35+ mama's, deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Bedankt, ik ben ook heel erg blij met dit verhaal en ik hoop echt dat anderen er ook wat aan hebben.
    JoMi heeft zich ook maar meteen aangemeld bij Valtaf, zij wil ook graag wat kilootjes kwijt.

Over Alyssa, in eerste instantie was ze wel verdrietig omdat ze zich steeds niet lekker voelde, maar het eindigde altijd in krijsen, stampvoeten, gillen, ik weet niet wat meer.

Om ons heen zagen we velen die dan avonden bij de kids bleven. Zij wilde alleen maar mij erbij en daar had ik toen echt de energie niet voor. Bovendien hadden er zelf niet ook zo heel veel zin in om hele avonden bij haar op de kamer te moeten blijven vandaar dat we voor deze methode hebben gekozen. Niet makkelijk, maar hij werkte wel.

Wat Yelina's amandelen betreft, onze huisarts zei dat ze er bij kids in deze leeftijdsgroep nog niet zo happig op waren om amandelen weg te halen, maar hij wil me wel een doorverwijzing geven als het kuurtje niet aanslaat.

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik ben een beetje ingestort door de combi van de drukte met 2 kleintjes en de nachtvoedingen van Quinten. Hij komt meestal 2x per nacht, soms 3x, en dat hakt erin. Ik kan 's middags nauwelijks slapen want Danique doet geen middagslaapje meer en als zij er niet is moet ik net geluk hebben dat Quinten niet onrustig is.
    Vannacht bestelde Q. maar liefst 4x een slok. Toen hij en D. wakker werden om 08.00 zat Chris al beneden en heb ik hem gevraagd de kids op te vangen nadat ik Q. weer gevoed had. Zo kon ik doorslapen tot 10.00 maar ik ben volkomen geradbraakt vandaag.

Inez, dat willen wij dus ook niet, de hele avond naast het bedje moeten blijven zitten.

3. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Mag ik even storen?

Dombo, bedankt voor je tip hier. Ik zit er nu iedere keer lekker op te neuzen en mijn antwoord is JA, zou graag willen dat je mijn buddy wordt. Ik heb je al toe gevoegd, weet nog niet hoe en wat verder. Moet allemaal nog even uitzoeken hoe het daar precies werkt, maar daar wil ik jou hulp graag accepteren.

Natas, wat vervelend dat je zo gebroken bent. Ik hoop voor je dat het aankomende nacht beter gaat voor je en dat je toch wat beter je rust krijgt. Het is natuurlijk niet alleen vannacht en vandaag, er speelt al zoveel natuurlijk de afgelopen tijd. Ik heb respect voor je! Knuff.

Nu zullen sommigen denken, wie is zij?

Ik heb een dik jaar mee gekletst in hetzelfde topic waar Dombo mee kletste en waar Natas nog mee schrijft. En volgens mij kletsen hier nog wel een paar "bekenden" van mij mee.
    Ik las gisteren toevallig de link van Dombo en ik werd er helemaal stil van, maar de site sprak mij heel erg aan en vandaar heb ik mijzelf ook maar aangemeld. Ik weeg nml 103 kg :) en zou graag richting de 75 kg willen.

Ik hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik zo even binnen kom vallen. Ik heb hier wel eens vaker een beetje mee gelezen, heb nml. ook een zoontje die donderdag 2 jaar wordt. En doordat er een paar mee kletsen die ik "ken", wel eens hier gekeken.

In ieder geval fijne avond en zondag allemaal.

4. Ja hoor! je hebt een kindje en bent ouder dan 35, dus voldoe je aan alle criteria... ;)

Welkom hier! Ik hoop je dat je veel steun aan Valtaf zult hebben...

5. Wat gaaf, joh!

Wel even wennen om je daar als Luna te zien...

6. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Jomi, leuk je hier te zien. En een prima plan lijkt me om steun te zoeken op het afvalforum. Ik kan me voorstellen dat het motiveerd en ook steun biedt wanneer je even niet succesvol bent.

En Inez, jeee wat goed joh! Leuk dat je als voorbeeld wordt gezien! Die foto's dat ben jij toch niet? Of heb je inmiddels lang haar? Ze zijn zo klein.

Hinke, wat een leuk idee dat t shirt voor moederdag.
    En Natas wat een flutidee van Chris om te denken dat jij voor moederdag wel even grandprix wil kijken samen met hem en de rest van het gezin.

Hier kreeg ik twee kweekzakjes kruiden van de Hema. Grappig is dan wel weer dat deze al in de tuin staan en de peterselie in de tuin is een hele grote bos. Ik biedt iedereen in de buurt al aan peterselie te komen plukken.

Verder zijn we in het park gaan pick-nicken met de fietskar. Dat was wel een succes. Ik moest wel zelf de salade maken en nadenken over wat in te pakken, maar toch was het leuk bedacht.

Natas, wat ellendig dat je zo brak bent. Ik kan het me wel heel goed voorstellen. Ik ben eigenlijk ook nog steeds moe en toen Linde een week of 4,5 oud was was ik het zeker nog heel erg.

Nou ik ga nu eerst maar even eentje op bed leggen die gelukkig nog wel lekker slaapt in de middag.

7. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Nou meiden, zal ik me dan voor diegene die mij nog niet kennen dan maar even voorstellen.
    Het is hier niet al te druk, dus ik kan het vast wel bijhouden.

Ik ben 36 jaar, sinds 8 oktober getrouwd en we zijn 19 mei 2009 trotse ouders van zoontje J. geworden.

Wij hebben een groot akkerbouwbedrijf waardoor mijn man heel veel werkt, 6 dagen in de week en dagen van tussen de 8-15 uur werkt. Hangt heel erg van het weer af en wat er gedaan moet worden, want als er bv aardappelen gerooid moeten worden dan draaien ze hele lange dagen.

Dus het komt erop neer dat ik bijna de volledige zorg over onze zoon heb en ik dus ook niet werk. Ik vind het hartstikke leuk, maar het vreet ook best wel wat energie om de hele dag voor nu zo'n peuterpuber te zorgen. Hij wordt donderdag dus 2 jaar en mag 6 juni al naar de peuterspeelzaal, is ie ook echt wel aan toe hoor. Het is echt een dikke kletskous, praat echt honderduit en kan ook echt heel erg duidelijk al.

We zijn nu ook al meer dan een jaar (sinds maart '10) bezig voor een broertje/zusje voor J. Vorig jaar 3 weken voor ons huwelijk ben ik gecuretteerd met 7 wkn 5 dgn en in maart heb ik nog een vmk gehad.
    In februari heb ik een cyclusanalyse gehad en dat was goed, dus afgesproken nog ongeveer een half jaartje te proberen. Maar wij hebben afgesproken dat we het tot ongeveer oktober proberen (want dan is de grootste drukte van het bedrijf weer voorbij) en dat we dan weer contact met de gyn. opnemen.

Zo, dat is even een verhaaltje over mezelf.

Lola, bedankt voor je welkom hier. En ik hoop ook zeker dat ik veel steun aan valtaf zal hebben en nu helemaal met een lieve buddy. ;)

Anna, ik vind het ook wel leuk om hier wat mee te gaan kletsen. En afvallen gaat wel lukken, maar heel rustig aan ivm de zwangerschapswens nog. Maar alle beetjes helpen en we zien wel. Eerst maar eens proberen te analyseren wat ik zoal nu nog op een dag binnen krijg en wat daar eventueel anders aan kan. Heb geen zin in strenge diëten, wil gewoon andere manier van eten aannemen en kijken wat ik erbij kan gaan bewegen met al mijn kwaaltjes zeg maar. Maar ik krijg goede steun, dus dat moet vast lukken.

Nou, nu eerst zo even HA bellen, heb woensdag bloed geprikt voor heel veel dingen. Dit omdat ik ook altijd een te hoge bloeddruk heb (zit in familie), dus ben benieuwd of er wat uit gekomen is.

8. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Net HA gebeld, alle bloeduitslagen waren goed. Ook schildklier, lever, nier, suiker, geen bloedarmoede en geen ontstekingen.

Alleen is mijn cholesterol 6.6 en dat is net iets te hoog, maar nog niet redenen om aan medicatie hiervoor te moeten. Ik weet dat in 2006 was cholesterol 7.8 en en 2009 6.1 en het zit in de familie. Het is dus voor mijn doen toch netjes.

Nu wordt alleen nog even overlegd of ik een bloeddrukmeter voor 24 uur krijg of dat ik 1 krijg voor 2 x per dag zelf meten of niet. Daar wordt ik nog wel over terug gebeld.

Dus ik ben in ieder geval blij dat de bloeduitslagen allemaal goed zijn.

9. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, oei meid, rustig aan hoor, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan met een onrustige baby en een peuter die niet meer wenst te slapen.

Anna, dat ben ik inderdaad allebei hoor. Heb inmiddels lang haar gekweekt. :D

Jomi, welkom hier, gezellig dat je mee komt kletsen.
    Fijn dat je bloedwaardes goed zijn meid en afvallen zou zeker kunnen helpen voor het verlagen van cholestorol en bloeddruk.
    Heb je last van die hoge bloeddruk? Zelf krijg ik altijd vreselijke last van hoofdpijn als de onderdruk boven de 85 uitkomt. Ik ben dan ook erg blij dat ik nu medicijnen heb waarmee de bloeddruk goed onder controle te houden is.

Bij valtaf heb ik je inmiddels ook als buddy toegevoegd, maar dat heb je vast gezien. Ik hoop dat je veel aan deze site zult hebben. Tot je zwanger bent mag je gewoon lijnen, alleen als blijkt dat je zwanger bent is het beter om 'alleen maar' je eetpatroon in de gaten te houden waardoor je het aankomen kunt beperken.

10. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hai Jomi! :D

11. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Heeeey Jomi! Leuk dat je hier komt meekletsen!!

Arme Natas, heb met je te doen meis!!
    Het kan soms zoooo zwaar zijn, twee van die kleintjes...
    Het wordt gelukkig wel minder maar voorlopig zit je er midden in.
    Lastig om nu op de juiste manier op Danique te reageren. Waar doe je goed aan he..

Wat super Dombo! Is ook wel iets om trots op te zijn en fijn dat het anderen zo inspireert!

12. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    #1232 JoMi, 16 mei 2011
    Laatst bewerkt: 16 mei 2011
    Dombo/Inez, bedankt ook voor je welkom hier.
    Ja, ik ben zeker blij dat al mijn bloedwaardes goed zijn en ik hoop dat door het lijnen en een ander eetpatroon mijn cholesterol in ieder geval weer een stuk zakt.
    Ik denk alleen niet dat mijn bloeddruk hiervan zakt, want ik kook altijd al zonder extra zout (man doet er nog wel weer eens zout op in het bord). Het is bij ons echt een familiekwaal, ik weet ook dat ik in ieder geval al vanaf mei 2006 al een hoge bloeddruk heb. Ik had toen (was toen 31) al een bloeddruk van 146/96 en nu met medicatie (slik nu hydrochloorthiazide 12,5 mg 1x pd) is het nog 140/100.
    In de zwangerschap van J moest ik met 20 wkn al volledig onder controle van de gyn (1e 20 waren iedere keer vraag wel/niet) en met 22 wkn ben ik aan de methylodopa gekomen. Het was op het laatst met 3x pd 500 mg methyldopa nog 165/115 en de dag erna is er gel ingebracht (40,1 wkn) en ben ik diezelfde dag nog bevallen. Bij 8 cm ontsluiting heb ik nog met spoed een keizersnede gehad.
    Mocht ik nu een positieve test in handen hebben moet ik à la minuut stoppen met hydrochloorthiazide en contact opnemen met HA en dan kan ik overgaan weer op de methyldopa.
    Dank je wel dat je mijn buddy bent, heb al even een nieuw bericht aan mijn dagboek toe gevoegd en op jouw berichtje gereageerd op valtaf.

Natas, haidiehaaii. Knuff voor jou en ik hoop dat het snel beter gaat met Danique. Want ik kan je vertellen dat het wel vermoeiend is, vooral als ik zie hoe ik mij nu voel met J en dan heb jij Quinten er nog bij met BV.

Lotuss, thnks voor je welkom en lijkt mij leuk om hier leuk om over onze kindjes te kunnen kletsen.

Maar voor nu duik ik gauw mijn bedje in, welterusten allemaal.

13. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Goedemorgen meiden! Zo kleine meid alweer van de PSZ gaan halen, de tijd vliegt!

Maar even snel nog dit,
    Ik had gister een leuk idee...
    Ik maak graag foto's van de meiden in allerlei kleding, vaak pettiskirts enzo. Die plaats ik ook op facebook en Hyves bij de webshops waar ik ze vandaan heb. Nu had een vrij grote gevraagd of ze m'n foto's mocht gebruiken voor een flyer. Ze staan vaak op beurzen. Vond ik ok en heb ze een voorstel gedaan voor een samenwerking. Hun leveren me materiaal, dat ik mag houden natuurlijk..voor wat hoort wat ;) en ik maak foto's voor hun die ze mogen gebruiken voor beurzen en flyers ed. Vonden ze een heel goed idee, konden mijn hulp goed gebruiken en ze sturen zo snel mogelijk materiaal op...:)
    Vind ik erg leuk, op die manier gebeurt er nog wat met m'n foto's en heb ik mooie spullen want die pettiskirts zijn behoorlijk duur van hun. Wel heel mooi, dat dan wel weer!
    Hier een foto van de meiden die ik laatst heb gemaakt.

14. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    haha, Hoe krijg je het toch voor elkaar Lotus dat je meiden het ook nog leuk vinden?! Hier wordt echt niet voor de lol omgekleed hoor! Ik zou mijn meisje ook echt niet herkennen in zo'n jurkje, die loopt vaak in jongensbroeken.
    Maar heel leuk zeg! Jij leuke kleren en zij mooie foto's.

Het lijkt me erg vervelend Jomi om met zo'n kwaal zwanger te willen worden. Toch iets wat je voortdurend in de gaten moeten houden.

Weten jullie trouwens dat Linde niet meer de jongste is bij ons thuis? We hebben sinds een paar weken koolmeesjes in het nestkastje. Dat arme moedertje vliegt af en aan. Geeft me troost, dan denk ik die is vast net zo afgepijgerd als ik.

En Natas, zie jij al licht aan de horizon? Lastig dat Quinten nu ook overdag zo onrustig is.

Wij hebben echt iedere avond bal. Linde is de hele avond aan het huilen, tenzij ze aan de borst hangt.
    Maar overdag wordt er in elk geval wel geslapen. Nu is ze weer een beetje verkouden met een naar hoestje en groen snot. Dan slaapt ze overdag meteen weer veel.

Yara is vanmorgen weer op de peuterspeelzaal geweest. Ze vond het erg leuk zag ik toen ik terugkwam. Vandaag was ze al bijna de hele ochtend gebleven en hierna gaat ze gewoon de hele ochtend. Ze had een heel verdrietig gezichtje toen ik weg ging, maar ze ging toch niet huilen. Mijn dappere meisje.

Ik moet zeggen dat ik het wel heerlijk vond om eventjes makkelijk wat in huis te kunnen doen, nadat ik snel Linde de tweede borst had gegeven en zelf ook eerst moest bijkomen op de bank. Morgen weer om zes uur op... ik wordt al moe als ik er aan denk.

15. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Haha Anna, Roosje verkleed zich het liefst de hele dag! Ze is er ook heel goed in geworden door het vele oefenen. Keurig labels aan de achterkant... Ze kiest ook alles bijpassend, op kleur of print...:D
    Maar ze lopen er bij mij gewoonlijk ook niet zo bij hoor. Ook weer geen jongensbroek maar dit is voor mij zelfs over de top.
    Is puur voor het plaatje.
    En als het niet te lang duurt willen ze best even voor mama poseren, zeker als ze gek mogen doen! ;)

Yara ook naar de Psz geweest vanmorgen, net als Rosalie.
    Ik heb Sophie ook opgegeven maar er zal voorlopig nog geen plek zijn denk ik, ze zitten nogal vol. Vind ik ook niet erg, ze wordt in Juli pas twee en al zou ze met twee en half pas gaan, vind ik het ook prima.

16. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ik moet zeggen dat ik zelf vaak ook het liefst in een spijkerbroek rondloop. Maar als ik heel eerlijk ben verwaarloos ik mezelf ook wel de laatste tijd.
    Afgelopen vier jaar stonden toch in het teken van zwanger worden, zijn of net geweest zijn. Reden genoeg om veel nieuws te kopen, maar ik vind het toch wel zonde dat sommige kleren nauwelijks gedragen waren omdat ik daarna weer veel af viel. Ik kwam in mijn bak met kleren nog een stuk of 4 broeken tegen met het labeltje er nog aan. Gekocht daarna hebben ze liggen wachtten op het korter maken en daarna pasten ze niet meer.
    Zodra ik denk dat mijn gewicht wat stabieler ga ik maar weer eens naar de stad. En als we ergens een gaatje kunnen vinden in de weekenden, want met twee kinders ga ik toch echt niet lekker winkelen.

Maar de verwaarlozing houdt niet op bij kleren alleen, ik neem nauwelijks de tijd om naar de kapper te gaan of mijn witte lokken bij te werken.
    En er is een stuk van mijn kies en van mijn kroon afgebroken en ik heb nog steeds geen tandarts gebeld. Ik had wel een afspraak al voor de kroon, maar toen lag Linde in het ziekenhuis.
    En mijn nek zit nog steeds af en toe vast, niet meer zo erg als twee weken geleden, maar toch gaat het ook nog niet helemaal lekker.

Lotus,
    Jij bent in de tussentijd natuurlijk ook al verhuisd neem ik aan! Hebben jullie het naar je zin?

17. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Is ook wel begrijpelijk Anna, dat die aandacht voor jezelf even wat minder is. Dat gevaar loert al snel met kleine kinderen en die zwangerschappen maken het ook niet gemakkelijker.
    Met een spijkerbroek is ook niets mis, loop ik ook meestal in eigenlijk. Maar je voelt je meestal wel lekkerder als je jezelf ook een beetje verzorgd, met of zonder spijkerbroek vind ik. Alleen de tijd en zin vinden valt niet altijd mee! Komt vast wel weer!

Ja super Anna!

18. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Goedemiddag meiden,

Vandaag en morgen zal ik hier weinig zijn, misschien wel even meelezen of gedag zeggen.
    Maar J wordt morgen 2 jaar, dus vandaag druk met voorbereidingen (taarten en hapjes maken), boodschappen doen, cadeautjes inpakken en versieren.

Trouwens J heeft gisteren een hele grote plas op de pot gedaan en vanochtend een paar druppeltjes. Zo trots op ons mannetje.

Fijne dag allemaal.

19. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Knap voor J jomi en alvast een hele fijne dag morgen. Hopelijk schieten de voorbereidingen goed op.
    Hier is mijn tweede werkweek alweer begonnen. Gelukkig is het schooljaar al bijna voorbij. Lekker overzichtelijk en rustig beginnen. Hoewel rust, ik kan niet ontkennen dat ik al behoorlijk gejaagd ben door het organiseren van alles. En dan ben ik toch zo blij dat mijn meisjes gewoon lekker thuis kunnen blijven.

Natas,
    Heb je nog al een keer gekolfd? Het is ook iets wat je moet leren hoor.

Ken je Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kolvenenwerken - Afkolven van moedermelk al?
    Vooral de tips voor de toeschietreflex kunenn van belang zijn. En als je echt geen kei bent in het opwekken van een toeschietreflex zonder kindje aan de borst (zoals ik) is er altijd nog syntoxinol. Ik had het nodig om de borstvoeding weer op peil te krijgen toen Linde net in het ziekenhuis lag. Toen was het heel erg teruggelopen en moest ik echt vaak kolven om nog een beetje opbrengst te krijgen.
    Als mijn borsten dan nog niet erg vol zijn is het extra moeilijk, plus de stress die erbij kwam kijken.
    Ook nu gebruik ik het als ik op mijn werk kolf. Soms werkt de wetenschap dat ik het achter de hand heb al gewoon zo geruststellend dat ik het niet nodig heb.

En de laatste tip, als je thuis wilt kolven voor een beetje voorraad in de vriezer of om het flesje te proberen, dan is het heel makkelijk om te kolven tijdens het voeden. Eentje uit de borst en eentje uit de fles daarna.
    Makkelijk is het trouwens niet, haha, het is best een gedoe, maar rustig op de bank lukt het me wel ;) In elk geval kunnen baby's heel goed de toeschietreflex opwekken.

20. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ja, babietjes kunnen wel een tsr opwekken! Tijdens een voeding heb ik er zo een stuk of 3, geen probleem. Maar met kolven dus (nog) geen tsr helaas.
    Ik heb laatst een keer gekolfd met Q. aan de andere borst. In 1 tsr had ik 50 ml uit 1 borst, dus dat gaat dan goed. Maar zonder tsr kom ik niet veel verder dan 20 ml.
    Ik weet van die neusspray, misschien dat ik die idd ga halen. Van massage wist ik nog niet. Heb het artikel net snel gelezen, dat ga ik es proberen!

Ik had wel verwacht dat ik er weer even in moest komen maar destijds bij D. ging dat veel sneller. En toen had ik altijd een tsr, geen probleem.
    Nu heb ik ook om de haverklap tsr, ook als Q. niet aan de borst ligt, behalve als de kolf eraan hangt hahahaha!

Thnx voor de tips!

Deel Deze Pagina