@Dombo: Wat een prachtige foto. Heb jij dan ook dat je even stil wordt van zoiets moois...? @Lotuss: Wat een poepie, zeg! Weet je trouwens hoe de Ragdoll aan zijn naam komt? Het schijnt dat wanneer je hem oppakt, hij zich zo slap houdt als een lappenpop, een ragdoll dus... Gisteren weer een drama-avond gehad, deze keer met Emma. Ze klaagde bij het naar bed brengen al over buikpijn, maar omdat ze gewoon liep te springen en te rennen over de overloop dachten we dat het wel los zou lopen. Maar rond 22.00 uur begon ze ineens keihard te huilen. Ze had in haar slaap gespuugd. Nou, in het uur dat volgde heeft ze zeker tien keer gespuugd, is ze twee keer in bad geweest, heb ik haar bed twee keer verschoond en hebben we haar drie keer om moeten kleden. Dat kind blééf maar spugen, ik wist niet dat zo'n kindermaagje zo groot was. Vanmorgen werd ze zingend wakker, ze heeft inmiddels een boterhammetje gehad en er lijkt eigenlijk niets meer aan de hand te zijn. Ik hoop dat we er nu weer voor een hele poos vanaf zijn!
Lola, agossie, Emma toch ook nog ziek geworden. Fijn dat het met haar weer beter gaat nu. En ja, als ik zoiets moois zie in het bos, daar word ik echt stil van en tegelijkertijd stroomt de adrenaline door m'n lijf. Het is echt bijzonder om zoiets te mogen zien. Of het nu om een enkel edelhert of reetje gaat of om een hele roedel, het is gewoon schitterend om te zien. De MTB clinic van vandaag was erg leuk en vooral leerzaam. Het was een klein groepje. We waren in totaal met 9 man, waarvan 3 instructeurs. Ik kijk al weer uit naar een volgende clinic.
@Lola, Ja, ik weet het en het klopt ook echt! Hij blijft in alle houdingen liggen in je armen. Als ik m'n handen vol heb en ik moet hem nog meenemen uit de kamers van de meiden hang ik hem over m'n onderarm, als een handtasje en hij blijft dus gewoon hangen he, hahaha! Echt grappig.... Gelukkig dat je meisje weer wat beter is, nare virussen! Ik heb vannacht, of meer tegen de ochtend een droom gehad. Een hele levendige, ik werd er helemaal angstig wakker van. Ik droomde dat ik bovenin een flatgebouw was. Een soort van hotel leek het. Toen kwam er een aardbeving en de hele vloer stortte in.... ik was erbij, maar ik keek toe en er werd bij gesproken als in een rapportage. Vanmiddag kwam het nieuws op de radio en ik dacht, even luisteren of er ergens een aardbeving is geweest. Toen hoorde ik het nieuws over Turkije. Er zijn veel flatgebouwen en ook hotels ingestort. Toch raar he...
@Lotuss: Ja, daar zou je inderdaad de kriebels van krijgen... Emma heeft vandaag gewoon lekker meegedraaid en dat vind ik eigenlijk best wel stoer als je zóveel gespuugd hebt de avond van tevoren. Maar dat is wel typisch Emma. Zelf heb ik toch minimaal een dag nodig om bij te komen als ik flink overgegeven heb en Jasmijn had afgelopen week ook twee dagen nodig om helemaal op te knappen. Maar Emma heeft vanmiddag dus gewoon een boswandeling gemaakt...
Ja, beetje vreemd zijn dat soort dromen wel he... eigenlijk ben ik niet zo van het dromerige. Tuurlijk droom ik wel maar kan het me maar zelden herinneren.
jeetje wat een nare droom...en zeker als het dan toch een soort van voorspellende is... hier zijn aardbevingen heel normaal. ik heb het een paar keer meegemaakt en een keer best angstig maar niet zo erg dat er van alles instortte. wanneer in Turkije aardbevingen zijn, kan je er donder op zeggen dat ergens in Greece ook iets gebeurd! of andersom...hoop dat we dit keer buiten schot blijven er is al genoeg ellende! vreselijk toch in Turkije... over dromen: ik droom heel levendig en veel zeker tijdens m'n zwangerschap was het helemaal raak! het lijken soms hele films...pfff! gelukkig niet altijd eng ofzo... @Lola: tjee wat een ellende met dat spugen! lijkt me heel vreselijk te zien als je kindje zoveel moet spugen...maar dat ze ook weer zo snel opknapt wat een kei! gaat het nu nog beter? ik ga mijn bedje inrollen, want het was een druk weekend met bezoek ook maar wel gezellig! de week begint weer en ik wens iedereen een goede week en beterschap waar nodig!
Lijkt me ook heel angstig Mukkie...gelukkig dat het nog meeviel. En hopelijk blijft het jullie nu bespaart! Ja, toen ik zwanger was droomde ik ook heel levendig inderdaad. Droomde toen ook wel eens, voor ik wist dat ik zwanger was, dat ik allemaal melk in m'n borsten had. dat hoor je ook wel meer van vrouwen, dat soort dromen.
Ik ben ook zo'n levendige dromer en mijn dromen haken ook bijna altijd in op wat ik die dag heb meegemaakt. Maar dan op een absurde - maar meestal wel leuke - manier. Emma slaapt rustig, dus denk dat ze morgen weer helemaal de oude is...
Creepy zo'n droom Lotuss. Ah gosh, arme Emma! Wat een bikkeltje dat ze vandaag alweer een boswandeling heeft gemaakt.
Pff, wat zijn jullie weer actief geweest! Geen tijd om iedereen uitgebreid te woord te staan, kwam eigenlijk even melden dat we een weekje weg gaan. Ben zo blij dat we toch iets geboekt hebben! We gaan een weekje naar Duitsland. En daar gaan we o.a. mijn verjaardag vieren . Sterkte met alle zieke kindjes en/of kindjes die niet willen slapen. Krummel heeft geen bv gehad, maar is eigenlijk nooit echt ziek. Wel vangt ze veel verkhoudheidsvirussen op, maar ja, als alle kindjes op het kdv en al mijn leerlingen en collega's aan het snotteren zijn, dan is dat niet zo gek toch?
Lotuss, bizarre droom zeg! Hinke, fijne vakantie en alvast gefeliciteerd en een hele fijne verjaardag! Lola, stoer hoor, van Emma! Nu al weer een boswandeling gemaakt. Mukkie, lijkt me best eng om die aardbevingen mee te maken.
Ik voel me zo vreselijk bagger. Quinten is vanaf 01.30 uur maar liefst 5x voorbij komen schuiven vannacht. Om 05.45 was hij klaarwakker en kreeg ik hem ook niet met een troostslok nog in slaap, om 06.15 heb ik Chris met hem naar beneden gestuurd zodat ik nog een half uurtje m'n ogen dicht kon doen. Op mijn werk is het retedruk en ik heb zo afschuwelijk veel moeite om mijn hoofd er een beetje bij te houden. De kids voelen mijn vermoeidheid denk ik, Danique hangt vreselijk aan me op het moment (op een lieve manier maar heel intensief) en Quinten drinkt vrij slecht overdag (los vast los vast los vast). Morgen weer werken, maar ik hoop zooooooooo dat Q'tje me een klein beetje laat slapen.
Pffft... dat is inderdaad een bagger nacht! Ik hoop voor je dat Quinten je vannacht lekker laat slapen...
Natas, op z'n zachts gezegd, balen zulke nachten. Hopelijk heeft je kleine man je vannacht wat meer nachtrust gegund. Maar meid, ik weet dat je net ziek bent geweest, maar is het niet een idee om je een paar dagen ziek te melden? Ik weet het, het ligt niet echt in je aard om te doen, maar lieve Natas, dit gaat niet goed zo. Je geeft al aan dat het je vreselijk veel moeite kost om je koppie erbij te houden op je werk en dan heb je thuis ook nog eens kids en man die je aandacht vragen, je huishouden en een lieve mams die je veel energie kost ... Da's niet niks allemaal. Niemand heeft er wat aan als jij straks instort.
Je hebt wel gelijk Inez.... maar nee ik ga me nu toch niet ziek melden. Als ik het echt niet meer volhou, OK. Maar ziek melden lost ook niets op aan het probleem, dus ik schiet er niet veel mee op.
@Natas: Heb je geen verlofdagen meer? Dat zou anders ook een oplossing zijn. Knuff... Even de trotse moeder uithangen... Jasmijn had gisteren haar tweede zwemles - vorige week was ze ziek - en ze deed het zo goed dat wanneer het volgende week weer zo goed gaat, ze als eerste kindje (en dan het laatst erbij gekomen hè!) de bandjes om de armen mag weglaten...