35+ mama's, deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Dus als iemand tips heeft...eigenwijsje! Welk kind laat zich nou niet omkopen! ;)
    Even spammen hoor! ;)

2. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ze wordt zo groot!

3. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
  4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Wow Lotuss, prachtige foto's weer!

Met speentje afbouwen heb ik geen ervaring, Danique heeft geen speen. En met zindelijk worden ook nog geen ervaring, daar is ze nog niet aan toe. Ze is nooit droog, ook niet na een korte middagslaap, geeft nooit aan dat ze iets moet doen en een vieze luier interesseert haar hemelaal niets. Zal nog wel ff duren denk ik.

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Alyssa had ook nooit echt belangstelling om op het potje of op de WC te gaan als ze moest. Op een gegeven moment kreeg ze toen ze 3 was de waterpokken. Ze zat helemaal onder, ook van onderen, dus dat broeide flink met een luier om.

Binnen no-time zat ze op de WC, met behulp van het stickersysteem

's Nachts heeft ze nog steeds een luier om en die is ook altijd drijfnat. So be it, ik vind het belangrijker dat ze overdag goed droog is. Helaas heeft ze sinds de zomervakantie weer regelmatig flinke ongelukjes. Dus het stickersysteem is sinds kort weer in ere hersteld.

Sindsdien gaat het gelukkig weer behoorlijk goed en ze vergeet nu al weer regelmatig dat er stickers geplakt mogen worden.

Helaas heeft ze het niet van een vreemde dat ze vaak pas op het laatste moment voelt aankomen dat ze moet plassen. Ik herken het wel. En dan wil je eigenlijk ook nog even iets afmaken voor je naar de WC gaat en dat geeft ongelukjes.
    Hopelijk werkt het stickersysteem haar een eindje de goede richting op om haar aan te leren dat ze toch wat vlotter naar de WC moet gaan en niet steeds op het allerlaatste moment.

Voor het speentje afbouwen heb ik helaas geen tip voor je. Ben zelf ook nog even aan het nadenken over hoe ik Yelina van de speen af kan krijgen. Binnenkort ga ik me er maar eens in verdiepen hoe ik dat aan kan pakken, want ook zij heeft een giga overbeet. De tandarts maakte er al een opmerking over.

Mooie foto's trouwens weer!

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Even van een ander forum gehaald, zijn geloof ik zo'n beetje de geëikte tips:

Wij zijn met 2 en half begonnen met 'voorbereiden'
    Zo van:
    Straks als je 3 bent, ben je groot en gaat je tut weg!
    Dat ging echt perfect!!
    Een maandje voordat ie 3 werd
    hebben we hem laten kiezen over hoe hij 'afscheid' wilde nemen.
    Hij kon kiezen uit;
    - Tut aan helium ballon hangen en uitzwaaien
    - Bakje verven en tut in caontainerwagen gooien (heeft ie zelf
    verzonnen! En is het ook geworden! Erg leuk,
    de container wagen voor laten rijden en heel uitgebreid
    alles bekeken en de tut in het bakje achterin gegooid..)
    - Tut in het bos brengen, zodat de kaboutertjes er tafeltjes
    er stoeltjes van kunnen maken.
    Hij koos dus voor de vuilniswagen en keek er erg naar uit!!
    Uiteindelijk -7 dagen na zijn 3e verjaardag- de tut weggedaan
    en er een klein-groot-feestje van gemaakt!
    Hij mocht kiezen wat we zouden eten, want hij was nu GROOT geworden.
    En..... geloof het of niet.... hij heeft NOOIT meer naar zijn tut gevraagd!
    Die avond is ie gaan slapen alsof hij nooit een tut heeft gehad!
    Zo zie je maar dat een goede voorbereiding heeeeeeel veel doet!!

7. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Dank je Dombo, ik kende ze niet!
    Of het bij Roosje zou werken weet ik alleen niet, ze heeft níets met groot zijn. Volgens mij blijft ze liever lekker klein, haha!
    Maar het is zeker het proberen waard!
    Bij jou dus ook al een overbite..zie je, komt echt door die speen!
    Ze heeft hem alleen nog met slapen en ik haal hem uit haar mond zodra ze slaapt. Alleen ze wordt natuurlijk nog wel eens wakker en dan zoekt ze hem gelijk weer op.

8. @Lotuss: Wat een mooie foto's, zeg! Vooral de eerste...

Met het afleren van een speen heb ik geen ervaring. Jasmijn en Emma moesten er allebei vanaf het begin niets van hebben. Jasmijn koos voor de duim (die we dus wel moesten afleren...;)) en Emma had blijkbaar genoeg aan mama's borst ;), want die hoefde verder niks.

Eerlijk gezegd was ik daar wel blij mee, want 10 keer 's nachts je bed uit voor een los- of kwijtgeraakt tutje leek me ook niet alles.

Jasmijn het duimen afleren is uiteindelijke ook heel vlot gegaan.
    Ik had al een paar maanden eerder met Bytex geprobeerd, maar daar moest ze van overgeven. Dat vond ik zó zielig, dat we daar ook maar meteen weer mee stopten.

Dus bij de tweede poging begonnen we met pleisters. Nou, dat vond mevrouw helemaal niets, dus die pulkte ze er gewoon af. Toen heb ik het volgende gedaan: ik heb toch weer Bytex op haar duimpjes gesmeerd en daar overheen een pleister. Tegen Jasmijn heb ik toen gezegd dat ze de pleisters nu netjes moest laten zitten, want haar duimpjes smaakten vies. En dat ging meteen perfect! De pleisters bleven zitten en Jasmijn was binnen een week van het duimen af.

Gelukkig en het moest ook wel. Haar voortanden stonden inmiddels zó erg naar voren dat het haar mond vervormde. Jammer van haar leuke toetje en natuurlijk ook een probleem in de toekomst. En als je ziet hoe haar bovenkaak al is bijgetrokken... ongelooflijk!

9. Gisteravond nieuwe badkamerkranen gekocht. Onze thermostaatkranen doen al een poosje hun werk niet goed en de laatste weken wordt het water echt niet warm genoeg meer. Voor de meiden is het nog net te doen, maar hubbie en ik staan al een paar weken niet meer voor ons plezier onder de douche, laat staan dat we nog in bad gingen.

Vorige week al eens geprobeerd de kranen te ontkalken, maar het werd helaas niet beter. Gisteravond dus maar nieuwe gekocht. Ik kan me nu al verheugen op een lekker lange hete douche... :D

10. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ook lastig ja, duimen. Dat deed m'n jongste zoon maar z'n tanden gingen er niet van naar voren staan. Hij liet de duim er een beetje los inhangen, dus dat gaf niet veel druk op z'n gebit.
    Roosje is gewoon een heel sensitief meisje, die heeft wat meer tijd nodig om dingen die belangrijk voor haar zijn los te laten. Bovendien vormt haar 'Biet' (speen) een onafscheidelijk duo met Lam, haar knuffel. Ze noemt Lam 'haar beste vriend'.. :D
    Als ik speen uit haar mond haal wil ze Lam ook gelijk niet meer, want die horen toch bij elkaar! ;)

Lekker zal dat zijn Lola! Weer een heerlijke warme douche!

11. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik heb deze link gekregen van Lotuss. Ik schreef mee in het andere topic, maar daar kon ik het niet zo vinden.

Ik hoop dat ik hier mag meeschrijven en dat ik hier beter tussen pas.

Ik ben dus Pink38. Een alleenstaande moeder van 2 kinderen. Ik ben bezig met mijn laatste IVF-poging voor een evt. 3e kindje.
    Als het lukt ben ik in de zevende hemel, lukt het niet, dan zal het even verwerken zijn, maar dan ben ik nog blijer met mijn 2 kinderen die ik al heb mogen krijgen.

Ik zal mijn uiterste best doen om meteen mee te schrijven, maar ik ken jullie natuurlijk nog niet dus het zal wel even duren voordat ik echt helemaal los ben. Eerst eens even een beetje rustig meelezen en jullie leren kennen.

Vragen mag altijd.

Ik hoop hier een leuke tijd te hebben.

12. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Heeey!! Daar ben je al! leuk!!
    Welkom!
    Het is hier een stuk minder druk dus het gaat ook niet zo snel, je hoeft geen 6 pagina's terug te lezen in elk geval als je een middag niet geweest bent. Ook wel lekker misschien als je het al druk hebt!

Verder niet veel te melden. Gister een rustig zondagje gehouden , veel achter de pc. Lekker zitten photoshoppen. Heerlijk vind ik dat! :)

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hallo Pink,

Welkom hier en gezellig dat je mee komt kletsen. Het is hier inderdaad niet zo druk als op het andere topic maar wel erg gezellig!

Hier weer eens een druk weekeinde gehad. Zaterdag boodschappen gedaan en verder geklust aan de schuur en gisteren een etentje gehad bij een sinds vandaag ex-collega van manlief en overige ex-collega's en egaas. Het was erg gezellig en dit gaat zeker worden herhaald.
    Manlief is nog als laatste overgebleven van zijn afdeling, maar eerdaags zal ook hij ontslag krijgen.

Vandaag heeft Alyssa geen school en zit nu lekker te knutselen. Ze wil een ruigtand (vleesetende dino uit Platvoet) gaan maken. Ben benieuwd naar het resultaat.

En Yelina zit nu op het KDV. Daar stond vanochtend een trekker en als het goed is, zouden alle kindjes er even in mogen zitten.
    Dit in het kader van een verkeersthema waar ze nu mee bezig zijn.
    Vorige week is er een vrachtwagen geweest waar ze ook allemaal in hebben gezeten.

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hai Pink!! :D

15. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Jullie zijn al aardig aan het schrijven geweest, moest weer even op zoek naar dit topic vanwege de crash. Heb het hier erg druk gehad en ben tegenwoordig verslaafd aan Farmerama dus als ik even tijd heb ben ik aan het spelen en daar is ook een forum.

Fijn om te lezen dat de zwangerschap van Natas nog steeds zo goed gaat. En een jongetje zal wel helemaal vreemd zijn voor Chris na de meiden. Was wel even leuk om na de bevalling van Limmeke weer een aantal oude namen in het topic daar te zien. Jammer alleen dat ze gelijk weer weg werden gejaagd. Het is ook wel een erg hecht clubje geworden waar je ook niet zo meer tussen komt.

Rosanne heeft ook nog geen interesse voor het potje, misschien wordt het wel gestimuleerd nu ze naar de peuterspeelzaal gaat. Ze hebben hier een flinke wachtlijst en hebben daarom op vrijdag een extra ochtend waar de kindjes heen kunnen die een extra keer willen of die op de wachtlijst staan. Rosanne is dus al 2 keer geweest en ze vind het echt erg leuk, de eerste keer wilde ze weer mee toen ik weg ging en de 2e keer had ze het zo druk met spelen dat ze geeneens door had dat ik weg ging.

En laten we het maar niet hebben over een speen, ze loopt er zelfs overdag nog mee. En als ik ze opruim haalt ze er zelf wel weer ergens een vandaan. Worden er alleen wel steeds minder omdat ze ze nu ook aan het stuk bijten is en ik wil proberen om geen nieuwe meer te gaan halen. En dan heb ik nog een man die als we weg zijn bij elk kikje haar een speen geeft, terwijl als ik alleen met haar weg ben ze er gewoon geen een krijgt. Na even mopperen is het dan wel over.

Pink welkom trouwens hier, alleenstaande moeder van 2 kinderen en dan nog een 3e willen, ik heb heb bewondering voor je. Ben blij dat ik de zorg over Rosanne met mijn man kan delen zodat ik tenminste eens uit kan slapen of wat voor mezelf kan doen.

16. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Lotus was zo leuk aan het spammen dat ik het ook maar even doe :)

17. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lotuss
    Jaa daar ben ik al haha.
    Snel he?

Ik vind het wel lekker als het wat rustiger is. Vaak zie je gewoon heel veel onzindingen tussendoor staan als het zo druks is. Met alle respect hoor, maar dat is dan niet zo mijn ding. Is voor een keertje wel leuk, maar als het met regelmaat is kan het ook heel erg vervelen.

Je krijgt dan ook meteen zo van dat je de hele tijd achter je pc moet zitten om het een beetje bij te moeten houden, omdat je anders gewoon 20 pagina's moet doorworstelen...
    Nee liever wat rustiger, maar niet te rustig he dames? ;)

Lekker zeg zo een rustig zondagje!

Hier zijn we naar de dierentuin geweest. Aankomende dinsdag loopt het abonnement op de dierentuin af en ik heb besloten hem voor het komend jaar niet te verlengen. Het is duur genoeg en we hebben het wel even gezien voor nu daar.

De kinderen heb het nog even heel erg naar hun zin gehad en na de dierentuin zijn we naar de Mac geweest.
    Uiteraard allebei een happymeal ;) En jeetje wat zijn ze verwend daar. Ze kregen van de Mac een tattoo, een ballon, mochten het speeltje uit de Happymeal eindeloos ruilen, kregen nog een kleurplaat. Het kon niet op.

Thuisgekomen heb ik de kleine op bed gelegd en mijn dochter haar haar geverfd met een spoeling. Het is nu een tint donkerder dan haar eigen haarkleur en het staat super!
    Het is dezelfde kleur geworden als haar wimpers en wenkbrauwen en ze is supertrots.

Haar reactie was: Wouw mama. Nu ben ik net als jij! hihi

Dank je wel voor je welkom trouwens.

@Dombo
    Hoi Dombo!!!! ;)

Zoals ik al bij Lotuss zei. Ik hou er wel van als het wat rustiger is en heel gezellig! Volgens mij is het dat hier inderdaad dus ik zie mij hier mijn dagen wel slijten haha.

Wat vervelend dat je man ontslag gaat krijgen. Heeft hij al iets nieuws kunnen vinden?
    Jeetje... Lijkt me verschrikkelijk zo een vooruitzicht.

Wel leuk dat er zo een goede band nog is met ex-collegaas en dat het voor herhaling vatbaar is het etentje.

Oei, dat is niet het makkelijkste wat Alyssa wil maken ;)
    Ik ben ook zeer benieuwd naar het resultaat.

Lekker even een dagje vrij.

Voor ons was hier net de herfstvakantie weer voorbij. Dus ze moesten hier naar school vandaag.

Ooh wat een leuk idee een trekker waar alle kindjes in mogen zitten. Hebben ze nog meer voertuigen in de planning?
    Klinkt superleuk en heel spannend voor die kleintjes!

@Natas1
    Hai Natas!!!!

Zwanger las ik... van een jongentje??? en al op de helft bijna!
    Van harte gefeliciteerd meid en het is zo leuk een jongentje!
    Ik spreek uit ervaring ;)
    Meiden zijn ook leuk hoor haha. Ik heb een meid en een jongen.

Heb je de 20-weken echo al gehad? Of krijg je die nog?

Ik zou voor de 3e (als het mag gaan lukken) graag weer een meisje willen op een of andere manier (lichte voorkeur), maar als ik een aantal mensen moet geloven die heldervoelend zijn, wordt het weer een jongen ;)

Nou ja: de namen zijn er al denk ik.
    meisje: Lieke
    jongen: Tom of Tomas
    (voor nu he haha)

@Cindy
    Wat is Farmerama? Ik ken dat niet...
    *Vraagt zich meteen af of ze het wel wil leren kennen als het zo verslavend is hahahahah*

Dat is mijn ervaring daar ook helaas geweest Cindy. Ik kwam er ook niet tussen. Voelde me er niet thuis.
    Maar goed... dat is voltooid verleden tijd. Ik heb zo een vermoeden dat het me hier heel goed gaat lukken om tussen te komen ;)

Mijn dochter was 3 en half toen ze ineens interesse kreeg om naar de wc te gaan en toen was ze ook in een keer zindelijk. Zowel overdag als in de nacht.
    Geef het de tijd. Ze laten vanzelf merken dat ze eraan toe zijn en dan hoef je er echt weinig aan te doen.

Leuk is dat he. Als ze door krijgen hoe leuk het is op de psz hebben ze geen oog meer voor mama. Ik vond dat zelf best een vervelend gevoel moet ik eerlijk bekennen. Ik voelde me zo leeg achtergelaten.
    Maar ja, het hoort erbij.

Misschien kan je een sticker-beloningssysteem introduceren bij Rosanne? En de afspraak maken dat ze hem alleen in haar bedje in mag. Als ze hem dan 's morgens aan je geeft en de hele dag zonder kan, heeft ze een stickertje verdiend. Die mag ze dan zelf uitkiezen en opplakken.
    En bijvoorbeeld met een week geen speen, een klein cadeautje als beloning.
    En heel erg prijzen dat ze nu al een grote meid is en grote meisjes doen geen speentjes meer in.

Dank je wel voor je welkom meid. Tja... ik heb er geen moeite mee. Ik vind het heerlijk om te moederen en te verzorgen. En tja, met heerlijke kids die vrij makkelijk zijn wordt het natuurlijk ook wel een stukkie makkelijker.
    Maar goed... eerlijk is eerlijk. Ik had ook liever een partner gehad. Ik sta daar trouwens nog steeds open voor. HINT HINT HINT ;)

Wat een prachtig meisje is Rosanne!!! Heel mooie foto's!

Verder:
    Mijn dochter had dus nieuwe leren laarzen. Daarvan had ze een blaar gekregen aan de binnenkant van de voet. Op die knobbel zeg maar. Op een gegeven moment kon ze dus niet meer lopen. Ik kijken en het bleek dus helemaal dik te zijn en rood. Er zat ook rommel in. De rommel eruit gehaald in sodawater en verbinden. Maar goed: pleisters bleven er maar aan vastplakken waardoor het maar niet genas. Je trekt het immers steeds weer open.
    Drogen laten aan de lucht lukte op zich wel. Er kwam een korst op, maar dan moest ze weer sokken en schoenen aan en dan ging het weer helemaal open.

Na een week stunten wist ik het niet meer. Dus naar een vervangend huisarts. Die zei dat het een steenpuist was. Tja, of dat echt zo is: don't know. Ik twijfel, maar goed ben geen arts.
    Er kwam jodium en verband aan te pas en vandaag moesten we het aan de eigen huisarts laten zien.

Vanmiddag geweest en het wordt nu heftig aangepakt:
    - speciale zalf met speciale pleisters (mogen nat worden en plakken niet aan de wond).
    Dit moet 1x per dag verschoond worden.
    - anti-biotica
    - volgende week maandag weer laten zien
    - niet gymen deze week.
    Heeft allemaal zo lang geduurd bij de dokter dat ze dus vanmiddag niet naar school is geweest.

Zo terugkijkend is het een heel verhaal geworden.

18. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Cindy, jouw meisje wordt ook al weer groot zeg en wat een mooie krullen heeft ze!

Hoi Pink! Beterschap voor je dochter.

Van de ruigtand is niets gekomen, maar ze heeft wel andere leuke dingetjes gefreubeld.

19. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Dombo. Gelukkig is ze er niet meer ziek van, maar ik wou dat het over was. Het ziet er gewoon heel naar uit.

Een ruigtand is natuurlijk ook wel heel moeilijk he ;)
    Wat heeft ze nu zoals gefreubeld?

Wel een leuke tijd om te knutselen nu met al die mooie bladeren en kastantjes en eikels.
    Kan je heel mooie dingen mee maken.

Is je dochtertje altijd zo creatief?

20. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Vervelend Pink, zo'n voet...lastig ook voor haar.
    Daar kan je beter niets hebben, aan je voet, zeker niet als het kouder is met schoenen enzo.
    Hoe oud zijn je kinderen eigenlijk?

Schattig Cindy! Ik heb ook van die krullebollen.
    Rosalie heeft al een hoofd vol en Sophie begint ook nu het gaat groeien.

Het resultaat van mijn geknutsel, haha!
    De kwaliteit gaat wel erg achteruit zo, maar goed..

Deel Deze Pagina