35+ mama's, deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Wat super leuk Lola!!!

Ik vind 7 maanden nog te jong voor de echt harde aanpak. En ik hou dat ook niet vol, 10 minuten oké maar bij langer krijsen en snikken gaat het me door merg en been. Helemaal 's nachts.

Misschien dat ik eerst ga uitproberen of een papfles 's avond laat verschil uitmaakt. Ik denk van niet, kan me niet voorstellen dat als hij rond 23.30 BV gedronken heeft hij rond 01.30 alweer honger heeft. En nog een keer. En nog een keer. En nog een keer. En dan om 06.00 helemaal niet meer willen slapen.
    Maar ik wil het uitgesloten hebben, dus ik ga me verdiepen in hoe een papfles gemaakt wordt. Heb geen idee, nog nooit gedaan :D

Verder heb ik al wat tips gekregen om hem niet meer bij ons te laten slapen, wie weet slaapt hij op z'n eigen kamertje iets dieper. En hem wel wat langer laten huilen dan ik nu doe, plus dat dan Chris alleen nog naar hem toe gaat en niet deze melkfabriek.
    Nou ja, zo stoei ik in mijn hoofd nog even verder ;)

2. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Zooooo cool Lola!!! mooi kleurtje! enne het ziet er heel natuurlijk uit allemaal!!! even uit nieuwsgierigheid: kan je er gewoon mee zwemmen en met de shampoo die je altijd gebruikt je haar wassen? dus eigenlijk je dagelijks leven hetzelfde houden haha!? misschien dat het voor mij ook een optie is hihi! maar nu valt m'n haar nog erg uit dus als ik er extensions in zou laten zetten valt het helemaal met axtension en al uit! hahaha! nee toch nog maar ff wachten dan, maar jouw resultaat staat!top!

pffff laten huilen...nee da's ook mijn sterkste kant niet! ik laat nooit lang huilen en nog steeds niet. ik kan in gewoon gedrag best streng (of meer consequent) zijn. dan is nee ook echt nee en hou ik vol. als vaios dan op de grond gaat liggen dreinen, laat ik hem gewoon ff.maar laten huilen in de nacht, nee dat hoeft voor mij niet. het kan dat het heel goed werkt uiteindelijk maar ons mannetje maakt zichzelf dusdanig overstuur dat hij er soms in blijft! dus dat is geen optie!

een papfles heb ik later ook gegeven maar dan meer melk dan pap. wij gebruiken nog steeds pap maar dan zo dik dat hij het eet. biologisch spul van merk Holle. zit geen suiker in en geen rommel als conserveringsmiddelen. staat op het pak hoeveel je moet gebruiken en dan een groter gat in de speen. het werkte niet voor het 'doorslapen'. ons mannetje slaapt echt nog niet door...niet met Bv en ook niet zonder nu. wij hebben ook een periode gehad dat hij ineens veel meer 's nachts wilde drinken. ik werd er gek van want ik sliep nauwelijks. is vanzelf weer overgegaan en ja soms helpt 't als de "melkfabriek" even niet te dichtbij is...helaas waar...!ik denk dat het ook mamahonger is zo'n fase waar zo'n kindje doorheen moet. ik heb er maar een en kan niet vergelijken maar denk dat ieder kindje daarin verschilt. een nichtje van me heeft nooit BV gegeven en haar kindje,nu zo'n 20 maanden, slaapt ook niet door...ik kan je helaas dus niet helpen met tips, anders was ik ook blij geweest! dan hadden wij het ook gedaan...haha! maar neemt niet weg dat het hopeloos vermoeiend is ja...hoop dat het bij jullie allemaal gaat werken!

hier is het nog steeds niet back to normal. we proberen nu Vaios aan het drinken te krijgen. ben het zat met spuitjes en vocht 'kunstmatig' toedienen...hij werkt zooooo tegen! hij is zoooo sterk en fel!!! elke keer een drama om 20 ml naar binnen te krijgen...pfff! ben bekaf! nu doen we het met yoghurt en een paar slokjes sap tot hij gaat nee schudden (eigenwijsje!!) en met 3 keer op een dag pap van 150ml melk per keer. dat gaat er in zij het met veel stoeien want we moeten hem bezighouden dat hij afgeleid is (bv met bekertjes en lepeltjes waar hij dan mee speelt terwijl ik elke keer een hapje pap naar binnen smokkel...haha!) het gaat met kunst en vliegwerk en zo krijgen we tussen de 600 en 700ml vocht binnen...

hij was zo'n goeie eter! hij at alles wel zo'n beetje en op een dag naast een fles melk in de ochtend en in de avond at hij pap, twee boterhammen, banaan en ander fruit, een fruitsmoothie, eventueel yoghurt tussendoor of een klein koekje en een bordje avondeten . nu wil hij het brood maar zodra het stukje brood richting mondje gaat, gooit hij het terug op tafel...en gaat hij een beetje piepen. hetzelfde met de rietjesbeker en de fles. hij wil zoooo graag maar hij heeft blijkbaar nog pijn...hij eet al een heel klein beetje banaan en we geven hem nu weer super gepureerd eten (groente met aardappelen) en dat ging er gisteren voor het eerst best redelijk in. we zijn op een betere weg, zijn verkoudheidje is bijna over en z'n mondje is ook een stuk beter. ik vraag me af wanneer en hoe we hem weer aan het tandenpoetsen krijgen...maar goed eerst het eten maar!

we gaan deze week weer zien! wat betreft energie gaat het prima! vaios rent en doet weer volop!

ik wens jullie allemaal een fijne week toe!

3. @Mukkie: Fijn dat het met Vaios al een heel stuk beter gaat! Plaats je trouwens een een foto van hem, ben eigenlijk wel benieuwd...

Ik kan met mijn extensions gewoon doen wat ik altijd al deed. Alleen kammen moet met wat meer beleid als vroeger...

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Mukkie, fijn dat het al wat beter met hem gaat. Maar heel vervelend dat hij nog zo slecht wil eten en drinken. Je hoort wel vaker dat het soms best lang kan duren voordat een kindje weer hetzelfde eet en/of drinkt na ziek te zijn geweest. En dan heeft hij ook nog zo'n pijn in z'n mondje (gehad), misschien dat het slechte eten en drinken nog wel eventjes gaat duren.
    Sterkte!

D. heeft vandaag haar 1ste poepje op de wc gedaan! En ook vandaag de hele dag zonder ongelukjes, niet eens 1 drupje. Super gedaan van die kleine!

Luierbroekjes gebruik ik nu liever niet want die gebruikte ik al een tijdje dus ze weet dondersgoed dat dat luiers zijn. En ik wil het niet te verwarrend voor haar maken, dan moet je wel je plas ophouden en dan hoeft het weer niet.
    Maar vandaag hebben we dat wel een uurtje gedaan, mee naar de supermarkt, dat durfde ik toch niet aan. Eerst gewoon onderbroekje aangedaan, daarover luierbroekje met verhaal dat we dat even deden omdat ze geen wc in de supermarkt hadden. We zijn anderhalf uur weg geweest en toen we terugkwamen was ze droog!

Vanmiddag hebben we Q. een papfles gegeven. Hij smulde ervan en heb geen darmkrampjes of zo gemerkt, dus morgenavond gaan we dat als laatste voeding doen.
    Wie weet gaat hij er wat beter op doorslapen. En zo niet, dan heb ik honger als reden voor het slechte slapen uitgesloten.

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Hier dan wat foto's! een tijdje terug in de zomer...

6. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    en hier twee foto's van net voor vaios ziek werd...met papa op de trommel in onze slaapkamer met een onopgemaakt bed :D petje is voor de lol maar wilde hij zelf op! :p

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Wat een lekker bekkie!

8. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    hahahaha! toen nog wel ja!!:D nee hoor, na het hele avontuur met de herpes is het zo goed als goedgekomen. hij houdt er denk ik niet echt littekentjes aan over...ik smeer z'n mondje in met vaseline om het zacht te houden.:p

9. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Lola, dat is wel een hele verandering, kan me voorstellen dat je daaraan moet wennen. Haha, elke keer dat je in de spiegel kijkt: huh, wie is dat? Maar wel leuk!

Natas, ik ben benieuwd of Quinten lekker gaat doorslapen op z'n papfles. Het zou kunnen. Als hij zo vaak komt 's nachts, is het idd de vraag of het honger is. Maar het is wel de moeite waard om te proberen, lijkt me.
    Knap van Danique! Goed hoor. Ik hoorde net dat krummel vanochtend onder zachte dwang op het potje gezet is. Maar die dwang is dus wel nodig. Dus ik volg jouw verhaal met aandacht ;).

Mukkie, wat een leuk jochie! En dat eten komt vast wel weer goed. Wel moeilijk dat het zo'n strijd is. En het is ook lastig om het los te laten, want tja, een kind moet wel eten. Werkt het misschien als je hem wat afleidt?

Hier een meisje met erge mamahonger. En dat uit ze af en toe door me weg te duwen en/of te slaan. *zucht* M'n onderlip is kapot en natuurlijk moest ze me net daar raken. AU! Iemand tips voor het omgaan met slaande en schoppende meisjes? Niet dat ze het heel veel doet, hoor. En ze bewaart het blijkbaar voor mij. Maar leuk is anders. De knuffel die ik daarna krijg mag wel blijven :D. En dan zegt ze 'sorry mama', ook lief.

10. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    #1631 lotuss, 8 nov 2011
    Laatst bewerkt: 8 nov 2011
    Gaaf je haar Lola! Staat je heel goed, ook de kleur. Past mooi bij je ogen.

Wat een heerlijk ventje Mukie. Lekker joch!

Kleine meisjes die slaan en schoppen...auw!
    Ik pak dat wel gelijk aan. Sophie kan ook nog wel een kaat zijn maar die gaat dan gelijk twee minuten bij de muur. Ik leg haar goed uit waarom ze daar moet zitten en dat mama slaan écht niet mag!
    Ze heeft wel eens van die fases, meestal is ze heel lief en grappig, echt een heel leuk kind. Ze zingt de hele dag maar ze houdt ook wel van wat drama. Op de grond laten vallen en dreinen enzo... geen echte driftbuien want als je zegt "wil je een ijsje Sophie" is ze dírect stil en staat op om je voor te gaan naar de koelkast bij wijze van spreken. Als ze zo'n fase heeft waarin ze dit soort dingen vaak doet wordt het steeds bij de muur zetten wel heel negatief allemaal. Dus soms draai ik de hele boel om. Ze mag aan het eind van de dag een sticker plakken als ze lief is geweest. (grote zus mag ook mee doen al is die eigenlijk altijd wel lief, ze vindt het ook leuk natuurlijk, stickers plakken) En als de kaart vol is krijgt ze een klein kadootje. Dat werkt bij Sophie heel goed, zo ziet ze dat lief zijn loont en stout zijn niets oplevert. Behalve een ongezellige sfeer dan. Tuurlijk doet ze nog wel eens lelijk, ze is een peuter tenslotte. Maar ze houdt gelijk op als ik dreig met geen sticker plakken. Wat ik ook doe is haar veel prijzen als ze lief aan het spelen is en gewoon luistert zonder te drammen en dreinen. Probeer de nadruk eigenlijk op haar lieve kanten te leggen.

Wat een knappe Danique toch! Fijn dat je aanpak wel werkt.
    Bij Roosje werkte echt niets, zowel niet met zindelijk maken als met haar speen. Die dame is heel makkelijk in de omgang maar ze kiest wél zelf háár moment. Zo is ze en dat werkt ook het best bij haar. Hoe moeilijk het ging als ik haar op de het potje wilde zetten, zo makkelijk ging het toen ze er zelf aan toe was. Ze was dan ook wel ruim drie, maar prima hoor...
    En haar speen....een drama was dat als ik hem weg wilde halen. En geen praatjes of truukjes hielpen hoor! Geen boekjes, samen de speen wegdoen omdat ze nu groot was....vergéét het maar! :D
    Maar nu...nu ze op school zit en 4 jaar is geworden vindt ze het ineens ok. Zonder moeite heeft ze hem weggedaan en ik hoor haar er ook niet eens over. Rosalie bepaalt het zélf wel! ;)
    Ze zijn ook echt allemaal weer anders he..

11. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Hier trouwens niet veel geslapen met een ziekkig Rosalietje naast me. Ze was verkouden en kwam al heel zielig uit school omdat een oudste kleuter had gezegd dat lammie (haar knuffel en beste vriend die altijd mee naar school moet) stom was!
    Tsss...lammie stom....hoe durft hij, hij is zelf stom! ;)
    Roosje had dus traantjes en het ventje moest sorry zeggen.
    Maar ze voelde zich dus al niet zo lekker en later op de middag kreeg ze ook oorpijn en verhoging. Help...dacht ik, geen oorontsteking aub.. maar ze heeft vandaag geen oorpijn meer, wel nog wat verhoging. Stom virusje dus...
    Ze wil ook geen pijnstillende oordruppels in, ze vindt het vreselijk als er iets in haar oor komt, al is het maar water. Dus tja, eigenwijsje.... dan moet ze het met alleen paracetamol doen. Hopelijk is ze morgen weer wat opgeknapt.

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Beterschap voor Rosalie!

Ik vind het best als Danique zelf haar momentjes bepaalt, maar kan ze dan niet ff zeggen wanneer die momenten komen ;) ;)
    Vandaag heeft ze 2 plasongelukjes gehad en een giga poepbroek. Ik heb het idee dat we daar niet zo snel vanaf zullen zijn.

Quinten heeft gisteravond leuk gedronken van zijn papfles, mijn voorraadje bv in de vriezer is weer wat aangevuld.... maar mijn nacht was weer 4x onderbroken en om 06.00 was hij echt helemaal wakker. Zucht.
    Ik denk echt dat het geen honger is maar gewenning om bij mij te zijn en te slapen. Maar we blijven dit een weekje proberen.

Hinke, ik heb geen ervaring met meppende peutertjes. Maar nu wel met het fenomeen belonen met stickers plakken, hier vindt Danique dat met de zindelijkheidstraining ook heel interessant! Haar beloning na 5 stickers is een extra lekker toetje 's avonds.

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, dat gaat helemaal niet slecht met Danique!
    Nu Quinten nog die moet leren om mama 's nachts wat meer te laten slapen, maar dat gaat vast komen!

Mukkie, wat een lekker ventje, die Vaios. Met eten kan het soms inderdaad wel even duren voor dat weer als vanouds is.

Lotuss, beterschap voor Roosje!

Hinke, hier ook 2 meisjes met een ontzettende mamahonger. Met Alyssa hebben we geen sla-incidenten gehad, maar Yelina had er wel eens een handje van om mama pijn te doen bij wijze van begroeting op het KDV. Ze sloeg dan niet, maar gaf me heel bewust een kopstoot tegen m'n been. En dat is echt wel au.
    Op het KDV zal ik haar niet een time-out geven, maar ik laat haar wel heel duidelijk blijken dat ik dat niet accepteer.

Het was eigenlijk al weer een tijdje geleden dat ik zo'n hardhandige begroeting kreeg op het KDV, tot vorige week. Toen liep ze naar me toe, sloeg haar armen om m'n benen heen en zette vervolgens haar tanden in m'n bovenbeen. Ik heb haar daar op aangesproken, verteld dat dat echt niet kon en mocht, anderen pijn doen en haar sorrie laten zeggen. Ze was er wel van onder de indruk.

Nu maar hopen dat het echt tot haar is doorgedrongen dat zoiets echt niet kan.

Sinds zondag fietst Yelina trouwens zonder zijwieltjes. Nog niet helemaal alleen, we helpen haar nog wel, maar het zal niet lang duren tot we haar niet meer hoeven te ondersteunen.

Mama is trots en niet alleen op haar jongste dochter.

Zondag ben ik ook nog wezen oefenzwemmen met Alyssa en dat ging erg goed. Nu maar hopen dat ze morgen laat zien wat de zondag aanwezige badmeester en -juf zagen, dan mag ze snel een groepje verder.

14. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Goed voor mij om (met nog een kleine dreumes) te lezen hoe dat gaat als 'ze' grotere worden, met zindelijkheid, mama meppen :D en eigenwijs doen en fietsen en zwemmen! tegen die tijd zullen we naar verwachting in Nederland zitten en dan is fietsen helemaal een 'must'!

beterschap Lotuss, zielig met oorpijn ook nog...niet fijn allemaal!

onze kleine is alweer helemaal op orde en met eten is het al bijna net als 'vroeger'. de laatste twee daagjes was het volgens mij vooral de angst voor de pijn die hij had afgelopen dagen. maar met een klein beetje 'dwang' (om hem te laten ervaren dat het geen pijn meer doet) is het gisteren gelukt weer een flesje melk te drinken!!! ik stond te juichen en was trots op ons mannetje dat hij toch doorgezet heeft! ik zag dat hij graag wilde en hij had ook al drie voorzichtige slokjes uit z'n rietjesbeker genomen. ik kreeg er eerst 50ml in en later op de avond voor het slapen gaan nog 100ml! ik was zoooo blij! vanochtend heeft hij meteen zonder problemen een fles met 150ml gedronken, daarna een yoghurtje en ook even daarna een bord pap. gisteren liep hij ook al met z'n tandenborstel (vingertandenborstel) in z'n mondje rond en wilde 'm niet afstaan!dat is m'n mannetje weer!:p nu het slapen nog...

ik herken jouw verhaal Natas over de gebroken nachten...en wij hebben er nog last van. voordat Vaios ziek werd, hadden we het voor elkaar hem op z'n kamertje te laten slapen. wij hebben een klein huisje en alles zit behoorlijk dicht op elkaar. zijn kamer zit pal naast die van ons. hij viel makkelijk in slaap maar werd wel vaak wakker en wij eruit (nu ook mijn man die toch al meer een nachtmens is als muzikant ;) ). meestal belandt hij dan toch tussen ons in...ook luiheid van ons hoor!nu wil hij niet eens slapen. het is eerst huilen. ik denk dat hij dan ergens bang is ofzo. bang voor de pijn die hij had...wanneer hij weer echt alles gaat eten, gaan we dit eens aanpakken...

Ik hoop dat de pap bij jullie gaat helpen...of dat je een andere magische oplossing vindt, dan gaan wij die ook proberen ;)

wel wordt meneertje steeds ondernemender. hij loopt al een tijd met van alles te sjouwen maar nu is het echt helemaal feest! komt met kussens, schoenen, dozen en tassen aan, echt zware dingen! we noemen hem dan ook Bob de Sjouwer :D maar hij wordt ook dwars. als hij iets niet mag dan gaat hij zijn zinnetje doordrijven...nu al???pfff nu komt het echt aan op opvoeden...!maar hij is ook weer erg vertederend vooral met 'de maan'. hij is helemaal dol op lichtjes en de maan! natuurlijk ziet hij hier vaker de maan dan in NL, maar ook op tv of in boekjes. hij komt steevast aanzetten met het boekje "ik wil de maan" over het molletje dat de maan wil pakken.hij wordt helemaal enthousiast!

leuke leeftijd dat wel...

15. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    trouwens leuk om te lezen hoe iedereen weer op een bepaalde manier met de kindjes en hun leuke/moeilijke kanten omgaat! wat ik hier lees kan ik goed gebruiken nu Vaios ouder wordt en nog meer een eigen karaktertje krijgt...hij was al vanaf het eerste moment (zelfs in de couveuse schijnt!) een zeer eigenzinnig mannetje en energiek (heeft nooit heel veel geslapen...:cool:) maar nu wordt het nog duidelijker.

Vandaag een tijd buiten geweest, speeltuintje (schommelen vooral!) en gelopen op het pleintje, andere kindjes ontmoet en daarna krijg ik hem meestal niet meer in z'n wagentje...dat is dan echt krijsen en zich uit het wagentje gooien voor ik hem vast kan zetten. maar nu was het juist makkelijk en hij viel meteen in slaap...toen hij wakker werd heb ik hem wat brood gegeven (hij eet weer!!!En dronk uit z'n rietjesbeker!!!) en daarna weer even lekker buiten lopen. (poging tot rennen) Toen ik boodschappen moest doen heb ik hem dat kleine stukje even gedragen en meteen in het winkelwagentje gezet,dat vindt hij prachtig! maar daarna kreeg ik hem dus weer niet in z'n wagentje...echt dan heb ik een heftig schreeuwende en spartelende dreumes in mn armen...ik krijg hem niet alleen in het wagentje! pfff! hij is iig weer beter haha!

helaas is Vaios nog te jong voor stickers, maar ik ben wel bezig hem grenzen te leren van wat wel en niet mag...nee zeggen en schudden kan hij al goed! hahaha!

ik ga de tips en jullie ervaringen als de tijd daar is zeker gebruiken...:D

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Mukkie, wat fijn dat het nu weer zoveel beter gaat met Vaios. Hij eet weer, drinkt weer en haalt weer kattekwaad uit. Heerlijk.

17. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ja hahaha! hij is weer de oude en ietsje stouter ook nog! hihi! hoop dat hij dit nooit meer krijgt want het heeft zoveel pijn gedaan...maar ja, je kan er weinig aan doen he de kindergriepjes enzo...

18. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Herkenbaar Mukkie, zo'n gillende peuter die je niet meer in het wagentje krijgt! Sophie kon dat ook zo doen...pfff....
    Moest haar echt met kracht vastzetten en in bedwang houden.
    Nu ze wat groter wordt gaat dat beter, al kan ze nog flink protesteren hoor!

Haha Natas, dat vind ik ook hoor, ze kan bést even aangeven wanneer haar momentjes zijn! :D
    Dat huilen 's nachts omdat Sophie bij mij wilde zijn herken ik ook wel..
    Wegens plaatsgebrek sliep ze bij mij. En ze ging steeds onrustiger slapen en wilde haar bedje uit. Lekker bij mama zitten midden in de nacht. ;)
    Het is wel gelukt het af te leren. Ze was wel iets ouder dan Quinten, rond het jaar geloof ik. Ik liet haar 5 min. huilen, ging even naar haar toe zonder iets te zeggen. Dat rekte ik steeds een beetje, zodat ze toch het vertrouwen had dat mama er nog wel was.
    Wat bij haar ook hielp was met m'n rug naar haar toe bij haar bedje blijven staan. Zonder haar aandacht te geven verder. Als ze dan wat rustiger werd ging ik steeds een stapje verder weg. Ik moet zeggen dat het vrij snel over was bij haar. Maar ze was wel iets ouder en ieder kind is anders natuurlijk. ;)

Wat een knappe meiden Dombo!!

19. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Die papfles lijkt nog niet te werken bij Quinten dus misschien komen we ook wel op een dergelijke aanpak uit Lotuss.

Mukkie, als ik dé oplossing vindt tegen dat nachtbraken laat ik het je weten :D
    Fijn dat je manneke zich steeds beter voelt!

Deel Deze Pagina