35+ mama's, deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Natas, Chris en Danique, van harte GEFELICITEERD!
    Wat fijn dat alles goed is gegaan en dat het nu ook lekker gaat.
    Stevig kereltje, zo te zien. Tijd dat hij eruit kwam ;).

Geniet ervan!

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Jaaa, Quinten, daar ben je dan. Nou, dat valt toch best mee he, om je papa, mama en zus in het echie te zien.

Lieve Natas, Danique en Chris,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje Quinten.

Geniet van hem en van elkaar!

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik heb nog geen letter bijgelezen, ga ik morgen op m´n gemakkie doen.
    Maar sorry dat ik alle lieve ZP-tantes zo lang heb laten wachten maar ik was niet eerder in de gelegenheid te computeren.

Quinten Christiaan is er! :D
    Geboren op 3 april om 19.25 uur, na een stormachtige bevalling van 3 uur, 3990 gram, ongeveer 55 centimeter.

Hij was eigenlijk ietsje te zwaar en groot voor zijn mama en de bevalling ging weer te snel, maar wonder boven wonder ben ik er zonder (kleer)scheuren vanaf gekomen. En dat scheelt behoorlijk, voel me nu een stuk beter dan na de fikse knip bij Danique.

Ook deze jongen had de navelstreng om z'n nekje zitten en hij heeft flink klem gezeten.
    Ik heb een fotoalbum hier op ZP geupload met de 1ste dag van Quinten. Op de 1ste foto is nog een beetje te zien dat zijn kleur niet goed is, toen hij geboren werd zag hij asgrauw. Hij heeft bijna extra hulp nodig gehd, duurde lang voordat hij ging ademhalen en z'n 1ste kikje gaf, gelukkig deed hij dat net op tijd. Was dus weer spannend.

Maar alles gaat nu super!
    De BV begint al aardig op gang te komen, hij hapt goed. De 1ste poepluiers zijn gescoord, hij moet alleen nog gaan plassen.
    Danique is super lief voor hem.

Dat was het even voor nu. Ik ga zo voeden, kom morgen weer gezellig blijkletsen!

xxx
    Natas.

4. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Natas, Chris en Danique gefeliciteerd met jullie zoon en broertje. Wat een heerlijk ventje is het.

Ga hier weer mijn bed in, heb ontzettend last van de griep.

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, poeh, heftig dus weer allemaal, maar ... het resultaat mag er zijn meid, dat heb je goed gedaan!

En wat een prachtventje is het!

Cindy, beterschap meid!

6. @Natas: Wat een lekker menneke! En die foto van Danique met haar nieuwe pop is ook erg lief...

7. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Oh Natas, heb net je foto's bekeken en zoals ik daar al aangeef: ik krijg er bijna babykriebels van. Het blijft toch heel bijzonder, zo'n heel klein ieniemienie mensje!

Wat je beschrijft, klinkt toch allemaal wel weer heel spannend. Forse knul, had ik al begrepen uit je vorige berichtje. Fijn dat je niet geknipt hoefde te worden en ook niet ingescheurd bent (ik heb er geen ervaring mee, maar het klinkt zoooooo naar!). Wat fijn dat het allemaal goed gegaan is. Hoe gewoon het ook lijkt, het blijft toch een wonder, zo'n gaaf babietje met alles erop en eraan en dat alles het "doet".

De foto's van Danique zijn ook prachtig trouwens. Wat heeft ze mooi lang haar! Schattig hoe ze de fles geeft aan de pop.

Nogmaals: geniet ervan!

8. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Mariëlle zit helemaal in de naspeelfase, ik moet af en toe echt m'n lachen inhouden. Zit ze hele verhalen te vertellen tegen beer: "Nee, die magge niet inne mond, is vies" (terwijl ze probeert beer een haarelastiekje in z'n mond te stoppen).

En ze snapt het principe "eerst dit en dan dat".
    Dol op Bumba, dus als ze thuis komt van kdv: "Bumba kijken".
    Zeg ik: "Nee, we gaan eerst eten. Daarna mag je Bumba kijken."
    Even later hoor ik haar zeggen tegen beer: "Nee, eerst eten, danna Bumba kijken."

Soms hoor ik haar praten en denk ik: oh help, zeg ik dat echt zo?

9. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Cindy, beterschap!

10. Nou, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het inknippen of inscheuren zélf niet naar is - in het heetst van de strijd merk je daar echt niets van - maar het hechten is absoluut niet leuk. Maar wat ik het meest vervelend vond was dat de hechtingen na een paar dagen zo gingen 'trekken'. Ik was beide keren zó blij dat de verloskundige op de zevende dag de hechtingen verwijderde...

11. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Zo heb ik weer helemaal geen last gehad van het hechten. Lijkt me inderdaad naar.

Ik moest de laatste keer wel zelf vragen op de OK, na de verwijdering van de placenta, of ze ook even gingen hechten. Oh, daar staat helemaal niets van op papier. (zie je dat dan niet? vroeg ik me af.) Het idee dat als ik er niet op gewezen had, ze er de volgende ochtend pas achter zouden komen dat het nog niet gebeurd was. Ai dan wil je helemaal geen gedoe meer daar.

De heleboel staat sowieso een beetje in brand tijdens het oprekken, dus inderdaad ik heb ook geen scheur gevoeld.
    Ik was ook heel blij dat de verloskundige ze weg haalde. Ik was aangenaam verrast toen ik hoorde dat ze dat deed, ik dacht dat ze vanzelf op moesten lossen.

Maar nog fijner dat je niet ingescheurd bent of ingeknipt. Zo zie je maar, het heeft niet direct te maken met de grootte van je kindje.

En hebben jullie al mooie plasluiertjes gehad Natas, deze nacht? Fijn dat de BV mooi op gang komt. Goede ervaring in het verleden betekend niet direct dat het ook goed gaat met een nieuw kindje. Mar het is wel fijn dat je zelf al veel weet.

Onze Linde was trouwens een natuurtalentje, nog meer dan Yara. Voor mij is het moeilijk voor te stellen dat een kindje het niet vanzelf kan.

Cindy, beterschap voor jou!

Hinke, mooie verhalen over Mariëlle. Ze zijn erg grappig he op deze leeftijd.

12. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    ik had één klein inwendig hechtinkje (zo zei ze het). Nooit last van gehad. Maar goed, ik had sowieso wel iets anders aan m'n hoofd.

Anna, fijn dat Linde ook lekker drinkt. Ze is alweer meer dan twee maanden, zie ik. Gaat snel. Hoe is het nu met haar? En met jullie? Is ze helemaal opgeknapt? En Yara, heeft die haar draai weer gevonden?

13. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Shit, mijn hele antwoord is weg!

Nou ja, ik ga niet alles meer herhalen, was nogal lang van stof.

Linde is nog steeds verkouden, maar dat zou er bij horen volgens het ZH. Gelukkig groeit en ontwikkeld ze zich verder goed.

Yara is nog steeds erg aanhankelijk en een beetje mat. Maar ik moet zeggen dat ze de afgelopen dagen flinke koorts had en ik weet niet zeker of ze nu al weer hersteld is. Ik heb nog geen vlekjes oid kunnen ontdekken, dus even afwachten. Verder gaat het wel redelijk met het weg zijn bij mama, ik geloof dat dat vertrouwen wel weer aardig hersteld is.

14. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Oh, dat heb ik ook wel eens gehad. Irritant is dat hè?

Fijn dat het vertrouwen van Yara weer aardig hersteld is. Hoop dat de koorts wegblijft. En Linde, fijn dat ze goed groeit en zich goed ontwikkelt. Wel vervelend dat ze nog steeds verkouden is. Hebben ze ook gezegd hoe lang dat kan duren dan? Lijkt me wel sneu voor zo'n kleintje.

Volgens Mariëlles kdv-boek heeft ze vandaag een poging gedaan om op het potje te plassen. Ben benieuwd hoe ze daar nou ineens bijkwamen, maar dat staat er natuurlijk niet bij.
    Ik ben vanavond uit eten geweest, beetje informeel werkoverleg. Erg gezellig, maar ik vind het dan toch echt niet leuk dat ik m'n meissie niet meer "spreek". Ze ligt heerlijk te slapen. Haha, zal ik haar wakker maken?

15. @Natas: Dank je wel voor het geboortekaartje :)! Mooi kaartje ook...

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Joehoe, daar ben ik eindelijk weer even! :p
    Het gaat hier prima! Quinten zit alweer boven geboortegewicht, hij vindt het 's nachts heeeeel gezellig ;), badderen vindt ie zalig, hij is heel gemoedelijk, de BV loopt super, alles gaat lekker maar wel weer even een nieuwe draai vinden.
    Zijn darmpjes zijn gaan werken waar hij even best last van heeft. Ik had vrijdag al een poging gedaan hier bij te lezen maar hij was de hele middag en avond ontzettend onrustig. Pas om 23.00 werd me duidelijk waarom : een spuitluier tot in z'n nek. Gister en vanavond weer, mosterdgele drab overal. Chris was hem gisteren aan het verschonen, die vroeg door de babyfoon om een schone romper en een brandweerslang :D
    Danique is heel lief voor 'Kintun', gaat regelmatig bij hem kijken en kusje geven. Ze is wel behoorlijk dwars van de week, maar dat hoeft niet per se met hem te maken te hebben.

Nou, ik dacht dat ik al een hele miep was hier zo huppelend door 't huis. Maar vandaag een pielstukkie buiten gelopen, Quinten in de wagen en Danique op d'r fietsie naar het glijbaantje, daar op een bankje Quinten een slok gegeven want hij bleef maar huilen, daarna dat korte stukkie weer terug.
    Ben nu net een oud wijf, lopen en opstaan kost echt moeite, m'n hele onderkant doet zeer. Heb gisteren ook een verkeerde beweging gemaakt met spelen met Danique, ik voelde behoorlijk m'n schaambot en die doet nu ook pijn.

Maar we hebben vandaag een heerlijk daggie gehad. Wat een super weertje, echt van genoten.
    En ook van het feit dat we eindelijk met z'n viertjes waren. De kraamzorg was heerlijk en het was een prima vrouw, maar toch 8 dagen iemand in huis merk je wel. En mijn moeder is in deze eerste week 5 dagen geweest, vanmorgen ging ze weer weg, en daar waren we wel even aan toe.

Graag gedaan Lola!
    Wat grappig van die namen Quinten en Danique bij de september 2008 mama's. Goede smaak hebben die mensen :D

Over een knip en hechten : van die knip bij Danique heb ik niets gevoeld. Maar wat Lola schrijft, die hechtingen....... au!!

17. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, mooi kaartje, ik heb hem ook ontvangen!

Gaat lekker met je kleine man zo te lezen. Heerlijk hoor! En lief, zoals grote zus naar kleine broer doet. Zo ging het hier ook. Daar kun je echt van smelten.

Doe nog maar even lekker rustig aan meid, het is toch allemaal niet niks, zo'n bevalling.

Anna, fijn te horen dat Yara er weer wat meer vertrouwen in heeft. Ook voor haar is het natuurlijk allemaal niet niks. Grote zus worden, dan ineens de hectiek van baby in ziekenhuis, dat hakt best in op zo'n kleintje.
    Maar gelukkig gaat het weer de goede kant op.

Hinke, knap van Mariëlle, een plasje op het potje!

Hier gaat verder alles lekker. Wel erg druk, kom er amper aan toe om hier bij te lezen en even te reageren, maar nu even een momentje rust. Moet ook af en toe even kunnen.

Zwemmen met Alyssa gaat de goede kant op. Vorige week deed ze zonder mopperen alles wat de juf vroeg en ik kreeg complimenten over haar vooruitgang. Dan weet je toch meteen waar je iedere zondag voor gaat zwemmen. Natuurlijk ook voor de gezelligheid, maar ook om te oefenen. En dan is het fijn dat het z'n vruchten afwerpt.

Yelina heeft een paar daagjes koorts gehad, is nu vanochtend wel naar het KDV, maar was wel wat moe. Maar goed, ze wilde toch wel graag gaan en ik heb hier ook het nodige te doen, dus heb ik haar toch maar gebracht.

18. @Natas: Wat leuk dat je even de tijd hebt gevonden om ons bij te praten :)! Zo te lezen is Quinten - wilde toch bijna 'meneer Pielemans' schrijven :) - een lekker tevreden kereltje.
    Is Chris inmiddels helemaal aan het idee van een zoon hebben gewend?

@Hinke: En... heeft Mariëlle nog meer plasjes op het potje gedaan? Emma boeit het nog niet echt, helaas...

@Dombo: Fijn dat Alyssa zo goed vooruit gaat met zwemmen. Letterlijk én figuurlijk, hihi...

Hier ook een nieuwtje:

Jasmijn kan fietsen zonder zijwieltjes!!!
    De afgelopen week heeft ze flink met Emma's loopfietsje gespeeld en vanavond besloot Roy een derde poging - de eerste twee mislukten jammerlijk - te wagen de zijwieltjes van haar fiets af te halen. En mevrouw fietst deze keer zó weg hock: !
    Het remmen en afstappen ging na wat oefenen ook prima, nu het opstappen nog...

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, wat knap van Jasmijn. Hier zie ik het nog even niet gebeuren, maar ... wie weet ... Kids blijven je verbazen en verrassen.

20. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Alyssa en Jasmijn zijn knappe meisjes!

Ja hoor, Chris is er helemaal aan gewend dat Quinten een jongetje is...... vanmorgen trok ik hem een lichtblauw setje aan maar volgens papa was dat niet 'stoer' genoeg, hahahaha :D

Hier gaat alles goed.
    Kleine Quinten poepdrabt nu gewoon de hele dag door :D waar hij overdag weinig last van lijkt te hebben. Maar 's avonds blijft hij ontroostbaar, uren lang. Ik vermoed een gevalletje van 'papa- en mamahonger'. Ik kan me ook van Danique herinneren dat ik een periode alleen maar op de bank met haar zat 's avonds, maar zo lang ze bij me was was ze wel te troosten, Quinten heel moeilijk, wel zielig.
    Danique is nog behoorlijk dwars. Ze is heel lief voor Quinten maar er is natuurlijk wel een portie onrust hier geweest en nog. Ze zegt overal standaard nee op en blijft dat volhouden ook, tot schreeuwen en gillen aan toe. We pakken haar nu wat strikter aan.

Deel Deze Pagina