, maar ergens ook weer niet (helemaal)...

@Hinke: Wat een leuke eindopdracht! Je moet er maar opkomen...
    Ik zou trouwens ook kriebelig worden van die suggestieve vragen. Ik heb hier nog nooit iets gelezen over Krummel waarvan ik denk: Oei, dat is toch wel een probleem bij dat kind!'

@Dombo: Vervelend, zo'n schimmelinfectie. Ik heb er gelukkig pas één keer in mijn leven last van gehad - toen ik zwanger was van Jasmijn - maar ik kan me het vervelende broeierige gevoel en de jeuk nog goed herinneren. En dat ik me nogal onfris voelde. Ik hoop dat leed bij jou snel geleden is...

@Lotuss: Oei, toch wat bacterietjes in je plasje, lees ik. Heb je voor niets zoveel gedronken. Mij is het een poosje gelden trouwens wel gelukt om een beginnende blaasontsteking weg te drinken. Gelukkig maar, want ik werd de vorige keer nogal misselijk van de antibiotica...

9. Vandaag het intakegesprek op Jasmijns school gehad, dus die mijlpaal komt nu ook ineens echt dichtbij!

Omdat ze jarig is in de kerstvakantie start ze officieel pas op 3 januari, maar op 8 en 15 december gaat ze een ochtendje oefenen. Ik ben benieuwd hoe ze het vind. Ik vind haar al zo groot, maar vanmiddag tussen die grote kleuters, was het ineens nog maar zo'n ukkie...

Jasmijn vond het overigens allemaal erg interessant. Ze heeft lekker zitten knutselen en gedroeg zich alsof ze er al maanden kwam. Ze is er ook echt aan toe...

10. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Poeh, ik heb mezelf wel wat werk op de hals gehaald hoor. Maar er begint schot in te komen. Het verzinnen van dit alles heeft me wel een paar middagen gekost in de herfstvakantie en daarna heeft het lang gesudderd. Maar ja, vandaag moest er wel iets gebeuren. Van mijn docent voor deze module had ik wat opdrachten gekregen uit het boek "Creativiteit, Hoe? Zo!" en die spraken me zo aan dat ik het boek maar heb aangeschaft. Verder heb ik een doosje waarmee je in je uppie kunt brainstormen. En daarmee kan niet-creatieve ikke toch blijkbaar heel creatief worden. Heb vanmiddag wel wat tijd verdaan met zoeken naar mogelijkheden om de uitwerking op de computer te doen :(. Uiteindelijk heb ik nu een aantal schetsen liggen en ik denk dat ik die wel op de comp uit kan werken.

Bedankt voor jullie complimenten :D

@lotuss: ik werk als docent Nederlands op een middelbare school, in de bovenbouw van havo en vwo. Vorig jaar ben ik begonnen met de tweejarige Master Learning and Innovation. De opleiding is gericht op docenten die het voortouw willen en kunnen nemen in innovatietrajecten op school en zich daar meer in willen verdiepen. Erg interessant. Het is op zich niet moeilijk, maar het kost wel veel tijd. Gelukkig is het af en toe dus ook erg leuk en verrassend (voor niet-creatieve ikke).
    Mijn dochter is bijna twee jaar geleden na een zwangerschap van 39w4d geboren en alles leek goed, maar een paar uur na de geboorte bleek dat toch niet zo te zijn. Uiteindelijk bleek dat ze een hersenbloeding had gehad, we weten nog steeds niet wanneer dat gebeurd is. We hebben twee weken in het ZKH doorgebracht en daarna zijn we naar huis gestuurd met de boodschap dat het afwachten was hoe ze zich zou ontwikkelen. Gelukkig zijn hersenen heel flexibel. Ze heeft nu dus een gat in haar hersenen, maar voor zover we nu kunnen zien, ontwikkelt ze zich normaal.
    Sterkte met je blaasontsteking. Goed dat je toch even hebt laten checken.

@ Dombo, gyn had geen invloed. Kon niets ontdekken (was net ongesteld geweest). Onverrichterzake naar huis dus, week later werd ik weer gek van de jeuk. Heb toen een afspraak gemaakt voor een maand later (zelfde moment in de cyclus) en die heb ik afgebeld, omdat er toen niets aan de hand was. En sindsdien heb ik er geen last meer van gehad. Maar ik had er dus voor de zwangerschap ook nog nooit mee te maken gehad.

@ Natas, heb hetzelfde als Lola. Wat lijkt me dat naar!
    Houd je jezelf wel in de gaten? Hoe voel je je? En hoe ist met Pielemans?

@ Lola, ik kan nog wel wat "problemen" met krummel opsommen, maar ik denk dat je gaat zeggen dat dat allemaal heel normaal is voor een wichie van bijna twee. Ik maak me ook echt geen zorgen nu. Weet nog dat ik vorig jaar in de week voor haar verjaardag elke avond zo verschrikkelijk moest huilen (niet omdat ik me zorgen maakte, maar omdat ik blijkbaar nog iets moest verwerken) maar dat is nu ook niet zo. Ben heel blij met en trots op m'n geweldige dochter. En soms... tja, soms zou ik wel behang willen.
    Mooi dat Jasmijn het zo leuk vond op school. Hehe, nu nog wel ;). Klein lijkt je grote meid dan hè, kan ik me helemaal voorstellen, zo tussen die "grote" kleuters. Vind je het moeilijk om haar te laten gaan? Of valt dat mee?

Hier zijn welgeteld ACHT kindjes aan de deur geweest met een lampion. Waarschijnlijk toch vanwege het weer. En nu onweert het, het moet niet gekker worden!

Dombo, succes met je eitjes, ik hoop dat het werkt. Ik zal even kijken of ik nog een doosje heb van de medicijnen die ik geslikt heb, want ik heb het idee dat die uiteindelijk dus wel geholpen hebben. Maar als je er al zo lang last van hebt, is het natuurlijk de vraag of dat helpt. Misschien toch eens langs een gyn?

11. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    :D

thanks

12. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Bedankt voor de uitleg Hinke!
    Geweldig dat het zo goed met je dochter gaat!
    En voortgezet onderwijs! Wow, petje af hoor!
    Lijkt me heel leuk werk als je er goed in bent, als je er niet zo goed in bent lijkt het me heel zwaar! Niet de makkelijkste leeftijd vaak, op een heel andere manier dan kleintjes weer.
    Denk dat je echt die klik moet hebben met kinderen van die leeftijd om er goed mee om te gaan. Want als ze zich af gaan zetten en samen spannen tegen je...:$
    Maar als je ze mee hebt zijn ze natuurlijk ook juist heel leuk. :)
    En zo te horen heb jij je plek wel gevonden!

@Lola, het bleek geen beginnende blaasontsteking meer te zijn..:(
    Ik heb namelijk een beetje raar lichaam. Ik kan een behoorlijke ontsteking hebben en toch weinig klachten. Heb ik wel eens meer gehad..héle hoge bloedbezinking maar bijna niet ziek toch..;)
    Beetje verraderlijk...
    Nou ja...veel drinken kan toch nooit kwaad! ;)

13. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    O en de plaskalender voor Roosje lijkt goed aan te slaan!

14. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lotuss, goed van Roosje!

Hinke, mocht het hierna weer terugkomen ga ik zeker eens informeren naar andere mogelijkheden. Word er zo langzamerhand toch wel een beetje moe van dat het maar steeds terugkomt.
    Maar voor nu broed ik eerst maar even m'n paaseitjes uit.

Volgende week hebben wij het eerste 10-minutengesprek met deze juf over Alyssa. Ben benieuwd ... zie haar in alles groeien.

Vandaag kregen we een logeetje voor het weekeinde. Flip de Beer mocht mee. Vorig schooljaar was dat nog niet zo'n succes. Ze keek er welliswaar ontzettend naar uit dat hij op een dag met haar mee naar huis mocht, maar toen puntje bij paaltje kwam mocht Flip nog net mee naar huis, heeft ze hem de eerste middag welliswaar helemaal vertroeteld, maar daarna wilde ze er niets meer van weten. Dus mams heeft er maar een mooi verhaaltje van gemaakt. :D

Morgen mag hij mee naar de intocht van de goedheiligman in ons dorp en zondag naar de verjaardag van m'n broertje. Flip gaat dus een leuk weekeinde tegemoet.

15. Haha, die problemen hebben inderdaad een héél andere oorzaak: het ik-ben-twee-dus-ik-zeg-nee-syndroom...

Nee, ik vind het niet moeilijk om haar te laten gaan, kijk er juist naar uit. Allereerst vanwege de nieuwe fase in haar leven (nieuwe dingen leren, echt vriendinnetjes krijgen en zo...), maar daarnaast ook vanwege de rust in huis... ;)

16. Ligt eraan wat je in dat glaasje doet... :D

17. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Hahaha!!! :D

18. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Sophie begint trouwens al aardig te kletsen. Zels al een paar woordjes achter elkaar. Ze zegt bijv. 'Moe ju happie" en Moe ju uit' (op z'n Rotterdams, haha!) en ook al hééél veel woordjes, echt al een hoop. Gister zat ze in bedje, op handen en knieen en ze keek me aan met een moeilijk gezicht. 'Wat doe je' zei ik.
    Zegt ze " tit u poepúúh!!' :D Dat laatste kwam er ook als een soort kreun uit omdat ze aan het persen was, haha! Moest zo lachen, gek kind!

19. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Succes met Flip vandaag Dombo!

20. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    lotuss, knappe dochters heb jij. Was Rosalie ook zo snel met praten?

dombo, succes en veel plezier met Flip. Haha, je boft maar dat je hem dit weekend hebt, hoef je niet iets leuks te "verzinnen" en toch scoor je als een dolle ;). Ben ook benieuwd naar wat juf over Alyssa heeft te melden. Als ik op je laatste berichten hierover afga, zal het hartstikke positief zijn!
    Ik heb even gekeken hoe dat paardenmiddel heette: Fluconazol. Op apotheek.nl staat dat het "wordt gebruikt bij schimmel- en gistinfecties zelf, maar ook om dergelijke infecties te voorkomen bij mensen die hier een grote kans op hebben". Ik heb dat dus een paar keer voorgeschreven gekregen en uiteindelijk kreeg ik drie pillen die ik preventief moest slikken op een bepaald punt in m'n cyclus. En daarna was het over, heb er geen last meer van gehad.

Lola, haha, ze is nog niet eens twee :). Er is trouwens één ding waar ze zelden "nee" tegen zegt en als ze het wel zegt, meent ze het niet en dat is naar bed gaan. Dus af en toe (zoals nu) heerst hier complete rust). Verder was ze vanochtend hangerig en aanhankelijk en wilde ze constant bij papa of mama sitte (terwijl ze niet zo knuffelig is).

Deel Deze Pagina