Hmmm...klinkt toch niet verkeerd! Hoop het zo voor je! Tuurlijk kan je best eerder testen, en zelfs eerder positief testen. Maar ze zullen vast zeggen te wachten omdat een posi-test voor je nod nog niet alles zegt. Een bevruchting is nog geen zwangerschap helaas he... Marnat, oa van het 35+ forum, had ook een posi test na de terugplaatsing, voor haar nod. Helaas ging het toen toch mis. Dan is de teleurstelling zó groot! Maar ja...ik testte zelf eigenlijk altijd voor nod. Want ook al had er een bevruchting plaatsgevonden die mis was gegaan, ik wilde dat dan toch óók weten! Is maar net hoe je daar over denkt...
Pink, dom? Nee helemaal niet. Je bent gewoon ontzettend benieuwd of er iets moois gaande is in je lichaam. En het is wel erg spannend als ik het zo lees. Lotuss, lekker hoor, dat Sophie nu weer zo goed slaapt. En pleisters en kleine kinderen ... meestal is dat geen goede combi, waar de pleisters ook zitten. Gelukkig genezen wonden bij die kleintjes meestal wel heel mooi. Hier een mama die helemaal brak is na het Sinterklaasgedruis, maar dat zal ook wel weer goedkomen. Dag Sint, tot volgend jaar, nu op naar Kerst.
Lotuss Mijn eigenlijke NOD is aankomende woensdag volgens alle berekeningen... In het ziekenhuis zeggen ze nu alleen: als je eerder test dan zondag loop je het risico dat hij nog negatief kan zijn... Maar dat is alles... Dombo Ik heb dus ook maar gebeld en volgens haar klinkt het allemaal zeer positief en mag ik best wel een paar dagen eerder testen alleen loop ik dan wel het risico dat ie nog negatief zou kunnen uitslaan, terwijl het dus wel raak kan zijn... Maar goed... woensdag is mijn eigenlijke NOD. 24 nov punctie gehad... 14 dagen later is 8 december... (en de punctie wordt altijd gelijk gezien als de eisprong) Ja hahaha... net herstelt van de Sint, krijg je Kerst... en dan meteen oud en nieuw er achter aan... Joehoe... Ik kijk uit naar januari hihiihhi... Was hier wel een gezellige Sinterklaasavond... bij jullie ook?
Aankomende woensdag nod al...dan vragen ze veel geduld! Vraag me af of je zolang kan wachten, haha! Ik deed het altijd wel in elk geval, eerder testen! Té nieuwschierig! En ik had drie dagen voor nod toch een lijntje, al was het nog niet ze héél duidelijk, zichtbaar genoeg! Misschien zou hij negatief kunnen zijn inderdaad, maar dat weet je dan ook,dat dat nog niets zegt en dan wordt hij later toch wel positief als het raak is. Tegen Marnat zeiden ze toen dat ze ook niet eerder had moeten testen, toen ze alsnog ongi werd, ondanks de posi-test. Maar ja, ik wil altijd precies weten wat er gebeurt dus dat dan ook! Vind het in elk geval heel goed klinken bij je, ben benieuwd hoor!
Nou Pink, ik ben benieuwd. Spannend is het in ieder geval wel en niet dat ik je zwanger wil praten, maar het klinkt zeker veelbelovend. Lotuss, wel een achterlijke opmerking van het ziekenhuis naar Marnat toe hoor. Alsof ze alsnog ongi is geworden omdat ze heeft getest. Ben zelf trouwens ook wel van het bijtijds testen hoor. Niet alleen uit nieuwschierigheid, maar ook omdat ik graag weet waar ik aan toe ben.
Ja, ze reageren soms ook wel bot. 'Je had ook niet eerder moeten testen' Sloeg natuurlijk op de teleurstelling, omdat de test er zo goed uitzag. Maar daar heeft ze wat aan, zo'n opmerking.. Ach ja, ze zeggen altijd dat testen voor je nod niet verstandig is... Sommige vrouwen willen het ook niet weten, dat het een vroege miskraam is geweest als ze tóch nog ongi worden, ondanks de posi-test. Hoor ik niet bij, bij die vrouwen. óók dat wil ik weten!
Schandelijk verwende kindjes: +1 Ze was wel in haar element hier: pakjes uitpakken is inmiddels routinewerk . Ze was wel blij met het poppenbedje, ging meteen pop naar bed brengen, kusje geven, zo lief! Vervolgens probeerde ze zelf in het bedje te klimmen en hoogtepunt werd uiteindelijk dat ze er triomfantelijk in zat, terwijl pop vergeten op de grond lag. Het is nog niet zo'n poppenmoedertje (maar af en toe doet ze dus wel even lief). Pink, spannend hoor. Ik heb er geen ervaring mee, maar kan me wel voorstellen dat het moeilijk is te wachten met testen. Op zich lijkt het me geen kwaad kunnen om eerder te testen, maar misschien is de teleurstelling wel groter als je eerst positief test en later negatief. Ik denk dat ik toch zou wachten, hoe moeilijk dat ook is. Maar het is een persoonlijke keuze. Natas, kan het zijn dat je HB te laag is, zoals Lotuss zegt? Daar had ik nog niet aan gedacht. Even laten testen? Maar hoeft niet zo te zijn hoor, ik had m'n hele zwangerschap een heel hoog HB en ik was moe, moe, moe en het werd alleen maar erger. Sterkte ermee! Lola, lastig, zo'n hebberige peuter/kleuter. Hoe heeft ze zich gister gedragen? Was het nieuwe er toen een beetje af? Dombo, last van after-sintblues, lees ik? Kan ik inkomen! En het weer werkt ook niet mee. Het is hier tenminste één trieste bende: dooi, mist en gladheid. Fietsen zit er nog niet in, denk ik? Lotuss, fijn dat het met Sophie zoveel beter gaat. Lekker dat ze goed slaapt. Dat is toch wel heel wat waard hoor. Vier tandjes tegelijk .
Leuk dat ze zo blij met haar kadootjes was Hinke! Schattig om te zien! Ja, ze slaapt als een os de laatste nachten, héérlijk!! Gister was ze dus echt niet te genieten. We zijn ook begonnen met haar een beetje in te dammen. Gister was ze dus wel extreem maar ze is nu eenmaal geen baby meer en ik merk dat ze het behoorlijk uitspeelt, als ze haar zin niet krijgt. Om de haverklap laat ze zich stijf op de grond vallen of begint te dreinen. Nu waarschuwen we haar eerst en zetten haar in de box als ze niet luistert. Zit ze normaal nog weinig in. En..het lijkt nu al te werken. Als ze begint met drammen zeg ik: 'Sophie, pas op he.." ze stopt dan direct! Gaat ze toch door, gelijk in de box zonder boos te worden.Was bij Roosje nooit nodig, maar deze dame heeft wat meer opvoeding nodig..
Ja, en dat voor een bedje dat minstens vijftien jaar oud is . En een middagje werk van mij voor het beddengoed (en dat vond ik leuk om te doen). Heb zelf trouwens een legpuzzel gekregen van WasGij. De afbeelding die op de doos staat, is niet wat je moet puzzelen, geeft alleen een hint. Ziet er lastig uit. We hebben er al eentje, daarbij moest je in de toekomst kijken. Dat was makkelijker, het was een strandtafereel en veel van de mensen waren wel ongeveer gelijk, ze hadden alleen modernere kleren aan. Bij die ik nu heb gekregen, gaat het om wat de mensen die op de doos staan zien (snappen jullie het nog?). De laatste keer dat ik een legpuzzel maakte, was trouwens november 2008. In de nacht van 17 op 18 november legde ik het laatste stukje . Sinds krummel en studie kom ik er niet meer aan toe. En ik ben bang dat ze er met d'r kleine graaihandjes aan gaat zitten. Laatst bij oma ook: "Majjelje puzzele" en daar ging oma's noeste arbeid. Lotuss, dat klinkt als een pittig meisje! (komt me bekend voor)
Oooooh, nog een verwend meisje! Lief he? Hoe ze op hun cadeautjes kunnen reageren. Yelina heeft een pop van babyborn gekregen, die werd meteen (met behulp van omi) uit- en weer aangekleed om vervolgens van zich af te smijten. Ben vandaag toch weer voor het eerst op de fiets weggeweest. Vanochtend nog niet, toen was het toch echt nog te glad in onze straat, maar tussen de middag ben ik wel weer op de fiets gestapt om Alyssa te halen van school en dat ging redelijk. Ik fiets nog wel liever om vanwege de ijsblubber verderop in de straat, maar als het zo door blijft dooien is dat morgen ook wel weg.
De Sinterklaasmiddag bij mijn zus was echt heel gezellig. Jasmijn was weer gewoon haar lieve zelf en reageerde erg leuk en spontaan op de ingehuurde Zwarte Piet. Ik heb haar dan ook meerdere malen verteld dat ik vond dat ze erg lief was die dag. Ik hoop dat de boodschap een beetje is blijven hangen. Het uitpakken verliep ook veel relaxter, doordat we besloten hadden om alle kado's maar tegelijkertijd op de grond te zetten en ons er niet mee te bemoeien welk kind welke kado's uitpakte. Uiteindelijk zou ieder kind toch wel hetgeen krijgen dat het had moeten moeten krijgen . Nou, dat pakte (letterlijk en figuurlijk) erg goed uit! Geen gemopper, geen gezeur en een kado openmaken met z'n drïeën is ook erg gezellig. Emma verbaasde ons door bang te zijn voor Zwarte Piet. Niet dat ze moest huilen, maar ze kroop wel achter de bank en daarna bij mij op schoot. En dat voor een kind dat normaal gesproken bij iedere vreemde op schoot kruipt . @Hinke: Zo'n puzzel hebben wij ook. De afbeelding die wij moeten leggen is het spiegelbeeld van de - behoorlijk drukke en gedetailleerde - tekening op de doos. Maar hij ligt inmiddels al twee jaar te verstoffen onder de kast (opgedraaid om zo'n rol...) @Pink: Spannende dagen voor jou dus! Ik duim voor een vette streep. Ik hoop ook dat je snel wat actiever kan meekletsen. Voor jezelf (want zo moe zijn is niet leuk), maar ook voor ons. Zo heb ik je al paar keer een vraag gesteld, maar die beantwoord je dan niet, omdat je 'm niet gelezen hebt . Dan wordt het toch een beetje éénrichtingsverkeer... @Lotuss: Fijn dat Sophie zo goed slaapt ineens. Houden zo, zou ik zeggen! @Natas: Balen zeg dat jouw vermoeidheid zo aanhoudt . En waar je daar bij een eerste zwangerschap nog aan kunt toegeven, is dat erg lastig met een beweeglijke en soms ook drukke peuter erbij. Dikke knuffel van mij (al zal die weinig helpen je fitter te voelen... ) @Dombo: Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met een kind dat af en toe echt een (negatief) stempel kan zetten op een feestje. Maar gelukkig voor jou heeft jouw dochter zich dit jaar dus netjes gedragen. Misschien dat de basisschool ook goede invloed heeft? Zo ja, dan is er nog hoop voor Jasmijn...
Lola, ach weet je, zelf denk ik maar, het zijn kinderen, ze zijn nog klein, het hoort er gewoon een beetje bij. En ook dat is een leerproces. Zelf vond ik het op zich niet zo heel erg, maar m'n schoonzusje die op dat moment vrij moe was, stoorde zich er wel aan. Stond ook niet open voor mijn opmerking dat het nog maar een kind was van nog geen 4 die dat allemaal nog moest leren. Bovendien was Alyssa toen net ziek geweest en was het net de eerste dag dat ze weer een beetje fit was. Meestal reageerde ze zich dan een beetje af door erg druk te zijn. En toevallig was dat op de dag dat wij Sinterklaas vierden. En als anderen daar verder geen begrip voor hebben, dat is dan jammer voor hen. Hihi, die Emma, dat ze toch wel een beetje bang was voor Piet. Ook dat zal nog wel veranderen.
Ik heb je geloof ik eens gevraagd of je kinderen van dezelfde donor zijn en of je 3e kindje dan ook weer van diezelfde donor komt en of je schrijfarm in een brace zit...? @Dombo: Het hoort er inderdaad een beetje bij, maar Jasmijn was écht vervelend. Constant gillen en zo hoef ik niet te toleren, Sinterklaas of geen Sinterklaas. Ook mijn schoonouders waren dat met mij eens...
Hinke, ja een laag HB zou met vermoeidheid te maken kunnen hebben. Donderdag ga ik de VK vragen er even op te prikken. Maar dat hoeft het idd helemaal niet te zijn. We zullen zien. Lotuss, ik merk ook dat ik meer moet opvoeden dan dat ik deed met Danique. Ze is heel lang een zo'n ontzettend makkelijk kindje geweest maar nu is ze een beetje aan het peuterpuberen. Prima, ze ontwikkelt zich lekker, maar ik was nogal conflictvermijdend bezig. Wil je nog een keer iets doen, OK nog een keer. Wil je geen aardbei maar wel banaan, OK dan banaan. Enzovoort. Ik ben nu bezig een manier te vinden haar wel wat ruimte te laten maar ook de teugels strakker aan te trekken. Dan maar even gillen soms, jammer dan. Pink, heel spannend. Ik duim!
Lotuss Een embryo zal ook pas HcG gaan afscheiden als deze is ingenesteld en pas vanaf dat moment spreekt men van een zwangerschap. Ziekenhuizen gaan er ook nog steeds vanuit eigenlijk dat het beter is om te testen als je al een aantal dagen overtijd bent en vandaar eigenlijk dat je 4 dagen extra wacht... Maar goed.. hoeft dus niet... Dat is ook zo hoor: Is maar net hoe je ingesteld bent. Al is het wel zo dat het voor de NOD nog wel heeeeeel erg vaak mis gaat en vandaar dus ook dat ze zeggen dat het beter is in ieder geval je NOD af te wachten....maar ieder mens is anders Meid, het klinkt alsof je daar een echte meid hebt genaamd Sophie!!! Heeeeerlijk! Dombo Dank je Ze zeggen allemaal dat het heel positief klinkt en dat vind ik zelf ook wel eigenlijk haha Ooooh wat stoer hee.. met dit weer op de fiets... Brrrr... ik durf dat niet... Maar ja.. ik ben dan ook een scheiterd hahaha... Hinke Hahahahahah wat een heerlijk meisje heb je... Heb je er een foto van gemaakt dat ze zo triomfantelijk in dat bedje zit??? hihhii Het is heel moeilijk om te wachten. Ik ben er heel neutraal in gestapt; zo van: "Ik zie het wel hoe het gaat. Ik heb 2 gezonde kinderen en ik laat de natuur beslissen...." Maar nu ik over het moment ben dat ik normaal gezien ga menstrueren loop ik mezelf helemaal gek te maken. Tja... het is ook echt mijn laatste kans dit. Zal toch wel meewerken denk ik... Oooh ik vind legpuzzels heeel gaaf om te doen... Oudjaarsavond is daar ook zo een leuke avond voor hihii... Maar dit wat jij daar hebt klinkt heeeeeel moeilijk... Wat een leuke cadeautjes hebben de kids gekregen. Hier hebben ze wat kleine dingetjes gekregen en krijgen ze met Kerst de echte cadeautjes. Dochter heeft een knutselsetje gekregen (iets waar ze schilderijtjes met vilt kan beplakken of zoiets) en zoontje heeft een vormenpuzzel gekregen. We hebben Sinterklaasavond gevierd door een nieuwe film (Sammy's avonturen) te kijken en allerlei Sinterklaaslekkernijen etc. op tafel te hebben... Was heeeel gezellig zo met zijn drietjes.
Lola Wat fijn dat het zo goed uitpakte!!! En het is ook eigenlijk wel logisch ja dat uiteindelijk ieder zijn juiste cadeau zou krijgen. Leuk hoor met zwarte piet erbij... Jammer dat Emma bang was voor Zwarte Piet, maar ja dat heb je soms he Hmmm wat de puzzel betreft: tijd om het stof er eens af te blazen en eens weer een blik erop te werpen volgens mij Zo laten liggen is zonde.... Ik ga mijn best echt doen om wat actiever te worden hier. En alhoewel ik heeeeel erg naar mijn bedje verlang heb ik besloten om toch iedereen eens een fatsoenlijk antwoord te gaan geven nu. Over kinderen die een negatieve stempel op een feestje drukken kan ik meepraten. Mijn dochter heeft PDD-NOS en presteert het bij feestjes en leuke activiteiten en dagjes uit. Er is altijd wel iets waardoor ze boos wordt, ze gilt dat ze weer geen geluk heeft en dan zit ze boos, schreeuwt ze tegen iedereen en ze huilt en dat houdt ze dan de hele tijd vol. Ze wil dan ook niets meer en is niet meer voor rede vatbaar... En dan vindt ze het ook nog raar dat kinderen haar dan niet meer voor hun feestje uitnodigen... zucht... Niet altijd even makkelijk.... Dombo De mensen die er geen begrip voor kunnen opbrengen krijg je er automatisch bij... Is DE combinatie: "vervelend" kind met "vervelende" volwassene Doe je niets aan... De een gaat gewoon niet zonder de ander! En je moet je soms ook wel eens afvragen wie er nu kinderachtiger is: de volwassene of het kind hahahaha Lola- je antwoorden!!!!!! Kinderen zijn niet van dezelfde donor. Beide een andere. Mijn dochter is echt helemaal van een anonieme donor (voor de verandering van de donorwet) en mijn zoontje kan later navraag doen over wie de donor was (na de verandering van de donorwet). Als ik nu weer zwanger zou zijn, zou het kunnen zijn dat het dezelfde donor is dan die van mijn zoontje, maar dat hoeft niet... Dat hoor ik pas later. Ik wil het gaan vragen als blijkt dat ik zwanger ben. De arm die ik in de brace heb (niet altijd hoor, maar wel elke nacht en als ik smiddags even rustig zit) is mijn linkerarm en gelukkig niet mijn schrijfarm... Das dan nog weer een geluk bij een ongeluk. En de brace is ook preventief... Natas Wat vervelend dat je zo moe bent.... Het heeft ook niet met het derde trimester te maken... Misschien heeft je vk idd een oplossing of anders toch even naar de ha denk ik.. Soms moet een kind idd maar even gillen... dat is dan maar even niet anders... Ze moeten gewoon leren dat het niet altijd kan gaan zoals ze willen. Dat zullen we ze nu moeten leren omdat het anders later een grote teleurstelling gaat worden. Gillen gaan ze niet dood aan Spannend hier he... vind ik ook Zo ik heb volgens mij nu op iedereen geantwoord...
Pink, je hebt goed je best gedaan hoor! Natas, opvoeden valt ook niet mee. Ik vind het wel heel knap van je dat je toch bezig bent om het roer een beetje om te gooien en niet meer alleen maar conflictvermijdend bezig wilt zijn. Natuurlijk zijn er situaties waarin je dat zult blijven doen, maar het hoeft zeker niet altijd. Lola, natuurlijk hoef je constant gillen en schreeuwen niet te accepteren, dat zou ik ook zeker niet doen. En gelukkig pakte het bij je zus heel anders uit, ook goed gedaan met belonen. Het blijft toch een leerproces. Alyssa was vorig jaar welliswaar heel druk in doen en laten en was daarin maar amper te stuiten, maar het ging niet met gegil en geschreeuw gepaard. Waar m'n schoonzus zich voornamelijk aan ergerde was, dat Alyssa niet even de tijd wilde nemen om even rustig een cadeautje te bekijken, maar meteen door wilde naar het volgende pakje. Voor anderen zal dat misschien ook storend zijn, maar van huis uit weet ik eigenlijk niet beter. Zo ging het bij ons in ieder geval ook toen m'n broertje nog heel klein was. En bij mij zal het vroeger ook wel zo zijn gegaan. Maar van m'n broertje zag ik dat hij daarbij ieder jaar meer rust in z'n dondertje kreeg en ik was ervan overtuigd dat het hier ook zo zou gaan. En dat bleek dit jaar ook wel, het ging allemaal veel rustiger, ze nam nu steeds vaker de tijd om een cadeautje te bekijken, vond het leuk om proberen te lezen voor wie het pakje was en het dan aan die persoon te geven. Dus al een hele verandering in de positieve zin.
Vanmorgen samen met hubbie Jasmijn naar school gebracht, ze mocht vanmorgen voor het eerst gaan oefenen. Jasmijn keek er al dagen naar uit en sprong vanmorgen - bij hoge uitzondering! - meteen uit bed toen ik haar wakker maakte. Eenmaal op school aangekomen werd ze wat stil en verlegen. Gelukkig blijkt ze bij haar vriendinnetje Fay in de klas te komen. Ze ging vrolijk met haar aan tafel zitten om een puzzel te maken, gaf papa en mama een dikke knuffel en zei ons gedag. En net toen ik dacht: 'Hee, dit valt reuze mee!' bedacht Jasmijn zich en begon hard te huilen. De juf nam Jasmijn toen mee naar de deur, zodat ze ons kon uitzwaaien. Jasmijn was trouwens niet de enige die huilde bij het afscheid. Emma heeft tot thuis (oké, de school ligt praktisch naast de deur, dus het duurde niet heel lang...) hartverscheurend gehuild. Ze wilde namelijk ook op school blijven en samen met haar grote zus spelen met al het leuke - andere - speelgoed dat daar stond. Eerlijk gezegd had ik meer medelijden met Emma, ik vond het zó zielig dat ze nu voor het eerst in haar leven niet met haar zus mee mocht. Om 12.30 uur mag ik haar ophalen, ik ben benieuwd met welke verhalen ze thuis komt...
Jasmijn heeft een heel leuke ochtend op school gehad. Volgens de juf was het erg goed gegaan en was het huilen al over voordat we de poort uit waren. Toen ik haar om 12.30 uur ging halen, kwam ze heel enthousiast naar buiten gelopen. Er was alleen even schrik toen ze ontdekte dat ze het kaartje van K3 - dat ze van de juf had gekregen - kwijt was. Dus wij weer naar binnen en gelukkig vonden we het kaartje daar... Ze heeft in elk geval veel zin in de volgende oefenochtend!