Dit bericht had ik net even gemist. Wat akelig! Kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent! Moeilijk ook, om hierover te beslissen. Maar wat je schrijft over bijten, zou ik toch ook het zekere voor het onzekere nemen met de kinderen. Sterkte ermee!
Ah gossie, ik zie het helemaal voor me. Gelukkig zijn kindjes van deze leeftijd toch ook nog wel heel flexibel. Hopelijk went ze er snel aan dat Waisa er niet meer is. Maar dat snijdt wel door je ziel hè, als zo'n krummel zo reageert, zeker als je er zelf ook verdrietig om bent. Krijg er hier kippenvel van. Fijn dat je goed nieuws kreeg van Raisa's nieuwe baasje!
Het waren meer mijn tranen om Raisa dan die van Danique hoor..... toen ze klaar was met het herhalen wilde ze een 'mlijn' (mandarijn)
Natas, fijn dat je zulk een goed nieuws hebt gehad van het nieuwe vrouwtje van Raisa. Hopelijk maakt dat het toch iets draaglijker voor je. En zo'n reactie als die van Danique zou mij ook een tranendal bezorgen hoor. Ik weet zeker dat als het moment daar is dat we daadwerkelijk afscheid hebben genomen dan ons schatje, dat mij hetzelfde zou gebeuren als jou met Danique. Geeft niks, hoort erbij, bij het afscheid nemen en verwerken. Over fopspenen, Yelina heeft er ook nog 1. De tandarts vindt gezien haar gebit wel dat ze er vanaf moet, maar nadat ik wat artikelen heb gelezen over het afbouwen van een speen heb ik besloten om ermee te wachten tot zo rond haar derde verjaardag. Dan schijnen ze er zelf beter mee om te kunnen gaan. Wil dan een soort van ritueel bedenken met haar om afscheid van haar speen te nemen. Ze heeft hem trouwens verder alleen in bed hoor, niet de hele dag door. Dat vind ik zelf geen gezicht. Van wie moet Marielle eigenlijk van de speen af? Zou even goed nadenken over hoe het aan te pakken. Als je even googelt, kom je vanzelf vele artikelen over afbouwen tegen.
Gelukkig dat Raisa het naar haar zin heeft Natas! Fijn gevoel toch. Heb dat ook gehad met onze Main Coon. Als ik zie hoe hij het naar z'n zin heeft nu, is het de juiste keuze geweest. Maar ik mis hem ook nog regelmatig hoor! Lijkt me moeilijk Dombo! Maar op een gegeven moment is het wel verstandig misschien ja.. Voor het beestje ook niet fijn dit allemaal..
Lotuss, zeker niet. Vanochtend had hij er al weer een. Mannetje had gisteren nog zoiets van, we kijken het een weekje aan, vanochtend vond hij toch ook dat als ze elkaar toch vrij frequent blijven opvolgen, steeds binnen 24 uur na de laatste, dat we dan zeker voor het weekeinde nog bij de DA op de stoep zouden staan. Gisteren was hij relatief vlot weer hersteld na z'n insult, vanochtend was hij toch een uurtje of 2 vrij onrustig en wat gedesorienteerd. Hij voelde zich duidelijk niet lekker. Nu ligt hij weer rustig te knorren. Maar goed, eerst maar eens zien wat vanavond en morgen ons zullen brengen.
@Dombo: LIjkt me een naar gezicht, je trouwe hondenvriend die een epileptisch insult krijgt. Ik denk dat jullie een hond een mooi en lang hondenleven heeft gehad. Van wat ik lees krijg ik ook het gevoel dat het beter is om niet lang te laten lijden. Sterkte! @Natas: Van jou beter hondennieuws vandaag . Fijn dat Raisa het zo duidelijk naar haar zin heeft op haar nieuwe plek. Daar zul jij zeker beter van slapen... @Hinke: Hier twee fervente speenweigeraars, dus ik heb helaas geen tips voor je...
Van mij :x Maar enkel omdat ze de laatste dus binnen een week kapot gebeten had, een andere reden heb ik (nog) niet. Eigenlijk ben ik het heel erg met jou eens. Maar elke week een nieuwe speen kopen, gaat mij dus wel te ver. Ik ga dus eerst de tip van Lotuss (massieve speen) uitproberen.
Ik lees hier 2 verdrietige verhalen over honden Gelukkig is Raisa op een goede plek terecht gekomen, maar weet zelf hoe vervelend het is om een hond weg te moeten doen. Maar je kinderen zijn het belangrijkst en als je het toch niet meer gaat vertrouwen en je merkt ook aan de hond dat die zich niet prettig meer voelt dan moet je wel deze keuze maken. Wij hebben ook een van onze hondjes weg moeten doen omdat die de baas wilde gaan spelen over Rosanne en je merkte gewoon aan de hond dat hij zich ongelukkig voelde toen Rosanne door de kamer ging kruipen en hij dus steeds voor haar moest wijken. Ik wil Rosanne ook graag van de speen af maar dat lukt hier ook niet en de difrax speen is hier geen succes. Die vind ze niet lekker en zeurt dan om een andere. En de andere bijt ze dus ook stuk
Hinke, als hier die speen zo vlot al kapot gebeten zou worden, zou ik er ook snel klaar mee zijn hoor, buiten het financiële plaatje om kan het ook nog eens gevaarlijk zijn. Ze zou er maar in stikken. Ben benieuwd hoe die difrax speen bevalt.
Afscheid van de speen en hondennarigheid, ook al voor de hond Inez. Wij hebben hier geen van beide. Yara is een enthousiaste vingersabbelaar, precies zoals haar vader vroeger ook gedaan heeft. Hoewel gisteren vond ze een speen in een doos speelgoed en die vond ze best lekker in haar mond. Ze zat er zomaar 2 minuten op te sabbelen, die ging daarna dus lekker de vuilnisbak in. Ik heb wel eens gelezen dat je de speen op kunt sturen naar Difrax, als afscheid. Volgens mij kun je bij hun ook een boekje bestellen. Heb meteen maar gegoogeld. Het is een heel stoppen met foppen programma met oorkonde. Gratis boeken - Difrax Nou met stoppen met vingerzuigen gaat ons dat niet helemaal helpen. :- Vandaag heb ik ons met mijn vermoeide lijf nog even naar de kinderboerderij gesleept. (heel dichtbij hier) Het is voor Yara wel saai zo thuis te zitten met een vermoeide mama, vanmorgen verveelde ze zich echt een beetje. ik nodig veel mensen uit, liefst met kindjes of ik laat haar even met haar buurmeisje van 10 spelen. Ik moet zeggen dat ik regelmatig 's ochtends opsta met de gedachte, "oh nee, ik hoop dat ik vandaag niet ga bevallen, ik ben zo moe". Later op de dag gaat het wel weer wat beter hoor. Ik had jullie nog niet verteld dat ik voor extra controle bij het ZH was dit weekend. Ik voelde echt veel minder leven, ondanks het feit dat ik een paar uur op bed had gelegen in de middag. Maar gelukkig was alles goed. Gisteren ook al weer een goede controle gehad. Ze had me meteen al verteld over het veranderde beleid van de ZH. Dat ze nu al bij 41 inleiden (mits je zelf wilt) en dat je anders extra echo's en onderzoeken in het ZH krijgt. Ook wilde ze evt al een inwendig onderzoek doen. Maar daar was ik helemaal nog niet mee bezig. Dus ik heb het ook niet gedaan. Bang dat ik er dan te veel gefixeerd op zal raken. Ik wil het liever even zelf afwachten en aanvoelen. Als ik geen ontsluiting heb moet ik er ook niet gefrustreerd van raken. Dan maar liever onwetendheid. Oh ja, in mijn album nog wat foto's van Yara en mijn buik.
Anna, fijn dat alles goed is en goed om bij twijfel even aan de bel te trekken. Ben benieuwd wanneer uk zich aan zal dienen. Zondag is een hele mooie dag. Hondje heeft vandaag verder geen insulten meer gehad en hij lijkt langzaam weer een beetje bij te trekken, al is hij nog lang niet de oude. Ik blijf het moeilijk vinden hoor. Eerst maar eens zien hoe hij het in het weekeinde gaat doen. Ik denk dat ik het nu gewoon van dag tot dag bekijk hoe het gaat. Weet jij nog hoe lang het duurde voor jouw hond was bijgetrokken van zo'n insult Natas? En hoe is het nu met jou? Kun je het een beetje bevatten dat Raisa een nieuw baasje heeft?
Het blijft hier heul raar zonder Raisa! Queenie kon er soms een paar dagen over doen om weer helemaal bij te trekken. Echt de zwaarste laatste loodjes Anna! Jammer dat ik nu geen tijd heb, anders kwam ik ff langs met een speelkameraadje voor Y. Prachtige buik!
Akie (= Sjakie) aatjes (= haartjes) kammuh Sjaak vond vandaag wonderbaarlijk veel goed, normaliter krijgt Miepie de kans niet
Agossie, geweldig plaatje! Sjakie lijkt op mijn Joris* Kan me voorstellen dat het raar is zonder Raisa. Enerzijds geeft het rust, maar man o man, makkelijk is het niet. Dat zullen we straks ook met onze Arie (ares) hebben. Hij heeft vannacht z'n 3e insult in 4 dagen tijd gehad. Voor mijn gevoel kan dat nooit goed zijn. Nog niet eens bekomen van de ene, dan al weer een nieuwe. Ben echt doodop nu. Ben vannacht beneden gaan liggen met hondje omdat we bang waren dat hij op z'n wankele poten van de trap af zou vallen. Voor hij weer echt tot rust kwam waren we zo weer 1 1/2 uur verder. Toen in slaap gevallen, wakker geworden van een nachtmerrie (ik droomde dat Alyssa was verdronken in het zwembad), daarna nog een keer wakker geworden van hoestende meisjes en vervolgens door de wekker heengeslapen. We stonden om kwart voor 8 op en school begint om half 9. Dat was dus even haasten. Nu is mannetje even op stap met onze jongste spruit, kan ik even bijkomen en een beetje opruimen en stofzuigen. Maak ik me toch nog een beetje nuttig. En vanmiddag toch waarschijnlijk maar even naar de DA. De kindjes gaan mee. Ik vind het belangrijk dat mocht het tot inslapen komen, dat ze dan afscheid van hem kunnen nemen.
Bedankt voor de tip. Ik heb nog geen nieuwe speen gekocht, dus nog geen ervaring met massieve speen. Mariëlle wilde als baby geen Difrax-spenen, dus ik ben benieuwd. Je kunt idd moeilijk een vingertje naar de fee opsturen Foto's: hoe kom ik in je album? "Ik ben vandaag uitgeteld" staat er in je banner. Spannend! Hopelijk laat beeb niet te lang meer op zich wachten! Veel succes .
Natas, wat een prachtig plaatje! Dombo, dat klinkt idd niet goed, 3x in 4 dagen. En je hebt dus een heftige nacht achter de rug. Veel sterkte bij de DA vanmiddag. Cindy, Mariëlle vond de Difrax twee jaar geleden helemaal niet fijn, dus ik ben benieuwd. We hebben haar overigens laatst wel een middag en en een nachtje laten slapen zonder speen, nadat we een kapotte weggegooid hadden, maar toen was ze heel vroeg wakker, terwijl ik zooooooooo moe was. En toen heb ik haar de middag erop toch maar weer één gegeven, ik moest echt zelf ook even slapen. Ze leek het overigens wel een beetje te snappen toen. Was eigenlijk wel schattig, het was duidelijk dat ze iets miste, maar ze vroeg er niet om. Ik heb het idee dat ze het nog niet helemaal begrijpt en daarom denk ik dat we misschien toch beter nog even kunnen wachten. Maar als zo'n Difrax niet werkt, of stukgebeten wordt, dan moeten we er toch serieus mee aan het "werk". Woensdag brief gekregen van ZKH met verslag van bezoek. KA heeft mijns inziens zeer selectief naar ons geluisterd, er staan echt twee onwaarheden in en verder gaat het vooral heel negatief over haar "drukke en dwingende" gedrag. Word ik niet blij van. Niet omdat ik geen negatieve dingen wil horen of lezen, maar omdat het gewoon echt niet klopt. Heb het gister ook nog weer even nagevraagd op kdv bij een andere leidster: "Vind jij haar extreem druk?" Zegt ze: "Hoe kom je daar nou bij?" Ehm, tja, dat zegt die KA (die haar nog geen drie kwartier heeft meegemaakt) en dat staat in z'n verslag. Zij vond dat we een second opinion moesten vragen. Ik weet het niet. Aan de ene kant baal ik ervan dat dit nu in haar dossier zit en dat er dus volgend jaar op teruggekomen wordt en denk ik dat het goed zou zijn om daar een reactie op te geven en die ook in haar dossier te laten opnemen. Aan de andere kant heb ik iets van laat maar, het maakt niet uit, we zien volgend jaar wel weer, het is het niet waard om ons druk over te maken. Eigenlijk wil ik het liefst die man vertellen wat ik van zijn handelswijze vind en hem aan zijn verstand peuteren dat hij zich moet realiseren wat hij bij ouders teweegbrengt als hij zulke negatieve dingen zegt (zonder dat deze echt ergens op gebaseerd zijn) en zo'n kokervisie heeft (er moet toch iets zijn?) en niet luistert naar wat ouders zelf zeggen. Maar ja, vraag is of dat zin heeft. Hoe kan het dat zo'n KA op het moment dat een kindje van twee niet onderzocht wil worden denkt dat het slim is om het even snel-snel te doen? Het is toch logisch dat ze dan gaat brullen? Als hij echt verstand van kindjes heeft, zou hij toch moeten weten dat het veel slimmer is om even te laten zien wat het is, evt. even bij beer laten zien wat hij gaat doen, etc., zorgen dat ze geïnteresseerd raakt en daar juist de tijd voor nemen? Of ben ik nou gek?
Nee hoor Hinke, je bent niet gek. Sophie zou ook tekeer gaan, doet ze trouwens ook! Soms al als er vreemde mensen naar haar kijken, (beetje eenkennig soms) en als ze op het consulatiebureau aan haar gaan zitten...nou...daar wordt ze niet vrolijk van! En geef die kinderen eens ongelijk.. En ik kan me ook helemaal voorstellen dat je er niet blij mee bent, dat er even zo'n beeld geschetst wordt! Kom zeg...:x Hopelijk neemt ze de compacte speen, maar je hebt best kans van niet natuurlijk. Roosje wilde hem wel, maar alleen de combi. De Dental vindt ze niet lekker. Overdag leg ik ze weg, haar gebit staat er al naar. En 's nachts haal ik hem uit haar mond, al stopt ze hem er wel weer in als ze wakker wordt natuurlijk. Maar ze is nu bezig met zindelijk worden, ze kan het al lang, alleen wilde ze nog niet echt. Alleen als het haar uit kwam. Nu doet ze het steeds vaker, bijna alles, ook de grote boodschap en 's morgens doet ze een hele grote plas, potje vol! Dus ze plast dus 's nachts ook nog weinig in haar luier, anders zou ze niet zo'n grote plas produceren.