Een vriendin van mij gebruikt de Nuvaring en is daar heel tevreden over. Misschien is dat ook voor jou wel iets? *Blijft gewoon nog even meedenken...*
Ja, wie weet. Alleen krijg ik zonder de pil weer vanaf m'n eisprong pms, haha! Ik heb ook nog zo'n ding liggen, weet even niet meer hoe het heet, met van die staafjes waar je overheen moet plassen en je dan verteld wanneer je het wel of niet mag doen Heb hem nog nooit gebruikt want toen Sophie drie maanden was en ik tóch maar had besloten aan de pil te gaan, ipv dat ding, vanwege m'n hormonen, bleek ik ineens zwanger te zijn van 1 keer voor het zingen de kerk uit... Wist me geen raad want ik wilde echt niet weer zwanger zijn, zéker niet zo snel. Ik kreeg met 5 weken een miskraam. Maar over die miskraam was ik toen ook weer heel verdrietig en ik voelde me heel schuldig over m'n gevoelens. Pff...dat wil ik echt nóóit meer meemaken, zo'n situatie. Dus ik wil echt wel heel voorzichtig blijven. Ben blijkbaar best nog een vruchtbare ouwe taart, haha!
Lotuss, ik zou denk ik toch ook nog een andere pil proberen. Je weet het niet, die kan nét ff anders inwerken op je hormoonschommelingen. Lola, ah goshie arme Emma! Over huilen bij wegbrengen naar kdv : Danique is daarmee begonnen een week of 3 voor de kerst. Hier thuis al, snikken dat ze 'in eiguh huisje wil blijven' en 'niet auto wjeg'. Ze wil dan ook niet eten, aankleden is een drama, in de auto krijgen een gevecht en op het kdv is het 1 groot tranendal. Echt heel vervelend, al weet ik dat het na 10 minuutjes over is en 's avonds wil ze weer niet mee terug Ze is nu bijna 2 weken niet op het kdv geweest met de feestdagen, ik hoop dat dat 't gedrag wat doorbroken heeft. Top van Jasmijn dat ze het vandaag zo goed gedaan heeft!
Goedemorgen en allemaal nog een heel gelukkig en gezond 2011 toegewenst. (of had ik dat al gedaan?). Lola, Jasmijns eerste 'echte' schooldag zit erop. Wat heeft ze het goed gedaan. En gossie, de reactie van Emma. Sneu, maar ook zij zal er aan moeten wennen dat haar grote zus naar school gaat. Lotuss, vervelend zeg, dat je hormonen zo'n loopje met je nemen. Migraine van de pil herken ik wel. Heb daar zelf ook jaren lang last van gehad toen ik de pil nog slikte. Las ook pas een artikel over migraine dat veel vrouwen die aan de pil zijn dat hebben. En ik moet zeggen dat ik, sinds ik de pil niet meer slik, nog maar 1x een echte migraine-aanval heb gehad. Over huilen bij het KDV, met name in het begin hebben ze hier gehuild bij het achterlaten, maar 9 van de 10 keer was dat al weer over voor ik daar zelf de deur uit was. Op school heeft Alyssa nooit een traantje gelaten als ik haar achterliet. Ze vond het veel te leuk om naar school te mogen. Hier blijft het onverminderd druk, druk, druk. Van de administratie heb ik vorige week het belangrijkste en het grootste deel af kunnen krijgen. Gelukkig maar. Nu kan ik eindelijk beginnen met m'n nieuwe website. Ben zo benieuwd hoe die gaat worden.
Lotus, ik hoop dat je een prettige oplossing vind voor je maandelijkse ellende. Jammer dat je het niet gewoon aan of uit kunt zetten he! Als je het niet meer nodig hebt... van mij mag het dan over zijn. Lola, wat een spannende dag zo gisteren. Moeilijk natuurlijk voor die kleine meisjes. Het is wel even anders ook natuurlijk. Knap dat Jasmijn het de hele lange dag goed gedaan heeft. Ik ben benieuwd of Emma nu ook gaat veranderen nu ze zonder haar zus op het KDV is.
Zou inderdaad handig zijn, gewoon het knopje uit Anna! Bedankt Dombo, ik neig toch steeds meer naar stoppen met de pil. Als ik erover google kom ik het inderdaad wel heel veel tegen.
Jasmijn huppelde vanmorgen al zowat de klas in, dus ik heb gewoon net als de andere moeders afscheid genomen op de drempel van het lokaal. Ook Emma vond het al heel normaal. Al moet ik er wel bij zeggen dat zij vandaag als laatste werd afgezet, omdat ik om 9.00 uur bij de dokter moest zijn. Voor mezelf, omdat ik een fikse keelontsteking te pakken heb en voor Emma, omdat ze gisteren op het kdv zagen dat haar naveltje was ontstoken. Bij de dokter bleek Emma ook nog een dubbele oorontsteking te hebben. Helemaal niets van gemerkt ! Ja, ze is snotverkouden, dus we dachten dat de koortsaanvallen die ze geregeld kreeg daar vandaag kwamen. Nu heeft ze dus twee antibiotica-kuurtjes, één voor het naveltje en één voor de oortjes en moeders heeft er eentje voor de keelontsteking...
Natas, wat een prachtige foto van Danique! Jammer dat ze zo moet huilen als je haar wegbrengt. Mariëlle heeft dat ook een tijdje gehad, gek genoeg alleen als ik haar weg bracht, als papa het deed, was er niets aan de hand (mssn eens proberen?). Wat bij haar heel erg helpt, is voldoende tijd nemen bij het wegbrengen. Ik ga even met haar aan tafel zitten, of ik geef haar echt letterlijk over aan een leidster en dan gaan ze samen naar me zwaaien. Neerzetten levert gebrul op. "mama tille". Lola, geweldig dat Jasmijn het zo leuk vindt op school. En gossie, arm zussie. Hopelijk went Emma er snel aan. En dan is ze ook nog ziek. Twee kuurtjes maar liefst. Ik hoop dat ze aanslaan. En ook beterschap voor jezelf! Lotuss, lijkt me lastig. Heb niet echt tips voor je, sorry. Over vruchtbare ouwe taarten gesproken, ik las van 't weekend een aantal oude Libelles en in één daarvan stond van alles over vruchtbaarheid en overgang etc. Daar stond o.a. in dat de leeftijd waarop je in de overgang raakt voor een deel erferlijk bepaald is en dat je dus je moeder moest vragen wanneer zij in de overgang kwam. Tja, mijn moeder kreeg op haar 44e nog een kind! En één van mijn zussen is 46 en heeft een zoontje van 4 (echt nakomertje, heeft drie zussen en een broer die allemaal meer dan tien jaar ouder zijn). Dus als het echt in the family zit... Dombo, spannend, een nieuwe website. Ik ben ook benieuwd! Nieuws van hier: we zijn in ZKH geweest bij KA en fysio. Alles gaat goed met krummel. KA vond haar wel wat druk en zei aan het eind van het gesprek: "Ik vind haar een dwingelandje" . Vond ik wel ver gaan voor een man die we nog nooit eerder hadden gezien en die dus amper drie kwartier met onze dochter in dezelfde ruimte was geweest. Heb even gevraagd op kdv wat zij ervan vonden, zegt die leidster: "Dat klinkt wel heel negatief. Zo zou ik het niet zeggen. Ze heeft een sterk eigen willetje en ze kan enorm koppig zijn. Maar als je haar even laat, is het ook zo weer over." Kijk, dat klinkt toch een stuk vriendelijker. Oké, ze kan inderdaad wel dwingend zijn, maar ik ken toch echt wel kindjes die veel meer stampij maken dan zij. Eigenlijk vind ik het bij haar best meevallen. En ik snapte vanochtend ook wel dat ze er op een gegeven moment zat van was. Vooral dat gefrunnik, daar houdt ze helemaal niet van en dat laat ze dan ook duidelijk merken. En we hadden weer dezelfde fysio (zucht) en de manier waarop die haar "opdrachten geeft", daar is madammeke blijkbaar niet van gediend (en dat snap ik ook ) en dus doet ze bepaalde dingen niet. Tja... Maar goed, bij fysio scoorde ze nu ruim binnen de gemiddelde marges en als ze alles had gedaan, had ze misschien wel hoger gezeten (fysio was iets minder rigide dan vorige keer). KA heeft niet veel toegevoegd. Ik vond het gek dat we een heel nieuw gezicht zagen, maar dat kwam mssn doordat we de afspraak verzet hadden.
Vanmorgen ging het wegbrengen naar het KDV prima! Hopelijk is ze weer over die bui heen en blijft het zo gaan. Morgen is het hier tante-dag, dus vrijdag kan ik weer kijken of het goed gaat. Bij Chris had ze het voor kerst ook, dus dat maakte niet uit. Ik neem ook altijd de tijd voor de overdracht, vanmorgen was dat niet eens nodig. Hinke, denk niet dat er veel kindjes zijn die al dat gepulk en gedoe zo lang maar goed blijven vinden. Lola, heel veel beterschap voor jullie tweetjes! Danique heeft ook een keer een fikse oorontsteking gehad waar ik niets van merkte. Misschien dat het soms veel minder pijn doet op heel jonge leeftijd? Ik kan me een oorontsteking herinneren van toen ik een jaar of 10 was, nou die kan ik me nog goed heugen.
Hey meiden, ik wou ff zeggen dat ik me toch maar weer terugtrek hier. Ik merk dat ik t moeilijk vind om te reageren en te schrijven, aangezien jullie mekaar al langer kennen en ik er nog buiten sta zeg maar. Ligt niet aan jullie hoor, maar lukt me gewoon niet. Dus kletsen jullie lekker verder, ik kom jullie vast in andere onderdelen nog wel weer tegen
Nou Hinke, dan heb ik hier ook een dwingelandje hoor! En ze weet het..als ik haar corrigeer omdat ze probeert te 'dwingen' Krijg ik ineens een grote, ondeugende smile...tandjes bloot en zo grappig en zoet mogelijk kijken... Leve de dwingelandjes! Beterschap Lola! Geluk dat je toch moest voor haar naveltje. Wel balen, zoveel medicijnen maar het is soms niet anders he.. Hoop ook dat het zo blijft gaan Natas, toch prettiger afscheid nemen he..! Hier blijf ik vandaag een dagje binnen. Niet alleen omdat het regent dat het giet maar ook omdat het vast een chemische regen is, na die brand van gister... Kan toch niet anders, wil ik liever niet op onze hoofden krijgen!
Hinke, wat fijn dat alles weer helemaal goed was. Behalve dan wat opmerkingen en niet zo leuke opdrachten. haha, dwingen dat proberen toch alle kinderen!? Hoe kan ze anders uitleggen dat ze het niet leuk vind dat ze aan haar zitten? Hier vanmorgen ook weer goedgekeurd. Altijd fijn zo in de laatste weken.
Zie opeens dat Annna al echt op het eind aan het lopen is, wat gaat de tijd ook snel. Heb je wel een maatje hier zodat we snel het horen als je bent bevallen? We zijn druk bezig met alle grote spullen te verkopen, hier komt dus geen 2e. De box en de badjes zijn al weg. Kinderwagen staat ook al op marktplaats. Rosanne is al weer over gegaan op weer een volgend autostoeltje. Ze had zo weinig ruimte voor haar benen en we merkte gewoon dat ze het niet fijn meer vond om er in te zitten dat we al over zijn gegaan. En ze zit echt heel goed in het nieuwe stoeltje en we horen de hele tijd van de achterbank nieuwe stoel beter. En het is niet meer zo`n geworstel om haar in het stoeltje te krijgen
Jammer Wijffie, misschien tot ziens elders! Cindy, helemaal tevreden met jullie besluit het bij 1 (prachtig!) kindje te laten? Snik snotter snif, mijn nieuwe auto die in januari geleverd zou worden komt pas eind februari Dan loop ik al dicht tegen de bevallingsdatum aan, op 1 maart zal ik 37 weken zijn. Een luxe probleem hoor, maar wel jammer want ik had de auto me nog eigen willen maken, beetje inrijden, etc. Kan me nog herinneren dat ik met Danique rond die tijd nauwelijks meer achter het stuur pastte, en meneer Pielemans moet al helemaal niet komen rond de 37 weken Ik heb vanmiddag een afspraak gemaakt voor nog een pretecho op zaterdag de 15de
Natas, leuk vooruitzicht, een pretecho! Jammer van je nieuwe auto, was inderdaad leuker geweest als je hem wat eerder had kunnen krijgen. Cindy, druk aan het opruimen lees ik. Definitief geen tweede dus. Lola, Jasmijn doet het goed hoor, op school! Lotuss, ik zou in jouw plaats zeker overwegen om te stoppen met de pil. Heb je al enig idee wat je als alternatief zou kunnen doen? Zelf heb ik toen getwijfeld tussen de mirena en sterilisatie. Het is uiteindelijk de mirena geworden en zelf ben ik daar na een moeizame start toch best tevreden over inmiddels. Hinke, fijn dat Mariëlle weer helemaal goedgekeurd is. Maar wat een harkige opmerking zeg. Daar kun je het dan weer mee doen. Morgen mogen we weer eens op schoenenjacht. Alyssa klaagde ineens over te kleine laarzen. En de rest van de schoenen die ze heeft staan is nog kleiner. Dat schiet dus niet echt op.
Hoi meiden, Ben eindelijk weer wat aan het opknappen. Gelukkig maar, want vandaag vier ik mijn 41e verjaardag. En ik heb toch zo'n gaaf kado van hubbie en de meiden gekregen... een vliegles! Dat is iets dat ik al járen wil. Hij had er 'samen' met Jasmijn en Emma een heel leuke surprise van gemaakt, compleet met een quiz en een mini-vliegtuigje. In het eerste pakje zat een map met vier vragen die ik moest beantwoorden. Gelukkig had ik ze goed beantwoord, dus kon ik de kaart met daarop een code uit de map trekken. In het tweede pakje zat een mooi versierd kistje dat was verzegeld met een hangslot. Aha... dus daar was die code voor. Toen ik slot en kistje opende, zat daat het minivliegtuigje en de eventbon voor de vliegles in. Ik was echt super verrast en mega blij. Kan haast niet wachten tot het mooi weer genoeg is... De quiz en de kaart met de code...
Hmmm... lijkt me ook een behoorlijke voorbarige conclusie :x. Gelukkig doet ze het verder op alle fronten goed!
Jammer meid. Maar ik denk ook dat je die conclusie wat te vroeg trekt. Iedereen die nieuw in een groep stapt, heeft even tijd nodig. Dat is eigenlijk hetzelfde wanneer een tv-serie pas halverwege gaat volgen. Als je jezelf wat meer tijd had gegund, was het vast en zeker goed gekomen...