Ja, zul je altijd zien. Was bij mijn neefje ook zo, schijnt heel veel te huilen, echt ontroostbaar, reflux en weet ik wat nog meer. Komen we daar, lijkt het een superrelaxt jongetje! Waren ze de dag ervoor bij de manueel therapeut geweest en dat hielp. Maar m'n schoonzusje had een beetje hetzelfde als wat jij zegt. Ik zou zeggen: geniet er lekker van als hij lekker tevreden is! En straks erop uit met de draagzak, leuk vooruitzicht. Supercadeau van je collega's! Hopelijk vindt Quinten het net zo leuk als in de wagen.
Annna, Mariëlle huilde niet heel lang bij het wakker worden, het was meer zo dat als ze wakker werd ze het meteen op een brullen zette, dat konden we niet voor zijn. Nu roept ze ons dus en dat is wel een wat prettiger geluid. Haar laten huilen hebben we nooit gedaan. Als ze in bed ligt en ze huilt, dan is er iets. Soms begint ze te huilen als ze er net in ligt en dan gaat één van ons altijd even kijken. En dan heeft ze meestal de slaapzak opengemaakt en/of alle knuffels uit bed gegooid. Slaapzak dicht, knuffels terug, speen in de mond en even knuffelen en dan gaat ze altijd rustig slapen. Gebeurt echt heel zelden, vandaar dat we altijd gaan kijken. Maar ze is nog steeds een heerlijke slaper, ze geeft vaak zelf aan dat ze naar bed moet/wil. Lastig dat Yara zo ging krijsen in de fietskar. Dat hoort er wel bij, denk ik. Zal inderdaad wel te maken hebben met wat je schrijft dat zij de vorige keer in het stoeltje zat. En dan MOET dat natuurlijk een volgende keer ook (zucht, herkenbaar). M'n scriptie af, oh wat klinkt dat fijn! Eraan werken is best leuk, maar af en toe *grr*. Ik merk dat ik zo nu en dan ook even afstand moet nemen (haha, vandaar m'n geschrijf hier ineens weer). Soms loop ik echt even vast. Heb nu net een onderdeel afgerond (nou ja, eerste versie, maar die zijn bij mij vaak al wel aardig goed) en moet me er nu even toe zetten een begin te maken met het volgende. Zeeën van tijd lijkt me wel heerlijk..... Ik heb vanaf volgend jaar een nieuwe taak op school, waardoor ik minder les ga geven. Maar... ik ga ook voor één dagdeel ouderschapsverlof opnemen. Dan moet ik toch tijd overhouden? Nu ga ik me weer even storten op m'n studie.
Ging Yara nog niet naar het kdv dan? Je was toch wel aan het werk? En wanneer ga je weer werken? Mariëlle vindt het heel leuk op het kdv, heeft zelfs een vriendinnetje (en een aanbidder ). En ze leert er veel. Dat ze nu op het potje plast (één keer per dag) komt doordat ze ziet dat andere kindjes dat ook doen. Verder vind ik het voor mezelf gewoon erg fijn. Ik zou niet zonder m'n werk kunnen.
Lekker hoor Hinke, je scriptie af! Arme Anna, dat gekrijs in de fietskar! Danique zat nog regelmatig in de wandelwagen (of in de buggy), ze loopt wel aardig mee maar met boodschappen doen niet goed genoeg en zet ik haar liever 'vast' in de wagen. Maar de kinderwagen hebben we nu de ligbak op voor Quinten en als hij daar in ligt heb ik geen ruimte in de auto meer of handjes vrij voor de buggy voor Danique. Nu kan ik dan kiezen : of Danique lopend en Quinten in de wagen, of Danique in de buggy en Quinten in de draagzak. En idd, ik hoop ook dat hij de draagzak zo fijn gaat vinden dat ik die kan gebruiken tijdens z'n onrustige uurtjes 's middags en 's avonds zodat ik nog wat kan doen in huis. Danique vindt het kdv ook heerlijk. Het verschil is natuurlijk wel dat zij al gewend is en Yara nog niet. Ik ben erg blij dat ik Danique naar het kdv heb laten gaan ook tijdens m'n verlof. Ik heb nu 2 daagjes in de week (soms 3) voor Quinten, dat is heel fijn! Of zoals gisteren dat ik Q. meeheb en dan ga shoppen, dat zou ik met ook D. erbij niet zo snel doen. Enneh Anna....... mocht je Chris ook tegenkomen, wil je dan NIET tegen hem zeggen dat vissen heel leuk en rustgevend is?
Ach, wat ontzettend sneu dat Danique het zo moeilijk heeft met zichzelf. Voor zichzelf, maar ook voor jullie... Een babybroertje krijgen is natuurlijk ook niet niks. Hij krijgt een hoop aandacht, huilt je 's nachts wakker en lijkt ook niet van plan om weer naar 'zijn eigen 'huis' te gaan. Ze zeggen weleens dat je het kunt vergelijken met de mededeling van je man: 'Schat, morgen krijg ik een nieuwe minnares erbij. Leuk hè, een nieuwe vriendin?' Tja...
Ja, ik heb me ook al vaak afgevraagd waarom dat boekje onbreekt bij de 'aflevering'. Zelfs een eenvoudig koffieapparaat heeft zo'n boekje...
Lola, gelukkig reageert ze zich op ons af en niet op Quinten. En idd, het is ook heel zielig hoe ze soms met zichzelf in de knoop zit (vandaag gaat redelijk goed maar mijn zus is hier, als zij weg is gaat het vast weer drama worden net zoals dat Quinten dan onrustig wordt hahaha ). Gisteren zij ze aan tafel "ik wil ook blij zijn" terwijl ze zat te huilen, ah goshie.
Nee joh, was het maar waar! Het was een verzuchting van "wat zou dat fijn zijn", maar het is nog niet zover! Maar, er zit wel schot in. Het zal alleen nog wel even duren voor alles echt af is.
Door m'n lieftallige dochter heb ik wel de dodenherdenking gemist . In tegenstelling tot wat ik vanmiddag schreef, vond madam het vanavond ineens helemaal geen goed idee om naar bed te gaan. NEE BED! Het was hier om acht uur dus niet stil......... Maar goed, nu ligt ze lekker. Als ze er eenmaal in ligt, heeft ze vaak zelf in de gaten dat ze wel heel moe is en dan geeft ze zich er wel aan over. Maar idd, een gebruiksaanwijzing zou wel fijn zijn. En dan zo'n schema'tje erbij met pijlen. Als er een probleempje is, dat je dat dan volgt en automatisch bij de juiste oplossing uitkomt. Gilt uw kind ogenschijnlijk om niets? Ga dan naar blz. 3 Nu heerst hier wel RUST. Morgen ga ik met m'n moeder m'n jurk passen. Ben benieuwd of ik hem nog net zo mooi vind Haha, zou wat zijn, dat ik nu denk: ehm, nee, toch maar niet....
Nou, daar mag je toch heel trots op zijn! Emma heeft nog nul-komma-noppes interesse. Ze wil wel op het potje zitten, maar daar blijft het dan ook bij. Zelf nadat Jasmijn het laatst een keer heeft voorgedaan, heeft ze nog geen druppeltje in het potje gedaan... Fijn dat Yara haar draai (weer) heeft gevonden na de geboorte van Linde. Dat de jongste er door alle drukte geregeld bij in schiet herken ik helaas maar al te goed. Soms voelde ik me schuldig naar Emma toe dat ik voor haar minder quality time had dan voor haar grote zus destijds...
Misschien houdt hij gewoon nu al van een beetje leven in de brouwerij. Dat belooft dan nog wat... Had je trouwens mijn kaartje ontvangen?
Wat vreemd dat Yara zo verschillend reageert op de fietskar... Ik zit trouwens met een soortgelijk probleem: Emma is te groot geworden om voorop te kunnen zitten en Jasmijn is nog te klein om naast me te fietsen. Dus met beide meisjes op de fiets zit er dit jaar niet in...
Hier zijn we de dodenherdenking helemaal vergeten ! Schaamde me rot toen ik er achter kwam... Ook Roy - die een sterke interesse heeft in de Tweede Wereldoorlog - was het vergeten, hij kwam er pas achter toen hij bij de Appie voor een dichte deur stond...
Wat een ontzettend leuke foto Lola! En jazeker, ik heb je kaartje ontvangen. Ook van Inez. Dankie! Zo leuk, de kozijnen rond de openslaande deuren hangen net als bij Danique weer helemaal vol met kaartjes. Deze keer in het blauw