35+ mama's, deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, je hebt een PBtje terug.

Gelukkig maar dat Mr. Pielemans vandaag goed heeft bewogen.

2. @Natas: Fijn dat meneer Pielemans vandaag weer wat drukker was!
    Heb je trouwens al iets gehoord van je nieuwe auto?

3. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Vandaag ben ik met Alyssa naar Mega Mindy geweest. Gekke griet is het toch ook. Weken lang kijkt ze er naar uit om te gaan. En als puntje bij paaltje komt vindt ze het allemaal ineens dusdanig spannend, dat ze niet meer wil gaan.

We hebben een mokkend meisje in de auto gezet maar eenmaal bij de schouwburg aangekomen vond ze het toch wel weer leuk. Ze heeft genoten van de voorstelling en ik geloof dat ze de smaak te pakken heeft. Ze wil ook wel naar Het Zandkasteel en naar K3.

Soms wel eens lastig om mee om te gaan hoor, dat ze zich ineens zo kan verzetten tot het hysterische toe als er iets spannends gaat gebeuren.

4. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Lijkt me ook best lastig Dombo! Gelukkig dat ze het uiteindelijk wel heel leuk vond!

Ben net terug van een bezoekje aan de huisartsen post...
    Rosalie had vanmorgen met stoeien haar armpje pijn gedaan.
    Ze bleef alleen huilen en bewegen deed veel pijn. Het leek of ze steeds meer pijn kreeg. Dus toch maar even naar de dokter..
    Bleek dat ze een zondagmiddag armpje had...toepasselijk op zondag! Met één beweging schoot het weer goed en ze was direct van de pijn af!

5. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Lola, m'n auto komt als het goed is eind februari....... zal morgen weer es bellen om te kijken of deze planning nog klopt.

Lijkt me idd lastig Inez. Misschien haar niet vertellen van tevoren waar ze naar toe gaat? Maar ja, dat is ook weer zo wat.

Ah goshie, arme Roosje!! :$

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lotuss, arme Roosje. Hoe is het nu met haar? En met jou? Bekomen van de schrik inmiddels?

Hoe is het nu met jou Natas? Nog een weekje werken meid ... en dan verlof.

Niet van tevoren vertellen waar we heengaan zou een optie kunnen zijn, een zien wat we in de toekomst hiermee gaan doen. De schouwburg vond ze nu in ieder geval erg leuk en ze kijkt bij voorbaat al uit naar een volgend schouwburgbezoek.

7. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Gaat goed met haar hoor Dombo! Het is echt gelijk over zodra het weer goed zat in haar armpje. Helemaal geen pijn meer, niets! Ik begin wel een beetje genoeg te krijgen van die bezoekjes aan de dokter, het is de laatste tijd echt raak!

8. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Dombo, jammer dat Alyssa zich zo verzette. Maar gelukkig heeft ze het wel naar haar zin gehad! Hopen dat ze de volgende keer nog weet hoe leuk het was ;).
    Vrienden van ons vertelden hun kinderen bepaalde spannende dingen zoals logeren en dat wij kwamen ;) pas kort van tevoren, omdat ze anders zo gingen stuiteren. Gaf veel rust.

Lotuss, dat klinkt niet fijn. Maar wat is een zondagmiddagarmpje? Ik heb echt geen idee :(

Natas, zet 'm op de laatste week! En je auto komt dus als het goed is mooi op tijd!

Ik zou vorige week naar het ZKH voor m'n kleine ingreep. Afspraak: wo 020211 om 9.10 uur. Dinsdagavond kwamen we na zessen thuis, lag er een brief van ZKH dat mijn afspraak van 090211 om 9.00 uur verplaatst was naar dinsdag 080211 om 11.30 uur. :(:(:( Tja, dan kun je dus niemand meer bellen. En 's ochtends bellen had ook niet veel zin, want als het wel doorging, zouden we dan te laat komen. En opa en oma afbellen was dus ook geen optie. Ik dacht nog: mssn hebben ze vast een vervolgafspraak voor me gemaakt, voor controle en gaan ze die verplaatsen?
    Maar nee hoor, bleek echt te gaan om de afspraak voor het snijden en hoe dat nou kon dat er een verkeerde datum in die brief stond en dat ik die brief pas dinsdag gekregen had, daar snapte die mevrouw natuurlijk niets van. Grrrrrrrrrrrrrrrrrr. Ik was zoooooooo boos! Ik had van alles geregeld op school en nu moest ik alles weer helemaal overhoop halen en opnieuw gaan plannen. Daar komt bij dat ik me erop ingesteld had en dat ik nu ongesteld ben en (volgens mij mede daardoor) erg veel jeuk heb. Ik wil er gewoon vanaf!

Morgen dus naar ZKH :(:(:(

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ah gatver Hinke, dat is zeker balen.
    Heel veel sterkte!

Nouhou, ik hóóp dus dat mijn auto op tijd komt...... hij zou volgende week bij mijn dealer aankomen en dan moet ie nog op kenteken worden gezet en even langs de spuiter (ik laat nog strips die nu zwart zijn meespuiten).
    Bel ik vandaag de dealer, staat de datum van aflevering bij hun nu op 24 februari. Heb vriendelijk doch dringend verzocht dat ze maar es gaan bellen met hun logistieke afdeling! Op 1 maart ben ik 37 weken zwanger, veel later dan dat moet het toch echt niet worden.

10. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Sterkte Hinke, vandaag..!!
    Een zondagmiddag armpje komt veel voor bij kinderen die tussen hun ouders in aan hun armen omhoog geslingerd worden. Dat was in dit geval niet gebeurt, dus het kan ook op een andere manier. Als er aan het gestrekte aan armpje wordt getrokken, vaak met ineens een ruk, schiet ter hoogte van de elleboog het kopje van het spaakbeen van z'n plaats. Doet natuurlijk heel veel pijn want de banden worden dan opgerekt en blijven dat zolang het botje niet terug op z'n plaats zit. Het trekt blijkbaar door naar de onderarm want daar had ze veel pijn, niet aan de elleboog.
    Had er eigenlijk niet aan gedacht want het ging helemaal niet hard en ook niet met een ruk. Ze werd aan haar polsje vastgehouden en ze trok zelf terug om los te komen. Het zal haar eigen gewicht geweest zijn denk ik.
    En dat jonassen tussen twee volwassenen in doe ik juist nooit, omdat ik weet dat dit kan gebeuren bij die kleintjes. Die banden zijn nog slap. Nou ja, het is in elk geval weer over! ;)

Hoop dat het allemaal gaat lukken met je auto Natas!

11. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Natas en lotuss, bedankt!

Ik moet zeggen: het viel me mee! Maar mssn ligt dat aan mij. Zowel arts als assistent zei wel drie keer dat ik het zo goed deed, dus waarschijnlijk ben ik gewoon een bikkel ;). Het enige wat echt heel vervelend was, was de verdoving. Maar ja, dat duurt maar even. En nu zit ik vrolijk thuis, want die verdoving is natuurlijk nog niet uitgewerkt. Dus ik voel me prima.
    Nou was ik van te voren ook "banger" voor de nasleep dan voor het gebeuren op zich, dus ik moet nog zien hoe het verder gaat. Moet in ieder geval preventief pijnstillers slikken.
    Haha, hij vroeg ook nog of ik vanochtend al iets genomen had. Biljkbaar wastie echt onder de indruk.

Maar goed, mssn piep ik morgen wel anders.

Natas, zou echt wel balen zijn als je auto niet op tijd is.

Lotuss, grappig dat ze dat zo noemen, ik snap het nu helemaal. Wij laten Mariëlle heel af en toe ergens vanaf springen en dan bungelt ze mssn ook wel zo. Zal nu nog voorzichtiger zijn. Want dat lijkt me wel heel erg pijnlijk voor zo'n arm krummel!

Ik ga nu even genieten van m'n "vrije" middag. Haha, wat een luxe! Hihi, heb bijna het gevoel dat ik wel aan het werk had gekund.

12. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Lola, als het bij mij zo blijft, zou ik zeggen: gewoon doen!
    Maar ehm, mssn is het morgen dus wel anders. Ik houd je op de hoogte ;)

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ben benieuwd hoe het nu met je gaat Hinke.

Ik heb zitten berekenen : als wij straks een jaar 2 kids op het KDV hebben zitten (daarna gaat Danique naar school) ga ik werken voor nog maar 200 euro per maand! :$

14. En... piep je inmiddels anders, of beveel je mij de ingreep nog steeds aan ;)?

15. Zo had ik beter op mijn werk ontslagen kunnen worden, dan was ik financieel beter af geweest. Wij betalen met ingang van dit jaar ruim €500 zelf aan de kinderopvang. We krijgen van Emma (nu ons eerste kind, want de meeste uren opvang) geen bijdrage van de Belastingdienst meer, alleen nog maar de twee keer 1/6 bijdrage van de werkgever. Dus dat was nogal schrikken...

Wat balen dat je auto met een beetje pech pas komt als jij je weeën al weg ligt te puffen :(.

16. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    #856 Marnick, 9 feb 2011
    Laatst bewerkt: 9 feb 2011
    Het gaat eigenlijk best goed! Goed geslapen vannacht, niet wakker geweest. Vanochtend wel pijn, tja, paracetamol van gisteravond was natuurlijk uitgewerkt. En ik was zo moe.... heb dus maar weer een paar pilletjes genomen en ben lekker blijven liggen.

Ik merkte gister wel dat ik niet teveel moet lopen. En zelf autorijden was ook niet zo slim. Maar ja, kind moest wel van kdv gehaald worden. Gelukkig waren opa en oma er en ging opa mee naar kdv en toen heb ik hem maar terug laten rijden. Mijn idee om morgen weer te gaan werken heb ik inmiddels wel laten varen als zijnde te optimistisch, maar vooral omdat ik op school zo verschrikkelijk veel moet lopen. Ik denk dat ik me morgen thuis wel nuttig kan maken, moet nog toetsen maken voor na de vakantie. Maar misschien is dat ook wel weer te optimistisch gedacht.

Lola, echt, ik zou het doen!

17. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    En over dat werken: ik zie het zo dat kdv-geld van ons gezamenlijk inkomen (waar ik het meest aan bijdraag, ook ivm ouderschapsverlof van manlief) afgaat en niet alleen van dat van mij. Voor mij is werken zo normaal, ik zou het echt niet willen en kunnen missen, het is eigenlijk onderdeel van wie ik ben. En ik zie kdv dus ook niet als een noodzakelijk kwaad, maar iets wat erbij hoort en wat nou eenmaal een dienst is waarvoor betaald moet worden.

Over kdv gesproken: opa raakte gister even aan de praat met Mariëlles favoriete leidster (stiekem ook onze favoriet :)) en hij zei dat ze dat vroeger toch niet gewend waren enzo. Haar reactie daarop was heel goed: veel begrip, maar tegelijkertijd ook wijzen op onze krummel die het zo te zien ontzettend naar haar zin had.

18. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik maak ook de keuze om wel door te blijven werken. Ik heb het over een jaar dat we 2 kindjes op het KDV hebben zitten, en ik vind het voor dat jaar zonde om m'n baan op te geven. Niet dat het de meest geweldige baan is, maar ik zit wel ff goed daar.
    Plus ik ben niet uit het thuisbijf-hout gesneden. Ik heb behoefte aan buiten de deur verplichtingen hebben, de contacten, ook iets anders als doel, etc. Ik kak in als ik thuis zit, I know myself.
    En ik vind het voor de kinderen (of iig nu voor Danique) ook goed om naar het KDV te gaan. Ze vind het er hartstikke leuk, is dol op het spelen met de kindjes. Dat ze ook invloeden mee krijgt van anderen vind ik wel goed voor haar, en ze doen daar heel veel met de kinderen.

Vandaar dat ik dus blijf werken.
    Het is een afweging, met aan beide kanten voor- en nadelen.

Over de tegemoetkoming : voor Danique alleen betalen we nu al 490 euro zelf. Maar ik hoorde vandaag dat bij een 2de kind in de opvang het bedrag van tegemoetkoming voor dat 2de kind hoger ligt dan voor het 1ste kind?
    Nou ja...... we gaan het vanzelf meemaken :D

19. Dat klopt! Al is het niet meer zoveel als voorheen, toen je voor het tweede kind - ongeachte je inkomen - ongeveer 90% vergoed kreeg. Voor Jasmijn krijgen we gelukkig wel nog een bijdrage van de Belastingdienst naast de werkgeversbijdrage. Anders had ik beter kunnen stoppen met werken...

Maar dan praat ik puur over het financiële aspect. Voor mijn eigen ontwikkeling en sociale contacten zou ik nooit fulltime moeder willen zijn. Ik weet zeker dat ik een leukere moeder ben als ik naast het moederen ook een baan buitenshuis heb. Juist de afwisseling maakt het leuk. (Al zijn er soms dagen dat ik denk: 'Ik ga fulltime werken...' ;);))

20. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Hahahaha, kijk dat vind ik nou heel herkenbaar!

Ik heb jaren geleden, na een burn out, ervoor gekozen om op vier dagen te gaan werken en na wat heen en weer gedoe met m'n vrije dag op maandag of woensdag kwam ik erachter dat maandag vrij zijn voor mij heel veel rust geeft, ik kan dan rustig de week voorbereiden. Met Mariëlle is nu de ervaring dat DIE rust er dus niet is en nu blijkt die maandag af en toe helemaal niet zo handig. Als ze een heftige peuterpuberperiode heeft, heb ik na twee dagen weekend eigenlijk wel even behoefte aan de "rust" van m'n werk :D. En dan ben ik echt blij dat ik weer aan het werk "mag" dinsdag. Maar als ze gewoon lekker vrolijk is, vind ik het juist wel lekker dat ik op de maandag overdag niks "hoef".

Nadeel van mijn werk is natuurlijk wel dat ik eigenlijk altijd wel iets mee naar huis neem. Ik kan niet dinsdagochtend binnenstappen en kijken wat de week mij biedt. Moet wel bekennen dat me dat sinds ik studeer (daar heb ik de vrijdag voor) wel vaak overkomen is en dat ik dan tot de ontdekking kwam dat ik eigenlijk iets had moeten kopiëren voor het eerste uur.

En hoewel ik af en toe echt de balen heb van m'n werk als dingen niet goed lopen of als er storm in de lucht hangt en het lijkt of alle leerlingen aan het stuiteren zijn, zou ik het echt niet kunnen missen. En.... na zo'n dag waardeer ik het knuffelen van m'n meissie en het luisteren naar d'r gebabbel juist extra.

Ik heb dus echt het idee dat ik een fijnere moeder ben als ik blijf werken. Ik zou doodongelukkig worden van thuiszitten en dat lijkt me voor haar ook niet goed. En ook vanwege de redenen die Natas noemt, vind ik het goed dat Mariëlle naar het kdv gaat.

Hoeveel we betalen, weet ik eerlijk gezegd niet :(
    Wel luxe eigenlijk.... Ik denk dat manlief het wel weet, die houdt zulke dingen meer in de gaten.

Deel Deze Pagina