35+ mama's, deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ging prima! Ze vond het allemaal reuze interessant, is zelf in de stoel geklommen, mocht op het knopje drukken om de stoel achterover de laten gaan een heeft haar mondje keurig open gehouden.

D'r bekkie is goedgekeurt. Gebitje is volledig, ook de achterste kiesjes zijn door. Heeft ze schijnbaar weinig tot geen last van gehad want ik heb er niets van gemerkt.
    Ik kreeg wel de aanmerking dat we boven het kiesvlak iets beter moeten poetsen. Kan wel kloppen want Miepie vindt dat niet leuk en we kunnen daar vaak moeilijk bij.

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Even doorlullen in m'n eentje :D

Valentijn...... ik heb van Chrisje chocolamousse gekregen :p
    Een schot in de roos want ik ben een choco-vreetzak op het moment. Is ie in z'n drukke programma voor naar de super gereden, lief he?

Vandaag de 1ste dag verlof....... heel vreemd om Danique naar het KDV te brengen, langs kantoor te rijden en alleen naar huis te gaan! Maar wel goed, was er echt aan toe. Heb vanmorgen wat dingen kunnen doen die met haar erbij lastiger zijn en ben vanmiddag op de bank gaan slapen. Voor het eerst sinds tijden, en dan meteen goed ook! Heb van 12.30 tot 16.00 liggen maffen, zo moe.
    Ga ik niet elke dag zo doen dat Danique er niet is want dan blijft er niets van m'n dag over en heb best nog wel wat dingen te doen, maar vandaag was het even heel erg nodig schijnbaar.

Aan de mama's met baby's van destijds rond de 3500 gram : Danique was bij de geboorte een klein mager krielkippie, zij heeft nog een week of 6 maatje 50 gedragen.
    Maar volgens de pretechomevrouw zal meneer Pielemans als hij zo doorgaat rond de 3500 gram eindigen. Zal ie dan nog in 50 passen, of zal ik pas vanaf 56 beginnen met kopen?

3. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, heerlijk dat je even lekker hebt kunnen bijtanken vandaag.
    En wat een stoere Danique, zo maar zelf in de stoel klimmen. Zie ik Yelina nog niet doen.

In maat 50 zou ik denk ik niet teveel aanschaffen als ik jou was. Een paar stelletjes hooguit. Mocht je het toch nog nodig blijken te hebben kunnen jullie altijd nog wat erbij kopen.

Morgen is het bij Alyssa op school meester- en juffendag. Alle verjaardagen van het team worden zo in 1 keer gevierd. Als ze willen mogen de kids in verkleedkleren op school komen. Alyssa wil als prinses verkleed gaan.
    Ze krijgen een leuke dag morgen. Er staat in ieder geval pannekoeken eten op het programma. Ben erg benieuwd hoe ze het zal hebben.

Verder is het morgen weer een zwemdagje. Morgenochtend met Yelina naar peuterzwemmen, morgenmiddag met Alyssa naar zwemles.

Vanochtend heb ik bij Hans Anders 2 nieuwe brillen gescoord. Ze hadden tot vorige week een actie lopen waarbij een enkelvoudige bril maar 59 euro koste. Ik ging eigenlijk alleen voor een reservebril, maar aangezien er toch weer wat was veranderd voor wat betreft de cylinder heb ik er maar meteen 2 genomen.

En ik heb m'n laatste cadeaubon bij MissEtam verbrast. Pas had ik er een leuk tuniekje gezien. Alleen S was net iets aan de krappe kant dus zouden ze een M laten komen. En deze was net te ruim.
    Maar ondertussen had ik al weer een ander tuniekje gezien dat wel paste en lekker zat, dat ik die maar heb meegenomen.

Geslaagd dagje dus. Zeker omdat ik ook bij de bibliotheek nog was geslaagd voor wat boeken met eenvoudige patronen voor verkleedkleren. Leek me wel geinig om te proberen om zelf een en ander te maken voor het feestje van Alyssa. En als het lukt, kan ik het over een paar jaar ook nog eens gebruiken voor een feestje voor Yelina. En in de tussentijd zullen ze er lekker samen en met vriendinnetjes mee kunnen spelen.

4. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Rosanne paste ook nog in maat 50 en die was 3895 gram en 52 cm. Alleen Prenatal valt erg klein dus daar zou ik geen maat 50 van kopen.

Ik ga weer verder uit zieken op de bank, weer griep :( wordt er gek van.

5. Jasmijn woog net geen 4 kilo, maar was 'slechts' 50 centimeter lang, zij heeft de eerste weken dus inderdaad maat 50 gedragen. Ik had daar maar 3 setjes van en die heeft ze dus veel gedragen. Maat 56 was in het begin echt nog veel te groot. Ik vind het persoonlijk niet mooi als een pasgeboren kindje in z'n kleertjes 'verzuipt'...

Fijn trouwens dat je op je eerste verlofdag even lekker hebt kunnen bijtanken...

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Thnx voor jullie antwoorden over maatje 50. Denk dat ik dan een setje of 5 in maat 50 doen en nog een paar in de combimaat 50/56. En in maat 56 worden het dan al zomerdingen, geen dikke kleertjes meer.

Inez, soms is Danique best stoer zoals ook vanmiddag weer : tis hier vandaag tante-dag en we zijn gaan zwemmen. De laatste keer is een eeuwigheid geleden maar Miepie sprong zo het water in.
    Maar als er een nieuwe juf op het KDV is, praat ze bijna de hele dag niet ;)

Lekker dat je zo goed geslaagd was, altijd weer goed voor het humeur van een vrouw! :D
    Vond Alyssa de meesten- en juffendag leuk?

Cindy, beterschap!

7. Gisteren heb ik me toch zo rot gevoeld...

De tussenschoolse opvang belde met de mededeling dat Jasmijn hard was gevallen. Er was een tand helemaal naar achteren geklapt en ze moesten met spoed met haar naar de tandarts. Ik natuurlijk meteen weg gegaan op mijn werk en toen ik bij de school aankwam, waren ze al terug van de tandarts. Ik kon wel janken (heb ik ook gedaan hoor, toen ik in de auto alleen maar kon denken aan het feit dat mijn meisje daar bij de tandarts pijn zat te lijden zonder haar papa of mama in de buurt ) toen ik haar zag. Haar leuke snoetje zal de komende jaren (!) ontsierd worden door een gat in haar gebit. De naar achteren geklapte voortand was getrokken!

Ik weet heus wel dat uiterlijk niet belangrijk is en dat het allemaal veel erger had kunnen aflopen, maar ik beken heel eerlijk dat ik hier enorm van baal. Ook voor Jasmijn vind ik het heel erg sneu. 'Ik wil mijn tandje terug!' huilde ze gisteravond de hele tijd. En ik kon alleen maar denken: 'Ik ook...!' Maar het kan nog wel 3 jaar duren voordat de 'grotemensentand' doorkomt...

Vandaag was de zwelling al goed weggetrokken, maar daardoor valt het gat nu pas echt op. Maar gelukkig voelde Jasmijn zich verder goed en is ze gewoon naar school geweest. En vandaag naar haar eerste streetdance les! Ze vond het ontzettend leuk en deed ook vanaf het begin volop en enthousiast mee... :)

8. Bah, wat vervelend :(! Beterschap...

9. Hihi, wat origineel :)! Ik vond een kadobon tussen mijn boterhammen...

10. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ah wat balen Lola! En zielig voor Jasmijn, maar ik kan me helemaal voorstellen dat je hier niet blij mee bent. Ik zou dit ook echt niet leuk vinden. Hopelijk went het een beetje.

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ik kreeg net een berichtje van Anna met de vraag om het hier door te geven.

Sinds zondag is Linde opgenomen met het RS virus. Gelukkig gaat het nu al stukken beter. Misschien kan ze snel naar minder zorg. Ze doet het erg goed en ze zijn heel erg trots.

Lieve groetjes aan iedereen.

Ontwikkelingen zal Anna via mij doorgeven, reacties zal ze alleen via PBtjes lezen.

Lieve Anna, dit berichtje PB ik je ook wel even, maar ook hier:

Anna, Annaman en Yara, wat een heftig nieuws, maar gelukkig gaat het nu al weer stukken beter. Hopelijk mag Linde inderdaad snel naar minder zorg. Jullie mogen met recht trots op haar zijn zo goed als ze het tot nog toe doet. Dikke knuf!

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, wat naar en ik kan me je gevoel levendig voorstellen. Dat had ik al met een hoekje dat van Yelina's voortand afgebroken was, laat staan met een tand die er volledig uit is.

Cindy, beterschap meid!

Natas, wat lief van je mannetje!
    En Lola, die van jou ook al zo attent!

En hier een trotse mama op beide meisjes, het zwemmen ging bij beiden erg goed! En Alyssa heeft zelfs op haar rug gezwommen. :D

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Inez, wil jij het nieuws van Anna ook even in het 35+ topic zetten onder zwanger willen worden?
    Wat schrikken voor hun zeg!

14. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Staat er al Natas!

15. @Annna: Wat sneu... zó klein en dan al het RS-virus krijgen :(.
    Gelukkig gaat het al een stuk beter met haar en ik hoop dat ze snel met jullie meer naar huis mag...

(Heb dit berichtje dus ook maar even via een pb-tje verstuurd...)

@Dombo: Dikke pluim voor jouw meiden!

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik zag het net Inez, je had het al gedaan toen ik daar een bericht aan het tikken was. Sorry. ;)

17. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Geeft niks hoor! :)

18. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Even snel met een berichtje dat ik gisteren van Anna heb gekregen:

Linde is gisteren (donderdag) al vande IC overgeplaats naar gewone kinderafdeling. Ook vandaag maakt ze weer goede vooruitgang. We gaan er nu weer naar toe dat ze volledig bij mij drinkt en geen voeding via de sonde meer krijgt. De kolf kan hopelijk snel aan de kant.

Meid, wat fijn te horen dat Linde zo goed vooruitgaat. Dat ze maar snel weer volledig bij jou mag drinken en nog beter, dat ze snel weer met jullie mee naar huis mag!

19. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Godzijdank dat het iets beter gaat met Linde!

Ik heb vannacht alles eruit gespuugd, zo vreselijk beroerd. Ben nu nog misselijk en niet lekker. Was even bang dat de bevalling zou gaan beginnen, vorige keer begon het ook met een grote schoonmaak om het maar even zo te noemen.
    Ik heb nog ff geen bevalling op de agenda staan hoor, nu geen tijd. ;)

Verder heb ik gisteren bericht gekregen dat ik mijn nieuwe auto op maandagmiddag de 28ste op kan komen halen, yeah!!!!!!! :p

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Weer een berichtje van Anna:

Linde is sinds vanmorgen van de beademing af. Nu is het afwachten of ze het goed blijft doen zodat ze naar huis mag. Tot nu toe gaat het goed. Ze is een toppertje!

Meid, fijn te horen dat ze het zo goed doet. Hoop dat jullie haar snel mee naar huis mogen nemen.

Oh Natas, nog niet gaan bevallen hoor, het is beter dat Mr. Pielemans nog even blijft zitten waar hij zit.
    En goede berichten over je auto las ik.

Hier is het druk, druk, druk. Ben bezig met de voorbereidingen voor Alyssa's verjaardag. Maandag is ze jarig, morgen vieren we het en over 1 1/2 week is het kinderfeestje.

Van ons krijgt ze een nieuwe fiets, van zuslief een paar bijbehorende accessoires.

Ga weer even verder met het eten. De familie blijft morgen eten en we gaan dan boerenkool eten. Alyssa's lievelingskostje en ook nog eens lekker makkelijk voor te bereiden.

Tot later en allemaal een fijn weekeinde!

Deel Deze Pagina