Jee ik schrok me net toch rot! Had net de dokter gebeld over het hoestje van Sophie. Advies gekregen door te gaan met slijmoplossers en als het niet beter was tegen het eind van de week terug te bellen. Ik leg haar op bed, ze begint te hoesten en jeetje, ze blijft er bijna in...overgeven, al haar melk er weer uit. Ik bel gelijk de dokter want dit lijkt me niet normaal en die hoorde dus gelijk haar hoest, dat was wel weer fijn. Ze krijgt nu een pufje voor wat meer lucht. Verder is ze niet warm gelukkig. Tsss...schrok me rot zeg!
Natas, lastig hoor. Er wordt inderdaad gezegd dat het makkelijker wordt, maar dat is niet altijd zo. Ik had dat ook niet. En dat terwijl ik zomervakantie had! Daarna werd het natuurlijk alleen maar erger. Precies wat jij beschrijft: alleen maar MOE! Uiteindelijk had ik heel erg het gevoel dat m'n lijf beheerst werd door iets/iemand anders (en dat was natuurlijk ook zo) en daar kon ik niet goed tegen. Eigenlijk was ik alweer vergeten hoe het voelde, maar ik herken wat je beschrijft. Gelukkig gaat het wel over . Heel veel sterkte ermee! En lekker veel slapen als het kan! Lotuss, wat een schrik! Gelukkig is het goed gegaan. Ik hoop dat ze snel weer opknapt. Ik zit nu ook te sniffen en te snotteren. Hoop dat het niet erger wordt... Hihi, zal vooral erg vervelend zijn voor leerlingen. Donderdag begint de toetsweek en er is natuurlijk niets zo vervelend als een snuffende docent als je een toets aan het maken bent . Maar het moet eigenlijk niet doorzetten, donderdag afspraak in ZKH en daarna belangrijke bijeenkomst op school, dus ik kan even niet ziek zijn. beterschap aan alle snuffende sniffende snotterende meissies en hun mama's. Ik doe dus lekker mee
Nou...dat pufje was geen succes. Dat lukte niet echt. Probeer maar eens bij zo'n kleintje... Bovendien...ik wil gewoon eerst dat er dokter naar haar kijkt voor ik haar dat soort medicijnen geef. Dus morgen wil ik toch eerst langs de dokter.
Vervelend dat het niet werkt, lotuss. Kan me voorstellen dat je er niet gerust op bent met zo'n kleintje, zeker na wat je net beschreef. Hoop dat ze wel slaapt!
Ah jakkes Lotuss, wat zul je geschrokken zijn! Danique heeft ook een keer een pufje gehad, een week moeten gebruiken. Maar zij was toen nog maar 4 maanden dus het pufje toedienen ging veel gemakkelijker denk ik dan bij een kindje van Sophie's leeftijd. Ik hoop dat het snel weer beter gaat! Danique's hoest lijkt hier door te zetten, nu ook wat verhoging erbij en ze is niet in haar goede doen. Vannacht heeft ze heel veel gehoest, nu hoor ik haar weer. Maar kijken of ik morgen wel naar m'n werk kan. Heb nog zo veel te daar voor een klantenhappening volgende week..... Over mijn vermoeidheid, je hoort idd meestal dat dat na een paar maanden overgaat. Bij Danique heb ik het ook gehad maar dat verdween als sneeuw voor de zon met een week of 17. Nu wordt het alleen maar erger lijkt wel. Een nacht van slecht slapen door Danique's hoest hakt er meteen weer belachelijk in, ik leek wel een zombie vandaag.
Lotuss, oei, dat was inderdaad even schrikken zeg. Groot gelijk dat je toch eerst even langs de huisarts wilt. Hinke, goede cijfers zeg! Natas, vervelend hoor, dat die vermoeidheid maar zo aan blijft houden. En helemaal als je dan daarnaast ook nog een slechte nacht hebt vanwege een klein zeehondje ... daar wordt je ook niet fitter van. Sterkte! Pink, spannend hoor. Hopelijk ben je daar mooie eitjes aan het uitbroeien. Ik duim nog even door voor je! Haha, nee Hinke, er zat geen mandarijn in de schoenen van de meisjes. Alyssa heeft in het weekeinde een kleurblokje en kleurpotloden gekregen en Yelina een puzzel. Vanochtend had Alyssa een handpopje en Yelina weer een puzzel. Zaterdag mogen ze nog 1x de schoen zetten en zondag vieren we Sinterklaas met familie.
Natas, ik weet wat je bedoelt. Vannacht gewoon helemaal niét geslapen omdat Sopje zo heeft gehoest. Maar ze was zelf natuurlijk ook doodmoe. Was ze in slaap, weer hoesten, weer wakker, huilen...dus ik zat maar Discovery te kijken met haar op een gegeven moment. Dat vond ze dan wel leuk en toen was ze zo moe dat ze naast me in slaap is gevallen. Dat vond ik wel weer lekker want dat doet ze nooit. Gaat altijd donderjagen als ik haar bij me neem. Maar toen was het al half 5. Ik dacht nog even slapen...ging Roosje huilen, auw aan haar billen! Zucht....
Pffff, vermoeiend he? Hier ook zo'n nacht tot een uur of 4, af en aan even slapen en dan wakker worden van het hoesten en bijna overgeven daardoor. Daarna is ze diep in slaap gevallen. Vandaag op het KDV was ze wel veel rustiger en stiller dan normaal, nu oogt ze prima. Maar weer kijken wat vannacht gaat brengen. Hoe is het met Sophie?
Nou! Niet echt fijn zulke nachten! Het rare is dat ik vandaag helemaal niet moe ben..voel me juist heel uitgerust en lekker..snap jij dat nou? Zal de klap morgen wel komen.. Sopje hoest nog wel hoor. Niet héél veel overdag, maar het klinkt zo droog, ze krijgt het denk ik niet goed los nog. En omdat alles natuurlijk geirriteerd raakt van het hoesten, kom je in een soort cirkel. Ze wilde vandaag zowaar sinds zaterdagavond wat eten.. Waren maar twee happen en ze ging gelijk hoesten en kokken, maar goed...ze krijgt weer wat trek. Ga jij naar de dokter voor zo'n hoest met Danique? Is voor mij de eerste keer eigenlijk, Roosje hoest ook maar dat zit gewoon los en kan het me van de jongens ook niet herinneren.
Hoi meiden, Kom weer eens aanwaaien. Heb een drukke week achter de rug en een nog drukker weekend. Ik ben een weekendje weg geweest met vriendinnen naar bungalowpark. Dat was een groot succes. Mijn hoofd gonst inderdaad nog zoals verwacht na vier dagen met vier meiden en acht kids (waaronder één baby van negen weken) in één huisje, maar we hebben veel lol gehad. De kids hebben het goed gedaan, er is niet één keer ruzie geweest. Het weer deed ook zijn best, dus hebben we lekker kunnen wandelen. En natuurlijk stonden ook het zwembad en een binnenspeeltuin op het programma. Daardoor waren de kids 's avonds zó moe, dat ze weinig puf meer hadden om bij het naar bed gaan te protesteren of te keten. Mijn hubbie zou gebruik maken van zijn vrijheid door de vloer in de woonkamer af te maken. Waar voor de verbouwing de keuken heeft gestaan moest de plankenvloer nog worden bijgelegd. Helaas is hij minder opgeschoten dat hij hoopte. Het leggen van de vloer was veel meer werk dan hij dacht, dus het is nog steeds niet af . Bovendien heeft de aannemer zich iets verrekend in de hoogte van de vloer in de keuken, waardoor er helaas hoogteverschil is ontstaan tussen de plankenvloer en de tegelvloer. Er zit nu dus niets anders op dan zo'n lelijke overgangsstrip te plaatsen... Gisteren in aller ijl winterbanden onder mijn auto laten leggen, nadat ik maandag minstens 10 keer geslipt was en bij het kdv zelfs helemaal niet wegkwam. Mijn wielen bleven slippen op het zeer flauwe hellinkje en ik kwam geen centimeter vooruit, al gaf ik plankgas. Gelukkig kwamen er twee opgeschoten pubers voorbij die aanboden me even eruit te duwen. En dat lukte gelukkig ! Ik voelde me namelijk knap lullig. Maar nu kan ik dus weer veilig op weg. Zo, ga nu eerst even teruglezen en op jullie belevenissen reageren...
Hé, wat leuk dat je weer eens langskomt! Moet je beslist vaker doen . Wat is Lupe een lekker meiske, zeg...
Yep! Jasmijn heeft het ook, in het wit. Emma heeft 'pech', want zij slaapt in een grotere maat ledikant (70x140 in plaats van 60x120) dat kan worden omgebouwd tot een peuterbed...
Ik heb het speciale matras dat uit drie delen bestaat. Het bedje is trouwens 90 centimeter breed. Ik geef sowieso de voorkeur aan witte hoeslaken, aangezien die het handigste zijn te wassen bij ongelukjes, dus dat IKEA daar niet veel keuze in heeft maakt mij niet uit...
Wat goed ! Emma zei vorige week een keer dat ze wilde poepen, dus pakte het potje. Maar na een klein uur zat er nog niets in dat ding, dus trok ik haar maar weer een luier aan. Die ze prompt binnen 5 minuten volpoepte...
Wel gezellig Lola, zo'n weekend! Mijn vriendinnen, die ik nu regelmatig nog zie tenminste, willen op de een of andere manier geen van alle kinderen Behalve m'n beste, die heeft er ook twee inmiddels maar ze woont in Brabant. Beetje ver voor een kopje koffie even snel! Ik neem de meisjes dus juist niet mee als ik met ze afspreek, ook wel eens lekker hoor! Zal je altijd zien he..dat soort dingen zit altijd tegen met dat geklus..:x
Jasmijns bed staat nu op de middelste stand, dus liggen er wtee delen van het matras in het bed. Maar als het bed in de grote stand staat, dan kopen we een gewoon matras. Het lijkt me tegen die tijd ook niet lekker meer slapen, met twee naden in je bed...
Hahaha! Ja...wel grappig! Het is trouwens maar bij 1x gebleven tot nu toe...tja..ze is niet zo vlot met dat soort dingen. Gemakzucht...
Emma ook en dat verbaast me eerlijk gezegd, aangezien ze normaal gesproken een echte klauterkabouter is. Maar ik vind het niet erg hoor...
Lotuss, zo'n hoest als jij beschrijft, daar zou ik denk ik wel mee naar de huisarts gaan. Natas, vaak gaat die vermoeidheid zo rond de 16 à 17 weken over, helaas niet bij iedereen. Bij Alyssa heb ik er de hele zwangerschap last van gehad, bij Yelina is het een paar weken redelijk weggeweest. Maar toen begon de pret weer. Hinke, heerlijk toch om te zien hoe je krummeltje reageert op de kedootjes? Kan ik zelf ook echt van genieten. Lola, klinkt gezellig, je weekendje weg. Jammer dat je man minder is opgeschoten dan gehoopt. Ben gisteren op jacht geweest naar wat laatste cadeautjes voor Sinterklaas, is helaas niet helemaal gelukt, moet nog achter 1 cadeautje aan en ben voor mezelf nog geslaagd voor een paar lekkere warme vesten. Alles wat ik vorige winter aan warme kleding had gekocht leek groter te zijn geworden. Vandaag was het een zwembaddagje. Ben eerst vanochtend met Yelina wezen zwemmen en wat is dat een heerlijk waterratje. Zo lekker vrij in het water, echt heel anders dan haar zus. Ze doet zonder protest heerlijk alles mee wat gevraagd wordt. En vanmiddag had Alyssa zwemles. Ze doet goed haar best, al heb ik vanmiddag wel gezien dat ze met een paar oefeningen nog een beetje smokkelde. Maar het gaat in ieder geval beter dan ik had durven hopen.
Lola, Alyssa's bed staat nu ook op de middelste stand en ik denk dat we net als jij overgaan op een groot matras wanneer het bed weer versteld moet worden.