35+ mama's, deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Wij hebben geen i-pad maar een tablet waar beide dames best interesse in hebben. Deze krijgen ze niet, we hebben er wel 1 besteld die minder luxe is maar waar ze wel alle leuke apps voor kids op kunnen krijgen.

Ik heb gisteren de kinderwagen/wandelwagen verkocht na ruim 5 1/2 jaar trouwe dienst. Hij is in het afgelopen halve jaar misschien 3x gebruikt en stond inmiddels aardig in de weg.

Nu nog de maxicosi en de babybjorn op MP zetten en wie weet eerdaags de babykamer. Dan schuiven we Alyssa's bed door naar Yelina en Alyssa krijgt dan een semi-hoogslaper.

2. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Rosalie krijgt voor haar verjaardag van oma en opa haar eigen notebook. Roze! :D

Ze zit nu achter mijn pc, samen met Sophie, heel gezellig. ;)
    Roosje is gek op MyBee. Heel leuk, voor kinderen naar leeftijd. Spelletjes, puzzels kleurplaten van sesamstraat, Bobo, Nijntje en nog meer. Kan je gewoon Googelen, je hoeft er niets voor te downloaden.

Ze is deze week voor het eerst naar school geweest! Om te wennen. Ze mag tot haar verjaardag, de 20e, elke ochtend komen. Maar ik laat haar op dinsdag en donderdag nog naar e PSZ gaan. Kan ze dat ook even netjes afronden. De eerste keer brulde ze wel met afscheid nemen. De juf moest har vasthouden. Maar toen ik haar kwam halen zat ze uit volle borst mee te zingen. De tweede keer huilde ze al niet meer en ze vindt het heel leuk! Ik zelf ook moet ik zeggen. Leuke juf en het Montessori onderwijs voelt weer als vanouds. M'n jongens hebben er ook op gezeten vroeger.
    Vandaag heeft ze ook haar dktp gehad. Ze vond het helemaal niet erg, dat prikje. Stoere meid! Ze klaagde net wel over pijn in haar arm. Maar dat gaat wel weer over. ;)

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Roosje is een grote dappere meid!

Jawel Lola, ik heb de iPad aan de praat :)
    Ik heb de app van zandkasteel en van w&p erop gezet. Danique heeft nog alleen met die van w&p gespeeld, dat vindt ze erg leuk idd! Maar hoe doen jullie dat met die dure breekbare apparaten? Ben als de dood dat ze het per ongeluk van tafel af laat vallen.

Hier een berichtje uit la douce France. Het weer is hier prima, niet te warm en lekker veel zon. Vandaag wat slechter, we gaan zo even met de auto rijden, daarna weer lekker zon.

We doen niet zo veel, we zijn best wel aan de mobil home gekluisterd met een baby die nauwelijks slaapt in de buggy of op een strandhanddoekje. Per dag gaan we 1x weg en slaan dan een slaapje over anders heb je helemaal geen tijd meer, dat gaat goed met Quinten.

De kids zijn super lief. Ze zijn heel zoet geweest in de auto, ze slapen hier goed in hun vakantiebedjes, Quinten vanwege warmte niet meer ingebakerd en dat gaat prima, Danique vindt het zwembad het einde, de zee een beetje eng maar dat heeft ze gisteren overwonnen, Chris en ik teuten wat aan, enzovoort.
    Ik kom ook weer een beetje bij. Met 2 kleine kindjes blijft het werk aan de winkel, ook op vakantie, maar je doet het nu lekker met zijn tweetjes en hebt er alle tijd voor. Alle rust om ervan te genieten. Quinten begint 's na hts wat beter te slapen lijkt wel, de laatste 2 nachten heeft hij maar 2 keer gehuild. Dat scheelt al!

Ik ga weer even verder, de wifi tijd is hier per dag beperkt en manlief wil straks de F1 nog bekijken. Diegenen die ook op FB zitten zijn al doodgegooid met foto's, hahaha.

4. @Natas: Ik lees dat jullie het prima naar jullie zin hebben in Frankrijk, fijn!

De meiden mogen er alleen op spelen als ze op de bank zitten, dan kan er niet veel mis gaan. Donderdag had ik een vriendin met haar twee meiden op bezoek en dan krijg je dus dit...

Van links naar rechts: Jasmijn (op mijn iPhone), Kailynn en Emma

5. Nou, afgelopen vrijdag het personeelsdagje wel gehad...

Om 12.30 uur werden we in Voorthuizen (bij Putten) verwacht, waar we zouden worden ingedeeld in groepen voor twee van de volgende vier activiteiten:
    - Jeepsafari over de Veluwe of
    - Buggy rijden

- Schapendrijven of
    - Improvisatie

Nou, in dat laatste had natuurlijk niemand zin. Maar je had niets te kiezen, dat deed de evenementencomissie voor je.
    Nu was ik pas laat aangemeld, aangezien ik in eerste instantie weinig zin had om vlak voor mijn uitdiensttreding nog een dag gezellig te gaan doen met mijn aanstaande ex-collega's en dat bleek mijn geluk: mijn naam kwam helemaal niet op de lijst voor en ik was dus nergens ingedeeld :) !
    Dus permitteerde ik me de vrijheid om me zelf dan maar in te delen bij de de Jeepsafari en het schapendrijven :D .

Dus ik om 14.00 uur mee met de Jeepsafari-groep. Dat was echt ontzettend leuk. De route ging echt over onverharde wegen, meestal door het bos.
    Tegen het einde van de route moesten we stoppen voor een opdracht. De groep voor ons (wij waren groep 5 van de 7) was net klaar met de opdracht en wij stonden al in de startblokken toen de begeleider naar ons toe kwam met de mededeling dat de jeep van een van de voorste groepen over de kop was geslagen, er verschillende ruiten waren gesneuveld en één collega uit de jeep was geslingerd en zwaargewond was geraakt. De hulpdiensten waren inmiddels al gewaarschuwd.

Nou, de zin was natuurlijk compleet over en aangeslagen reden we terug. We besloten om geen 'aapjes te gaan kijken' en dus niet te stoppen bij het ongeval. Maar gezien hebben we het natuurlijk wél. Ik heb de hele dag rondgelopen met het beeld van mijn collega op mijn netvlies. Zijn gezicht zó vertrokken van de pijn, hij was gelukkig wel bij kennis.

Na overleg besloot de organisatie om de dag niet af te breken, maar wel voor de andere groepen de buggy rit en de jeepsafari te vervangen door een korte golfintroductie.

Het schapendrijven was echt ontzettend lachen en bracht de stemming er wel weer wat in (wij moesten doen wat normaal gesproken de herdershond doet... ;)), maar we waren toch erg opgelucht toen onze directeur voor het eten kon vertellen dat de betreffende collega weliswaar bont en blauw was en veel pijn had, maar dat er geen ernstig letsel was en hij snel het ziekenhuis zou mogen verlaten...

6. Ben jullie helemaal vergeten het volgende te vertellen...

Vorige week hebben wij de waarschijnlijk in de ogen van velen vreemde beslissing genomen om Emma's verjaardag (13 september) dit jaar niet te vieren.

Emma reageert al maanden erg paniekerig als haar verjaardag ter sprake komt. Ze begint dan te huilen en zegt: 'Emma wil niet de jajob zijn!' En als je haar vervolgens dan vertelt dat de jarige job heel veel kadootjes krijgt, reageert ze met: 'Emma hoeft geen kadootjes!'
    En zo gaat dat iedere keer opnieuw. Emma vindt verjaardagen prima, zolang het niet die van haarzelf is. Ook in een rollenspel wil ze absoluut niet de rol van jarige job spelen.

Zo ook vorige week zondag... de meiden speelden dat Jasmijn jarig was en hadden een heel feest gemaakt op haar kamer, met de knuffels en poppen en een versierde stoel voor de jarige. Op een gegeven moment hoor ik Jasmijn aan Emma vragen: 'En wie is er jarig?' Emma antwoordt braaf: 'Jasmijn!' Ik besluit nog eens een poging te wagen door te zeggen: 'Emma is ook bijna jarig hè?' En meteen begint ze weer te huilen en te roepen dat Emma géén jajob wil zijn. En haar proberen te verleiden met de kadootjes, lukte ook deze keer niet...

Dus hebben Roy en ik de knoop doorgehakt en besloten om Emma's verjaardag dit jaar over te slaan, in de hoop dat ze volgend jaar over haar angst (of wat er dan ook speelt) heen gegroeid is. We besteden dus ook echt helemaal geen aandacht aan haar verjaardag, thuis niet en ook op het kdv niet. Het probleem zit hem tenslotte niet in de drukte van het bezoek, maar in het jarig zijn.

We hebben die dag dus de visite afgebeld om te zeggen dat Emma's verjaardag op 18 september niet doorgaat. De jongste zus van Roy heeft dit zelf een keer meegemaakt met haar dochter en zij hebben de verjaardag toen toch doorgezet. Resultaat: een kind dat niets wilde en de hele dag huilde en nog dagen van slag was. Ze gaf ons groot gelijk om de hele boel af te blazen.

Emma krijgt straks dus wat meer van Sinterklaas... ;)

Afgelopen zaterdag heb ik Jasmijn ingelicht over Emma's angst voor haar eigen verjaardag. Om het voor Jasmijn niet onnodig verwarrend te maken, heb ik verteld dat Emma die dag (zaterdag dus) jarig was, maar geen feestje en kadootjes wilde. En dat we daarom naar de speelgoedwinkel gingen om een nieuwe poppenwagen voor Emma te kopen, omdat haar oude een beetje kapot is. Wat ook zo is trouwens. Maar dat die poppenwagen dus eigenlijk Emma's verjaardagskado is, maar dat Emma dat niet mag weten. Gelukkig begreep Jasmijn het verhaal en heeft ze ook braaf haar mond gehouden.

In de speelgoedwinkel bleek maar weer eens hoe diep Emma's probleem zit. Ik had namelijk meteen een kado gekocht voor nichtje Lotte die begin oktober 2 jaar wordt en toen dat werd ingepakt begon Emma dus meteen weer te piepen. Toen ik vertelde dat dit een kadootje voor Lotte was, was het goed.

Maar Emma was toch wel erg in haar nopjes met de poppenwagen. En gelukkig is ze zo lief om Jasmijn te laten delen in die vreugde. Want Emma heeft de 3-in-1 Quinny Zapp gekregen, terwijl Jasmijn destijds de gewone kreeg. Maar gelukkig vond Emma het geen enkel probleem toen Jasmijn de Maxi Cosi op haar Quinny Zapp zette. Gisteren heb ik deze foto van de meisjes gemaakt...

Geen jarige job, maar wel een blije job dus... :)

7. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Ik geef je groot gelijk dat je de verjaardag niet hebt gevierd. Je doet het om een kind een plezier te doen en Emma doe je er blijkbaar geen plezier mee. Rosanne heeft hier wel erg genoten van haar verjaardag en die wist al dagen van te voren te vertellen wie er allemaal kwam.

Hier mag Rosanne alleen met de ipad op tafel liggend spelen. Zou zo op de bank dus nooit doen, zou veel te bang zijn dat ze hem zou laten vallen. Hij heeft hier al een smak gemaakt op de grond maar dat was mijn man zijn schuld, die had hem ergens neergezet en dacht dat dat wel even kon. Alleen hebben we dus een houten vloer die wiebelt en plof daar lag hij dus zo op de grond. Gelukkig was er alleen iets aan de rand verbogen en doet hij het dus nog prima.

Wel grappig om te lezen dat er veel meer kinderen zijn die graag er mee spelen. Mijn zus haar kleindochter van 2 speelt er ook graag mee, die haar ouders hebben er ook maar een gekocht. Die mag er trouwens alleen liggend op de bank mee spelen. Rosanne speelt ook graag met woezel en pip, met een soort poppenhuisje maar ze vind de beesten die nazeggen nog het aller leukst. En ze weet precies alles te vinden op dat ding, mijn man liet laatst een programma zien waar je makkelijk filmpjes van YouTube mee af kon spelen en had toen wat van k3 laten zien. Rosanne was even later met de ipad aan het spelen en had dus snel dat programma weer opgezocht.

8. Hihi, Rosanne is dus ook al zo'n wizzkid. Ik vind het ook ongelooflijk hoe snel kinderen in de gaten hebben hoe je zo'n ding moet bedienen.

Ik moet er wel bij zeggen dat de meiden normaal gesproken helemaal met hun rug tegen de leuning van de bank moeten zitten, met de iPad op hun schoot. Zoals op de foto zitten ze dus eigenlijk nooit...

9. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, klinkt heerlijk, je vakantie. Blijf lekker genieten en rust lekker uit.

Lola, leuk personeelsuitje was dat. Wel vervelend dat je collega zo'n vervelend ongeluk heeft gehad, dat drukt toch de pret een beetje. Maar gelukkig gaat het gezien de omstandigheden redelijk goed met hem.

Groot gelijk dat je Emma's verjaardag niet viert. Ten slotte moet het leuk zijn voor het kind en geen straf. En wat een mooie wagen heeft ze gekregen.

Leuke foto ook, 3 kleine kleutertjes ....

Lotuss, toch weer een mijlpaal, de oudste van je meisjes oefenen op school. Ze heeft het goed gedaan hoor!

Wat een wizz-kids hier trouwens! Leuk om te horen.

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ik heb zaterdag aan m'n eerste tourtocht op de mountainbike meegedaan. Ruim 40 kilometer rondtouren in voornamelijk bos met alleen af en toe eens een klein stukje verbindingsweg.

Was erg leuk maar ook best pittig, maar ... ik heb hem uitgereden en ik ga zeker aan meer tourtochten meedoen.

De tourtocht is georganiseerd door Het Gelreziekenhuis in Apeldoorn. 3 disciplines konden inschrijven. Je kon meedoen op de 'gewone' fiets, op de racefiets en op de mountainbike. Voor iedere fietser wat wils dus.

Vooraf kon je je helemaal door laten meten door het ziekenhuispersoneel. Bloeddruk, cholestorol, glucose, vetpercentage. Alles was prima in orde. Erg prettig om te horen.

Je kon je ook nog op de foto laten zetten voor het goede doel en het maakte je meteen voorpaginanieuws. :D

11. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Gaaf Inez!

Wat naar van dat ongeluk Lola. Dat drukt de stemming wel ja.
    Groot gelijk dat je Emma's verjaardag niet viert. Dat zou zijn doel toch ook volledig voorbij schieten. Danique had het heel even op de dag van haar verjaardag toen ze van het kdv thuiskwam, toen hebben wij het ook maar even zo gelaten.

Wat betreft iPad, tegen de leuning aan op de bank zie ik wel voor me. Niet zo naar vooren idd, met een houten vloer eronder. Op tafel ben ik weer bang dat ie daar afvalt.

Quinten wordt al een paar nachtjes maar 1 of 2 x wakker, dat scheelt al zo veel!

12. Wat goed! petje af...

13. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Dombo, wat goed! En meteen op de voorpagina ;)

Lola, dat is wel schrikken, zo'n ongeluk tijdens een personeelsuitje. Gelukkig is het redelijk goed afgelopen.
    En gossie, arme Emma. Klinkt wel sneu! Maar idd, dan is niet vieren een goede keuze. Je wilt toch niet dat je kind op haar feestje helemaal over de rooie gaat omdat ze geen feestje wil. Lijkt mij nog wel moeilijk om anderen dat duidelijk te maken, ik denk dat ik iig m'n schoonmoeder niet zou kunnen overtuigen. En m'n eigen vader misschien ook niet. Dus vind ik het wel knap dat jullie dan die verjaardag afblazen.

Natas, ben je nog op vakantie? Daar was je wel even toe, volgens mij. Ik hoop dat je lekker uit kunt rusten!

En de rest ben ik vergeten :(
    Sorry, hoofd = zeef

14. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Oh ja, schattige moderne kindjes zag ik voorbij komen!

Krummel is er nog niet heel erg mee bezig, maar wij zijn natuurlijk ook niet zo modern :D.

Mijn laptop vindt ze behoorlijk interessant. En.. ik heb sinds kort een superdeluxe foon van m'n werk (nou ja, als je een oude NOKIA gewend bent, is zo'n HTC echt superdeluxe). En idd verbazingwekkend hoe snel zo'n kind snapt hoe dat zit. Voor haar is het niet anders dan bladzijden omslaan, geloof ik. Grappig is dat ze meteen ook op de fotocamera probeert om te "bladeren", maar ja, die is daar te ouderwets voor.

En verder heb ik het druk met school. Nieuwe taak is leuk, maar wel vermoeiend. En dat geldt na zo'n lange vakantie ook voor lesgeven. Leuk, maar vermoeiend. Ik lig elke avond voor tienen op bed *gaap*.

Van zaterdag op zondag sliep krummel bij opanoma (voor haar één woord) en ik werd zondagochtend pas om 10.00 uur wakker! Wat een heerlijkheid, niet wakker worden van wekker of kind. Maar oh, wat kom ik blijkbaar slaap tekort als ik zolang kan slapen :$.

En ik ben dus al blij dat ik op m'n werk alles op orde heb. Maar onthouden wat hier geschreven is sinds m'n laatste bezoek is blijkbaar teveel gevraagd.

15. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Even teruggelezen.

Lotuss, wat spannend, meissie voor het eerst naar school. Mooi dat ze het naar haar zin heeft. En dat ze het nog wel lastig vindt om afscheid te nemen, dat wordt in de loop van de tijd wel anders toch?

Lola, wat een mooie buggy! Zou ook wel wat voor onze krummel zijn (kan die loopkar die ze nu als poppenwagen gebruikt eindelijk uit elkaar en naar zolder).

Cindy, leuk om jou hier ook weer eens te "zien". Alles goed verder? (ook druk zeker, hihi)

16. Zwanger misschien... :D;):D?

17. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Vertel Hinke :)
    Ik denk dat ouders van jokker heeeeel wat slaap tekort komen.

18. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Haha, toen ik het intikte, overwoog ik nog om erachter te zetten "nee, niet zwanger", maar dat deed ik toch maar niet. En zie hier, twee nieuwsgierige aagjes......

Maar nee, echt, hand op m'n hart dat het niet zo is. Tenminste, niet dat ik weet en/of verwacht.

Ik ben "gewoon" erg moe. Te weinig uitgerust in de vakantie, in ieder geval geen rust in m'n kop gehad, vanwege die ***scriptie die nog af moest. En nu heb ik op school een nieuwe taak en ik moet weer wennen aan lesgeven. En vooral .... aan het onmenselijke vroege opstaan. Manlief gaat om 5.30 uur de deur uit en dan slaap ik nog even lekker verder (gelukkig word ik meestal niet (echt) wakker). Maar een klein uurtje later moet ik dus zelf fris en in de kleren en krummel ook en dan moet er ontbeten worden en naar kdv en krummel droppen en dan naar school *gaap*. Ik ben geen ochtendmens!

Maar op zich gaat het wel goed hoor ;).
    Krummel heeft alleen weer een loopneus en een schor hoestje en af en toe een piepstemmetje. Zal wel komen door alle bacillen die ik meeneem van m'n werk. Wel frappant namelijk: school is weer begonnen en zij begint met snotteren en hoesten.

19. Ik moet om 6.00 uur opstaan op maandag en dinsdag en daar kan ik ook maar niet aan wennen...

20. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Dat zijn toch ook geen tijden!
    (Quinten, lees je ff mee?)

Deel Deze Pagina