35+ mama's, deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Zou goed kunnen ja, met dit rotweer! :(

Nee, Quinten is nog te klein om zelf z'n speentje te kunnen vinden. Zullen we 'm es snel in trainen :p

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik ben moe. Zo moe. Zo ontzettend moe. En ik heb knallende koppijn. En ik word gek van mijn moeder. En het was heel druk op kantoor van de week, voor morgen weet ik al een berg werk te liggen.
    Ik ben zo moe!

3. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Aaaah.....dikke knuf meis!!

4. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, dikke knuf! Pittig hoor, onderbroken en korte nachten, alles met je mams, je werk. Hou je taai meid.

Het zou inderdaad een hoop schelen als je kleine mannetje z'n speentje zelf weer zou kunnen pakken.

Woensdag heb ik na m'n afspraak met de ADD-verpleegkundige een heerlijk maar pittig MTB tochtje gemaakt en alles eens lekker van me af kunnen fietsen. Heerlijk was dat.

Ik heb een tocht van iets van 56 km gemaakt waarvan zo'n 40 in het bos. Leuk, mooi maar best zwaar. Ik moet een beetje trainen voor een toertocht waar ik me voor heb opgegeven in september. Een ritje van 40 km door het bos. Heb er zin in.

Ondertussen ben ik een beetje aan het rondkijken waar ik het beste met Alyssa terecht kan.

Op zich zal het vanaf volgende week met de regelmaat van weer naar school wel weer een stuk beter gaan, maar het probleem verdwijnt er niet door.
    Heb het er ook nog met mijn ADD-psych over gehad en ik heb in ieder geval een paar zeer bruikbare tips van hem gekregen, ook een adresje waar ze kinderen met diverse problemen helpen. Daar zal ik ook eens naar gaan kijken.

Morgen gaan we in ieder geval naar Burgers in Arnhem. Nog even lekker een dagje er op uit.

5. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ach jee, arme Natas, pas goed op jezelf meisje. Niemand heeft er iets aan als je doordraait omdat het je te veel wordt.
    Nou is het natuurlijk ook niet makkelijk om het ergens rustiger aan te doen. Je moeder, je kindjes... Hoewel, ik bedacht me wel dat je Chris misschien het makkelijkst kunt trainen om 's nachts het speentje weer in zijn mondje te stoppen.

Heb je al eens geprobeerd om hem eens te voeden als hij wakker wordt 's nachts? Misschien dat hij daarna weer vaster slaapt.
    Oh ik ben toch zo blij dat Linde naast me en op gelijke hoogte slaapt. Het is me zo veel makkelijker nu. Ik hoef alleen mijn armen maar uit te steken om haar naar me toe te pakken.

Dombo, ik had al naar je gereageerd, maar ik hoop echt dat jullie een plekje krijgen waar je goed advies kunt krijgen en waar je je gehoord voelt. Dat zou zo veel schelen.
    Het lijkt er echt op dat ze zelf niet weet wat ze moet soms.

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Misschien moet ik 's nachts maar eerder gaan voeden ja. Het valt te proberen, want dit is ook niks.

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, het is zeker het proberen waard om eerder te voeden dan, baat het niet, schaden zal het zeker niet.

Anna, ze weet zelf inderdaad vaak niet wat ze met zichzelf aan moet. En haar buien vindt ze zelf ook vervelend.

Voor hulp voor Alyssa ben ik nog niet helemaal uit. Ben nog een beetje aan het googelen. Heb bij m'n eigen psych nog even geïnformeerd, hij wist ook nog wel een praktijk, een jonge praktijk nog. Volgens hem zou je bij zo'n jonge praktijk nog wel eens extra baat kunnen hebben omdat ze daar nog zo lekker gedreven zouden zijn.
    Eerdaags maar eens even een en ander op een rijtje zetten en overleggen met manlief.

De eerste schooldag zit er weer op. Wat een verschil met vorig jaar, haar klas. Eindigden ze het afgelopen schooljaar met meer dan 30 kleuters in haar groep, nu starten ze met 16. En in totaal zullen er maar 7 nieuwe kleuters bijkomen. Het blijft dus een kleine klas.
    Ook de andere groep 1/2 start en eindigt met een dergelijk aantal. Groep 3 zal volgend jaar dus niet extreem groot zijn zoals dit jaar.
    Voor dochterlief dus helemaal niet verkeerd.

De laatste dagen ging het weer vrij goed met haar. Geen extreme buien meer, gelukkig maar. Ze is zelf nu ook wel blij dat met het de start van het nieuwe schooljaar de regelmaat weer terug is.

8. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Fijn voor jullie dat de klassen lekker klein zijn Dombo. Daar heeft ze denk ik echt baat bij. Zijn er nog meisjes overgebleven die ze graag mag?

9. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Er zijn in ieder geval 2 meisjes overgebleven waar ze geregeld mee speelt. Haar beste vriendinnetje zit in de andere groep 1/2. (vorig schooljaar ook al). Enerzijds jammer voor haar, aan de andere kant ook wel weer goed, zo wordt ze in ieder geval gedwongen om ook met andere kinderen te spelen onder schooltijd.

10. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Het lijkt me heel moeilijk om een goede plek voor Alyssa te vinden. Hoe weet je nu wat bij haar zal aanslaan, wat goed is. Moeilijk te beoordelen.

Fijn dat haar klas lekker klein is!

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Precies, dat vind ik ook zo moeilijk. Ik denk dat ik er maar gewoon eens een paar ga bellen als ik een selectie heb gemaakt, gewoon om op z'n minst telefonisch te merken of het klikt.

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Yelina is vanmiddag gestoken door een wesp, op haar lip. :( Gelukkig wisten we al dat ze niet allergisch is voor wespensteken, maar het blijft wel heel erg vervelend.

Was eindelijk haar angst voor alles wat vliegt na haar wespensteek van vorig jaar weggeëbt, nu is ze er weer panisch voor.

13. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Wat een rotplek ook, precies op haar lip! Vervelende beesten!

Rosalie net weer naar de PSZ gebracht, Sophie mag dinsdag voor het eerst. Eigenlijk afgelopen dinsdag al maar toen had ik een fotoshoot en ik wil dan wel thuis zijn voor het geval ze het nog niet redt de hele ochtend. Zal best lukken hoop ik, Ze heeft Rosalie ook bij zich. Al is dat niet voor lang want vanaf de 9e mag ze komen wennen op de basisschool en de 20e gaat ze voor echt! Spannend...

14. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ach arme Yelina. Het is ook lastig die beestjes. Laatst was ik ook maar met fruit weer terug naar binnen gegaan, omdat er steeds om de meisjes heen gezoemd werd.
    Ik snap goed dat ze er panisch voor is na een steek. Zo'n felle pijn.

Leuk dat Rosalie en Sophie even samen naar de peuterspeelzaal kunnen. Dat kan bij ons ook misschien ook net even. Wel veel makkelijker.

Hier trouwens een heel moe meisje na een ochtend pzs en een dagje kinderdagverblijf. "Nee, wil niet met kindjes spelen" zei ze vanmorgen. Het was gisteren goed gegaan met het slapen daar, maar toch was het wel heel vreemd natuurlijk. Ze sliep minder lang dan thuis. gelukkig kon ik haar vroeg ophalen. Ze waren een beetje verbaad dat ik er al was. (15.45) Maar mijn moeder wilde haar ook graag nog zien. Die had haar natuurlijk wel gemist op haar eerste oppasdag dit schooljaar.

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lotuss, spannend, bijna oefenen op de basisschool. Maar wel leuk dat ze tot dan toe samen naar de peuterspeelzaal kunnen.

Yelina had vandaag gelukkig alleen nog maar een heel klein bultje op haar lip. Ze heeft het vanochtend nog wel in geuren en kleuren verteld op het KDV, maar verder hebben we haar er niet meer over gehoord.

Alyssa is weer helemaal in haar element nu ze weer naar school is. De RRRegelmaat doet haar goed, deze week hebben we nog geen toestanden met haar gehad, gelukkig.

16. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ha dames, ik lees jullie wel en wee mee hoor! alleen ben net als natas MOE, MOE en nog eens MOE!!!!

dombo heb alleen niet helemaal begrepen wat er met je dochter is, wel dat ze in een kleine klas komt (fijn!) aandacht van leerkracht en kinderen kunnen wellicht rustiger met elkaaar spelen?

wat gaat het toch hard he? babys die dreumessen worden en peuters die naar de psz gaan en dan uiteindelijk naar school!!!!

hier iig de normale drukte en helaas ook voor coen moeten wij dus ons bed is de laatste tijd tussen 3-4 uur wakkker en enkel te sussen met een flesje geef hem dan uiteindelijk 100cc om zelf weer te kunnen slapen maarja...meneer moet toch echt overdag drinken het lijkt alsof hij omdraait. savonds na zijn eten drinkt hij goed en laatste fles gaat er ook goed in maar overdag......
    ik ga er maar vanuit dat alles van voor bijgaande fase is...

voor iedereen veel liefs en goed weekend!

17. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Wat kan een mens moe zijn hè Snoetetoet.

We hebben gisteren een vakantie geboekt, begin september gaan we 2 weken naar Zuid-Frankrijk. Wel een takke-eind rijden, maar daar schijnt de zon in ieder geval. We huren een stacaravan op een grote camping, aan het strand. Met zwemparadijs en al, kan Quinten daar de waterglijbaan af :D

18. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Leuk voor Quinten! ;)
    Lekker hoor Natas! Het is je gegund!

19. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    heerlijk natas op naar de zon, overnacht je nog onderweg? dat breekt ook al de rit! wij wonen in het zuiden des lands dat scheelt al weer rijden....

20. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    wij gaan trouwnes over 3 weken een weekje noord frankrijk naar centerparcs, toch weer even gevoel van frankrijk en vakantie maar alle gemakken bij de hand en een dag disney voor onze oudste prinses (en mama:D)

Deel Deze Pagina