Pink, Alyssa houdt inderdaad wel van knutselen ed. Meestal komt het er niet van als haar kleine zusje in de buurt is aangezien die alles overhoop trekt dan, maar als ze maar even de kans krijgt, dan zit ze lekker te freubelen. Kreeg gisteren op het etentje van de gastvrouw die juf is in groep 6 nog een complimentje over haar fijne motoriek. Erg leuk, zeker gezien het feit dat er vorig schooljaar nog werd gezegd dat haar motoriek nog niet zo geweldig was. De kids hadden daar papier en potloden gekregen om te kleuren en mevrouw was even een mugje aan het tekenen wat in het gras zat. Heb vanmiddag definitief afscheid genomen van het andere topic. Voelt toch wel een beetje raar, zat er bijna vanaf het begin bij, heb daar veel lief maar ook leed mogen delen, maar jammergenoeg voel ik me er niet echt meer op m'n plaats.
Dag dames, Ben ik ook weer. Wat hebben jullie veel geschreven zeg, ik liet jullie vorige week achter op pagina 7 of 8 en nu zitten jullie al op 15! Wordt een beetje lastig om overal op te reageren. Gelukkig zat er ook wat spam tussen van prachtige meisjes . Internetten kostte 7,50 per dag en dat vonden we een beetje veel, gezien het feit dat we het niet echt nodig hadden. Ook wel lekker rustig, zo'n weekje zonder e-mail en internet 8). En we hebben het reuze naar onze zin gehad. Helemaal super, zo'n weekje met ons drietjes. Voor Mariëlle was het ook echt goed om een weekje papa en mama allebei om zich heen te hebben, zeker na mijn Zweden-reis. Ze was toch wel erg aanhankelijk, hield ons beiden goed in de gaten . Vandaag is ze weer naar het kdv. Moest ze toch wel weer even wennen. Hopelijk is het goed gegaan, want ze "moet" deze week vier dagen . Over het park en de bungalow waren we ook erg tevreden. Het zwembad was wel kleiner dan we hadden verwacht, maar voor ons was het prima. We zijn ook nog een ochtend naar een grote kinderboerderij geweest, ik denk dezelfde als waar Dombo het laatst over had (of iets wat er heel erg op lijkt ). Vrijdag zijn we niet meteen naar huis gegaan, maar eerst naar de 2e verjaardag van een neefje. En zaterdag "moest" mijn eigen verjaardag hier nog gevierd worden . Lekker druk, maar erg gezellig. Vandaag heb ik een poging gedaan om thuis weer in schoolstemming te komen, maar dat is nog niet zo heel goed gelukt. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat, heb het gevoel dat het allemaal heeeeeeeel ver weg is. Moet vanavond toch nog even goed kijken wat ik nou precies moet morgen. Wilde in ieder geval ook even aandacht besteden aan Mulisch, dus daar ga ik ook nog even over nadenken. En ik heb morgen een afspraak met de chirurg, volgens mij had ik dat ook nog niet verteld. Ik heb al sinds het begin van m'n zwangerschap aambeien en omdat ik er een tijdje geleden echt heel veel last van had, ben ik maar weer eens naar de huisarts gegaan (ik wacht altijd best lang met dat soort dingen ). Hij zegt dat er niets anders op zit dan ze te laten weghalen (au). Morgen dus naar de chirurg.
Poeh..sterkte morgen Hinke! Wel fijn dat jullie het naar je zin gehad hebben! @Dombo, ik las het net. Kan het me ook wel voorstellen hoor. Je kinderen worden daarbij ook groter he.
Lotuss, klopt inderdaad, de meisjes worden ook groter. En hoewel ik stiekempjes best nog wel een derde wil hebben, zal het daar niet meer van komen, dus voor ons is het hoofdstukje zwanger worden (en blijven) eigenlijk ook al een beetje afgesloten. Leuke plaatjes weer trouwens! Hinke, klinkt als een leuke vakantie en nee, EUR 7,50 zou ik er ook niet voor over hebben om even te kunnen internetten. Ben je in Malkenschoten geweest? Da's vlak bij mijn huis! Succes morgen bij de chirurg. Vindt de ingreep ook morgen plaats of wordt er eerst een en ander besproken?
Dombo, morgen heb ik alleen een gesprek. Ingreep duurt vast nog wel even. Ik heb er nu ook weer minder last van, heeft volgens mij ook met m´n cyclus te maken. ´t Was m´n eerste zwangerschapsverschijnsel, heb er nooit eerder last van gehad. Maar helaas kwam ik er dus niet meer vanaf. Kinderboerderij was in Holten-Holterberg, dus een andere´ Lotuss, bedankt.
Ik was net nog een heel verhaal aan het typen over zindelijkheid en spenen, maar toen kwamen Koob en Mariëlle thuis. Even copy-pasten: Zindelijkheid: ze is het nog niet en we zijn er ook nog niet mee bezig. Ze is wel vaak droog 's ochtends en na haar middagslaapje. En ze gaat af en toe in een hoekje staan als ze moet poepen , dus ze voelt het wel aankomen. Het overkomt haar tegenwoordig ook regelmatig dat ze moet plassen als ze net in bad gezet is. dus misschien zouden we wel kunnen beginnen met trainen (maar ja, luie ouders ). Speenverslaafd is ze ook, maar we hebben haar wel geleerd dat ze die alleen in bed krijgt en in de de auto als we een eind moeten rijden en ze eigenlijk "moet" slapen. Dat laatste vindt ze af en toe wel lastig, ze snapt niet helemaal wanneer ze hem nou wel krijgt en wanneer niet. Meestal als we op bezoek geweest zijn, vraagt ze er wel naar ("seen!"). Gelukkig associeert ze zelf dat ding ook wel heel erg met "slapen". En ze accepteert het ook wel als we "nee" zeggen. Dat is eigenlijk al heel lang zo, al minstens anderhalf jaar.
Natas, hier wil ik ook nog even op reageren. Moeilijk, lijkt me dat, klinkt als definitief afscheid nemen! Maar kan me voorstellen dat het ook iets heel moois heeft, zeker als het een bijzondere plek is. Verder goede berichten van je, fijn om te lezen.
Hoi Pink! En welkom hier. Tuurlijk mag je hier mee schrijven, je bent 38 (toch?) én mama, dus voldoe je aan alle voorwaarden... Goed idee van Lotuss om je hierheen te halen (en goed idee van mij om Lotuss over te halen weer hier mee te gaan schrijven ). Want ons clubje is misschien niet zo groot, maar wel gezellig. Leuk om hier ook een bewust alleenstaande moeder te hebben . Wat me meteen bij de vraag brengt: hebben jouw kids dezelfde vader? Ik zou het sowieso leuk vinden als je wat meer vertelt over je kids: hoe oud, jongen/meisje, etc... *Edit: Aha, ik krijg in een volgende stukje mijn antwoord al. Jij hebt al 'van allebei wat'. Vervelend trouwens, die steenpuist op de voet van je dochter. Lopen is geen pretje als het zeer doet...* Zoals je aan mijn banner kunt zien heb ik twee meiden, de oudste - Jasmijn - wordt in december 4 en de jongste - Emma - is in september 2 geworden. Zo heb ik dus Dombo, Annna en Natas leren kennen: wij waren toen tegelijk in het andere 35+ topic bezig zwanger te worden...
Dat heb ik gezien, mooi hoor ! Ik doe het ook zo graag, maar heb er de laatste tijd veel te weinig tijd voor...
O, dat is niet zo' leuk vooruitzicht . Gaat 'alleen' de afdeling weg of sluit het hele bedrijf binnenkort zijn deuren? Ik hoop dat hij voor het zover is een nieuwe leuke baan heeft gevonden!
Ai ai, daar heb ik ook zo'n last van . Tijdens de bevalling van Jasmijn kreeg ik bij 5 centimeter ontsluiting al hevige persweeën en aan het wegzuchten ervan heb ik aambeien 'zo groot als paaseitjes' (dat waren de woorden van de kraamhulp... ) overgehouden. Er zijn al twee pogingen gedaan om ze met elastiekjes weg te halen, maar dat heeft helaas niets opgeleverd. Dus ik vrees dat echt onder het mes gaan het enige is dat erop zit... Fijn trouwens dat jullie een leuke week hebben gehad en: Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Balen dat ze bij jullie zijn gebleven na de zwangerschap. Ik had het ook wat toen ik zwanger was van Sophie, heel lastig. Maar daarna is het heel snel weer weggegaan. Gelukkig!
@Lotuss: Ik ben jaloeoeoeoers! Ik heb er veel last van namelijk. Na de grote boodschap zit ik echt een kwartiertje niet lekker, omdat ik ze dan gewoon voel zitten. En daarbij vind ik het ook nog eens géén gezicht...
Wat is het hier druk vandaag Pink, hoe oud zijn je kids eigenlijk? (heb ik dat ergens gemist? Zo ja, sorry). Beterschap voor en sterkte met je dochter! Ik heb a.s. donderdag de 20 weken echo. Toch weer een beetje spannend. Cindy, wat een heerlijk koppie heeft je kleine meid. Lotuss, prachtig 'geknutsel' weer! Fijn Inez, zo'n mooi compliment over Alyssa. Welkom terug Hinke, fijn dat je zo'n lekker weekje hebt gehad. Sterkte morgen! Effe wat (buik)foto's