Haha, hoe herkenbaar! Ik vind het ook meestal tegenvallen en om te voorkomen dat alles koud wordt, moet je het nog naar binnen proppen ook... @Annna: Wat fijn om te lezen dat Linde weer thuis is! Ben trouwens wel erg nieuwsgierig naar haar. Fotootje... ?
Zeg Hinke, voortaan als je een happie wil doen dichtbij de Mac Almere kom je gezellig bij mij langs...... ik woon daar vlákbij, en krijgt dat kind tenminste een lekkere boterham Voor de hyvers en facebookers is dit oud nieuws, tijdens een kop koffie heb ik het daarop gezet met m'n mobieltje : ik ben vandaag wezen shoppen voor babykleertjes en lentekleding Danique. Wil ik graag zo veel mogelijk in orde hebben, straks na bevalling en met BV is dat minder handig. Nadat ik Danique naar het KDV heb gebracht ben ik de staad gaan doorwaggelen, van 10.00 tot 16.00, en heb een ronde gemaakt die ik anders 3x zo snel doe. Waggelen gaat niet zo snel, maar ook elke keer terug moeten naar de V&D waar je heel gezellig kan plassen omdat je weeeeeeer naar de wc moet schiet niet op. Ik heb voor meneer Pielemans wat leuke dingen kunnen scoren, ook alvast wat winterdingen in grotere maten wat nu in de uitverkoop was. Voor Danique maar een paar dingen, denk dat het gros aan zomerkleding nog moet komen helaas. Voor Chris een heel mooi hemelsblauw geruit overhemd met witte boorden en met blauwe das bij de WE, voor mezelf ook nog een mooi vest. Geld moet rollen! Morgen weer verder, en morgenmiddag terug naar kantoor voor m'n beoordelingsgesprek (wat dééd ik daar ook alweer? ).
Oh Mac, dat vond ik altijd wel heel erg lekker. Maar waarschijnlijk zal ik het nu tegenwoordig niet meer lekker vinden en er nog slechter tegen kunnen dan vroeger vanwege alle suikers die overal inzitten. Natas, heerlijk, lekker geshopt en leuk spul gescoord voor Mr. Pielemans. Alleen helaas nog niet echt geslaagd voor Danique. Lente en zomerkleertjes heb ik ook nog niet echt gezien. Over kleertjes gesproken, Yelina heeft tegenwoordig een uitgesproken voorkeur voor jo en jurk. (Maillot en jurk). Als ik weleens 'het lef heb' om haar een broekje aan te trekken, dan wordt er heel boos gereageerd, neeheee, jo en jurk aan. Haha, hoezo, eigenwijs. 's Middags slapen is er sinds een week voor Yelina niet meer bij. Ze blijft wakker en loopt meestal te keten. Toch leg ik haar standaard iedere middag gewoon op bed, meestal blijft ze wel even een half uurtje rustig op haar bed zitten spelen. Kan ze toch een beetje bijkomen van alle drukte van de ochtend. Vanmiddag was ik zo trots op haar. Stond ze ineens in blote billen met po in de hand bij het hek te roepen, mama, pasje daan! Het gaat zeker nog niet altijd goed, maar ze blijft steeds langer droog en plasjes worden steeds vaker op de WC en soms op het potje gedaan. En vanmiddag met fietsen kreeg ze ook ineens het rondtrappen op haar fietsje door. Weer een trotse mama. Poeh, kleine meisjes worden groot. En rap ook. (maar wel leuk)
Hihi... wilde vanmiddag de meiden eens lekker laten fietsen, komen ze geen centimeter vooruit. Was even vergeten dat Lolaman de zijwieltjes nog niet omhoog had gezet, het achterwiel raakte de grond niet. Toen Jasmijn haar fietsje met haar verjaardag (23 december) kreeg, stonden die zijwieltjes vanuit de winkel al zo en we hebben het toen maar zo laten. Op die manier kon ze haar nieuwe fiets in de woonkamer uitproberen (a la hometrainer, zeg maar ). Natuurlijk wilde Emma dat toen ook, dus heeft Lolaman ook van Jasmijns oude fietsje de wieltjes wat omlaag gezet, zodat het achterwiel vrij kon ronddraaien. Alleen was het fietsplezier vanmiddag dus van erg korte duur, de huilbui erna helaas niet... @Natas: Nu moet je ieder half uur naar V&D omdat je zelf (weer) moet plassen, over een poosje zit je ieder half uur bij V&D omdat Danique (weer) moet plassen... @Dombo: Hier is Jasmijn de jurkjes-freak. Een broek krijg ik haar maar met grote moeite aan. Emma slaapt trouwens ook sinds een week of twee niet meer 's middags, maar om exact de omgekeerde reden als Yelina. Emma slaapt namelijk 's middags makkelijk dik twee uur, maar is dan 's avonds absoluut niet naar bed te krijgen. Eerst hebben we geprobeerd om het middagslaapje in te korten tot maximaal een uur, maar daat haalde niets uit. Ook op het kdv gaat ze niet meer naar bed. Omdat Emma de nacht van zondag op maandag door haar verkoudheid nogal gespookt had, zei ik de leidster maandagochtend dat ze Emma deze keer gerust een uurtje in bed kon leggen. Nou, dat hebben we geweten 's avonds, wat een drama ! Dus geen middagdutjes meer voor Emma, hetgeen mama dus eigenlijk best wel jammer vindt...
Zo, weer wezen shoppen en terwijl ik op de markt de hoek om waggelde liep ik zo Wilders tegen het lijf! Nou ja, bijna dan want er zaten nog een stuk of wat lijfwachtmeneren en politieagenten tussen. Die man ziet er in het wild nog erger uit dan op tv. M'n beoordelingsgesprek is goed gegaan, ik mag na m'n verlof terugkomen Collegaatjes richten hun ogen ten hemel als ik vraag hoe het met mijn vervangster gaat, ah gosh. Heb haar heel even gezien, ze stond op het punt om naar huis te gaan, ze deed weer van de 'oh I am so busy' maar ik hoorde binnen 1 minuut dat ze zich druk heeft gemaakt om 10 minuten werk. Inez, Danique slaapt nu ook soms niet 's middags. Om het KDV meestal wel, de dagen zijn daar duidelijk vermoeiender. Thuis slaapt ze nu ongeveer de helft van de tijd wel 's middags. De andere keren ligt ze te kletsen en een beetje te spelen, dat kan ze zo 2 uur lang doen. Ik blijf haar ook naar bed brengen, ook als ik het vermoeden heb dat ze niet erg moe is. Het is toch een rustpuntje voor haar. En voor mij! Kan me voorstellen Lola dat het voor jou minder prettig is dat ze niet meer slaapt 's middags. Hihiihi Lola, je arme kindjes op fietsjes die niet vooruit kunnen Da's waar ook, straks moet Miepie heel vaak plassuh..... gaan we lekker samen, 2 plasjes voor de prijs van 1
Joepie, Natas mag terugkomen na haar verlof! Maar ieks, Wilders tegenkomen gedurende het shoppen. Mag ik ff een kotsbakkie? Lola, tot voor kort sliep Yelina ook zo minstens een uurtje of 2 tot 3 's middags om vervolgens 's avonds zonder problemen weer naar bed te gaan. Dat rustpuntje creëren is ook hier de reden dat ik haar toch consequent even naar bed breng. Het zal meer dan wennen zijn als ze straks helemaal niet meer naar bed gaat. Ik had/heb die tijd die ze op bed lag echt even nodig om bij te tanken. Maar goed, het zal ook wel weer wennen. Morgenavond start er hier een lotgenotengroep voor ADDers. Het schijnt een gemeleerd gezelschap te zijn. Veel (ex)wietverslaafden en waarschijnlijk maar weinig tot geen mensen met eetproblemen. Hoop dat toch een paar mensen bij zullen zijn met wie een klik is. We zullen zien. Het gaat om 8 bijeenkomsten waarbij de nadruk wordt gelegd op het leren omgaan met ADD in het dagelijkse leven. Ben benieuwd.
Spannend Dombo! Hoop dat je er iets aan hebt. Natas goedgekeurd én wezen shoppen! Altijd leuk al is het wel zwaar met zo'n dikke buik. Alleen al als je door je knieen moet, pff.. Tegen de tijd dat ik bijna moest bevallen ging ik nog maar in een slakkegangetje. Maar goed, ik kom dan ook altijd 26 tot 30 kilo aan.. Draag maar eens 30 pakken suiker met je mee.... Niet te geloven dat het er elke keer weer zo snel vanaf is gegaan. Jammer dat je niet alles hebt kunnen halen maar dan blijft er straks ook nog wat te shoppen over! Roosje heeft ook nog best lang 's middags geslapen. Ze ging dan ook zonder problemen weer naar bed om 7 uur. Maar nu slaapt ze alleen nog als ze het zelf aangeeft. Vooral als ze naar de PSZ is geweest wil ze nog wel eens een tukkie doen. Zit inderdaad het risico erin dat ze tot halfnegen negen uur wakker ligt. Je hoort haar dan niet hoor, Roosje is heel voorbeeldig (in tegenstelling tot haar zusje want daar komt me toch een geluid uit! ) Maar is toch niet de bedoeling. Daarom leg ik haar ook niet meer standaart op bed 's middags. Sophie heeft haar slaapje écht nog wel nodig maar ze is nog klein natuurlijk. Soms slaapt ze nog wel twee keer ook. Dinsdag bracht ik Rosalie naar de PSZ. Sophie ook mee... Ze heeft van die periodes dat ze lijkt wel ineens héél eenkennig is. Als er een vreemde tegen haar gaat praten, meestal vriendelijke oude mannetjes, zét ze me toch een keel op! In de PSZ zijn héél veel mensen en kindjes natuurlijk, had ze mooi geen zin in... toen we de hoek van de straat inkwamen en ze door had waar we naar toe gingen begon ze, en toen we binnen waren kreeg ze gewoon een driftbui... Schaamde me dood..krijsen dat ze deed, leek wel een zeug! Neemt de juf haar nog op schoot....fout! Volume nog een tandje hoger! Heb haar om de hoek maar in de wagen gezet want om nou voor dat raam te gaan staan worstelen met een gillende en zich stijf als een plank houdende dreumes... Zie dat maar eens vast gegespt te krijgen...duwen op die buik die steeds weer omhoog komt.. Gelukkig heeft ze maar zelden driftbuien, maar áls ze er een heeft! Oei oei oei.....ze hoort niet bij mij hoor!
@Natas: Ik vind die Wilders toch zó'n engerd. Als ik hem zie schaam ik me soms voor het feit dat ik ook een Limburger ben . Maar jouw invalster komt geloof aardig in zijn buurt... @Dombo: Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen vanavond. Succes! @Lotuss: Ooooooo, ik zie die driftbui van Sophie al helemaal voor me. Jasmijn had er eigenlijk nooit last van, maar Emma heeft me ook al een paar keer in verlegenheid gebracht... Toen ik op het einde liep van de zwangerschap van Jasmijn, kwam ik alleen nog maar schuifelend vooruit. Ik kreeg namelijk letterlijk bij iedere stap een harde buik. Ik werd in het ziekenhuis dus ook links en rechts ingehaald door oudjes met een rollator... Bij Emma nergens last van, dus toen sjeesde ik tot op het laatst door de stad!
Erge he....Roosje had ook nooit las van driftbuien, nooit een gehad zefs. M'n jongens ook niet eigenlijk, de oudste héél soms. Sophie ook niet vaak gelukkig hoor...pfff...maar áls ze er een heeft... Harde buiken als je gaat lopen ja...dat had ik ook inderdaad. Heel vervelend! hihi....dat ken ik ja, dat iedereen je inhaalt, zelfs bejaarden! Terwijl ik normaal zélf iedereen voorbij stiefel..
Normaal gesproken is Chris mij in de stad kwijt omdat ik al lang een winkel weer uit ben of veel verder loop dan hij dacht. Afgelopen zaterdag in het dorp was Chris mij kwijt omdat ik mijlenver achter waggelde Het zijn niet zo zeer de kilo's (15+ tot nu toe) of harde buiken, maar meneer Pielemans is al behoorlijk ingedaald en ligt met z'n koppie heel fijn op mijn blaas en bekken te beuken. Als ik sta gaat het wel, maar zodra ik langer dan een halve minuut loop voel ik dat behoorlijk en kom ik nauwelijks meer vooruit. Op de 1 of andere manier komt mijn maag ook erg in de verdrukking en heb ik veel last van hoge rugpijn. Dus hij zit aan 2 kanten te duwen, ut kind . Volgens mijn VK kon dat inderdaad, sommige kindjes gaan meer 'naar binnen' liggen maar deze jongen dus niet. Danique heeft tot nu toe (afkloppen!) maar 1x een echte driftbui gehad, en die was gelukkig op een paar meter vanaf huis. Met haar in de houtgreep was ik toen snel binnen!
Oei! Dat is ook een rotgevoel ja! Van onder herken ik dat gevoel wel, van boven had ik er gelukkig minder last van. Wel van maagzuur bij Rosalie, bij Sophie veel minder. Ik ben gister uit eten geweest met een paar vriendinnen, was heel gezellig! Kwam ik thuis en ging ik online, zag ik dat ik op Zoom.nl tot redactie keuze ben gekozen met een foto uit m'n laatste serie. Misschien geen gewichtige nominatie of prijs maar er worden daar héél veel foto's geplaatst, ben dus wel trots! Zoom.nl
Haha, ik zal het onthouden . Vast lekkerder dan de Mac. Maar of jij daar op zit te wachten nu? Leuk, shoppen voor kleertjes. Jammer dat er voor Danique niet zo veel tussen zat. Haha, als ik weer eens in Almere ben, zal ik uitkijken naar een waggelende veertiger . Die invalster, getsie, wat een tuthola lijkt me dat. Lastig voor je collega's. Gelukkig heb jij er weinig last van. Denk je dat ze je werk wel goed overneemt? Dat je niet als je terug komt uitroept: oh my, what a freaking mess, I'm gonna be soooooooo busy! Gefeliciteerd trouwens dat je mag terug komen. Lola is een enge Limburger..... Hihi, plaatsvervangende schaamte, mooie boel is dat. Kun jij toch niks aan doen dat er zulke rare mensen vandaan komen? Zo'n hometrainer lijkt mij trouwens best handig. Kunnen ze ook niet heel hard wegfietsen. Maar ik begrijp dat de dames daar toch anders over dachten . Lotuss, lastig hè, zo'n gillend en trappelend meisje? Bij Mariëlle is het vaak wel snel weer over. Ze is ook wel goed af te leiden vaak. En gelukkig doet ze het tot nu toe niet in het openbaar. De afgelopen week alleen wel twee keer wat geworstel bij het ophalen van het kdv. Ze wilde "niette mee". *zucht*. Mooie foto trouwens op zoom. nl Dombo, spannend, zo'n eerste bijeenkomst. Hoe is het gegaan? "jo en jurk" grappig . Maakt het nog uit welke jo en jurk? Of valt dat mee? En zelf plassen en zelf fietsen, knap hoor! Wat slapen betreft: hier nog steeds een slaapkopje. Ze kan echt rustig meer dan drie uur slapen 's middags en dan is ze er 's avonds ook wel echt weer aan toe! Gisterochtend was ze ook weer niet wakker te krijgen. We waren allebei vrij, maar we moesten wat dingen regelen en kleren voor kerel kopen en dus zou ze wel naar kdv. We hebben maar even gebeld dat ze wat later kwam... Ik vraag me af hoe het over drie maanden is.........
Ik had dus vakantie en ik heb woensdag iets geweldigs gedaan met m'n vriendin. Iets waarvan ik nooit gedacht had dat ik het nog eens zou doen, omdat ik helemaal niet houd van poespas en jurken waarin je net een taartje lijkt en ook vond dat ik er niet het figuur voor had. Maar ja, ik ben enorm afgevallen en we hebben de afspraken al staan, dus: IK HEB EEN TROUWJURK UITGEZOCHT! haha, oh ja, mssn wel slim om er even bij te vertellen dat we 10 juni gaan trouwen (vandaar die drie maanden in vorige bericht, kind mag natuurlijk niet moe en hangerig zijn tijdens plechtigheid ). Hij is echt heel prachtig. M'n vriendin en ik vonden het eigenlijk in eerste instantie een heel gek idee, maar ik werd heel goed geholpen, door een mevrouw die heel goed luisterde en keek, waardoor we eigenlijk vrij snel klaar waren. En we vonden het ook nog heel leuk om te doen! Daarna Leeuwarden onveilig gemaakt. Leuke stad om te winkelen!
Hinke, wat leuk dat jullie gaan trouwen en ook al geslaagd voor een mooie jurk, daar zul je nog veel over en bij wegdromen ... Lotuss, wat een mooi plaatje zeg! Helaas heb ik tegenwoordig het geduld niet om foto's te bewerken. Arme Natas, die moet nu Chris achterna waggelen, die waarschijnlijk niet weet hoe hij het heeft omdat hij nu eens niet degene is die achterblijft. En herkenbaar ook, ingedaald met alle lasten van dien. Sterkte met de laatste loodjes, het schiet op nu! Gisteren waren we naar de verjaardag van schoonmama en voor de verandering wilden we daar 's avonds ook weer eens blijven. Bij wijze van proef hebben we de meisjes daar 's avonds na het eten samen in oma's bed gelegd en ... proef geslaagd. We konden heerlijk nog even blijven nakeuvelen. Yelina heeft nog wel even geprotesteerd, maar binnen 5 minuten was het stil en sliepen ze beiden. Over de bijeenkomst, ik denk dat ik er zeker wat aan ga hebben, hoop alleen wel dat er vanaf volgende week nog een paar bij zullen komen, aangezien we donderdag maar met ons drieën waren. De verslavingproblemathiek bij deze mensen ligt wel in een heel ander vlak dan dat van mij, maar goed, laten we maar zeggen, een verslaving is een verslaving en of je nu aan eten, drugs, alcohol of gokken verslaafd bent, je gebruikt het om dezelfde reden. Om een vervelend gevoel weg te werken. Alleen is een eetverslaving weer lastiger om af te komen (aldus mijn maatschappelijk werkster), aangezien eten tot je primaire levensbehoeften behoort en andere produkten niet.
Fijn dat je er wat aan kan hebben Dombo! Klinkt vrij logisch ja, eetverslaving moet heel lastig zijn, aangezien je toch altijd moet eten. Komt vast wel weer, foto's bewerken. Ik heb ook periodes dat ik er niet aan toe kom of gewoon geen zin in heb. En dat is maar goed ook anders zit ik véél te veel achter die pc!
Hinke gaat trouwen! Wauwie! En een mooie trouwjurk....geef je helemaal gelijk hoor! Is toch prachtig...
Ik zag het net op hyves Lotuss, wat super gaaf van de redactiekeuze bij Zoom! Het is ook een prachtige serie! Ik heb ook fotoprogramma's, Photoshop en PSP, deed er wel wat mee maar ben er helemaal uit. Geen tijd meer, zo erg dat ik na de laatste keer computerproblemen PSP niet eens meer geinstalleerd heb. Inez, kan me voorstellen dat je wat meer herkenning zal vinden bij iemand in die groep die ook met een eetverslaving kampt. Komen er nog veel mensen bij voor zover je weet? Aaaaaaah wat super, Hinke gaat trouwen!!! Wanneer? Enneh ja hoor, jij (en anderen ) mogen zeker langskomen! Ik woon vlakbij de A6 in Almere-Haven, in Almere-Stad ben ik zo weinig mogelijk te vinden
Dank je Natas! Ja, vind het ook leuk, als je nagaat dat er daar dagelijks 1000 foto's geupload worden, vind ik het toch bést een eer! Ik gebruik altijd Photoshop, super programma!