35+ mama's, deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lotuss, gaat lekker bij jullie vandaag zeg!

Yelina heeft toch nog iets van 1 1/2 uur geslapen. Ze heeft het echt nog wel nodig, al wil ze er zelf niet aan toe geven. Mama blijft dus voorlopig nog wel even volhardend in haar terug te leggen in haar bed.

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Goede berichten Hinke!

Hahaha, leuk verzonnen op school Inez.
    Bij een collega d'r kind hadden ze vandaag niet alleen Sinterklaas en Pieten maar ook Babypiet op school, hahahhaa.

Jeetje Lotuss, wat schrikken!

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Oh ja, ps Hinke over winterbanden : het scheelt echt heel veel!
    Chris had tot vorig jaar winterbanden en ik voelde het verschil direct.

4. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Hè lotuss, wat naar! Gelukkig valt het mee, maar ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent.

Dombo, fijn dat ze dan toch 1,5 uur slaapt! Dan heeft ze het dus ook wel echt nodig, lijkt me. Zou ik ook blijven volhouden, als mama.

Natas, ik denk er dus wel over, maar meestal niet op een slim moment ;). En hoe gaat dat dan: uitstel en uiteindelijk afstel. Hehe, het gaat nu weer dooien, denk ik dan.

Het was hier trouwens aan het eind van de middag nog gemeen koud. Ben even de stad in geweest voor de laatste Sint-inkopen (had nog niets voor Koob), maar ik was blij dat ik weer thuis was. Nu is hij de stad in (hij heeft nog niets voor mij :)).
    Morgen gaan we naar zijn werk, daar komt Sinterklaas. Ben benieuwd wat Mariëlle ervan vindt. Het schijnt dat ze vandaag heel erg moest huilen om Zwarte Piet op het kdv.

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Agossie, wat sneu dat ze om Piet moest huilen. Inderdaad wel spannend hoe ze het morgen zal vinden dan.

Vanochtend kwamen we in de supermarkt 2 pieten tegen. Yelina gluurde steeds langs me heen naar die Pieten. Op een gegeven moment stonden ze bij de kassa naast me en ik zei dat tegen Yelina. Die Pieten hadden dat in de gaten en begonnen vrolijk naar haar te zwaaien.
    Verstopte ze haar snoetje meteen verlegen achter haar handjes. Moest daar wel om lachen hoor en met mij de andere mensen die om ons heen stonden.

Ze is er verder toch echt niet bang voor, maar die directe aandacht was even te veel.

Gisteren op het KDV vond ze het ook wel leuk allemaal heb ik begrepen. Ze heeft ze verder geen handje gegeven ofzo, maar ze liep er ook niet voor weg. Ze heeft zelfs nog mee helpen zoeken naar de muts van Piet. Die slordervos was z'n muts kwijt geraakt.

Natas, wat leuk dat bij de kids van je collega een babypiet was. Grappig om te horen wat andere scholen met Sinterklaas verzinnen.

6. @Lotuss: Arme Sophie! Ben je al zo verkouden, val je ook nog eens zo lelijk :(. Ik hoop dat ze snel uitgeziekt is en het wondje mooi geneest...

@Natas: Fijn dat het met Danique al weer een stuk beter gaat!

@Hinke: Die Mariëlle van jou, die komt er wel! Daar twijfel ik echt niet aan. Fijnne opsteker weer vandaag bij de psycholoog...

@Dombo: Wij waren vorige week bij Sinterklaas (in Toverland) en daar was een vrouwelijke piet verliefd op een pepernootje. Ze was er heilig van overtuigd dat het pepernootje - net als bij de kikker - zou veranderen in een droompiet als ze het kuste...
    Geen idee hoe ze erbij komen, maar de kids vonden het prachtig!

Hier lijkt Jasmijn niet in orde te zijn. Aan het eind van de middag - mijn buurvrouw was hier met haar dochtertje van 2,5 jaar - begon ze ineens vanuit het niets te huilen en zei dat ze pijn had (zoals Jikke dat zondag deed, zeg maar...), maar toen ik haar vroeg of ze buikpijn had, zei ze: 'Nee.'
    Dus vroeg ik waar ze dan wel pijn had en toen wees ze haar buik aan. Ik leidde daaruit af dat ze iets anders voelde dan misselijkheid, aangezien ze dat altijd buikpijn noemt. Ook wilde ze graag naar bed.

Rond 20.30 uur werd ze wakker toen Emma net in bed lag. Ze zei dat ze niet meer ziek was en wilde graag naar beneden. Maar eenmaal op de bank ging ze snel liggen en begon al weer te klagen over buikpijn. En toen ze op een gegeven moment huilend zei dat ze zich helemaal niet lekker voelde, vond ik het tijd om de emmer bij de hand te houden. Ze heeft toen een kwartier lang keihard huilend tegen het spugen liggen vechten, maar toen leek het weer te zakken. Ze vroeg om een beetje water en wilde weer naar bed.

Ben dus benieuwd wat de nacht gaat brengen. Ik hoop niet dat ze ziek(er) wordt. Erg sneu om met Sinterklaas ziek te zijn. Ook voor mijn zus, die zondag een Zwarte Piet heeft ingehuurd. Want als ze buikgriep blijkt te hebben, vrees ik dus ook voor de rest van het gezin...

7. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Oei Lola, hopelijk is ze niet zieker geworden? Zou sneu zijn...

Wij houden het gewoon rustig vanavond, geen Sinterklaas en pieten over de vloer. Zou ze er gewoon geen plezier mee doen dus alleen pakjes en lekkers is genoeg!

Vannacht sinds weet ik hoe lang, weken? Weer eens een nacht doorgeslapen! Geen huilende Sophietje jeeej!! Gaat eindelijk beter met haar hoest. De pleisters die dokter geplakt had lagen er gister in bed al af trouwens..dus heb zelf maar nieuwe strookjes geknipt van gewone pleister. Die blijven beter zitten, anders ligt het zo weer open, kleine lompert! ;)

8. #408 Lola, 4 dec 2010
    Laatst bewerkt: 4 dec 2010
    @Lotuss: Wat fijn dat Sophie goed geslapen heeft! En jij dus ook... :)

Jasmijn heeft heel goed geslapen. Ze is gedurende de nacht niet wakker geworden en werd vanmorgen pas tegen 9.00 uur wakker. Met praatjes voor tien en een mega eetlust!

9. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Gelukkig!! Sinterklaasfeest gered!

10. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    lotuss en lola, fijn dat jullie meisjes goed geslapen hebben en opgeknapt zijn! Wel zo lekker, met Sint in aantocht.

Wij waren vanochtend dus op Koob z'n werk. Sint met twee Pieten. Mariëlle was niet zo heel bang, maar ze wilde Sint noch Piet een handje geven. Met het cadeau is ze heel blij (ze zit er nu mee te spelen): Hello Kitty manege van nepduplo. Met drie poppetjes en drie paardjes. Was onze tweede keus, maar als eerste hadden we de dierentuin van duplo geloof ik. In ieder geval iets soortgelijks.

Morgenavond gaan we hier pakjes uitpakken. Ik had o.a. een paar dvd's besteld, van Elias en Fifi, bij bol.com. Maar helaas.... het lukte niet om die op tijd te leveren. Vind ik op zich niet zo erg, die dvd's hadden we sowieso wel besteld en we hebben wel genoeg cadeautjes. Bol zelf vond het blijkbaar erg vervelend, want ik kreeg een excuusmailtje met een cadeaubon van 10 euro! "Als vader begrijp ik hoe vervelend het is om onverwachts met lege handen te staan op sinterklaasavond." Haha, en blijkbaar willen ze me graag houden als klant :).

Zat ook nog een link bij naar een gedicht: http://www.bol.com/nl/upload/downloads/bolcom_sint.pdf
    Grappig. Maar ze moeten denk ik wel, want ze adverteren wel veel voor Sinterklaas en dat het zo makkelijk is dat je je huis niet uit hoeft etc.

11. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Sjo, hier vanmiddag dan ook de al gister verwachte fikse sneeuwbui gehad! Dwars er doorheen naar een woonwinkelcentrum hier 15 km verderop gereden (nou ja, gegleden) om gordijnen voor Danique's nieuwe kamertje uit te zoeken. Daar meer achter Miepie aan lopen rennen dan gewinkeld, maar gordijntjes zijn in de maak! Duurde lang voor we thuis konden komen dus Danique's middagslaap loopt flink uit. Kan ik even bijkomen want ik kon niet meer.

Wij vieren nog geen Sinterklaas dit jaar.
    Wel vorig weekend op het Sintfeestje van mijn werk geweest. Ik mede-organiseer dat, we doen dat meestal in Ballorig. Danique was onder de indruk van de Sint, dan gaat ze met een wat 'arrogant' bekkie voor zich uit staren. Pepernoten eten vond ze ook erg leuk, en voor de rest heeft ze gespeeld, gespeeld en nog es gespeeld.

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Even bij mama zitten om te luisteren naar Sinterklaas....... nou ja, omdat daar pepernoten lagen..... en daarna was ze weer vertrokken :D

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Gelukkig gaat het weer goed met Sophie en Jasmijn!

14. #414 Lola, 4 dec 2010
    Laatst bewerkt: 4 dec 2010
    @Hinke: Leuke oplossing van bol.com om hun klanten tevreden te houden. Gelukkig hadden de kado's voor jullie niet zo;n haast, dus is die waardebon mooi meegenomen...

@Natas: Leuke foto's! Ik vind trouwens Danique's kapsel erg leuk staan...

Pffft... kadootjes uitpakken met een bijna 4-jarige is een ramp. Vandaag waren mijn schoonouders hier en wat Jasmijn betreft was het allemaal 'ikke ikke ikke!' Ze kon niet op haar beurt wachten en moest ook telkens Emma helpen háár pakjes uit te pakken. Ik hoop dat ze morgen bij mijn zus wat rustiger is, haar nichtje Sara is een stuk bedeesder en ik zou het niet leuk vinden wanneer zij ondergesneeuwd wordt door Jasmijn. En de hele tijd voor politieagent spelen is ook niet mijn idee van een leuke middag...

15. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Kindjes worden ook wel erg hyper door al dat Sintgedoe hè?

Ja, Danique's haartjes zitten nu weer leuk. Vorige keer was het veels te kort geknipt, ze leek wel een jongetje. Inmiddels lekker bijgegroeid en deze keer goed geknipt.
    Helaas lijkt het erop dat ze het haar van d'r vader geërfd heeft, oftewel slap en dun. Wil het nog wat langer laten groeien maar heel lang haar zal niet mooi bij d'r zijn denk ik.

Verder heb ik weinig te melden, behalve dat ik weer es ingestort ben. Chrisjelief heeft me laten slapen tot 11.30 maar ik zou zo weer kunnen maffen, al leg je me op de grond. Ben d'r gewoon misselijk van.

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lola en Lotuss, fijn dat jullie meisjes weer zijn opgeknapt.

Lola, jouw Sinterklaasfeest klinkt als dat van ons van vorig jaar. Alyssa (toen bijna 4) was toen zo hyper dat ze geen seconde rust wilde nemen, de pakjes moesten er in zo'n rap tempo uit, dat niemand het meer bij kon houden.
    Hoe was het feest vandaag? Was ze wat rustiger nu of juist nog meer hyper omdat ze het al een beetje kende van de dag ervoor? Zo ging dat namelijk vorig jaar bij ons.

Dit jaar was ze aardig goed te sturen en ook zuslief hield zich (nog) redelijk in).

Natas, doe je kalm aan meid? Anders misschien toch zwangerschaps gerelateerd ziekmelden? Denk aan jezelf en aan beebje hoor!

Hinke, leuk extra cadeautje, zo'n cadeaubon. Goede klantenbinding van Bol trouwens.

Hier een geslaagde Sinterklaas gehad. We zijn allemaal schandelijk verwend, de meisjes mochten nog heel even opblijven, maar toen was het toch echt de hoogste tijd om naar bed te gaan.
    We hebben deze pakjesmiddag met omi en opa en oma gezamenlijk afgesloten met een oerhollandse pot, boerenkool met worst. Daarna koffie, meisjes naar bed, nog even napraten en toen hadden we het rijk weer voor ons alleen.

17. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Hopelijk is je hb te laag Natas, dáár is tenminste iets aan te doen!
    Had ik bij de zwangerschap van m'n jongste zoon, móe dat ik was!
    Sterkte....valt niet mee, heb echt met je te doen..:(

Hyper sinterklaasfeestkindjes, schandelijk verwende kindertjes..:D
    Maar toch leuk, al die spanning rond de sint en het feest zelf!
    Nu op naar de kerst..:)

Sophie haar pleisters zijn eraf nu. Waren ze dezelfde avond al, maar heb er twee keer nieuwe op geplakt. Ze wrijft in haar oogjes als ze moe is of huilt natuurlijk. Zeker met tranen, wég pleisters!
    Maar ze moesten er 2 dagen op blijven. Het is een flinke streep maar het is ook nog een hoop korst. Hopelijk geneest het mooi.
    Verder slaapt ze na haar verkoudheid als een blók! Ze wordt geen 1 keer wakker 's nachts. Hopelijk blijft dat zo want de laatste weken sliep ze heel slecht. Waarschijnlijk doordat ze tanden krijgt. 3 van de 4 zijn nu een puntje door het tandvlees heen.
    Leek wel of ze gister een terugslag had van alles want jee....ze was niet te genieten! Werd al huilend wakker en dat is de hele dag zo gebleven, driftig om niets...was héél gezellig! ;)

18. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heee meiden...

Sorry sorry sorry...

Ik verwaarloos jullie intens! Ik heb er wel mijn redenen voor hoor, maar toch ik voel me er wel rot onder dat ik jullie geen aandacht gegeven heb.

Redenen: Ik ben zooooo ontzettend moe nog steeds... Ben vooral te vinden in het topic waar er nog meer meiden samen met mij de spanning van de wachtweken na IVF etc. zitten af te wachten en dan ben ik al zo moe dat als ik nog achter de pc wil blijven zitten ik nog eventjes van die verslavende escape games mee doe (wat ook niet echt lukt hoor - ben er totaal niet bij met mijn gedachten hahahaha) en dan ben ik blij dat ik mijn bedje op kan zoeken....

Ik kan me niet concentreren om alle berichtjes goed in me op te nemen en te reageren... En dan doe ik het maar helemaal niet wat ook niet goed is natuurlijk.

Wat ik van nu onthouden heb is dat de kleine meid van Lotuss weer opgeknapt is. Gelukkig maar. Zieke kindjes vind ik altijd zo zielig!!!!

Meiden ik ga echt mijn best doen wat actiever te worden hier...

Hier normaal gezien een week na de terugplaatsing de menstruatie, maar dat was gisteren en nog altijd geen menstruatie te zien.....
    Dus we houden het spannend hahaha... Ik kan pas 12 december testen volgens het ziekenhuis..

Fijne dag allemaal!!!!!!

19. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    O zóóó spannend Pink!!! duim duim hoop hoop....zou wat zijn he...ik blijf hard voor je duimen!!

20. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Lotuss...

Nou weet je... het is superspannend! Het ene moment denk ik: het is raak! Maar dan denk ik meteen weer bij een steekje: Nee toch niet....

Normaal gezien zou ik gistermorgen echt krampen moeten hebben. Gistermiddag zou ik dan roze verlies moeten hebben. In de vooravond zou dan helderrood bloed moeten komen en dan vanmorgen echt doorbarsten.... maaaaaaaaaaaaar.....
    Geen heftige krampen, geen roze verlies, geen helderrood bloed.. niets...
    Alleen af en toe een zwaar gevoel ter hoogte van mijn baarmoeder en een weeiige pijn in mijn linkerlies die doorstraalt naar mijn been. Als ik anders ga liggen is het over.
    Menstruatiepijn gaat normaal gezien niet over hoe je ook gaat liggen....
    En het is echt helder slijm...

Ik zit me nu ernstig te bedwingen om met het ziekenhuis te bellen om te vragen of ik niet eerder mag testen. Maar dit lijkt me zo dom... ;)

Deel Deze Pagina