35+ mama's, deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Rosalie is geboren met 8 cm ontsluiting...
    Ze lag in kruin en ik bleef ook steken op 8 cm daardoor.
    Heb haar er toch doorheen geperst..
    Was wel lastig hoor, maar dat kwam meer omdat ze achter m'n schaambeen bleef hangen.
    Sophie lag ook in kruin maar toen had ik een andere verloskundige die me op handen en knieen liet zitten. Toen lag ze gelijk goed met haar hoofdje en schoot ik in een wee van 8 naar 10 cm.

2. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Ik was eerlijk gezegd blij met de persweeën want toen waren de rugweeën over en die waren echt heel erg. Ik hou niet van pijnstillers en slik ze ook zelden maar toen heb ik toch echt wel gesmeekt om een prikje. Bij mij is de bevalling opgewekt doormiddel van gel, heb geen infuus gehad want de bedoeling was dat alles rustig op gang zou komen , ze hadden tegen mij gezegd dat het wel een weekje zou duren. Alleen dacht Rosanne er anders over en die was er binnen 24 uur.

Hopelijk helpt het strippen morgen en is de kleine er snel, 1 april is een leuke dag om geboren te worden. Als je iemand belt dat hij er is dan krijg je vast te horen zeker een grapje ;)

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Als iemand dat dan denkt kent ie mij niet goed genoeg ;)

Ik mag om 11.30 bij de VK op het bankie om gestript te worden.

4. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Succes Natas!!

5. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Het strippen is gelukt. De baarmoeder zat gelukkig niet meer potdicht dus ze kon er goed bij. Ze heeft de vliezen een beetje losgewoeld van de baarmoederwand en Pielemansje op z'n koppie getikt dat ie nou es moest komen! :)
    Deed wel au! Daarna als troost een verse bos bloemen gehaald :p

6. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Fijn! En nu maar hopen dat het goed op gang gaat komen!
    Knuf voor je auw! Die bloemen ga ik nu ook halen.. :)

7. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Die bloemen had ik geen handjes meer voor vrij vanmorgen. Bos v vorige week is nog mooi trouwens. Bijzonder want het zijn tulpen, die doen het vaak niet zo lang.

Logisch dat dat pijn deed bij Pielemans:), ik had je kunnen waarschuwen dat strippen niet leuk is. Ik vond het ook echt heel naar, dat gewroet ook, ik moest steeds denken aan een veearts. Ik hoop dat het wat op gang zet voor je en dat het geen loze voorweeen zijn. Geniet in elk geval nog maar van dat getrappel en dat lieve ventje in je buik. Grote kans dat het hierna echt niet meer weer gaat gebeuren.

Leuk dat de bevallingsherinneringen bij iedereen weer naar boven komen.
    Over pijnstilling kan ik zeggen dat ik die ook heel graag niet wilde. Bij Yara al niet en ik vond het heel vervelend dat ik ze toch gehad had. Zelf ook om gevraagd hoor, ik zag het niet meer zitten in het tempo dat het ging. 1 cm erbij in een hele nacht niet slapen. De weeën waren toen nog niet eens zo heftig, maar ik was gewoon moe ervan.
    Bij mij is de medicatie niet uitgezet toen ik mocht meepersen, ik perste daarom puur op idee en dat wat ik op de monitor zag. Dat ging echt niet fantastisch.

Bij Linde wilde ik echt zo graag wel actief de bevalling doorstaan. Maar op het laatst werden de weeën zo heftig dat ik toch echt zo iets had van dit wil ik niet nog 6 uur, zo ver moest ik nog, dacht ik want ik had pas 4 cm ontsluiting een dik half uur daarvoor.
    Toch vroeg ik toen dus weer of er iemand kon kijken hoe ver of ik was, want als het nog niet opschoot dan had ik wel pijnstilling gewild.
    Toen de verpleegkundige de deur achter zich dicht deed om de verloskundige te halen kwam de eerste perswee. En in rap tempo de rest.
    De verloskundige liet trouwens langer op zich wachten dan Linde toen ik eenmaal mocht persen.

Maar Natas, ik wens je vooral sterkte, geluk en een hele mooie ervaring er bij. Probeer te genieten daar waar het kan.

Trouwens, wij vonden het vooral fijn alsYara eerst haar zusje rustig kon zien, daarna pas tante, oom en opa en oma. Dat werkte bij ons wel super. Even eerst een paar minuutjes met elkaar!

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Dat rustige gaat hier moeilijk lukken ben ik bang. Oppas voor Danique in huis als we thuis komen, mijn moeder kan ik gewoon niet weigeren, dat soort dingen. Het zij zo.

Kan me voorstellen dat je wel pijnstilling wilt als je al een hele nacht bezig bent op 1 zielig centimetertje.

Nou dames, hier helemaal noppes, nada, niks, njente aan gerommel in de buik. Niet eens 1 klein krampie.
    Als het strippen wat had willen doen had dit binnen ongeveer 6 uur moeten gebeuren, dus helaas pindakaas. Morgen maar weer bellen, misschien nog een keer strippen. Maar ik wil iig graag een echo in het ZH om te kijken of alles nog steeds goed gaat. Een placenta kan in een paar dagen achteruit gaan wat ik of een VK met alleen maar even hartje luisteren niet merkt.

9. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Verstandig Natas, goed in de gaten houden die meneer Pielemansje! Balen dat het niet heeft gewerkt...hij moet er toch eens uit he! ;)
    Nou ja..lang kan het in elk geval niet meer duren. Maar ben toch geruster als hij er maar snel uit komt nu. ;)

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, jammer dat het strippen niets heeft gedaan en groot gelijk dat je om een echo gaat vragen. Van slechte placenta's weet ik helaas alles af. Die kleintjes worden er echt niet beter van als die placenta niets meer doet.

11. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Natas, jammer dat het niets lijkt uit te halen, maar het kan alsnog toch? Goed plan hoor om nog een echo te krijgen.

ik bedoel trouwens even alleen Danique in de kamer om baby te kijken en oma of de oppas eventjes een minuut of 10 wachten. Of anderom kan ook. Ik heb van anderen wel eens gehoord dat iedereen zoveel aandacht kan vragen van de oudste. Kijk nou je lieve kleine broertje, wat istie lief he!? Kijk eens naar die kleine handjes!
    Kinderen kunnen dan niet zelf rustig verwerken wat er gebeurd. Het is zo iets ingrijpends.

Ik hoop voor je dat kleine Pielemans lekker dit weekend gewoon 's nachts komt. Oei spannend!

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik snapte wat je bedoelde hoor Anna, maar ik denk niet dat ik dat er hier doorkrijg. Ja, wel als ik heel erg op m'n strepen ga staan maar daar heb ik op zo'n moment geen zin an.
    Zal wel iedereen vragen haar even met rust te laten en haar zelf te laten ontdekken.

Stand van vandaag : vanmorgen door VK weer gestript. Baarmoeder was wel soepel en 2 à 3 cm ontsluiting, dus dat is gunstig.
    Ik voel Pielemans minder en VK was het met me eens dat een extra controle altijd goed is. Vanmiddag naar FlevoZH geweest, weer ctg en echo gehad. Hartje+vruchtwater etc. helemaal in orde, harde buiken die ik sinds vanmorgen meer heb dan afgelopen weken werden ook geregistreerd.
    Goede kans dat het op gang gaat komen, maar zekerheid valt niet te geven. Verder met afwachten.

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Oh ja, de gyn in het ZH had een verklaring voor dat minder voelen : komt door de spanning op de baarmoeder van de harde buiken.
    Weer een geruststelling.

14. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ok natas! Weten we weer wat....spannend zeg!
    Gelukkig dat alles goed gaat met meneer Pielemans!

15. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Wij wachten met je mee Natas! Fijn dat alles gewoon goed is in elk geval.

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Fijn dat alles goed was Natas, toch altijd fijn om even bevestiging te krijgen. Hopelijk komt het nu snel op gang. Zet hem op meid!

17. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Zeg..ga jij eens slapen Dombo! Is al laat hoor! ;)

18. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hihi, het was inderdaad laat gisteren, of beter vannacht. Maar ik was zo benieuwd of er al nieuws was van Natas ...

Ik moest vandaag wel bijtijds opstaan omdat ik tegenwoordig op zondag met Alyssa naar oefenzwemmen ga, maar dat is gelukkig gelukt.
    En al dat zwemmen op zondag werpt wel z'n vruchten af. Alyssa is veel vrijer geworden in het water en ze gaat hard vooruit. Alleen erg jammer dat ze zo'n last heeft van faalangst. Ze kan het allemaal best, maar ze durft het niet zo heel erg goed. Ze is zo bang om iets fout te doen, dat ze het dan soms maar liever niet doet.

Best lastig soms, maar goed, hopelijk groeit ze er snel overheen.

19. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Herkenbaar Dombo, Roosje heeft daar ook last van.
    Ik zelf ook trouwens, vroeger erger dan nu.
    Fijn dat het wel z'n vruchten afwerpt!
    Soms is laat opblijven ook zo lekker he! ;)

20. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    OK, nieuw plan de campagne vandaag op 41wk+5dg zwanger : de harde buiken van gisteren zijn weer weg dus strippen heeft niet geholpen. VK komt nu om 17.00 m'n vliezen breken, als het dan rond 21.00 nog niet op gang is gekomen naar ZH om in te leiden.
    Wakker worden Pielemanske, mama neemt het heft in handen!!! ;)

Deel Deze Pagina