Wijffie75, ik ben 22 maart uitgerekend en mijn bloeddruk is tijdens zwangerschap juist te laag. Dat geeft op zich verder niks, behalve dat je er moe van wordt.
Ben jullie een beetje aan het verwaarlozen geloof ik. Maar ik heb het op het moment ook zo retedruk. Zal blij zijn als het volgende week weer wat rustiger is. Natas, fijn dat je weer bent goedgekeurd. Fijn dat de floradix aanslaat, alleen vervelend dat je er zelf qua energie niet zo heel veel van merkt. En zo die eerste dagen op haar nieuwe kamertje doet Danique het best goed. Oh, en je hebt een PB! Lola, goede deal gemaakt lees ik en ook nog goed en voordelig geslaagd ook. Ook altijd fijn! Alyssa is gelukkig weer opgeknapt. Ben dinsdag nog wel even voor de zekerheid met haar naar de HA geweest, maar verder niets ernstigs aan de hand. Alleen wat lymfeklieren die aan het klieren waren waardoor ze zo scheef ging lopen. Inmiddels zijn die klieren weer aardig geslonken en loopt ze weer normaal rechtop. Geen hoofdpijn meer, geen pijn meer in de nek, gelukkig maar. En ook hier dus een meisje dat weer beter te genieten is. Wel zo gezellig. Woensdag is ze weer naar zwemles geweest. Ze was nog wel wat stram, maar het ging wel goed. Nog een paar weekjes en dan gaat ze als het goed is weer over naar de volgende groep. Ben benieuwd. Over kleren: Yelina vindt het geweldig om mee te bepalen wat ze aankrijgt. Het liefste heeft ze een jurkje aan, maar doet (nog) niet moeilijk als het toch een broekje wordt. Ook zij vindt het leuk om even voor de spiegel te kijken. Alyssa vindt het meestal prima wat ik voor haar klaar leg, soms wil ze liever iets anders. Jurkjes en rokjes vindt ze tegenwoordig ook wel leuk, dus daar hou ik met kopen van kleding wel rekening mee. Meestal slaag ik bij C&A of H&M voor ze. Soms voor Yelina bij Zeeman. Zo, ga dadelijk nog maar even snel een beetje aan de poets. Dan lijkt het hier nog een beetje school als m'n vader en diens egaa hier vanavond oud en nieuw komen vieren. Allemaal een fijne jaarwisseling en een gelukkig en gezond 2011 toegewenst!
O, al ziet Emma eruit als een bouwvakker, ze houdt wél van shoppen. Tenminste... dat denk ik. Want als ik in plaats van de parkeergarage IN te rijden het waag er LANGS te rijden, zet madam een mega keel op... @Dombo: Fijn dat je er weer bent, ik miste je al. Nóg fijner is dat je oudste weer is opgeknapt, het had ook wel lang genoeg geduurd. Ik wens voor jullie allemaal dat jullie beste dag van 2010 de slechtste dag van 2011 mag worden...
De allerbeste wensen lieve allemaal!!! Wij hebben thuis de jaarwisseling gevierd, met mijn moeder en zus + haar vriend. Niet echt vrolijk allemaal, mijn moeder behoorlijk depressief door weer een vooral (ze is heel veel geld kwijt geraakt) en omdat dit de 1ste jaarwisseling was zonder mijn stiefvader. Danique had 's middags niet geslapen dus die was heel erg moe en heeft door het vuurwerk heen geslapen. Vond ik wel best want vorig jaar was ze heel erg bang, panisch. Vandaag naar Dierenpark Amersfoort geweest, een kiekie van lachen met papa en met een wel heel raar 'pjaalt" (= paard)
Ik wens jullie allemaal een gezond en gelukkig 2011. Heb het hier ook erg druk en kom ook niet aan tikken toe. Leuke foto trouwens van Danique
Leuke foto Natas! Heb je via Hyves een berichtje gestuurd met m'n adres want ik wil natuurlijk ook wel een kaartje van meneer Pielemans!
Ok, fijn Natas! Vanmorgen maar even de dokter gebeld, denk dat het tijd is voor een andere pil. Slik nu de jazz 24+4. Heb vanaf het begin al steeds hormoonschommelingen, op dag tien van de strip krijg ik een soort van schommel, ben ik vaak geprikkeld, pms gevoel. Dan krijg ik tien dagen voor ik de laatste pil inneem pms, die meestal weer over is voor ik de laatste pil inneem. Viel tot zover wel mee te leven. Maar de laatste maanden word ik ook ziek tijdens die schommelingen. M'n schouders slaan helemaal vast en ik krijg migraine maar zonder het heftig kloppende hoofd. Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen maar overgevoelig voor licht en geluid, misselijk, lichtpatronen zien. Ben ik twee dagen best beroerd van, en dat met twee kleintjes... Eerst was het alleen vlak voor ik ongi moest worden. Maar vorige maand had ik het in de laatste 10 dagen van de strip een keer, én vlak voor ik ongi moest worden. En deze maand had ik het al met dag tien van de strip, precies met oud en nieuw. En de laatste 10 dagen gaan nu in dus ik ben alweer bang... Hopelijk gaat het met een andere pil beter...
Hoi meiden, Vanmorgen is Jasmijn dus voor het eerst écht naar de grote school gegaan. We zijn eerst Emma naar het kdv gaan brengen, zodat op school alle aandacht naar Jasmijn uit kon gaan. Bovendien wilde Jasmijn haar nieuwe schooltas, drinkbeker en lunchbox aan de leidsters showen. Maar ach, wat had ik medelijden met Emma! Zoals iedere ochtend dook ze de verkleedkist in om met twee prinsesenjurken aan te komen: de kleine lila jurk voor haar en de grotere roze jurk voor Jasmijn. Dus vertel ik Emma dat Jasmijn deze keer geen jurk hoeft, omdat ze naar school gaat en ik leg het ding terug in de kist. Maar nog geen twee minuten later staat ze toch weer voor Jasmijns neus met die jurk in haar handen. Nou, mijn hart brak toen ze deze keer wél echt besefte dat Jasmijn dat ding niet ging aantrekken. En Emma zette het op een brullen, zó zielig... We zijn toen dus maar snel vertrokken naar Jasmijns school. Ook daar vloeiden wat traantjes, maar dat viel bij mij meer onder de noemer 'dat is normaal'. En toch ging ik niet met een fijn gevoel naar mijn werk. Ik bedacht me toen dat het toch wel erg zwaar is als je een kindje hebt dat iedere dag huilt bij het afscheid nemen... Dadelijk als hubbie thuiskomt, ga ik mee om de meiden te halen. Ik wil toch wel graag uit de eerste hand horen hoe voor beide dames de dag verlopen is...
Jasmijn is in één dag getransformeerd van kdv-peuter naar basisschool-kleuter, ik wist niet dat popie-jopie-gedrag ook al in het onderwijspakket zat . Jeetje, wat had die oudste van ons een praatjes... Maar we waren natuurlijk al lang hartstikke blij dat zowel de school, het overblijven, het ritje met het busje naar de BSO én de BSO zélf goed bevallen waren. Jasmijn wilde net beginnen met de strijkkralen toen we haar kwamen halen en ze vond het duidelijk jammer dat ze haar werkje weer aan de kant moest leggen. Emma's verdriet had vanmorgen gelukkig ook maar heel kort geduurd en zij heeft dus ook een prima dag gehad. Alleen constateerde de leidster een wat ontstoken naveltje, dus kan Emma morgenvroeg meteen mee naar de dokter...
Gelukkig dat het allemaal meeviel voor jasmijn Lola! Klinkt alsof ze het bést naar haar zin gehad heeft! Wel zielig voor Emma...even wennen, zo zonder haar zus! De assistente belde later terug en ik moet volgende week toch maar even langskomen om het erover te hebben. Volgens de dokter heb je met elke pil wel hormoon schommelingen dus zou dat niet echt uit maken. Wie weet kan ik in elk geval pijnstillers krijgen ofzo..
Tja, lastig. Ik mag geen spiraaltje omdat ik in het verleden eileiderontsteking heb gehad. En ik was de pil juist gaan slikken in de hoop wat minder last van pms te hebben. Dat is ook wel beter, mijn humeur dan. Lichamelijk is het nu minder alleen.. Dus het is kiezen uit twee kwaden. Hoewel, misschien zijn mijn hormonen wel wat tot rust gekomen zo'n anderhalf jaar na de bevalling en kan ik toch proberen weer te stoppen met de pil.
@Lotuss: Zou het dan misschien kunnen schelen wanneer je bijvoorbeeld 3 pilstrippen doorslikt en dus slechts zo'n 4 à 5 keer per jaar ongesteld wordt?
Weet niet..heb wel eens de pil doorgeslikt en dan kreeg ik die verschijnselen er gewoon doorheen, al werd ik niet ongesteld. Ik krijg het dus al vaak als ik nog niet eens klaar ben met m'n strip. Is altijd een drama geweest met mij hoor, die hormonen. Ben er niet zo goed mee vrees ik. Al is het geestelijk best wel goed nu, met de pil. Ben niet helemaal mezelf maar dat hebben veel vrouwen natuurlijk wel. Maar als het nu lichamelijk gaat worden... Nou ja..maar kijken wat ze zegt. Lief dat je met me meedenkt in elk geval!