Ook een heerlijk vooruitzicht Snoetetoet. Nee, wij gaan onderweg niet ergens overnachten. We hebben het er wel over gehad maar niet voor gekozen omdat we denken dat 't ook onrust kan geven bij Danique, 1 nacht en dan weer weg. Lotuss, ik heb Quinten de foto laten zien van de waterglijbaan en hij stak z'n duimpje omhoog! Danique is voor het eerst uit logeren, mijn zus Caroline heeft haar vanmiddag opgehaald en ze komt dinsdagavond weer terug. Ik verwacht geen heimwee-drama en 'tante Olo' heeft allemaal leuke dingen gepland. Ik zag vanmiddag aan Danique's koppie dat ze het leuk en spannend vond (en aan Olo's koppie ook, hihihi). Tis hier wel raar stil!
Haha, Quinten heeft er zin in! Hoop dat Danique het naar haar zin zal hebben bij tante! Raar is dat dan ineens he....
zoooo, meteen twee nachten logeren. Oei, wat echt! Ze kennen elkaar heel goed natuurlijk, dat maakt het wel makkelijker. Nu hoop ik voor jullie dat Quinten lekker slaapt. Misschien kan je overdag even meeslapen. En dan niet wat anders gaan doen he! Ik heb ook weer lekker kunnen uitslapen tot een uur of 7. Beter dan voor 6 uur op moeten. Snoetetoet, Hier hebben we ook een meisje dat 's nachts en 's ochtends goed drinkt, maar overdag schijnt al het andere interessanter. En dan te bedenken dat ze eerder doorsliep Maar goed, ooit gaan ze 's avonds naar bed en worden ze netjes 's ochtends vrolijk wakker.
Zeg jongens, 1 baby is een makkie! Deze happy camper iig wel, en Danique was vroeger ook zo. Waar had ik het destijds toen zij baby was nou zo druk mee eigenlijk? Het was vanmorgen wel nog maar 06.00 toen er echt gedronken moest worden, na 3x speentje werkte dat niet meer. En daarna wilde hij niet meer in slaap vallen, het was dus erg vroeg. Ik ben vanmorgen tijdens zijn slaapje ook weer terug naar bed gegaan. Beetje zonde van m'n dag, had meer willen doen, maar anders trek ik het echt niet deze week. Danique heeft een prima eerste avond gehad. Mijn zus heeft gisteravond gebeld, het is allemaal helemaal goed gegaan. Gezellig kwebbelen, spelen, goed gegeten, boekjes gelezen, na een half uurtje in d'r kamertje zingen in slaap gevallen, etc. Ook een dwarse peuteritusbui, net zoals thuis dus dat vertaal ik dat zij zich daar helemaal veilig voelt om tegen de keer in te gaan. Prima! Hier is het raar en stil. Heel raar, om de haverklap wil je iets doen wat niet hoeft. En dat lege kamertje 's avonds, bleeeh. Morgen komt ze weer lekker thuis. Chris heeft er veel meer moeite mee dan ik, hij vindt het echt helemaal nikssssss.
haha annna ik neem alles op....voor als ze 18 zijn en hun bed niet meer uit te krijgen..... en voor nu? take it zoals het is.... natas ik slaap ook nog wel eens mee hoor. vorige week woensdag had ik ook nog eens bonkende hoofdpijn. anna wil niet meer slapen maar heb haar (heel on-pedagogisch) naast me in bed geparkeerd, zappelin aan en ik kon tukken. anna viel trouwens ook in slaap. zonde van mijn middag of niet kon er wel weer tegen aan. en volgens mij doen alle moeders dit wel eens anders houdt je jezelf niet overeind. wat spannend dat je dochter uit logeren is.... ik denk voor jou misschien nog wel spannender als voor je dochter! fijn dat de eerste avond iig goed is gegaan
Met Quinten meeslapen kan anders nooit want Danqiue slaapt niet meer overdag. Maar voor een keertje was het lekker! M'n zus belde net weer, ze hebben een topdag gehad met z'n tweetjes. Vanmorgen thuis wat getutteld, vanmiddag naar een meertje bij Alkmaar, vanavond pannekoek gegeten in Schoorl en thuis is ze meteen lief gaan slapen. Super!
Net de meisjes naar de peuterspeelzaal gebracht, Sophie vandaag voor de eerste keer! Afscheid nemen ging hartstikke goed, ze huilde helemaal niet en zat vrolijk naast Rosalie op de bank. Ze had er zin in! Scheelt weer.... Fijn dat Danique het zo naar haar zin heeft! Ik zit hier voor het eerst sinds...? helemaal zonder kids thuis! Wat een rust...
Vond je het niet ook heel raar Lotuss? Danique is weer thuis! Ik ga zo Quinten eerder halen voor de laatste voeding want ik moet eerder naar bed, ik trok het vandaag nauwelijks op kantoor.
Nee, ik vond het eigenlijk wel lekker, haha! Het is natuurlijk maar kort, van half 9 tot kwart over 11. Vind het wel fijn om even ongestoord iets te kunnen doen. Maar vond het ook weer fijn ze op te halen!
fijn lotuss dat het met je meiden goed ging! en zoals je al zegt die tijd is zo voorbij! maar even lekker rustig een kop koffie met een boekje er bij (want we hebben allemaal de neiging om in die rustuurtjes juist te gaan jagen op alles wat we nog moeten doen)en eigenlijk moet je juist dan kiezen voor heel even qualitytime voor je zelf! wat fijn natas dat je meisje het naar haar zin heeft gehad bij je zus, dan weet je iig dat er een plekje is wat voor haar vertrouwd kan zijn.
Inderdaad Snoet, daar zeg je wat. Ga je gelijk aan de poets omdat er dan even geen kindertjes om je heen lopen. Lekker met een boek klinkt veel beter!
Je hebt helemaal gelijk Snoetetoet! Hoe oud is jouw Anna eigenlijk? Lotus, wel een mijlpaal weer zo he! Spannend hoe het straks gaat als je kleine meisje alleen gaat. Vast wel goed, als ze al goed gewend is.
Lotuss, kleine kindjes worden groot. Wat fijn dat het de eerste keer PSZ zo goed ging. En nog even en dan mag Rosalie al weer naar school. Heeft ze er zin in? Natas, wat leuk, Danique's eerste logeerpartijtje en stoer hoor, al meteen 2 nachtjes. Natuurlijk kent ze je zus heel goed, maar echt alleen uit logeren zonder papa en mama is toch best even wat anders dan even een dagje met alleen tante. Lukte het nog een beetje om gisteren bijtijds naar bed te gaan en heeft je mannetje je nog een beetje nachtrust gegund? Snoet, ik heb zelf ADD (weet ik pas sinds eind vorig jaar) en Alyssa heeft dat 99,9% zeker ook. Verder verdenken we haar nog van iets anders, iets waar we onze vinger nog niet echt op kunnen leggen, al begin ik ondertussen een beetje richting PDD/NOS te denken. Het is inderdaad erg fijn dat ze nu wat meer aandacht van de leerkracht zal gaan krijgen en de kids kunnen nu ook rustiger met elkaar spelen zonder dat er strijd hoeft te worden geleverd om wie met welk speelgoed mag spelen. De rust in de kleuterklassen komt je bijna tegemoet in vergelijking tot eind vorig jaar. Toen bijna 30 kids en op dit moment 18. En als het goed is komen er nog maar 3 bij. Verder even weinig onthouden. M'n hoofd is momenteel even vol vanwege Yelina. Morgen gaat ze naar het ziekenhuis en daar laten we haar keel- en neusamandelen achter. Ben erg benieuwd hoe het zal gaan morgen. Ben toch wel een tikje nerveus nu. Vanavond was er een info-avond op school over wat er nu precies wordt gedaan in de groepen 1 en 2. Weinig nieuws, maar wel weer leuk om te horen. Heb me opgegeven als leesmoeder, computermoeder, begeleiding en eventueel vervoer bij uitjes en ik ben klassemoeder voor groep 2. En daarnaast ben ik van de 'pluisploeg'. (luizen pluizen). Het trok me in eerste instantie totaal niet om dat te gaan doen, maar heb me laten overhalen en eigenlijk is het niet eens zo vervelend om te doen. De kinderen vinden het bijna allemaal wel leuk en onderling met de moeders is het eigenlijk ook altijd heel erg gezellig. En Yelina kan lekker even spelen bij Alyssa in de klas als ik aan het lezen, pluizen of computeren ben. Leuk. Kan ze alvast goed wennen op school en het is voor haar ook wel goed om eens even wat meer los van mama te doen. En hier ook nog even een trotse mama .... Alyssa mag een groepje verder met zwemmen. Weer een stapje dichterbij naar haar A-diploma. Zo en nu ga ik afsluiten, hondje laten plassen, nog even douchen en dan naar bed. Morgenochtend moet ik om 07:15/07:30 uur in het ziekenhuis staan. Vroeg dag dus voor mij. Welterusten!
Sterkte morgen Dombo! Leuk al die activiteiten op school. Ik ben sinds kort lid van de oudercommissie op het KDV.
Ah kijk, ook leuk toch? Alyssa zei al voor de vakantie dat ze graag wilde dat mama spelletjes- en leesmama zou worden. En nu gaat mama ook nog eens helpen met de computerles en mee met uitjes. Zal ze leuk vinden. En het leuke is, Yelina mag dan lekker rondhangen in de kleuterklas, kan ze alvast een heel jaar wennen daar. Hier is alles goed gegaan vandaag. Iets van kwart voor 9 was ze aan de beurt en om half 12 waren we al weer thuis. Lekker vlot. Geen nabloedingen gehad nog. Drinken ging vanmiddag even iets minder goed, maar dat doet ze nu wel weer. Mag haar vannacht iedere 2 uur even wakker maken om haar een paar slokjes te laten drinken. Ze heeft het goed gedaan, was als eerste rustig, dronk goed en heeft alleen in het ziekenhuis al 2 ijsjes gegeten. De eerste had ze nog niet op of ze vroeg al om de 2e. In totaal heeft ze iets van 6 of 7 ijsjes gehad vandaag. En natuurlijk ook drinken en een klein beetje yoghurt.
Fijn dat alles goed is gegaan met Yelina. Knappe meid! Het lijkt mij ook zo leuk om op school meer betrokken te zijn met je kind en wat hem/haar daar bezig houdt. Ik heb dat vroeger erg gemist, mijn ouders vroegen nooit ergens naar. Ik projecteer nu, dat weet ik wel, misschien vinden de kids het helemaal niet zo belangrijk. Maar ikke wel dus ze zullen ook op school straks met me opgezadeld zitten!
Alyssa heeft er zelf om gevraagd of ik leesmoeder wilde worden en aan de spelletjesmiddag mee wilde doen. Ze vindt het dan ook erg leuk dat ik ook nog eens klassemoeder en computermoeder ben geworden en dat ik meega als begeleiding met uitjes. Zit geloof ik ook wel een beetje 'vast' aan het klassemoeder zijn. Leuk. Mag ik ook mee met schoolreisje! Mijn ouders waren wel geïnteresseerd, maar ik moet bekennen dat ik het zelf geen leuk idee had gevonden als m'n moeder zich ook daadwerkelijk veel op school had laten zien. Met Yelina gaat het erg goed. Ze mocht vandaag weer proberen wat vast te eten. Nou, dat ging er wel in. Wilde ze gisteren al wel, maar toen mocht het nog niet. Ik kan je wel vertellen, het huis was toen echt even te klein. Daar was ze het echt niet mee eens.
Ah gosh, arm meisje, honger hebben maar nog niet mogen eten. Hihihihi, ga jij je op schoolreisje dan ook verstoppen onder de banken als de bus terug komt rijden?
Haha, ik ga ze dan het hardste opjutten om te verstoppen. Het meisje mocht vandaag weer zo'n beetje alles eten wat ze wilde. Nou, ze wilde wel, alleen smaakte het haar allemaal nog niet zo heel erg. Verder gaat het heel erg goed. Ik stond net nog even bij haar kamertje en ik hoorde .... niks!!! Omdat haar neusamandelen zo ontzettend dik waren kon ze niet door haar neus ademen. Daardoor liep ze steeds rond met open mond en kwijlde ontzettend veel. Nu al zien we dat ze haar mond steeds meer dichthoudt en het kwijlen is verleden tijd. En het kan verbeelding zijn, maar volgens mij praat ze nu al wat duidelijker. We hebben wel vanuit het ziekenhuis nog wat oefeningen meegekregen om de spieren van haar onderkaak spelenderwijs nog wat steviger te krijgen wat haar uitspraak verder zal verbeteren en waardoor ze de mond ook beter dicht zal kunnen houden.