Een typisch Emma-actie is bevoorbeeld om in een restaurant aan tafel te gaan zitten bij een man alleen. Dat deed ze laatst dus bij V&D, ze pakte haar sap en muffin en schoof gezellig bij die man aan. Ze vond 'm zeker zielig of zo...
Hahahaha, geweldig! Vond die man het ook gezellig? Ja, godzijdank was het gisteren in Twente ook heel redelijk weer. Gezien de voorspellingen een enorme meevaller.
Nou, hij keek eigenlijk wel een beetje alsof hij er niet goed raad mee wist. Maar daar trok Emma zich uiteraard niets van aan... Zo ging Emma ook tijdens onze vakantie in september overal staan klessebessen. Maar omdat Emma voornamelijk fantasietaal spreekt, leverde dat best komische situaties op. Gelukkig konden de meeste campinggasten er wel de humor van inzien...
Wat een verschil he, van kind! Roosje zou nóóit op vreemden afstappen, ook niet toen ze kleiner was. Ik denk Sophie ook niet hoor, die is wel brutaler maar toch ook voorzichtig met vreemden. Nu ben ik ook wel op mezelf dus dat zal ook meespelen misschien.
Het valt me trouwens op dat ik sinds 'de crash' waarbij een maand zijn kwijt geraakt een aantal meiden mis. Zouden ze ons niet meer hebben kunnen vinden...? Ik mis Annna, Cindy71, Pnirnal, koffieleutje...
Tja, Anna en Koffieleutje schrijven op het andere forum, misschien vinden ze het teveel, 2 forums en hebben ze het maar zo gelaten? Roosje heeft zojuist een nieuw woord verzonnen. Ze wilde dat ik achter de computer ging (zeker snode plannen waar ze mij niet bij kan gebruiken) en toen zei ze tegen me; mama, jij moet 'muizen'
Hahaha, zoiets heeft Jasmijn ook weleens gedaan. 'Mama, jij moet laptoppen', zei ze dan. En als ik vroeg waarom, dan keek ze me schalks aan en zei: 'Gewoon, jij moet laptoppen, dan vind jij toch leuk?' Inderdaad een reden om haar even extra in de gaten te houden Ben benieuwd of Roos nog iets heeft uitgespookt...
Haha..uitgekookt zijn ze... Ik heb haar mooi de kans niet gegeven want het was tijd voor haar slaapje. Ze was naar de peuterpeelzaal geweest dus behoorlijk moe! Ze kan trouwens zelf ook al aardig 'muizen' Ze weet precies hoe ze internet op moet starten, you tube aan moet klikken en haar favoriete filmpjes bekijken. Ze vraagt het wel altijd netjes en ik hou het altijd wel goed in de gaten. Heb wel een filter maar je weet toch maar nooit.
Boefjes zijn het. Maar wel heel leuk. Lotuss, heb jij trouwens toen nog die Babboe gekocht? Je dacht er indertijd over om er een aan te schaffen? Wij hebben nu sinds eind juli een babboe electrisch en hij bevalt uitstekend. Hij fietst heerlijk en het is prettig om trapondersteuning te hebben, maar ik vind het ook wel weer een leuke uitdaging om hem zo min mogelijk te gebruiken.
Nee nog niet Dombo. Maar gaat er wel komen binnen niet al te lange tijd. Lijkt me toch wel handig! En hij trapt dus ook niet zwaar? Dat hoor je mensen dan zeggen he, fietst niet lekker, heel zwaar. Zijn alleen nooit mensen die er zelf een hebben.. Maar ik wil er nog steeds een gaan kopen ja.
Vergeleken met een gewone fiets fietst hij echt wel zwaarder, daar kun je niet omheen. Maar hij heeft flink wat versnellingen waar je een aardig eindje mee wegkomt. Ga anders eens een keer een proefritje maken. Op de site van Babboe vind je wel adresjes waar dat kan! En mocht je alsnog vinden dat hij wat zwaar trapt kun je altijd nog voor de electrische gaan, als is die wel ietsje duurder. Maar je hebt er wel wat voor. Ik doe nu echt alles op de fiets, boodschappen, kids naar school en KDV brengen, weer of geen weer. Ik fiets meer dan 100 km in de week! Heb zelf een goed regenponcho en de meisjes zitten lekker droog in de tent.
Ik ben zelf niet van plan er alles op te doen, alles zit dicht in de buurt en ik ben meer een wandelaar. Maar om naar m'n moeder te gaan bijv. wat net te ver is om te lopen of meer van dat soort dingen.
@Dombo: Ik vind die fiets van jou echt hartstikke gaaf! Ik zag trouwens vorige week dat het Kruidvat een prijsvraag had waarbij je er eentje kon winnen...
Hey dames, Even snel een berichtje voor ik weer op de bank kruip met mijn dekentje, voel me nl erg misselijk en dood en dood moe. Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest, er werd toch een echo gemaakt en alles zag er wederom normaal uit. Ze controleerde nog heel goed of er ergens bloedstolsels zaten in de baarmoeder en dat was dus niet het geval. De bloeding werd afgelopen zondag even wat erger nadat ik hardgelopen had...iets wat ik dus even moet laten. Ik plaats voorzichtig aan weer een banner, want vind em toch wel heel erg leuk om te zien. groetjes allemaal!
Smoeltje, wat fijn om te horen dat het tot nog toe allemaal goed gaat. En inderdaad, even wat rustiger aan doen nu kan niet zo heel veel kwaad. Dan maar even niet hardlopen, het is voor een goed doel. Lotuss, ik vind wandelen heerlijk, maar dat doe ik ook al met de honden. En de winkelcentra waar ik m'n boodschappen doe zijn zo'n 5 km. hier vandaan. Niet echt een loopafstand dus. Vandaar dat ik zo'n beetje alles op de fiets doe. Lola, die fiets is echt gaaf. Zal binnenkort even een foto maken van de meisjes in de fiets en hem hier even showen. Zij vinden hem ook helemaal geweldig. Ik heb voor de meisjes een leuk zitkussentje op de bankjes en een bijpassend zadeldekje en de bak is leuk beplakt. O.a. met stickers van My Little Pony en reclame. Ziet er echt gezellig uit. Ik ben wereldberoemd in ons dorp en omstreken. Haha.
@Smoeltje: Wat vervelend dat je zo'n last hebt van zwangerschapsmisselijkheid. Of heb je de griep? Wel super nieuws dat je weer een goede echo hebt gehad, ik hoop dat er nog vele volgen! Jammer dat je banner niet gelukt is, vind het altijd wel gezellig staan onder een berichtje. En we kunnen je zwangerschap beter volgen natuurlijk... @Dombo: Haha, mijn moeder was vroeger ook beroemd vanwege haar vervoermiddel. Ze reed namelijk in zo'n oude Mini Cooper, een zwarte met van die chromen sierbumpertjes voor en achter. Daar reed er dus maar eentje van de omgeving, dus kreeg ik regelmatig te horen: 'Hé Lon, we hebben je moeder gezien...!'
Ik heb op het peuterforum een vraag gesteld over kamerindeling bij geboorte 2de kindje, peuter naar nieuwe kamer of niet : Baby nieuwe slaapkamer, of peuter naar nieuw kamertje? Hoe hebben jullie met 2 kindjes dat gedaan? Smoeltje, goed nieuws meid! En ik zie een prachtige banner Niet fijn dat je je zo rot voelt, probeer maar zo veel mogelijk rust te nemen. Danique wil wel op mijn toetsenbord rammen en de muis op de grond smijten of zo, maar dat mag ze lekker niet Wat ze wel vaak doet is naar de screensaver kijken, soms tot wel een half uur. Ik heb daar een grote selectie van foto's van haar op draaien, van geboorte tot nu. Van alles komt dus voorbij, van bootje varen tot als baby bij Omi op schoot. Prachtig vindt ze dat.
@Natas: Wij hebben Emma de babykamer gegeven en voor Jasmijn een nieuwe kamer uitgezocht. Wij zijn toen op de bovenste verdieping gaan slapen en Jasmijn kreeg onze oude slaapkamer. Eerlijk gezegd vond ik het ook veel leuker om een echte meisjeskamer in te richten dan weer een babykamertje. Daarbij vond ik de babykamer nog steeds erg leuk, dus daar hebben we weinig aan veranderd. Dit had natuurlijk wel tot gevolg dat Jasmijn al vrij jong (ze was net 20 maanden...) naar een 'groot' bed moest. We hebben dat opgelost door een meegroeibedje van IKEA te kopen en dat op de kleinste stand te zetten (1,30 lang). In die stand bleef er aan de zijkanten maar een minimale opening over, dus de kans op uit bed vallen was erg klein. Voor de zekerheid heb ik een poosje aan beide kanten een tuinstoelkussen naast het bed gelegd. Maar Jasmijn is inderdaad maar één keer uit bed gevallen, al denk ik eerder dat ze toen wat onhandig uit bed heeft willen stappen... Nu heeft Emma dus de 'pech' dat zij het babykamertje mag 'afdragen'. Dat kamertje heeft namelijk een groot ledikant van 1,40 x 0,70 (in plaats van de standaard 1,20 x 0,60) waar je een juniorbed van kunt maken. Ze kan er dus zeker nog een jaar of 3 mee vooruit. Maar omdat Emma nog steeds geen aanstalten maakt om uit bed te klimmen (Jasmijn deed dat wel al tegen de tijd dat ze over ging naar haar nieuwe bed), laat ik het voorlopig als ledikant staan. Wel zo rustig...