35+ mama's, deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    @natas: jeetje...jij moet erg aan rust en slaap toe zijn...!!! denk ook dat het beter is om even uit te zieken en de boel weer op orde te hebben thuis...eventjes op adem komen...inderdaad heeft niemand er straks iets aan als je echt instort...(hoop natuurlijk dat het niet zover gaat komen!!!) ik wens je voor nu heel veel sterkte en hopelijk kan je deze dagen wel even op adem komen...

hier nu ook een ziekig kindje...wat begon als -dacht ik- kiesjes die door moeten komen (ons mannetje had rode wangetjes en was hangerig en wilde niet veel eten) is nu opgezwollen tandvlees, koortslip en aften en stotterig neusje! vanochtend heb ik hem nog een flesje gegeven waarvan hij maar 100ml heeft gedronklen en toen ik rond half 12 thuiskwam had hij niets willen drinken, pap wilde hij niet, alleen wat banaan en 4 slokjes sap. niets krijg ik erin...de arts heeft gezegd: wat depon (paracetamol) voor kindertjes en zoveel mogelijk vocht maar hij wil dus niks niks niks, zelfs niet in m'n armen nu...ik weet ff niet wat ik met 'm aan moet. hij huilt alleen maar en wil niet dat ik hem vasthoud. zo ken ik hem helemaal niet! maar hij heeft vreselijk veel pijn in z'n mondje...moet in de namiddag weer naar de apotheek voor een middeltje tegen de pijn...(apotheek is tussen de middag niet open!)

ik vind het vooral heel vervelend dat hij niet drinkt...ben best bang voor uitdroging...het is ook pas de eerste keer dat ons ventje iets heeft...hoop dat het snel beter gaat!hij is net wakker met tranen. hij huilt even heftig en dan is het meer klagen...zo zielig!

2. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    over die dromen: heb dezelfde dromen gehad toen!grappig!!

enne, over de aardbeving: was ook eng maar gelukkig was het een lichte! lampen gingen wel heen en weer hier en je hoort ook een raar soort zoemen in de grond...heel weird en onwerkelijk...de avond/nacht ervoor hoorden we alle dieren in het park, in de straat en uit de huizen, blaffen, miauwen etc...dat doen ze normaal niet zo erg...en mijn man werd die nacht voor de aardbeving ineens schreeuwend wakker: " de kasten vallen om, de kasten vallen van de muur, kijk uit!":$

3. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    @Hinke: je zal nu al wel wegzijn maar toch heel veel plezier! fijne vakantie!!!en vol energie weer terug!!

@Lola: en terecht een trotse moeder!!!

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Quinten zit nu pontificaal beneden, in slaapzak, op Chris z'n schoot. De laatste weekjes was deze 'avondslaap' de enige die nog echt goed ging...... dat beloofd wat voor straks.

Ik kan wel vrij nemen, heb aardig wat verlofdagen. Maar ik heb expres na m'n zw.verlof een maand onbetaald verlof genomen om mijn vakantiedagen te sparen. Als er iets met de kindjes is moet ik dat opvangen,dan gaan ze snel. En met mijn moeder kan ook het een en ander gebeuren.

Mukkie, wat naar voor je mannetje! Als je er wat te drinken ik kan krijgen hem misschien ORS geven tegen uitdroging?

Wat goed van Jasmijn!

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, daar mag je met recht trots op zijn!!

Natas, bij ons sliepen de meisjes lange tijd 's avonds niet in hun bed maar in de box. Na de laatste avondfles legden we ze wel in hun bed en sliepen ze wel heerlijk in hun bed.

Hou je taai meis, ik kan me zo goed voorstellen dat je toch maar gewoon door blijft werken, (had ik zelf waarschijnlijk ook wel gedaan hoor) maar probeer wel heel goed naar jezelf te luisteren, dat je ingrijpt voor je in gaat storten.

Mukkie, agossie, een ziek mannetje. Beterschap voor hem. Altijd lastig om zo'n kleintje dan te laten drinken.

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Update van hier : de nachten, ik heb het er maar ff niet meer over, wie weet voel ik het dan ook minder ;) ;)
    Even dacht ik dat het kwartje ging landen bij Quinten met z'n groente- en fruithapjes, nu heeft hij al sinds woensdagavond nauwelijks meer een hap gegeten.
    Morgen gaan we beginnen met zindelijkheidstraining van Danique! Het moet er maar es van komen, zij vindt het wel lekker makkelijk zo maar ze moet het nu makkelijk kunnen. Ben benieuwd!

Gelukkig heeft Quinten gisteravond en vanavond wel weer zo'n normale avondslaap gedaan in zijn bedje. Ik weet niet wat hij donderdag had.

7. @Mukkie: Hoe is het nu met je mannetje? Ik vind het altijd zo'n zielig gezicht als ze zo slap en lusteloos in je armen hangen...

@Natas: Emma moet ook nog steeds niet veel van zindelijk worden weten. Ze gaat uit zichzelf wel naar de wc, maar alleen wanneer ze dat wil en dus wanneer ze moet. En dan willen doet zich meestal voor als Jasmijn naar de wc moet...

Nou, ben gisteren dus naar de kapper geweest voor de 'extreme makeover' en ik ben erg blij met het resultaat. Het is alleen nog niet helemaal af. Vorige week zijn mijn eigen haar én de extensions geverfd, maar gisteren na het plaatsen bleek dat er toch kleurverschil was tussen mijn eigen haar en mijn 'nieuwe' haar. Jammer genoeg mogen de extensions de eerste 48 uur niet nat worden, dus opnieuw verven was geen optie. Daar zou ik komende zaterdag voor terug mogen komen, maar dan moet ik waarschijnlijk werken en bovendien wil ik geen week met dat kleurverschil lopen. Dus doe ik het morgenavond zelf, de kapster heeft de verf meegegeven. Gelukkig valt het niet heel erg op, maar het is wel jammer.

De foto houden jullie dus nog even tegoed...

8. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    dank voor de reacties! even een update van hoe het hier gaat...

we zijn inmiddels naar het z'huis geweest gisterenavond...in griekenland heb je geen hap...ik was er niet gerust op.

Vaios (zo heet ons mannetje dus) ging meteen spelen met al het speelgoed in de wachtruimte! haha! maar hij werd toch moe en toen poepte hij tot overmaat van ramp ook nog behoorlijk! z'n romper en broekje zaten onder en ik stom stom stom had niets meegenomen afgezien van luiers...

z'n tandvlees was zo opgezwollen en hij had nog meer zweertjes.ben blij dat we er heen zijn gegaan. het is een mond/tandvleesinfectie. geen aften dus! werkelijk z'n hele mond zit van binnen vol en ook wat op z'n lippen...opzich is het niet gevaarlijk dit virus en kan een kindje dit blijkbaar makkelijk oplopen, hoe schoon je ook bent. ze stoppen toch gauw iets in hun mond...het probleem is dat hij dus niet drinkt. we hebben nu een vloeibare oplossing gekregen en moeten met dat spul 4 keer per dag met een gaasje z'n mondje insmeren. het is ant-bacterieel en er zit een beetje antibioticum in en zou de boel wat verdoven zodat hij minder pijn heeft en kan drinken.

zelf heb ik t niet zo op antibioticum, want hier wordt dat snel gegeven zonder reden...maar hij moet gaan eten en vooral drinken, anders moet hij alsnog het z'huis in met een sonde en dat wilde ik niet. toen de arts dat zei, overigens een heel prima mens, moest ik even huilen...voelde me zo'n tut! maar na nachten niet slapen en drama en niet eten/drinken was ik te emotioneel!!!gelukkig mochten we het proberen en desnoods onder dwang drinken geven...
    hij heeft nu sinds gisteren avond 11 uur het volgende op (deels zelf en deels met een spuitje onder dwang):

120 ml melk, 120ml yoghurt, 50 ml water, pap met 120 ml melk en een smoothie van 80ml. dit lijkt me wel even genoeg...straks als hij weer wakker is krijgt hij weer dat heerlijke spul in z'n mondje wat een drama is en dan kijken of hij wat drinkt/eet uit zichzelf...

deze virale infectie moet gewoon vanzelf verder overgaan na een week. maar niet drinken is natuurlijk gevaarlijk en anders moet hij blijven en een sonde...dat dus niet, liever!

hoop dat het snel over is want ik wil mn energieke vrolijke mannetje terug...snik snik...

helaas is manlief ook vandaag weg voor muziekrepetities die hij niet kan afzeggen, maar gelukkig wonen mijn ouders ook inmiddels in Greece als gepensioneerden en die komen vandaag helpen. het is niet te doen om die kleine in je eentje dat spul in z'n mondje te doen! voeren met een spuitje kan nog wel...

hij ligt nu in mn armen, wil de hele tijd bij me zijn...gelukkig is het weekend en morgen heb ik geen werk, pas dinsdag weer...

pffff, hoop echt dat het vandaag beter gaat!z'n mondje is zo droog! lijkt soms wel of hij stikt...bah!

9. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Mukkie, agossie wat sneu voor Vaios. Beterschap voor je kleine man. Klinkt goed wat hij in iedergeval al binnen heeft gehad. Hopelijk is het je vandaag ook verder nog gelukt om hem in ieder geval te laten drinken.

Natas, succes met de zindelijkheidstraining van Danique. Alyssa had er met 3+ ook totaal nog geen zin in. Pas toen ze flink onder de waterpokken zat en die van onder flink brandden als ze in haar luier had geplast was ze vrij snel zindelijk.

Met Yelina ging het een stuk vlotter. In ieder geval voor overdag. 's nachts heeft ze nog wel luiers aan. Maar daar wil ik eigenlijk ook eerdaags mee stoppen. Ik heb het gevoel dat ze het dondersgoed aan voelt komen, maar dat ze het wel makkelijk vindt zo.

Met Alyssa is het een ander verhaal. Die heeft 's nachts ook luiers aan, wordt niet wakker als ze moet plassen. Dat heeft ze helaas van mams. Maar goed, ik ben er uiteindelijk toch overheen gegroeid, dus dat zal haar ook wel lukken ben ik van overtuigd. Hoop alleen dat zij niet ook net als ik een zwakke blaas zal blijven houden.

Lola, ik ben erg benieuwd naar je metamorfose. Het klinkt in ieder geval erg goed, al is er dan nu nog kleurverschil.

10. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ah gosh Mukkie, wat zielig voor je kleine mannetje! En wat zwaar voor jou zeg, heel veel sterkte!

Lola, wat jammer van het kleurverschil.

Vandaag dus begonnen met de zindelijkheidstraining van Danqiue. Ze is met vuile luiers ontzettend makkelijk, het interesseert haar helemaal niets. Lui misschien.
    Dus we moeten haar enorm stimuleren. Sinds vandaag overdag geen luier meer, heel veel complimentjes, mooie grote meisjesonderbroeken aan, veel coachen om naar de wc te gaan en dat leuk houden, stickers plakken en bij 5 stickers een extra lekker toetje.
    Ze is wel van goede wil gelukkig. Nog wel want we moeten enorm opletten er niet te veel druk op te zetten want dan slaat D. op slot. Maar het lijkt wel weer alsof ze het echt niet voelt aankomen, ze is oprecht verbaasd als de plas al op de grond stroomt.
    Ze heeft vandaag meerdere keren op de wc geplast, maar ze is nog geen 1x uit eigen beweging naar de wc gegaan en heeft 2 ongelukjes gehad. Op naar dag 2!

Kleine Quinten heeft zich niets aangetrokken van wintertijd. Hij is vannacht net zo veel keer langs komen schuivenen was om 06.15 klaarwakker. Gaaaaaaaaaaaaap!

11. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    jee! ik lees met veel interesse mee over de zindelijkheidstraining! voor je het weet is het zover hahaha! ik weet er helemaal niets van maar hoorde dat je er zo rond de 2 jaar wel mee kan/moet beginnen of is dat niet zo? natuurlijk is elk kindje anders dus misschien dat de een er wel klaar voor is en de ander nog helemaal niet...

Lola wat gaaf dat je je nieuwe kapsel hebt! ja even met kleurverschil maar dat is zometeen ook opgelost en dan moet het wel heel goed staan! ;) ik heb nog steeds erge haaruitval baal baal...het is een tijd weggeweest maar keihard teruggekomen in mei...nog niet over maar gek genoeg heb ik nog wel haar over haha! ik baal erg hoor, maar ja het is allemaal ok met me, bloedtesten gedaan, schildklier alles ok. heb een lekker kort kapsel en het zit niet zo beroerd. het haar dat ik heb is gezond en mooi dus wat het is?

onze kleine is alweer wat fitter. deuren en kastjes gaan alweer open en dicht. Vaios sjouwt alweer met van alles door het huis maar hij is wat wankeler en wat witjes (hij is licht getind van z'n vader...) vandaag naar de kinderarts geweest en ze heeft hem ook even helemaal nagekeken. positief: hij is verder helemaal ok, zit prima op gewicht (ondanks het slechte eten nu) en lengte prima en hij zit op de normale ontwikkelingslijn! nu wat betreft zijn ziekte: het is een heftige vorm van een soort herpes dat zich ook verspreidt door de mond. hij heeftb heel veel pijn, we geven hem om de 6 uur paracetamol en dan even later kan hij wat eten/drinken. drinken kan hij echt nog niet alleen (hij drinkt altijd uit rietjesbeker of uit een flesje soms) maar hij is wel begonnen met wat yoghurt en pap zelf eten. hij wil echt eten en zo zielig dat hij niet kan...hij wil het liefst bij me in mn armen en ik geef hem dat wanneer ik kan...

hopelijk gaat het steeds beter. ik geef nu nog wel met het spuitje het meeste vocht, maar hij heeft ook alweer gepoept hihi!

nu hoop ik dat ik ook weer even wat aandacht aan mezelf kan geven (heb afgelopen dagen niet zo heel gezond gegeten haha!) en vanavond hopelijk beter slapen...vaios slaapt nu ff tussen ons in...

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Aaaah, echt zielig voor je manneke! :(
    Resultaat van dag 2 zindelijkheidstraining van Danique : 1x poep in de onderbroek en 9x plasje op de wc. Van die 9 plasjes bij 7 eerst een beetje in onderbroek en de rest op de wc, bij 2 alles op de wc.
    Ze was apetrots om de 9 stickers te mogen plakken en heeft haar extra lekkere beloningstoetje ruimschoots verdiend!

Sommige kindjes zijn er rond de 2 jaar idd aan toe, maar dat was hier niet het geval hoor. Verschilt per kind.

13. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    he dat gaat opzich goed he met de training???!!!ga zo door! vrienden van ons habben een zoontje dat niet zo geinteresseerd was maar in de zomer met neefjes en nichtjes en andere kinderen waren die wel allemaal zindelijk waren...hij voelde zich 'anders' en dat was meteen het einde van de luiers! grappig hoe dat gaat met kindjes. ze moeten het blijkbaar eerst even ervaren.

ja alle kindjes zijn verschillend. zelf schijn ik heel vroeg geweest te zijn maar ik wil het niet gaan pushen. ik ga er eens wat over lezen om te kijken waar ik op kan letten. voor je het weet is het zover!

veel succes deze week maar zoals ik lees gaat het goed!

ons mannetje is nog steeds niet in staat zelf ergens uit te drinken. krijg er wat yoghurt in en pap soms zelf soms moet het met spuitje maar het was een heel gevecht om vanochtend vroeg er 30 ml water en 30 ml melk in te krijgen (met spuit) hij vecht zich werkelijk kaopt en raakt dan zo overstuur! soms helpt het hem niet om zo'n fel mannetje te zijn!!!we zien wel wat deze dag brengt, ik ga iig niet werken vandaag. ik moet er zijn zodat Vaios kan eten/drinken...

14. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Ben ik weer!
    We hebben een geweldige week gehad. Echt genoten van het weer en de omgeving en natuurlijk van elkaar. Ook lekker uitgerust, heb echt helemaal NIETS voor mijn werk gedaan en dat is wel bijzonder voor een herfstvakantie. Vond dat ik dat wel verdiend had na mijn zomer"vakantie". En ik was lekker blij jarig. Krummel heeft even goed geoefend met cadeaus uitpakken :D. Een deel van de verjaardag heb ik echter nog te goed, want het grote feest (ik ben 40 geworden :)) komt op krummels verjaardag.

Ik heb natuurlijk niet alles onthouden, maar ik heb gelezen over een ziek mannetje, ach gossie, dat klinkt echt zielig! Mukkie, wat je in je laatste bericht schrijft, dat je eigenlijk aan het worstelen bent om hem iets binnen te laten krijgen, dat is echt naar! En hij snapt natuurlijk niet waarom hij per se wel moet drinken. Ik hoop dat hij gauw weer opknapt. Succes en sterkte ermee!

Lola, ben je intussen wel gewend aan je haar? Klinkt wel leuk, zo'n makeover.

En verder ben ik erg blij met jullie verhalen over nog niet zindelijke meisjes, want meisje hier heeft er ook nog niet heel veel zin in. En net als bij Danique helpt onder druk zetten echt niet, ze heeft juist een "terugval" gehad doordat ze naast het potje had gepoept. En toen wilde ze helemaal niet meer en duurde het minstens twee dagen voordat er heel harde keutels uitkwamen en "dat doet au, mama" (en dan op z'n allerzieligst). Dus wij zijn er een tijdje niet zo mee bezig geweest.
    Ze heeft er nu weer iets meer interesse voor, vooral op het kdv, want haar vriendinnetje van een paar maanden jonger doet het dus al heel lang op de wc. En nu net, had ik haar net verschoond voordat ik haar in bed legde, was nog even boven bezig, roept ze: "mama, ik heb gaanplast!" Maar ze werd vanochtend droog wakker, maar wilde niet op het potje. En andere keren heeft ze 's ochtends de luier zo vol dat alles nat is. Dus ik weet het even niet.

Maar ja, als jullie dames het ook nog niet doen, dan heb ik nog even :D

15. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Door de vakantie heeft krummel trouwens weer een sprong gemaakt. Het viel haar leidster vanochtend heel erg op. Grappig vind ik dat. Als ze een weekje met ons samen is geweest, gaat ze ineens heel hard met sommige dingen.

Vanochtend vroeg ik of ze nog meer melk wilde. Wilde ze wel, dus ik gaf haar nog een beker. Drinkt ze de helft zo ongeveer in één teug leeg, waarop ik iets zeg van "goh, dat gaat snel". Zegt ze: "Ja, ik had dorst van melk"

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Schattig he, dat soort uitspraken.
    Nog van harte Hinke! Fijn dat je zo'n lekkere vakantie hebt gehad.

Zindelijkheidstraining : ik heb her en der gegoogeld en gelezen en uiteindelijk het boekje "Zindelijk in een week" van Gina Ford gekocht. Voor die methode hebben we gekozen (hoeft voor mij niet in 1 week te werken hoor).
    In het kort : luier uit is luier uit, dus niet een ochtend in onderbroek en als je naar de supermarkt wil ineens weer luier aan. Wat wel kan is 's nachts luier aanhouden en dat op een later tijdstip trainen. Verder belonen (stickers, zoveel stickers is klein cadeautje), heel veel complimentjes, veel tijd en aandacht voor je kind, wordt niet boos bij ongelukjes etc.

Met Danique is het qua plassen vandaag thuis en op het KDV goed gegaan! Nog wel ongelukjes natuurlijk, maar een paar keer meer dan gisteren was ze er zelf op tijd bij.
    Poepen wordt denk ik een ander verhaal. Dat wil ze niet op de wc doen, bijvoorbeeld vanavond had ze net een plasje gedaan op de wc, ze was klaar, onderbroekje weer aan en 2 minuten later zag ik het drolletje in haar onderbroek. Als ze in haar broek heeft gepoept en je vraagt dan aan/zegt dat tegen haar ontkent ze en wil ze niet mee om het schoon te maken.

Mukkie, ik vind het zo zielig klinken voor je mannetje!
    Ook sterkte voor jou, zal niet makkelijk zijn voor je om hem zo te zien.

17. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hinke, uitgerust weer terug van een heerlijke vakantie.

Mukkie, echt sneu dat Vaios zo'n zeer mondje heeft. Wel fijn dat hij in ieder geval weer wil eten, ook al is het nog niet zo heel veel.

Natas, gaat niet slecht zo, met Danique. Fijn hoor. De aanhouder wint en dat poepen op het potje of op de WC, dat komt ook wel goed. Dat gaat vaak wat moeizamer. Op de één of andere manier vinden die kleintjes het toch een beetje eng om op de WC te poepen.

Lola, heb je je haar inmiddels al geverfd?

18. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Vandaag heeft Danique het met plassen heel goed gedaan! Volgens de juf heeft ze 's morgens meerdere malen zelf om de wc gevraagd en ging alles goed. Maar 's middags sloeg de vermoeidheid wat toe en heeft ze 2 kleine ongelukjes gehad.
    Maar tussen de middag een giga poepbroek, druipend tot aan de enkels. Eerst zelfs dat nog ontkennen en niet mee willen om schoon te maken, arm kind. Het huilen stond haar nader dan het lachen. Juf heeft al tegen haar gezegd dat ze dat nog in een luier mag doen, dus ik ga dat morgen ook maar een keertje aanbieden.

Ik heb het vandaag met wat mensen over de rampnachten met Quinten gehad, het alleen nog bij mij kunnen slapen en gemiddeld 5x per nacht aan de melktap. Dan krijg je 2 soorten antwoorden : "baby heeft geborgenheid nodig", of "gewoonte moet doorbroken worden met laten doorhuilen".
    Ik zit op dat laatste te broeden..... maar vind laten doorhuilen, brullen, krijsen en snikken zo moeilijk!!! :(
    Zeggen jullie es iets wijs :)

19. @Mukkie: Wat een zilieg mannetje heb jij nu thuis, zeg! Ik hoop dat hij snel van die pijnlijke plekjes in zijn mondje verlost is...

@Natas: Danique is op de goede weg, lees ik ;).
    Wat het huilen van Quinten betreft: Het is natuurlijk heel moielijk om iets te zeggen over een kindje dat je niet goed kent, maar bij mijn meiden heeft laten doorhuilen wel geholpen. Maar toen waren ze allebei wel al wat ouder. Allebei hebben ze als dreumes een periode gehad dat ze ineens niet meer uit zichzelf wilden gaan slapen. Ze wisten ook al snel misbruik te maken van deze situatie, zodat wij het gevoel hadden dat de 'harde aanpak' in dit geval de beste was. En dat was het inderdaad, binnen een paar dagen was het compleet over!
    Maar Quinten is natuurlijk nog een stuk jonger...

20. Jullie vroegen om 'voor' en 'na' foto's. Hier komen ze...

Voor...

Deel Deze Pagina