Smoeltje, daar is je banner weer, staat goed hoor! Natas, Alyssa heeft een nieuwe kamer gekregen en Yelina is op de babykamer gekomen. Die vonden we nog steeds erg leuk en net als Lola zegt, het was erg leuk om een meisjeskamer in te richten. Alyssa was bijna 2 1/2 jaar toen ze naar haar nieuwe kamer ging, maar haar nieuwe bed heeft ze al wel in haar oude kamer gekregen.
Hoe gaat het eigenlijk met Alyssa Dombo? Ik kan me herinneren dat ze vaak ziek was en dat haar amandelen geknipt moesten worden? Is dat nou eigenlijk gebeurt en is ze ervan opgeknapt?
Wij hebben er bewust lang over gedaan om Jasmijns nieuwe kamer helemaal af te krijgen, zo kom Jasmijn er langzaam aan wennen. We hebben haar bijvoorbeeld ook laten helpen met af aftrekken van het oude behang (we hadden 3 muren met structuurverf en eentje met behang en dat behang hebben we vervangen door een 'kindvriendelijker' behangetje). Toen haar nieuwe kamertje bijna af was, vroeg ze zelf of ze nu eens haar middagslaapje in het nieuwe bed mocht doen. Dat ging dus ook meteen goed. Ze heeft vervolgens nog een week of twee 's nachts in haar oude kamer geslapen en ging toen helemaal over. Eigenlijk is het allemaal heel soepel verlopen...
Tjonge, ik had zojuist iets bij de hand waarvan ik niet wist hoe ik daar opvoedkundig correct mee om moest gaan... Ik was even naar boven geweest om de was in de droger te stoppen en een nieuwe in de machine te doen en toen ik weer beneden kwam zei Jasmijn: 'Mama, Emma heeft een dropje gepakt!' Nu vind ik dropjes geen kindersnoepgoed en bovendien weet Emma dondersgoed dat ze niets uit de la mag halen, dus geef ik haar een standje en vroeg ik haar het dropje aan mij te geven, waarop ik het in de vuilnisbak gooide. Even later zie ik Jasmijn kauwen. 'Wat heb je in je mond?', vraag ik. 'Niets!', zegt ze. Ik zeg: 'Jawel! Doe je mond eens open...?' Een jawel hoor... in haar mond zat ook een dropje! En toen werd ik dus vreselijk kwaad. Dat Jasmijn klikt, vind ik al niet leuk. Dat weet ze ook. Maar om samen iets stouts te doen en dan vervolgens je jongere zusje te verlinken, daar had ik toch grote moeite mee. Oké, Jasmijn moet nog 4 worden, maar ik moet haar toch duidelijk maken dat zoiets absoluut niet kan... Ik heb haar duidelijk proberen te maken waarom ik op haar nu bozer ben dan op Emma en heb haar voor straf naar boven gestuurd, maar ik zit nu dus met het gevoel dat ik dit op een andere/betere manier had moeten aanpakken...
Herkenbaar Lola. Ik zie Rosalie soms ook trekjes gaan vertonen tegenover haar zus waarvan ik denk...mmhhh...beetje vals! Ik vind dat je het wel goed hebt aangepakt eigenlijk. Misschien kan je er nog een keer over praten straks met haar zodat je zeker weet dat ze begrijpt waarom je haar gedrag niet leuk vind.. Zo heb ik het vroeger met m´n jongens ook gedaan, tja wat kan je meer doen denk ik...
Thnx voor jullie antwoorden over kamertjes. Als we Danique verhuizen naar het kleine kamertje zullen we niet een hele nieuwe meisjesinrichting gaan nemen want als het goed is verhuist ze over een paar jaartjes naar zolder. Dus het voordeel van het leuke om een echte meisjeskamer in te richten hebben we hier dan niet. Lola, het lijkt me dat je het prima hebt aangepakt. Waarom denk je zelf van niet?
Omdat ik me afvraag of Jasmijn niet te jong voor zo'n aanpak en ik misschien minder boos had moeten worden...
In dat geval zou ik voor Danique tijdelijk een kamertje lenen of zo en dan over een paar jaar groots aanpakken. Ik zou dan wel de baby alvast Daniques huidige kamer geven, dan is die in elk geval al helemaal klaar. Anders moet je straks twee kamers tegelijkertijd aanpakken: én Daniques nieuwe kamer op zolder inrichten en Daniques oude kamer omtoveren in een stoere jongenskamer...
Tja lastig he.....dat blijft altijd zó moeilijk. Als je niet boos was geworden had je je misschien afgevraagd of je niet te makkelijk was geweest. Goed toch, dat je daar wel over nadenkt. Als je nu voor je gevoel te streng bent geweest krijg je vast nog wel de kans het volgende keer anders anders te doen.
Lola, ik denk dat je het zo goed hebt aangepakt. Een keertje boos worden kan niet zo heel veel kwaad, dat hebben we allemaal wel eens. Zolang je maar uitlegt waarom je zo boos bent geworden. Vertel alleen nooit dat je het kind niet lief vind, maar dat je niet zo heel erg blij bent met de actie van even daarvoor. Mijn moeder kon altijd zomaar uit het niets enorm uit haar slof schieten en maakte ons dan uit voor van alles en nog wat, je wilt het niet weten. De nadruk werd door haar voornamelijk gelegd op hoe vervelend ze ons wel niet vond. Dat deed altijd erg pijn weet ik nog wel, nog zeerder dan de knallen voor je op of trappen onder je hol om het maar even grofweg te zeggen. Een enkele keer schiet ik ook wel eens uit m'n slof, maar ik laat Alyssa altijd weten waarom. Ik vertel haar dan ook dat ik haar vreselijk lief vind, maar dat ik het niet zo heel erg lief vond wat ze deed en hoe ik het liever zou hebben.
Lotuss, Alyssa is in mei aan haar amandelen geopereerd. Was nog even bang dat die operatie niet door zou kunnen gaan omdat ze een paar dagen voor de ingreep weer eens een dag of wat flinke hoge koorts had. Ze is er enorm door opgeknapt. Natuurlijk is ze nog wel eens ziek, maar loopt niet meer iedere paar weken een dag of 3 met dik 40 graden koorts rond. Natas, een hele nieuwe meisjesinrichting nemen lijkt me in jullie geval nu ook niet zo heel erg geweldig. En met een likje verf of een leuk behangetje kun je er toch nog een heel geweldig meidenkamertje van te maken. Hoeft echt niet duur te zijn.
@Lotuss: Grappig, ik zie in je banner dat Rosalie is geboren op de dag dat ik van Emma was uitgerekend. Er zit alleen een jaar tussen...
Hoe ging het bij jullie met zindelijk worden? Nou ja..ik bedoel bij de kinderen dan natuurlijk.. Bij m'n jongens vroeger ging dat heel makkelijk. Nét twee en overdag droog. De jongste zelfs ook 's nachts gelijk. Maar Roosje heeft er helemaal geen zin in! Ze is 20 sept dus al 3 geworden en ze doet af en toe wel wat op het potje maar meer ook niet. Ik heb het een poosje zo gelaten en haar toen wat meer gestimuleert. Haar om de paar uur op het potje zetten, iets leuks in het vooruitzicht stellen. Maar nu wil ze helemáál niet meer en gaat er een drama van maken. Niet de bedoeling natuurlijk dus ik laat haar nu maar even en heb een plaskalender besteld. Mag ze zelf stickers plakken. Hopelijk werkt dat beter. Echt iets voor haar ook weer hoor..
Jasmijn was voor mij gevoel ook vrij laat. Toen ze 2,5 jaar was, kwam de interesse pas. Maar toen was ze ook gelijk in minder dan een week overdag droog! En pas sinds een paar weken ook 's nachts, ze wordt in december 4 jaar. Ik heb er eigenlijk niets mee gedaan, ik weet dat je kinderen absoluut niet moet pushen. Ik denk dus dat je met Rosalie ook niets anders kunt doen als proberen de interesse wat aan te wakkeren, maar verder ook niets. Eens komt het vanzelf...
Ja, zo denk ik er ook over eigenlijk. Het past ook wel bij haar hoor. Ze houdt er niet zo van dingen te veranderen die in haar vaste patroontje passen en die haar bevallen. Daarbij vindt ze het ook gewoon wel makkelijk denk ik. Gedoe dat op het potje plassen..broek steeds uit..pfff...
Haha, ja wie weet... Ze moet ook nog van haar speen af...ze heeft inmiddels een hele overbite. Nu hebben ze dat aan vaders kant ook allemaal maar het is pas haar melkgebit natuurlijk. Denk dat dit van haar speen komt toch. Maar afbouwen trapt ze niet in hoor! Niet met kadootjes beloven, niets! Nu kon ik net haar speen niet vinden, vraag me ook niet waar die dingen steeds blijven, en ze ligt nu lekker te brullen in bed. Benieuwd of ze gaat slapen maar ik heb er een hard hoofd in. Ben bang dat het daar dan toch naar toe gaat, flink brullen de eerste tijd...kan haar moeilijk maar die speen laten houden nu haar gebit zo naar voren gaat staan.