Tja, en hoe gaat het hier...? Op zich zijn gangetje wel. De meiden doen wat meiden van 4,5 en bijna 3 jaar moeten doen en zijn dus afwisselend lief, ondeugend, stout, brutaal (Jasmijn ). schattig en ruziezoekerig. Het enige waar ik op dit moment nog over in zit is mijn werk. Of beter gezegd: het NIET hebben werk. Op 26 april kreeg ik te horen dat mijn contract niet wordt verlengd. Geheel onverwacht vond die dag een tweede ontslagronde (in het kader van de overname van het bedrijf waar ik werk(te)) plaats en kregen ik en nog zo'n 15 pechvogels een slechtnieuwsgesprek. Dat betekent dus dat ik met ingang van 1 oktober zonder werk zit, als ik niet op korte termijn iets anders vindt. Nu zit ik al weken te piekeren over het volgende: De kinderopvangtoeslag wordt volgend jaar alleen nog maar toegekend voor maximaal 140% van de uren die de minst werkende partner maakt. Dat betekent dus ook dat wanneer je niet werkt, je helemaal niets krijgt. Ik ben dus - even ervan uitgaande dat ik niet meteen ander werk vind - min of meer gedwongen om voor 1 november de kinderopvang stop te zetten. Hetgeen de kansen op een baan natuurlijk niet vergroot. Nu heb ik ruim een jaar geleden al met mijn leidinglevende besproken dat ik graag een bepaalde opleiding wilde gaan volgen, iets dat nu natuurlijk ook meteen van de baan is. Tenzij... ik komende schooljaar benut door zelf een dergelijke studie te gaan volgen. In augustus 2012 zal ik die dan hebben afgerond en gaat Emma naar school. Een mooie tijd om dan een baan - redelijk - binnen schooltijden te gaan zoeken... Ik ben nog nooit werkloos geweest en vind het allemaal behoorlijk eng...
Jeee Lola, wat een ontwikkelingen. Moeilijk om een goede beslissing hierover te nemen. Is de opleiding fulltime of parttime? En moet je er stage bij lopen? Krijg je misschien nog een premie mee van je werkgever? Of zijn ze bereid mee te zoeken naar ander werk of misschien zelfs een deel van je opleiding te betalen? Maar belangrijker nog, denk je er happier van te worden in de toekomst met je werk? Als dat zo is helpt het je vast met het maken van je keuze. Hoeveel dagen opvang gaat het bij jullie eigenlijk? En gaat de bijdrage direct niet meer door als je niet meer werkt en nog wel een uitkering krijgt. Ik had van vrienden gehoord dat de overheidsbijdrage nog een jaar wel doorgaat. (maar dat kan inmiddels wel weer veranderd zijn) Nou ik kan me wel goed voorstellen dat het je bezig houdt. Verder allemaal goed weekend!
Oei, ik blijf jullie een beetje verwaarlozen geloof ik. We zijn ook zo druk met de meisjes, de herinrichting van de tuin, biken ... En deze zomer en van het najaar zal er ook nog iets met schilderen van huis, schuur en garage moeten gebeuren. Kortom, ik zal me niet vervelen. Natas, aiai, longontsteking, da's niet niks, maar gelukkig ben je al wel weer aan de beterende hand! Balen zeg, dat je buikspieren niet helemaal bij elkaar zijn gekomen. En lastig hoor, druppeltjes urine verliezen bij het hoesten. Heb ik helaas ook flink last van gehad. Ben een hele tijd aan de envive geweest. Nu gaat dat gelukkig wel weer veel beter na veel oefeningen te hebben gedaan, nu heb ik er alleen nog last van rond ei en menstruatie. Smoeltje, nog bedankt voor je PB. Mooie naam! Miss Daantje, fijn je hier weer te zien. Voor jou schiet het ook al weer lekker op zeg, nog een paar weekjes. Sterkte met de laatste loodjes en ik duim voor een natuurlijke bevalling! Anna, fijn dat het allemaal goed ging met het varen. Lotuss, wow, gave cover zeg .... Lola, jesses wat balen van je baan zeg! Ik hoop dat je snel wat anders vindt. Hinke, Cindy en Jomi, hoe is het met jullie? Yelina is weer helemaal opgeknapt van de zesde ziekte, alleen blijft ze vanwege haar amandelen best wel zwaar ademen. Volgens mij slaapt ze hier ook slecht van, wordt daarom niet uitgerust wakker en is bijna de hele dag moe. Volgende week toch maar weer eens naar de huisarts, mag hij mooi een doorverwijzing voor de KNO-arts regelen. Wat ze met die kinderopvangtoeslag van plan zijn is ook flink balen. Op zich had ik best wel weer eens willen proberen om voor 1 of 2 dagdelen een baantje te vinden, maar met al deze plannen laat ik dat idee maar varen. Als deze plannen doorgaan zal het sowieso ook einde oefening zijn met de opvang straks. Zeker als manlief voorlopig nog geen nieuwe baan heeft. Zal wel wennen zijn, maar op zich hoef ik dan nog maar een klein jaartje te overbruggen, aangezien Yelina volgend jaar na de zomervakantie ook naar school mag. De laatste weken heb ik inderdaad lekker rondgecrosst in het bos en op de weg. Morgen heb ik een clinic, heb er zin in. Zondag gaan we met mijn familie naar de Apenheul en maandag is er hier in de buurt Pinksterkermis waar we 's ochtends waarschijnlijk nog wel even heen gaan. En dan 's middags even lekker niks doen. Heerlijk.
Wat een gedoe allemaal met die opvang he! Is echt niet leuk meer...en dan willen ze wél alle vrouwen aan het werk hebben.. Lekkere aanslag op je lichaam he Natas, twee zwangerschappen achter elkaar. Je hebt wel pech gehad met die hoest dan, zo net na de bevalling. Hoop dat het allemaal goed gaat komen, maar dat zal toch wel? Zo te horen moet je flink aan de oefeningen alleen.. Dombo heeft het druk! Gelukkig wel met leuke dingen zo te lezen. Vandaag cupcakes gebakken en versierd met Rosalie. Was leuk om te doen, ze heeft ze niet alle 12 afgemaakt, dat duurde haar net iets te lang maar ze heeft goed haar best gedaan! Kijk maar hoe lekker...
Ooooooh, zie ik hier die lekkermakende foto wéér Lotuss!! Yep, ik zal idd flink aan de oefingen moeten, helaas pindakaas. Maar hopelijk valt het daarmee te verhelpen! Wij balen ook van die onzalige plannen v.d. kinderopvangtoeslag. Verdarrie, we zitten nog wel ff in die kosten. Lola, lastig dilemma! Als jullie het financieel kunnen behappen zou het wel een mooie gelegenheid zijn om die opleiding te doen. Een studie naast kids én werk is heel zwaar. Balen zeg, van je werk Inez, lijkt me idd nu tijd voor een doorverwijzing KNO voor Yelina.
Lotuss, wow, die zien er lekker uit!!! Knap gedaan hoor, van je kleine meid. Natas, succes met de oefeningen. Hoop dat ze zullen helpen. Voel jij je inmiddels al weer wat beter? De clinic van gisteren was erg leuk en eerzaam en we hebben gebiked in een schitterende omgeving, De Veluwezoom. Hier zal ik best nog vaak gaan komen als ik met de fietsclub ga fietsen. Ook de Apenheul vandaag was erg leuk. De kids hebben genoten en we hebben er mooi weer bij gehad.
Had je nog een beetje redelijk weer gister Inez? Hier flink wat regen gehad. Met een onweersbui waar Danique zowat panisch voor werd, arm moppie. Ik zat Quinten te voeden maar binnen no-time had ik ook een peuter op schoot die ik niet los mocht laten Mijn hoest is gelukkig weg, maar voor de rest voel ik me nog niet veel beter.
Het is een deeltijdopleiding. Het komt erop neer dat je in één jaar de vijf belastingvakken van de Bacheloropleiding Fiscale Economie helemaal afrondt. Je krijgt dan de beschermde titel Fiscaal Adviseur. Daarna zou je eventueel in twee jaar tijd alsnog je bachelor kunnen halen door de andere vakken van deze opleiding te volgen en eventueel een stage te volgen en een scriptie te maken. Maar ik heb al een bachelor, in Commerciële Economie, dus wellicht is het voor mij (doordat er wellicht nog wat vrijstellingen voor andere - niet fiscale vakken) te verkrijgen zijn. Dus mocht het helemaal niet opschieten met werk vinden, dat kan dat ook nog een optie zijn... Ik krijg helaas helemaal NIETS van mijn werkgever. Dat hoeft hij natuurlijk ook niet, aangezien mijn contract van rechtswege afloopt op 30 september 2011. Daarom is ook de keuze op mij gevallen en niet op mijn twee collega's die ook 24 per week werken, ondanks het feit dat ik beter functioneer en ook gemotiveerder ben. Maar die twee collega's werken er al zó lang, dat de zak met geld waar zij dan recht op hebben veel te zwaar wordt...
@Lotuss: Wat een mooie cupcakes! Als ze net zo lekker smaakten als ze eruit zien, dan hebben jullie vast gesmuld... @Dombo: Leuk dat je zo'n plezier beleeft aan het fietsen. Ga je trouwens nog naar die praatgroep toe of is dat afgelopen? @Natas: Fijn dat je hoest inmiddels weg is, nu de rest nog. Het heeft nu wel lang enoeg geduurd...
Lola, vanwege de bult geld is het begrijpelijk dat zij mogen blijven, maar dat maakt het niet minder lullig. Klinkt wel goed, je plannen voor als het niet mocht lukken een baan te vinden! Natas, we hebben erg mooi weer gehad, pas de laatste 5 minuten van de rit voelden we zo nu en dan een paar spatjes regen, maar dat mocht geen naam hebben. Het heeft een paar minuutjes wat geregend toen we nog een workshop onderhoud hadden, maar echt nat werd je daar ook niet van. Ik denk dat wij daar het staartje van de bui hadden. Manlief heeft wel plannen moeten laten varen vanwege de regen. Vanochtend ben ik met Yelina bij de huisarts geweest. Ze vond dat er genoeg redenen waren om te denken aan amandelen knippen en ik heb dus een doorverwijzing voor de KNO-arts gekregen. Hoop dat de wachttijd niet al te lang is. En zelf heb ik weer eens een kuurtje gekregen voor een schimmelinfectie. Joepie, weer fijn paaseitjes uitbroeden. Nou ja, ik ben er snel bij deze keer, dus het zal wel snel weer over zijn.
Lola, de sessies met de praatgroep in het kader van de ADD zijn al even voorbij, nu heb ik alleen nog wat 1 op 1 gesprekken over medicijngebruik en dagelijkse dingen als planning etc. De behandeling voor wat betreft de eetproblemathiek is inmiddels afgerond.
Inez, hopelijk heeft de KNO snel tijd. Ah jakkes, weer een schimmeltje. Slik je een goede probiotica erbij?
Wij hopen ook dat het niet al te lang zal duren voor we een oproep gaan krijgen van de KNO-arts. Met een beetje pech wordt dit pas na de vakantie. Maar we zien wel. Mocht Yelina er ondertussen toch veel meer last van krijgen staan we zo weer bij de huisarts om te vragen of ze een en ander kan bespoedigen. Ik heb nog iets van pro-biotica liggen, die wilde ik gaan nemen zodra dit kuurtje af is. Hoe is het met jou? Laten de schimmeltjes jou tot nog toe nog een beetje met rust? De huisarts gaf nog een 'les' in het bestrijden van de overtollige schimmeltjes. Ze wil me erg graag hebben aan de lactacyd. Maar voor zover ik de natuurdiëtiste begreep had dit spul allemaal geen zin en zelf had ik al gemerkt dat dat spul alleen maar averechts werkt.
Goedenavond meiden, Ik leef ook nog hoor, alleen echt zo weinig puf hier. Zit ook niet zo lekker in mijn velletje op dit moment, heb het eventjes helemaal gehad met alles. Komt wel weer goed, heb alleen eventjes tijd voor mezelf nodig. J is al vanaf zaterdag ziek geweest met koorts rond de 39 graden, dus heb ook niet slotavond meer mee gemaakt van het feest. Donderdagavond wel geweest en was erg leuk en gezellig. 1 uur 's nachts thuis, dus zegt wel genoeg denk ik. J is sinds gisteren weer koortsvrij, maar heeft nog van die pusoogjes. Gisteren erger als vandaag, dus nog even afwachten of hij morgenochtend naar de psz gaat. Ook heeft J sinds 2 weken nu vreselijke drift en huilbuien, wat mij zo ongelofelijk afmat. Soms weet ik gewoon even niet meer hoe ik ermee aan moet. Verder met mij: bloeddrukmeter is ingeleverd vandaag en ik weet nog niet wanneer ik uitslag krijg. Schoonmoeders heeft hem weg gebracht, maar denk dat ik volgende week even ga bellen. Ook heb ik weer veel pijn aan mijn voet, heb er al last van sinds oktober vorig jaar. In december heb ik er ook een injectie met prednison in gehad. Heeft de ergste pijn weg genomen, maar komt nu in alle hevigheid terug. Ben een paar keer voor foto's geweest, ze denken dat het een marsbreukje is (niet op foto's te zien). Maar ik denk wel dat het wat anders is, ik heb namelijk in het gewricht ernaast van de dikke teen al sinds mijn 12e er artrose in zitten. Ben bang dat het die kant ook op gaat, heb 3 vormen van reuma. Fibromyalgie, artrose en tendinopathie en dat speelt nu ook lekker op. Denk dat ik volgende week maar weer eens een afspraak met huisarts moet maken en kijken dat ik naar de reumatoloog kan. Verder zit ik nu ook in een dipje qua zwanger worden, het word me gewoon een beetje teveel op dit moment. Ik zeg iedere keer dat het goed met me gaat, maar dat gaat het dus niet. Alles bij elkaar is gewoon iets teveel en heb jammer genoeg dus niet veel puf en energie om op jullie te reageren. Sorry meiden voor mijn BIG EGO. Verder iedereen even een hele dikke knuff van mij.
Jomi, daar hoef je je toch niet voor te verontschuldigen meid. Vervelend dat het momenteel niet zo heel erg lekker gaat. En dan nog met een kleine man in de peuterpubertijd, dat is ook niet niks, alles bij elkaar doet dat een behoorlijke aanslag op je incasseringsvermogen. Sterkte met alles en als er iets is, gooi het er maar gewoon lekker uit, dat lucht in ieder geval weer even op. Voor wat betreft de driftbuien van je kleine ventje, bij ons heeft een time-out geven op zo'n moment ontzettend geholpen. Probeer het maar eens. En voor nu, dikke digiknuf!
Zo, het kuurtje zit er weer op, gisterenavond het laatste eitje uitgebroed. Alleen zo lullig dat 1 van de bijwerkingen .... jeuk is. :x Maar goed, even doorbijten, als het goed is zou het in de loop van de dag weer allemaal rustiger moeten worden. En verder heb ik vandaag voor Yelina de oproep voor de KNO-arts gekregen. 12 juli kunnen we al terecht. Valt me nog mee, had erop gerekend dat het allemaal veel langer zou duren. Fijn weekeinde allemaal!
Hier gelukkig geen schimmeltjes gehad Inez, mijn AB kuur is nu afgelopen. Slik maar gauw die probiotica! Fijn dat jullie zo snel terecht kunnen bij de KNO. Jomi, dikke knuf!
Vervelend, die schimmeltjes! Ik heb er nooit last van gehad, wel een periode van irritatie, zal ook wel met de zuurtegraad te maken hebben. Had toen veel stress en dan krijg ik rare klachten. Bij mij hielp lactacid toen erg goed. Maar ik heb toen wel eens gelezen, van lactacid zelf, dat inwendig spoelen niet nodig was en dat gewoon wassen voldoende zou moeten zijn. Die flessen om te spoelen waren toen ook niet meer te koop, weet niet hpe dat nu is inmiddels. Vandaag precies over een maand wordt Sophie 2! En ze heeft ook regelmatig last van driftbuien. Het komt en gaat met periodes. Het is de eerste van m'n vier kinderen die dit echte peutergedrag vertoont. Ik heb gelezen dat 70% van alle kinderen driftbuien krijgt dus raar is het niet...maar leuk is het ook niet! Ik zet haar thuis inderdaad apart. Vind ze niet leuk dus dat werkt wel. Alleen doet ze het ook wel eens buiten...niet zo fijn, haha! Ik blijf uiterlijk heel kalm, iedereen staat natuurlijk te kijken. Ze heeft nogal een flink volume, dus ze lijkt wel een krijsend varkentje op dat moment! Wil ze niet in de buggy, buik helemaal omhoog... Lekker ding, pfff... Maar dan is het ook weer ineens helemaal verdwenen voor een periode. Kinderen...nét mensen! Rot dat je je zo slecht voelt Jomi. Is het geen idee om hulp te zoeken? Misschien lucht het op om met iemand te praten? Weet natuurlijk niet of je dat al hebt geprobeerd. Veel sterkte in elk geval..
Pas de eerste met peuterdriftbuien Lotuss??......... lucky you Godzijdank heb ik met Danique nog maar 1 keer gehad dat ze buiten de deur zo'n bui kreeg. Ik krijg net een mailtje binnen van mijn manager : dat de afdeling gaat veranderen (schijnt al een maand bekend te zijn) en ook de indeling op het secreteriaat. Of ik op donderdag 7 juli om 12 uur kan komen voor een overleg met de andere meiden...... verdorie, ze wéten daar dat m'n dementerende moeder altijd op donderdagen bij mij is, ze wéten dat ik geen oppasmogelijkheden heb, ze wéten dat ik dan geen kinderdagverblijf heb, ze wéten dat ik 2 weken later alweer aan het werk ga. Bah!
Ja Natas, tot nu toe had ik geluk! Kan niet uitblijven dan he....ach..gelukkig is ze verder een super vrolijk, grappig, slim en lief mollig poppetje! Dus die buien nemen we dan maar voor lief.. Wat vervelend van je werk...getsie..geeft toch altijd weer stress he..