35+ mama's, deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @Natas: Wat sneu dat Quinten moeilijker te troosten is. Jasmijn heb Emma hadden ook van die uren dat ze het standaard moeilijk hadden. Emma was goed te troosten, maar bij Jasmijn was dat ook moeilijker. Eén troost: het gaat na een paar weken over. Maar daar heb je nu natuurlijk weinig aan...

2. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Sneu voor Quinten Natas, ook wel herkenbaar. Het duurde bij Yara trouwens wel enkele maanden en bij Linde is het ook nog dezelfde prik.
    Om zelf toch nog wat te kunnen doen doe ik haar meestal in de draagdoek. Het zijn ook echt vrijwel altijd de darmen. En daarnaast is het natuurlijk ook wel lekker om niet alleen in je bedje te hoeven zijn.
    Vaak gaat het over als we naar bed gaan en ze nog een voeding en luier krijgt en dan lekker naast me ligt. Soms huilt ze zo veel dat ik denk OK, dan gaan we maar naar bed.

Linde is weer bijzonder dat ze het wel lekker vind op het aankleedkussen, daar wordt ze meestal rustig van. Nou moet ik ook zeggen dat we het heel riant voor haar hebben gemaakt. We hebben een infraroodlamp (zo'n warmtelamp) boven haar commode. Dat was een supertip van onze buren.
    Yara had het vaak koud en was erg ontevreden op haar commode, ondanks het straalkacheltje. Linde is hiermee erg content juist tijdens het verschonen en verkleden.

3. Goh, dat heb ik nog nooit ergens gezien. Maar inderdaad een goede tip :)!

4. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Hé leuk die nieuwe banner!
    Wordt er bij jou nog gefietst vanmiddag met dit mooie weer?

Over het potje trouwens, mijn vriendin zei dat haar dochtertje van een half jaar jonger vanmorgen een poepje op het potje gedaan had. :$

Ik heb Yara trouwens ook aan de wasbare luiers nu in de hoop dat ze zich bewust wordt van het feit dat ze plast en poept. Het schijnt dat kinderen die wasbare luiers dragen gemiddeld een half jaar eerder zindelijk worden.
    Maar als ik jullie zo hoor, is het misschien helemaal niet vanzelfsprekend dat we Yara deze zomer op het potje kunnen krijgen. Leek me wel fijn als dat in de zomer kon. Kan ze lekker bloot rondlopen.
    Voor Linde hebben we trouwens ook wasbare luiertjes nu. Die van Yara schuiven dus straks door. Ik moet zeggen dat dat een stuk makkelijker is dan ik gedacht had. Het is vrijwel net als een wegwerpluier, alleen je moet ze wassen. Bovendien zijn ze nog eens heel leuk ook!

5. Ja, Jasmijn en Emma hebben nog gefietst vanmiddag. Het fietsen zelf en het remmen en afstappen gaat heel goed nu. Alleen met het opstappen - of beter gezegd: het meteen vaart maken - vindt Jasmijn nog wat moeilijk...

Emma heeft (ook) nog helemaal geen interesse in zindelijk worden. Ze weet dondersgoed wat de bedoeling is - ze gaat vaak 'gezellig' met Jasmijn mee naar het toilet - maar om dat dan ook maar in de praktijk te brengen? Nee...
    Het enige dat ze doet is mij komen vertellen wanneer ze gepoept heeft. Ze vraagt dan zelf om een schone luier, pakt vaak ook alvast een luier uit de trapkast en gaat vervolgens klaar liggen op de bank ;).

Ik maak me er absoluut niet druk om en weet ook dat pushen averrechts werkt, maar ik hoop inderdaad ook dat ze komende zomer zindelijk wordt overdag...

6. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hier ook nog geen enkele aanstalten dat mevrouw zindelijk wil worden, en hier ook de hoop dat dat deze zomer wel gaat komen ;) ;)

Idd leuke banner Lola!
    Moet ook nodig iets nieuws maken maar heb de moed niet om weer in die fotoprorgamma's te duiken, ben dat echt helemaal kwijt.

Die moeilijke avonduurtjes bij babies is voor veel ouders denk ik heel herkenbaar. Nu met de 2de weet ik gelukkig veel beter dat het een fase is die voorbij gaat, dus de wetenschap dat dit over een paar weken waarschijnlijk beter gaat daar heb ik wel wat aan (en dan krijg je weer een andere fase, hahahhaa).
    Quinten wordt ook rustig als we naar bed zijn gegaan en hij tussen ons in ligt met een vol buikie. Zal idd wel komen door het lekker bij ons liggen want een voeding op de bank helpt niet.

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    #1128 Dombo, 13 apr 2011
    Laatst bewerkt: 13 apr 2011
    Natas, sneu dat Quinten wat moeilijker te troosten is dan Danique. Hopelijk is het inderdaad een kwestie van een paar weken.

Van zowel Alyssa als Yelina kan ik me herinneren dat zij voornamelijk 's avonds huiluurtjes hadden. Hier werkte het heel goed om ze dan 's avonds maar lekker in de box te laten liggen. Overdag en 's nachts sliepen ze gewoon lekker in hun eigen bedje.

Voor wat betreft Danique, ik denk dat het niet verkeerd is om Danique wat strikter aan te pakken. Duidelijkheid doet vaak wonderen. Het is natuurlijk niet alleen voor de papa's en mama's wennen en aanpassen met een nieuwe spruit erbij in huis, maar ook voor broertjes en zusjes is het wennen. Alles is nu anders, ze moeten papa en mama nu delen.

Haha, die Chris, dat hij nu een lichtblauw setje niet stoer genoeg vindt.
    Hoe vindt je moeder haar kersverse kleinzoon trouwens?

Over zindelijk worden, Yelina kan heel goed op het potje of op de WC plassen, vindt het ook geweldig om een stickertje te mogen plakken, maar vaak vindt ze het ook net zo makkelijk om even in de luier te plassen.

Poepen op de WC of op het potje is 1x gebeurd, maar daarna heeft ze het steeds gewoon in de luier gedaan. Ik heb nog wel enige hoop dat ze in de loop van deze zomer in ieder geval overdag zonder luiers kan.

Alyssa heeft 's nachts helaas nog een luier aan. Ze is moeilijk wakker te krijgen en in haar slaapdronkenheid werkt ze flink tegen als we haar willen helpen. Al vind ik het zo onderhand wel eens tijd worden om met haar te oefenen om ook 's nachts zonder luier te kunnen. Ik denk dat ik daar in de zomervakantie maar eens mee aan de slag gaan.

Morgen is manlief jarig. We vieren het zondag, maar morgen komen zijn moeder en tante nog wel, die hebben zondag ook nog 2 andere verjaardagen.

9. Wat jammer, joh! Ik heb Jasmijn makkelijk 's nachts droog gekregen, omdat zij in een slaapdronken toestand juist heel goed meewerkte. Lees: ze sliep gewoon door... ;)

Ik liet haar dan nog een keer plassen als ik zelf naar bed ging. En aangezien ik zelf ook iedere nacht er wel een keertje uit moet om te plassen, nam ik haar dan ook even mee. En dat werkte erg goed, ze heeft maar twee keer een ongelukje gehad.

Nu laat ik haar nog steeds even plassen als ik zelf naar bed ga. Op zich is dat eigenlijk niet meer nodig, want Jasmijn wordt op tijd wakker en loopt dan zelf naar de wc. Maar ze heeft wel de gewoonte om als ze klaar is te roepen: 'Ik heb geplast..!', dus dat is niet zo handig. Bovendien vindt ze het erg prettig om laat op de avond nog een extra knuffelmomentje met papa of mama te hebben. Dus laten we het voorlopig zo...

10. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Inez, gefeliciteerd met manlief!!

Hier is de jeugdverleegkundige van het CB vandaag langs geweest. Ze heet Marie Therèse, wij noemen haar Moeder Theresia en dan zegt wel wat over het type hahahaha :p
    Quinten is helemaal goed gekeurd, heel mooi jongetje...... ja natuurlijk, what else! :D

11. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Leuk, al die zindelijkheidsverhalen. Mariëlle is dat ook nog echt niet hoor. Thuis wil ze helemaal niet op het potje. Ze vindt het wel reuze interessant als ik naar de WC ga. En op het kdv vindt ze het dus heel interessant wat andere kindjes doen. En dan wil ze mee doen. Dus daar gaat ze op de pot, maar er komt nog niets in.

(even laten weten dat ik wel bijgelezen heb. Moet helaas nu wel weer aan de slag :()

12. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Heey meiden!
    Zindelijk...Rosalie is nu eindelijk zover! Zonder luier...!
    Maar ja, ze is ook al drieenhalf dus dat werd ook wel tijd! ;)
    Ach, ze kon het eigenlijk allang hoor, ze had er gewoon niet zo'n zin in nog. Ze deed het al wel een poos op het potje en wc maar die luier uit...nee..was soms ook nog wel makkelijk vond ze! ;)
    Met Sophie ben ik nog niet bezig, ze gaat wel op het potje zitten, aangekleed dan wel, en zegt 'dan 'poepie'.
    Maar laatst dreef er een 'poepie' in bad....dus controle heeft ze nog niet echt! ;)

Ik had vandaag een fotoshoot. Niet als fotograaf maar als model..:D
    Was me gevraagd voor het magazine van vrouw&passie voor de stylingspagina.
    Vrouw&Passie | Inspireert ondernemende vrouwen!
    Is van m'n schoonzusje. Ze is nog heel jong maar super ondernemend, ben echt trots op haar! Soms zegt leeftijd niet zo veel natuurlijk.
    Was een leuke dag, de rubriek heet 'wordt je eigen stijl icoon'
    Ik moest dus een aantal kleding setjes meenemen en die hebben we gefotografeerd. 'We' zijn dus de fotografe,styliste en ik.
    Schoonzus was er ook met m'n kleine nichtje.
    Was lang geleden dat ik had geposeerd maar was het nog niet verleerd gelukkig. Is toch een beetje acteren, stralend kijken terwijl je sterft van de kou in je zomerkloffie..:p

13. Wat leuk, Lotuss! Ben benieuwd naar de foto's.
    Je laat ze toch wel aan ons zien, hè... ;)?

En jij kunt gaan besparen op luiers, lees ik. Fijn... :)

14. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ja tuurlijk Lola!
    Het magazine komt in juni of juli uit geloof ik.
    Maar misschien kan ik er wat in m'n album zetten. Denk niet dat ze het leuk vinden als ik alles al over internet verspreid vóór het blad uit komt. Maar dat weet ik eigenlijk niet.

Ja, geen luiers meer overdag, best fijn! Ze heeft nog wel eens een ongelukje soms maar ook dat wordt steeds minder. Heb vandaag wel voor het eerst een 'wild'plasje met haar gedaan.
    Anders moest ze het te lang ophouden in de auto. Was wel even wennen, gaat toch wat makkelijker met zoontjes!;)

15. Ja, dan zijn mama's met jongetjes inderdaad in het voordeel. Ik weet nog dat mijn moeder ons altijd op een bepaalde manier manier vasthield als wij moesten wildplassen. Dus zo heb ik het laatst met Jasmijn ook gedaan. Maar dat is niet lekker voor je rug.

Ik wil trouwens deze gaan bestellen: Potette Plus Opvouwbaar potje - De Babykraam

Een vriendin heeft 'm en is er echt laaiend enthousiast over. Het is naast een meeneempotje namelijk ook een toiletbrilverkleiner. Dus ook erg handig bij vieze wc's.

Want tijdens een uitstapje in de natuur is hoge nood bij een peuter of kleuter nog niet zo'n probleem, maar als je op vakantie door Venetië loopt of zo wél. Zo heb ik Jasmijn afgelopen zomer van ellende een luier van Emma aangetrokken en gezegd: 'Plas hier maar even in, dan trekken we de luier daarna meteen weer uit.'

16. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ziet er handig uit inderdaad. Heb het opgeslagen voor het geval dat..

17. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Rosalie is ook een knappe meid!

Moet zeggen dat ik sinds de geboorte van Quinten voor het eerst echt wil dat Danique zindelijk wordt. Tot nu vond ik het wel best maar ik merk dat ik een beetje ongeduldig begin te worden.
    Zal wel komen doordat het verschil zo groot is tussen zo'n klein wurm en zo'n lange meid op de commode.

Maar ja, ze maakt nog geen énkele aanstalten....... :D

18. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Geduld Natas..geduld.. is een schone zaak...vieze luiers niet helaas! ;)

19. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Vandaag High tea gehad met m'n vriendinnen. Was super gezellig.
    We zien elkaar lang zo vaak niet meer als vroeger maar het is altijd leuk als we afspreken. Toen hadden we nog geen kindertjes (hebben nu nog maar twee van ons, kindertjes..) maar wel wilde haren! ;)
    Nu drinken we braaf thee en eten chocolade...;)

20. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Oooooooh lekker, chocola!!!!! :p

Geduld....... hmmmpprfff ;)

Quinten is vannacht 3x voorbij komen fietsen en Danique was vanmorgen al vroeg wakker. Chris is weer aan het werk, de arme ziel, maar hij kon haar dus niet opvangen vanmorgen. Danique slaapt sinds een paar weekjes niet meer 's middags, es kijken hoe ik nu m'n ogen open ga houden :D

Deel Deze Pagina