Hier ook twee ijdeltuiten. Als ik 's morgens Jasmijns haren in een staartje of vlechtjes of zo heb gedaan en Emma enigszins heb omgetoverd tot een meisje door een speldje in haar haar te doen, moet ik ze allebei optillen zodat ze voor de badkamerspiegl 'MOOI!' kunnen zeggen. En blij dat ze dan kijken... Jasmijn is helemaal van de jurkjes, wil eigenlijk liever geen broek meer aan. De jurkjes van Desigual staan haar ook wel heel erg leuk. Emma is meer een Lief!-meisje, vooral de tuniekjes staan haar erg leuk...
Over het nieuwe peuterkamertje : we waren al wat dagen bezig met opruimen en wanden schilderen en zo, maar voor haar was dat nog niet zo tastbaar. Vandaag heeft Chris haar nieuwe bedje (wat grooooot) en nieuwe kast in elkaar gezet, dus nu kon ze dat goed zien. Een heleboel werk heeft hij alleen gedaan met al dat geschroef en gedoe, maar ze is er ook voor een deel bij geweest en heeft 'hellepuh met mooi maak'. Beetje zogenaamd meeschroeven aan de kast, bedje opmaken, knuffels verhuizen, wat nieuwe knufs erbij, etc. Ik kan het kamertje nog niet helemaal afmaken want ik mis het bureautje en een wandkastje, worden later geleverd. Donderdag gaat Chris nog een nieuwe lamp ophangen. Maar bij de vraag vanavond of ze in haar nieuwe grote bed wilde slapen antwoordde ze ja. Ze is wel een stuk langer wakker geweest, 1 van ons moest ook nog even langskomen, maar ze is uiteindelijk in slaap gevallen. Hinke, ja hoor ik ben gelukkig weer beter. Wat de buikgriep betreft dan, denk niet de lage bloeddruk of het ijzertekort. Donderdag weer naar de VK, ben benieuwd. Fijn dat het weer beter gaat met Mariëlle! Danique vind mooie kleertjes aandoen ook wel leuk maar ze is niet echt een ijdeltuit. Nog niet iig. Wat zij het leukste vind is dat als ik een bloemenprint aan heb bijvoorbeeld zij ook iets met bloemetjes erop aankrijgt.
Danique heeft vannacht prima geslapen en werd rond de normale tijd wakker. Heeft daarna nog even lief gespeeld op haar kamertje, heb haar expres even gelaten. De commode staat op haar oude kamer, nu dus de babykamer. Die wil ik daar laten voor straks en op haar nieuwe kamer is er ook geen plaats voor. Toen we de babykamer opkwamen rende ze wel meteen naar het ledikantje en riep "eiguh bjed". Misschien moeten we dat maar even weghalen anders wordt het verwarrend? Verschonen op haar nieuwe bed doe ik zelf liever niet want dat is met m'n buik zo'n onhandige houding voor me. Straks bij de middagslaap maar es kijken of het weer goed gaat.
@Lola, grappig is dat he, hoe ze allebei hun eigen 'stijl' kunnen hebben. Roosje kon echt alles aan. Zachtroze stond haar als baby al beeldig net als jurkjes en roesjes. Ze is natuurlijk heel donker. Sophie dus helemaal niet. Zachtroze staat al helemaal niet en ze deed het ook beter in een wat stoerdere look. Pas nu beginnen jurkjes haar lief te staan. Maar zachtroze nog steeds niet, nou.. misschien in de zomer als ze wat meer kleur heeft. Want hoe donker Rosalie is, zo witjes ziet Sophie in de winter! Duo Penotti...
De middagslaap ging ook prima! Bij Danique moet ik ook uitkijken met zachtroze, kan ze ook erg bleek van worden. Wat haar absoluut niet staat is geel, dan lijkt ze net ziek
@Natas: Wat fijn dat Danique meteen lekker in haar nieuwe bedje op haar nieuwe kamertje heeft geslapen! Laat je een foto zien als het kamertje klaar is? @Lotuss: Ik heb het hetzelfde als jij. Nu is Jasmijn wel niet héél donker, maar ze heeft wel een getinte huid. Daardoor kan ze wat kleur betreft ook alles dragen (nee... ook hier geen geel, want dat vind ik lelijk). Emma is ook meer een bleekscheetje, dus daar moet ik wat voorzichtiger mee zijn. Emma heeft als peuter wel een beter figuur dan Jasmijn destijds. Die had namelijk zó'n bolle buik, dat jurkjes haar absoluut niet stonden en ik alle bovenkleding veel te groot moest kopen. Veel van die kleding past haar nu dus nog, of beter gezegd: zelfs beter ! Haar verhoudingen zijn tegenwoordig gelukkig normaal, waardoor kleding kopen voor Jasmijn nu een feest is geworden...
@Natas, fijn dat Danique blij is met haar nieuwe kamertje en lekker in haar grote bed wil slapen. Als ik het zo lees, heb je het ook goed aangepakt! Haha, hellepuh mooi maken , zo grappig. kleertjes: Mariëlle heeft vaak hardroze en/of paars aan. Pastelkleuren staan haar over het algemeen echt niet. Geel, lichtgroen, roze, lichtblauw komt er hier dus niet in. Misschien verandert dat nog als ze ouder wordt? Wat ik in de winter af en toe wel irritant vind, is dat het soms zo moeilijk is om een maillot of legging te vinden die bij een setje past . Haha, mssn heeft ze daarom wel vaker een broek aan. Nou, ik ga aan het werk, moet "even" wat planningen maken voor school. En daarna maar weer aan de studie, heb volgende week vrijdag een toets . Morgen moet ik aan de schoonmaak, er komen vrienden met twee kids O&N vieren en die moeten natuurlijk ergens slapen en de badkamer gebruiken en die kan wel een beurt gebruiken.
Bekijk deze foto van Emma dan maar eens (gemaakt tijdens de verbouwing, dus let niet op de achtergrond)...
Ik heb gisteren een extra dag gewerkt, maar heb wel morgen vrij. Dus lekker weekend nu! Emma kwakkelt nog steeds een beetje. Ze is niet echt ziek, maar ook lang niet fit. Af en toe voelt ze wat warm aan (loop niet de hele dag met de thermometer achter haar aan, dus ik weet niet precies hoeveel koorts ze dan heeft), produceert sneller snottebellen dan je ze af kunt vegen en is gewoon zichzelf niet. Gisteren zat er leuke verrassing bij de post. Hubbie heeft weliswaar al een kerstpakket gekregen van zijn werk, maar nu kreeg hij dus ook nog een pluim. Ik had er al vaker over gehoord, maar zo'n 'ding' nog nooit gezien. Maar je kunt dus uit een heel pakket belevenissen er eentje kiezen die jij leuk vindt. En dat varieert van een weekend/midweek in een bungalowpark, of een workshop sieraden maken tot een BBQ of sieraden. Wij hebben gisteravond dus lekker zitten bladeren door de mogelijkheden. Er zat echt een heel mooie set van zoetwaterparels bij. Maar ja het is hubbies pluim hè, niet de mijne . Maar hij wilde wel een deal maken: als ik een wafelijzer voor hem koop (ja, hubbie is helemaal into het bakken tegenwoordig), dan kiest hij voor die mooie set... Vanmiddag dus maar eens even naar de Media Markt . Dit is die set trouwens...
Ik wil juist geen kerst of nieuwjaarskindje hoor! Ik sjouw nog wel even rond. In elk geval 2011 en liefst lekker rond de 14e zoals uitgerekend. Ik hoor van veel mensen dat het niet leuk is om rond of met de feestdagen jarig te zijn. Hier trouwens ook een ziek kindje. Een nacht veel overgegeven in ons bed, dus veel grote hoezen om te wassen En nu al een paar dagen kwakkelend met af en toe diarree en een beetje spugen. Gelukkig is ze wel steeds weer actief en bij tijd en wijle vrolijk. Alleen buiten op de bevroren ijs/sneeuwlaag is het niet leuk. Ze glijd steeds uit en wil dus bij mama gedragen worden. De buurvrouw op de hoek zag ons tafereel met huilbui en haalde haar naar bij hun binnen en zei me dat ze haar zo wel zou bellen zodat ik de tassen naar binnen kon dragen. Nou dat was wel even welkom pffffff ik heb al het gevoel dat de baby al half door mijn bekkenbodem hangt. Met die grote troela erbij pfff. Voor mijn gevoel zakt mijn kruis dan letterlijk een cm of 5 Heb ook een broek die hangt aan hoor! Thuis heb ik wel echt opruim en waswoede hoor! Moet ook wel met al die extra was nu. Maar de kleertjes voor beebje moeten voor mij nu ook allemaal klaar in de kast liggen. Dit weekend maar eens kijken hoe we het bedje aan ons bed gaan bevestigen. Hoewel ik twijfel of we dat wel moeten doen zolang de klossen er onder zitten. (natuurlijk anders met klossen onder het ledikantje ook) We slapen zo ontzettend hoog nu. Als de kraamhulp of VK een beetje klein is moet ze op een opstapje om te kunnen koekeloeren straks Wat een lekker tut-gebabbel hier trouwens, met al die meisjes mama's. Ik ga ook even dat merk opzoeken. Ik koop alleen maar wat hier in de winkelstraat in de buurt is. Dus meestal Hema of Zeeman. Het is hier vnl zeegroene tinten, blauw, paars of hardroze. Geel staat zowel mij als Yara niet. Yara is eig net zo'n typje als Danique. Incl piekhaar en spleetje tussen de voortanden. (hoewel bij Yara wel kleiner als dat bij Danique was). En ze zal wat boller zijn. En een hele grote bolle buik ook. Weet zij veel dat mama's dikke buik weer weg gaat, ze zegt nu zelf ook een baby in haar buik te hebben. Alleen al het idee dat ik naar de stad moet, pfffff. Nou eigenlijk wil ik binnenkort wel eens met VL, toch ook eens ergens anders kijken. Samen is het wel stukken makkelijker in elk geval. Maar waarschijnlijk gaat dat na de bevalling worden. Natas, was het nog een beetje beter je ijzer of bloeddruk? Mijn bloeddruk is nu weer wat omhoog, maar hij was ook niet veel lager dan 65 bij mij. Ik hoop dat je wat bent aangesterkt en anders maar snel aan de ijzertabletten.
Hihi... ik eigenlijk ook niet. Ben zelf op 7 januari jarig en dan vond ik ook altijd veel te kort na Sinterklaas en Kerst. De eerste twee jaar dat we aan het klussen waren, hebben we maart/april daarom ook overgeslagen , maar op een gegeven moment duurde het zó lang voordat ik zwanger werd, dat het me echt niet meer boeide. De eerste keer (in 2005) was ik op 17 december uitgerekend (onze trouwdag) en van Jasmijn dus op de 25e (stond verkeerd in mijn vorige berichtje en dus ook in jouw quote), dus wat dat betreft heeft 'daarboven' iemand een geintje met me uitgehaald... Oei, Yara behoorlijk ziek... lees ik. Arm meiske, om zoveel te moeten spugen. Ik hoop dat ze jou niet aansteekt, want overgeven met een dikke buik schijnt niet echt prettig te zijn (al is overgeven natuurlijk nooit prettig). Een dikke beterschapsknuffel voor de zieke Yara!
Vanmiddag even naar het Retailpark geweest voor een wafelijzer. Ze hadden daar twee goede staan: eentje van Tefal en eentje van Krups, allebei voor circa 50. Maar ik twijfelde tussen die twee... En maar goed ook, want hubbie kwam op het idee om eens op het Designer Outlet te kijken, daar is ook een winkel van Tefal, Krups en Rowenta. En laat daar het ijzer van Krups nu net de weekaanbieding zijn... voor nog geen drie tientjes ! En wat nóg leuker was, er was daar een föhn in de aanbieding van 20 voor 12,50. Dat is op zich al een erg leuke prijs, maar nu gaven ze er ook nog kortingsbonnen uit voor 10 korting op ieder beautyproduct van Rowenta. Dus kostte die föhn nog maar 2,50 ! Ik was al weken van plan een nieuwe te kopen, omdat de mijne steeds uitvalt als je per ongeluk aan de schakelaar komt, dus het zou stom zijn nu geen nieuwe mee te nemen.
Mooi koopje Lola! Sowieso goede ruil ook met je man. Lekker wafels eten en ook nog eens een mooi sieraad mogen maken! Well done!!
Ben vanmorgen bij de VK geweest, mijn bloeddruk was ietsje gestegen en mijn ijzerwaarde was weer prima te noemen voor een zwangere. Die Floradix doet z'n werk dus wel. Waarom ik niet zo gek veel verschil merk, geen idee. Maar het belangrijkste nieuws van vanmorgen is dat het prima gaat met Meneer Pielemans! Danique is toch wel iets in de war van de wissel naar de nieuwe peuterkamer en het grote bed. Ze vind het allemaal bar interessant maar als puntje bij paaltje komt zie je haar dralen en heeft ze het over 'eiguh bjed' waarmee ze haar oude ledikantje bedoelt. Die heb ik vanmiddag expres ontmanteld : al het beddegoed eruit en op z'n kant gelegd. Hopelijk wordt het zo iets duidelijker voor haar. De middagslaap gaat heel redelijk, 's avonds is ze zo'n anderhalf uur gaan het praten/klagen/huilen. Wij gaan morgen Oud & Nieuw hier thuis vieren, mijn moeder en m'n zus + vriend blijven slapen. De champagne + nepbubbels zijn in huis, allerlei lekkers ook, de bestelde oliebollen morgen nog ophalen. Danique was vorig jaar panisch voor het vuurwerk. Toen waren we bij mijn moeder en was ze wakker. Dit keer wil ik haar gewoon op bed leggen, wie weet slaapt ze er doorheen. Leuke foto Lola Lekker shoppen zo joh! Hihiihi Anna, piekhaartjes en spleetje tussen de voortandjes. Klopt hoor!
ps : wie wil er straks een geboortekaartje van meneer Pielemans? PB me dan even je adres, en dan kan ik je meteen bij het aantal optellen wat ik moet opgeven voor het aantal kaartjes.
Leuke foto! Mijn dochter wil altijd alles in t roze, echt meisje dus! Staartjes, vlechtjes, roze kleren. En ze is nu al gek op shoppen. En terrasjes en gezellige dingen doen. Ojee dat wordt nog wat @Anna, bijna uitgerekend zie ik? Gaat alles goed nog? (heb niet alles teruggelezen hoor hihi) En beterschap met Yara. @Natas, ook zwanger, heb je last van je hogere bloeddruk of is t gewoon 'iets verhoogd'? Wanneer ben je uitgerekend? @Lola, ik vind verjaardagen in deze periode ook niks. M'n dochter is van 22/11 en ikzelf van 26/11, allebei net voor sinterklaas dus. We gaan dus vloeiend over van verjaardagen naar stklaas naar kerst. Ben blij als t straks weer rustig is. Ik ben nog niet helemaal bijgelezen hoor, ik probeer gewoon veel te lezen en te proberen op jullie te reageren, maar ik loop natuurlijk een stukje achter Mijn dochter is nu bij dr papa en ik ga straks naar vrienden in Amsterdam. Hoop dat de mist nog een beetje wegtrekt, niet fijn rijden zo. Fijne jaarwisseling allemaal!!