35+ mama's, deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    hahahahahahaha LOL! :D

Hoe is het met de niet meer jarige job?

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Met de niet meer jarige job gaat het prima. Ze verheugt zich op de visite die morgen gaat komen, of zou het om de cadeautjes gaan ... :D

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Yelina, van harte gefeliciteerd!!!
    Inez, voel jij je weer beter? Wat een speurtocht naar je telefoon zeg.

4. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Nog gefeliciteerd met Yelina!
    En dat is niet leuk nee...ziek op je dochters verjaardag!
    Hopelijk voel je je al wat beter.
    Telefoon is dan wel weer een geluk bij een ongeluk!

5. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Beetje laat maar gecondoleerd Hinke..

6. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Zo, daar kom ik ook weer eens aanwaaien. Veel te lang geleden, ik weet het.

Snoetetoet welkom hier. Gezellig weer een nieuw "gezicht "erbij.

Dombo,
    Alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van je jongste, (nog wel jong, maar niet meer zo heel klein) Nog een jaar en dan mag ze ook naar school. Nog maar even niet aan denken zeker!?
    Was Alyssa inderdaad heel moe met de BBQ. Toen ik je eerdere berichtjes dacht ik eigenlijk al oei, blijven slapen in de hut. Dat lijkt leuk, maar is natuurlijk wel heel erg spannend. Voor papa en mama zelf ook lijkt me.

Hinke, Steenwijkse. (heb ik al eens verteld dat ik daar vroeger heel vaak kwam. Halve familie woont/woonde daar of in de buurt.
    Wat vervelend zo'n jong overlijden. Ik sta eigenlijk heel regelmatig stil bij ons grote geluk. Ik kan makkelijk tot tranen toe geroerd zijn.
    Ik hoop dat je wel gaat slagen hoor! Heerlijk, klaar te zijn, hoe leuk het ook was die studie.

Natas, sterkte met de vermoeidheid.
    Hier wordt ik de laatste tijd ook weer regelmatig gewekt. Ik moet dan wel mijn eigen speen aanbieden. (Trouwens, moet, dat weet ik niet... we hebben geen speen hier). Ook Linde sabbelt op twee vingers de laatste tijd net als Yara.
    Nou ja, gelukkig heb ik nog even vakantie.

Linde drinkt de laatste tijd erg slecht. Al het andere lijkt belangrijker op dit moment. Vreselijk. De hele tijd dat gedraai en gespartel om alles maar te kunnen zien. En ondertussen sproei ik de boel onder.
    Ik probeer afspraken met haar te maken. Maar ze lijkt het nog niet te begrijpen.

Ik ga maar eens lekker slapen. Ons grote meisje is een nachtje logeren bij oma en hoewel ik er zelf mee kwam, vind ik het geloof ik maar niets. Ik mis haar gezellige geklep en ik kijk voortdurend naar wat ze uitspookt en zie haar maar niet vanuit mijn ooghoeken.:(

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Gewerkt vandaag : check
    Kindjes gehaald : check
    Quinten gevoed : check
    Gekookt en gegeten : check
    Slingers opgehangen : check
    Cadeau's ingepakt : check
    Voor KDV eierkoeken in rode folie gewikkeld en stippen van lieveheersbeestjes erop getekend : check
    Quinten weer voeden : bijna check
    Naar bed : bijna check

Lastig is dat Anna, zo'n onrustig drinkertje. Quinten begint daar nu ook een beetje mee, ineens wist het weer van Danique. Ook zo'n leuke : je hoofd keihard omdraaien met je mama's tepel nog in je mondje :$ ;)

Danique gaat over een paar weekjes voor het eerst uit logeren, bij m'n zus. Nu heeft vooral Chris moeite met dat idee, maar ik ben ook benieuwd hoe het mij vergaat als het zo ver is.

8. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    wow, val met m'n neus in de boter (of in de eierkoeken?)

Danique is jarig, gefeliciteerd!

Gek, ik dacht dat het nog wel even zou duren, dat er meer verschil zat tussen haar en Yelina, maar dat is dus niet zo.

Heel fijne dag gewenst!

Ik ben soort van bijna klaar met m'n scriptie.
    Haha, nou ja, ik ben er al langer klaar mee maar dat is iets anders dan het af hebben.
    Maar nu zit er schot in, heb net het laatste hoofdstuk afgerond. Morgen ga ik m'n plan nog eens kritisch bekijken, een inleiding en een samenvatting schrijven, een inhoudsopgave maken en de literatuurlijst in orde maken. Pff, nu ik dit opschrijf, ziet het er toch uit als best nog veel werk.

En man en kind gaan dus morgen iets leuks doen zonder mij :(
    maar goed, het is voor de goede zaak. Vrijdag gaan we op vakantie en dan wil ik het wel af hebben (tenminste, deze versie).

9. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Hieperdepieperdepiep hiep hiep HOERAAAAA
    voor Danique. Lekker, heb ook wel trek in een eierkoek.

Ik hoop dat het een fijne dag wordt voor jou en mama.

ZO, ik heb zojuist Yara voor het eerst afgeleverd op het kinderdagverblijf om te wenen. Er waren maar drie kindjes van haar groep. De ene was bij de andere groep gaan spelen en de andere twee zaten bij de babygroep waarmee ze verbonden zijn.
    Nou ja, lekker rustig wennen. Ze vond het even allemaal spannend, maar na een half uurtje en fruit eten vond ze het wel best dat we weg gingen. Tot strakjes doei! Ik moest nog vragen om een knuffel.

Het logeren bij opa en oma was ook goed gegaan. Hoewel ze nadat ik er eenmaal was niet meer door oma verschoond of geholpen wilde worden.

Linde is voor het laatst in het ziekenhuis op controle geweest.
    Ze is iets over de grens van te zwaar en de arts waarschuwde dat we op moesten letten dat we haar niet te veel te eten geven.

ehm...;) ze heeft pas net een week wat bijvoeding gekregen en moet dat zelf in haar mond stoppen. En van borstvoeding kunnen ze niet te veel krijgen toch? Het zal vanzelf allemaal wel goed komen.
    Het aan tafel mee eten gaat trouwens fantastisch. Ze vind het allereerst heel gezellig en inmiddels heeft ze ook echt wel door dat ze aan tafel zit om mee te eten. Alles wat op haar tafeltje komt pakt ze snel en gaat al doelgericht haar mondje in. Gisteravond at ze misschien wel meer groente dan Yara.

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hieperde piep, Danique is jarig. Van harte gefeliciteerd met je derde verjaardag en een hele fijne dag!

Anna, vervelend dat Linde zo onrustig drinkt op het moment.
    Lekker dat je voor de laatste keer bij de KA bent geweest, altijd een fijn hoofdstuk om af te sluiten. En nu mag ze dan misschien aan de zware kant zijn, meestal komt dat wel goed als ze gaan kruipen en lopen. En anders misschien een BVtje afbouwen ofzo? Geen idee of ze daar nu wel of niet teveel van kunnen krijgen.
    Agossie, Yara voor het eerst naar de peuterspeelzaal, maar ze heeft het goed gedaan lees ik.

Hinke, werk ze vandaag. Hoop dat je het helemaal af kunt ronden vandaag. Zou wel lekker zijn.

Zelf ben ik weer helemaal opgeknapt. Zondag hebben we de verjaardag van Yelina gevierd. Ze is lekker verwend met een stal van little people, kleurpotloden, kleurboek, etui, spelletje van Dora en een mooie kleiset met Koekiemonster.

Maandag heeft ze het op het KDV nog gevierd en daar heeft ze een waterverfsetje gekregen.

Het was een echte jarige job, zowel met het thuisvieren als op het KDV. Erg leuk, zo de eerste keer dat ze zich zo bewust zijn van hun verjaardag, dat ze een jaartje ouder worden en ook zo volop kunnen genieten van hun cadeautjes.

En ja, volgend jaar wordt ze 4 en dan mag ze naar school. Nee, ik zie er niet tegenop. Ik mag het misschien niet hardop zeggen, maar ik vind het stiekempjes best wel lekker eigenlijk.
    Al vermaakt ze zich de laatste tijd steeds beter in haar uppie, ze vraagt best veel om aandacht, kom dan zelf bijna nergens aan toe. Dus wat meer mamatijd is best welkom. ;)

11. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Yelina (nog gefeliciteerd met je verjaardag) en Danique gefeliciteerd met je verjaardag. De tijd is ook wel erg snel gegaan, de kleintjes zijn alweer 3. Rosanne wordt eind van de maand 3 en die zou een fiets krijgen maar die heeft ze al vast gekregen omdat ze dan een maand extra er van kan genieten. Dus nu krijgt ze met haar verjaardag gewoon iets kleins.

Ik mis het hier ook erg dat er geen peuterspeelzaal is, was toch wel erg fijn 2 keer in de week een ochtend vrij dus ik zal het ook fijn vinden als ze 4 is en naar de kleuterschool mag. Ook omdat ik aan Rosanne merk dat ze het mist om met de kinderen te spelen.

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Dank allemaal voor de felicitaties voor Danique!
    We waren gister gewoon aan het werk, maar 's ochtends hebben we gezongen, de slingers bewonderd, mooie kleertjes aangetrokken en ze mocht kiezen wat ze wilde eten. Toen ik Quinten 's middags ging voeden op het KDV gingen ze net haar feestje vieren, dus daar heb ik een stukje van gezien. Heel schattig, ze was behoorlijk onder de indruk.
    Toen we 's avonds thuis kwamen wilde ze "nie meer wjarug sssijn, wil nie kadootjes". Was haar een beetje te veel geworden, ze was moe en had honger. Eerst maar patat gehaald, ijsje toe gegeten en toen kadootjes van papa + mama en Quinten gedaan. Zondag vieren we het met familie.

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Cindy, Rosanne ook al weer bijna 3. Tijd vliegt inderdaad ...
    Wat jammer, geen peuterspeelzaal in de buurt, zeker als je aan haar merkt dat ze het best fijn vindt om met andere kindjes te spelen.

Agossie, arme Danique. Heeft ze er evengoed toch nog wel van genoten om jarig te zijn?

Vandaag ging Yelina weer naar het KDV. Het eerste wat ze vroeg was, of ze vandaag weer haar verjaardag gingen vieren. :D

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hahaha, slimme Yelina :D

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Haha, nee, dom is ze zeker niet.

... even ego hoor.

Morgenochtend heb ik een gesprek en medicijncontrole bij de verpleegkundige v.w.b. de ADD en aansluitend ga ik lekker een flinke MTB rit maken. En donderdagavond een gesprek met de psych. Grappig detail dat ook hij AD(H)Der is.

Verder heb ik gisteren even een gesprekje bij de HA over Alyssa gehad. We willen met haar een traject ingaan waarbij we wat begeleiding voor haar krijgen. En daar kon hij zich wel in vinden.

Het is echt een schatje, maar soms ...

Buiten dat ze 100% zeker ook AD(H)D heeft is er gewoon nog iets waar ik m'n vinger niet op kan leggen. Autisme, PDD-NOS, iets anders, ik weet het echt niet, maar het geeft veel zorgen. En om te voorkomen dat we echte problemen met haar opvoeding gaan krijgen wil ik er graag wat hulp bij krijgen.

(getsie, ik krijg er gewoon tranen van in m'n ogen nu ik het zo neerschrijf).

Het is bijna onmogelijk om zo even zwart op wit op te schrijven wat we nu precies met haar ervaren.

Ze steekt in ieder geval niet echt lekker in haar velletje. Ze is veel moe en mijn gevoel zegt me dat dat is vanwege wat er allemaal in haar koppie omgaat. Ze is altijd al heel erg gevoelig geweest voor indrukken van buitenaf en dat is er niet minder om geworden.
    Om het minste geringste is ze in tranen, 's nachts is ze niet droog, als er iets gebeurt sluit ze zich in zichzelf op en is ze totaal onbereikbaar. Dan kun je doen wat je wilt, je kunt rustig blijven, totaal uit je dak gaan, het maakt niet uit, ze is dan gewoon niet meer te bereiken en dat maakt dat je je zo vreselijk machteloos voelt.

Pfff. Zo, dat is eruit en het lucht op.

Ik ben nu een beetje aan het rondkijken naar centra waar ik het beste met haar terecht kan. Van de HA heb ik al wel een adres gegeven, maar zelf wil ik ook nog een beetje rondsnuffelen of er andere alternatieven zijn.

En dan nog ervoor zorgen dat ik zelf alles in m'n hoofd een beetje op een rijtje krijg. Over het algemeen mag ik zeker niet klagen, maar door alle veranderingen in de afgelopen 2 jaar (afvallen, stabiliseren, congitieve gedragstherapie, het accepteren van het verleden, de diagnose ADD ben ik zo veranderd dat alles in mijn omgeving zo anders lijkt dan hiervoor. En ik merk dat ik daar best even aan moet wennen.

Ook het feit dat manlief nu al weer ruim een half jaar bij huis is is soms best wel even pittig. Voor hem maar ook voor mij.
    Voor de klusseritus is het natuurlijk ook wel weer handig, daar heeft hij nu alle tijd voor, maar toch hoop ik dat hij snel weer een baan heeft. Dan duurt het klussen allemaal maar wat langer.

Zo, genoeg geklaagd nu. Over tot de orde van de dag. Eten klaarmaken. :)

16. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Jee Dombo, dat is ook wel een hoop en niet makkelijk allemaal.
    Jezelf en Alyssa, best veel zorgen lijkt me!
    Maar goed dat je hulp zoekt, als je het niet alleen hoeft te doen waarom zou je dan ook he. Beetje steun kan je hierbij wel gebruiken lijkt me. Sterkte meis!

Rosalie was de laatste twee/drie weken ook heel moe. Ze zag witjes, voor haar doen dan want haar kwart Arabische bloed heeft haar van nature een mooi, licht tintje gegeven. Randjes onder haar oogjes en al moe wakker worden. Ze krijgt nu 4 dagen Floradix en ze knapt zienderogen op! vanmorgen even de dokter gebeld maar die zei dat ik rustig een weekje aan kon kijken zo. Ze lijkt ook ineens héél hard gegroeid. Ze wordt echt een lange lijs ineens. Dat zal ook wel de nodige energie gekost hebben. In elk geval lijkt de Floradix aan te slaan dus.

17. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lotuss, bedankt. Het is vaak best wel pittig met dit dametje. Ik ben echt dol op haar, maar ze maakt het zichzelf en daarmee anderen ook soms zo moeilijk. Bovendien merk ik de laatste tijd aan mezelf dat er enige kribbigheid naar haar toe insluipt en dat vind ik naar haar toe ook niet leuk.

Vandaag was het ook weer zo'n dag. 1 voorbeeldje. Ze wilde zich ineens alle duplo toe-eigenen terwijl ze er samen mee speelden. Vervolgens stortte haar bouwwerk in omdat ze hem niet stevig in elkaar had gezet en zette ze het op een brullen, was niet te bedaren tot het hysterische toe. En weer niet te bereiken. En zo gaat het helaas vaker.

We hadden sowieso vanwege de ADD al de intentie om daar begin volgend jaar wat mee te doen. Zeker omdat in de gezondheidszorg de leeftijdsgrens hiervoor op 6 staat.
    Maar al het andere komt nu zoveel meer naar de voorgrond dat we er toch wel heel graag wat sneller actie op willen ondernemen.

Oei, Rosalie ook al zo moe. Je geeft haar floradix? Dat is toch voor ijzertekort?

Alyssa is trouwens ook altijd zo bleekjes en heeft best wel wat wallen onder de ogen. Misschien ook nog een optie om haar zoiets te geven ...

18. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Moeilijk lijkt me Dombo. Ik heb soms al de balen van het peutergedrag van Sophie. Maar dat valt met wat inzet heel goed te corrigeren. Gewoon dramaqueen gedrag!

Is inderdaad een natuurlijk ijzer preperaat. Als het goed is knappen ze er vrij snel van op, als het een te laag HB is tenminste. Ik merk na 3 dagen al verschil bij Rosalie.
    Vroeg me af of ik haar niet moest laten prikken maar de assistente had daar dus niet zo'n haast mee. Kan ook geen kwaad natuurlijk, Floradix. Je zal het niet onbeperkt moeten blijven geven als het Hb goed is natuurlijk. Voordeel is ook dat het niet op de stoelgang werkt, zoals een ijzerdrankje of pillen vaak wel doen. Mocht ze weer terug vallen moest ik alsnog langskomen natuurlijk, maar het lijkt de goede kant op te gaan.
    Hoor het trouwens best vaak bij kleine kinderen, een te laag Hb.
    Ze eten ook niet altijd even goed en groeien snel.

19. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Jongens, ik ben zo moe.........
    De onderbroken nachten beginnen nu echt z'n tol te eisen. Van ongeveer 00.00/00.30 tot 03.00 kan ik slapen, daarna tot de wekker gaat gemiddeld 5x een onderbreking door een kind. Quinten paar keer speentje geven, rond 06.00 een voeding, Danique soms huilen. Ik kijk onderhand bijna scheel uit m'n ogen, zo voelt 't.

Vandaag een zware dag op kantoor gehad, af en toe kan ik niet eens meer gewoon kijken omdat m'n ogen te moe zijn en zeer doen. Straks weer een beetje op tijd Quinten halen!

Inez, het lijkt me heel zwaar om zo machteloos te staan en je meisje niet goed te kunnen helpen. Ik hoop dat je snel ergens met haar terecht kan.

Floradix geven, misschien ook wel wat voor Danqiue. Ze is ook vaak moe de laatste tijd, groeit als kool. Ik heb nog wat staan van m'n zwangerschap.

20. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ach arme Natas....
    Dat is inderdaad slopend! En dan nog je werk erbij, lijkt me zwaar meis! Hopelijk is het een korte fase en kan je snel weer rustiger slapen. Quinten is ook nog te klein om zelf zijn speen te vinden he. Toen Sophie wat ouder was, maakte ik hem aan een knuffel vast, dat scheelde wel, ze raakte hem zo niet zo snel meer kwijt. Je kunt ze ook kopen zo, een knuffel met speen erin. Maar ik vrees dat hij daar nog te klein voor is...
    Roosje is dus niet de enige die ronde deze tijd vermoeid is en wit ziet. Zit zeker in het weer..:(

Deel Deze Pagina