Het valt echt mee, heb vandaag niet eens pijnstilers genomen. Ben wel thuis, omdat ik gister niet kon inschatten hoe ik me zou voelen en omdat ik het idee heb dat ik niet te veel moet lopen (en dat ga ik op school toch wel doen, ik moet vaak wel). Het voelt nog wel raar en ik ben er ook niet helemaal gerust op, voel nog steeds een verdachte bobbel. Maar heb gister even gekeken met een spiegeltje en het zag er heel anders uit dan eerst. Ik hoop dat het goed komt.
Nee, heb al een tijdje niets van haar gehoord. Geen bericht is goed bericht, ga ik maar vanuit. Ik zou ook niet fulltime thuis willen zitten hoor, ongeacht de kosten van de opvang. Dat maakt mij echt geen leuker mens en ook geen leukere moeder denk ik. Lola, waarom krijgen jullie voor Emma eigenlijk geen tegemoetkoming van de belasting meer?
Hoe hoger je inkomen wordt, hoe lager de inkomensafhankelijke bijdrage is. Logisch wel. Wij zitten dus in dat gedeelte van de tabel waar het percentage voor het eerste kind 0% is. Dit is een link naar die tabel. let op: de percentages in deze tabel gaan over de inkomensafhankelijke bijdrage. De werkgeversbijdrage (2 x 1/6 deel) moet je er nog bij optellen. Untitled Document Je ziet dan dus ook in één oogopslag dat jullie voor 'meneer Pielemans' veel meer toeslag zullen krijgen dan voor Danique...
Hinke: Ik moet er dus toch maar eens serieus over na gaan denken, volgens jou . Wordt de ingreep dit jaar nog vergoed, of valt het inmiddels in de categorie cosmetische ingrepen?
Oh jee, daar heb ik totaal niet over nagedacht....... Ik ga er toch wel vanuit dat het vergoed wordt? Waaaaaaaaaaaaah Cosmetisch, m'n neus! Ik had er echt heel veel last van, werd vorige week elke nacht wakker van de jeuk!
Nou, hier moest vanavond minstens één spijlenwand uit Emma's ledikant. Vanmiddag had ik haar in bed gelegd en nadat ze eerst een kwartiertje gezongen had was het stil. Maar weer een kwartiertje later hoorde ik bonkende geluiden. Het klonk alsof ze met haar voetjes tegen haar bed trapte of in bed aan het springen was. Dus ik naar boven om haar bestraffend toe te spreken. Zag ik dat het grote licht brandt en ik wist zeker dat ik dat had uitgedaan. Emma lag ondersteboven bij het hoofdeinde met haar benen omhoog tegen het hoofdbord aan . Ik vroeg haar: 'Heb jij dat licht aangemaakt?' en ze antwoordde :'Ja!' Voor de zekerheid zei ik nog: 'Dus jij bent uit bed geklommen, hebt het licht aangedaan en bent daarna weer in bed geklommen?' 'Ja!' was haar reactie weer. Ik moest er eigenlijk om lachen. Nog niet eerder heeft ze ook maar de minste poging gedaan om uit bed te komen en nu kruipt ze er dus niet alleen UIT maar ook weer IN ! Dus daar moest meteen een einde aan gemaakt worden... Emma vond het eerst maar helemaal niets dat papa aan haar bed begon te knutselen, maar toen papa eenmaal klaar was vond ze haar 'nieuwe' bed toch wel stoer. Maar braaf gaan slapen...? Nee, dat was Emma niet van plan. Emma besloot de overgang naar het 'grote-meisjes-bed' met een feestje te vieren en niet alleen Emma, maar ook al haar knuffels zaten gezellig rond haar tafeltje toen ik ging kijken . Ik moest echt wel lachen toen ik het zag, maar maakte toch maar een vroegtijdig einde aan dit 'pyamafeestje'...
Ik heb er geen last van, tenminste niet in die zin dat het jeukt, bloedt of pijn doet. Maar ik wil er uit estetisch én hygiënisch oogpunt graag vanaf. Het ziet er gewoon niet uit en ik ben een grootverbruiker van (vochtig) toiletpapier...
Danique viert ook regelmatig een eigen feessie op haar nieuwe kamertje met peuterbed Dank voor die link over de tegemoetkoming. Ik wist dat het inkomensafhankelijk is maar heb eigenlijk nooit begrepen hoe het opgebouwd is. Zag op jouw link dat wij 1 trapje onder die 100.000 inkomen zitten, wij krijgen voor Danique 1,8% (naast de 33% werkgeversgedeelte). Heb het uitgerekend, dat klopt idd. Voor het 2de kind zouden we dan 56% krijgen naast het werkgeversdeel, dus dat is lekker! Scheelt 420 euro t.o.v. mijn eerdere berekening. Ik ben vanmiddag meteen gaan shoppen
Natas, toch een leuke meevaller! Hinke, gelukkig maar dat het meeviel. Hoe gaat het nu? Lola, wat een boefje, die Emma. Werken buiten de deur ... lijkt me soms heerlijk, even wat anders dan 'alleen maar' kinderprietpraat. Maar voorlopig laten we het maar even zoals het nu is. Thuisblijven en voor mezelf werken is een bewuste keuze. Nu kan ik in ieder geval m'n eigen tijden indelen. Werken op momenten dat het uitkomt qua energie en drukte in m'n kop. Eerst maar eens zien dat ik hier e.e.a. op de rit kan krijgen en houden zonder werk buiten de deur. Lotuss, ben je al bezig met het afwennen van het speentje? Hier is Yelina sinds een paar dagen speenvrij. Ze had haar speentje kwijtgemaakt en ik had geen zin om het hele huis af te moeten zoeken. Om te zien hoe ze erop zou reageren heb ik haar toen gezegd dat het ze het vanaf nu maar zonder moest doen. En wonder boven wonder gaat dat erg goed. De eerste avond heeft ze een half uurtje lopen mopperen en verder heeft ze er een paar keer om gevraagd, maar voor de rest taalt ze er niet meer naar. Nog een mijlpaal, ze heeft vandaag haar eerste plasje op het potje gedaan. Dus hier een erg trotse mama. En verder telt Alyssa de dagen af tot haar verjaardag. Ze is maandag over een week jarig. Onze grote meid wordt dan al weer 5. . Waar blijft de tijd. Hoogstwaarschijnlijk wordt het een themafeestje thuis. Net zo leuk en gezellig en niet te duur. Ik denk aan een prinsessenthema.
Wat wordt Yelina een grote meid! Keurig hoor... En Alyssa alweer 5 jaar ! Jeetje, ik weet nog goed hoe jij haar eerste schooldagen beschreef...
Knap van Yelina Dombo! Rosalie wil 's nachts nog geen afstand van haar speentje doen, écht niet! Maar ik haal hem wel uit haar mond zodra ze slaapt. Potje gaat heel goed, ze heeft het zelfs al op de wc gedaan..
Zo, gisteren was een drukke maar leuke dag. Ik heb alles kunnen overdragen al betwijfel ik of het goed zal gaan..... de dame in kwestie is een eigenwijsje heb ik al gemerkt (ze wilde een bedrijfsprocedure meteen maar even veranderen) en past totaal niet in de groep. Ze praat continue heel overdreven engels om maar een voorbeeldje te noemen, ieks, telkens halve zinnen of engelse woorden in een nederlandse zin. En ze zit continue heel interessant te doen op d'r smartphone, telkens berichtjes lezen en versturen terwijl ze luidkeels verkondigt dat een project wat ze doet zo belangrijk is en oh oh oh she can't be missed! M'n beoordeling is niet doorgegaan want mijn eigen manager was ziek, dus over anderhalve week ga ik ff terug naar kantoor daarvoor. Het etentje met m'n directe collega's, een leuk cluppie van 5 meiden, en een manager was ontzettend gezellig. Heb dubbel gelegen van het lachen, overheerlijk gegeten en ik ben door iedereen super verwend met zalige relax-kadootjes. Was vandaag gevloerd, maar dat mag de pret niet drukken! Inez, wat knap van Yelina!
Ieieieieieks...! Ik krijg al de kriebels als ik over haar lees, laat staan wanneer ik naast haar zou zitten... Geniet van je verlof!
Ze is echt heel erg Ik vind het zelf ook wel komisch (denk er nog maar even niet aan hoe ik de boel over 5 maanden weer aan zal treffen), ik heb hartelijk op haar geproost tijdens het etentje en mijn collega's heel veel 'good luck' met haar gewenst....... zij konden er alleen niet zo om lachen Vind het wel rottig voor ze, en het is ook veel leuker om alles goed achter te laten ipv te weten dat dit veel wrijvingen gaat geven. Ik zou het zelf nog geen 5 dagen met dat mens uithouden, laat staan 5 maanden. Heleboel andere collega's kwamen ook naar mij toe als ze even weg was, zo van "wat is dát in godsnaam??". Wij zijn net terug van mijn zus in Alkmaar, haar huisje bekijken. Was er al een tijdje niet geweest, ze heeft een fikse verbouwing achter de rug en tis hartstikke mooi geworden. Danique heeft niet geslapen vanmiddag, alles veels te spannend bij 'Olo', dus die heb ik nu even voor de tv geparkeerd met een peuterfilmpje en Chrisje heb ik achter het aanrecht gezet. Goed geregeld allemaal
Ach Natas... zo'n invalster heeft wel één groot voordeel: je collega's zullen mega blij zijn als jij over 5 maanden weer terugkomt...
Natas, fijn, zo'n vervangster. Wat zal iedereen over 5 maanden blij zijn als jij weer begint. Goed gedaan. Danique bij de TV, jij even lekker rustig op de bank en Chris koken. Heb je wel verdiend na een dagje uit. Lola, tijd vliegt inderdaad. Zat pas nog de foto's te bekijken van Alyssa dat ze aan het proefdraaien was op school ... En over 1 1/2 jaar heb ik gewoon 2 schoolgaande kids. Lotuss, komt vanzelf, met dat speentje. Zo ging het hier ook steeds. Ze wilde eerst echt niet zonder speen slapen en ook ik trok hem er 's nachts vaak even uit. Gaat bij jou ook al lekker, met de WC. Yelina zet dit inderdaad ook goed door. Wil eigenlijk geen luier meer, maar daar wil ik zelf liever nog even een paar daagjes mee wachten. Plassen gaat goed op potje en WC, maar poepen dat is nog wel erg gemakkelijk in de luier. Zeker als je 'tandenluiers' hebt.