35+ mama's, deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ben ik eindelijk weer even! Heb 't zo achterlijk druk gehad van 't weekend, en als je nu vraagt wat ik allemaal gedaan heb dan heb ik er niet eens veel op te zeggen. Heel raar, alsmaar vliegen en rennen maar er lijkt niet genoeg uit m'n handen te komen.
    Vandaag was mijn zus gaan zwemmen met Danique en had ik een rustig middagje met Quinten alleen. Naast huishouden een paar klussen kunnen doen als administratie en betalingen etc., plus een klus voor m'n werk want daar heb ik het even super druk.
    Quinten heeft vannacht voor het eerst sinds tijden doorgeslapen tot wel 05.30 uur, yeah! Wat minder is dat hij sinds 3 dagen geen hap meer eet. Echt niks, hij blieft mijn appelhapje en groentemoesje absoluut niet en dat maakt hij me goed duidelijk ook.
    Nou ja, hopen dat het minder wakker worden 's nachts blijft (wat heerlijk zo'n nacht, niet 3 tot 5x eruit) maar dat de bui van niet eten niet lang blijft.
    Last but not least : Danique is al een hele week + 1 dag overdag helemaal droog, wow!! Knappe meid!

Lies, super gezellig dat je hier ook meeschrijft!

(Inez, ik antwoord hier even hetzelfde als in het andere topic ;))
    Inez, fijn dat de andere zwemles beter is. Behalve dat het voor jou in de papieren ging lopen is 't ook erg demotiverend voor Alyssa.
    Wat knap van Yelina, fietsen met zonder (hahaha) zijwieltjes!
    Wat bedoel je (als je dat wil zeggen) met dat je naar je meisjes toe merkt dat je verleden je in de weg staat?

Mukkie, toch wel spannend. Wie weet, in 1x raak schieten is mogelijk :D

Lola, ik ga voor je duimen dat 1 van je sollicitaties gaat lukken!
    Wat een super zacht prijsje zeg, voor zo'n groot huis. Jammer he dat je met leerplichtige kinderen in die hoge prijzen terecht komt.

2. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    heb ik weer een heel verhaal klaar, loopt de pc weer vast!!!:$ na ja, ff kijken of het gaat lukken nu...

Spannend Lola de sollicitatie gesprekken!!! heb je al nieuws?? en morgen dus ook nog een gesprek...ben benieuwd! ik duim voor je! zal wel heel fijn zijn die baan vlakbij huis :p

niet verkeerd zo'n grote villa overigens :D waar was dat???

@Dombo: ik begrijp uit je verhaal dat je hard aan het werk bent je eetverslaving onder controle te houden/niet terug te vallen...heel goed dat je het definitief wil oplossen ook voor je kindjes, dat het niet in de weg staat! ik heb lang geleden anorexia gehad maar het blijft altijd wel een soort van 'zitten' en stak ook de kop weer op in moeilijke tijden (bv met niet zwanger raken...) ik heb uiteindelijk hier een psychologe gevonden die me heel erg heeft geholpen en nog steeds. zo ben ik niet meer teruggevallen sindsdien en denk dat ik het daarom ook gevoelsmatig aandurfde om zwanger te raken enz...hard werken en de achterliggende problemen/oorzaken aanpakken valt niet mee! ik wens je heel veel sterkte met de laatste 'kluif'! het is het waard!en ja je wordt er sterker door (cliche maar zo waar!)

ook ik ben voor oorzaak aanpakken en daaraan werken en niet meteen aan de symptomen...

Ik studeer dramatherapie (ben dramadocent dus ligt wel dicht bijelkaar) en daar kan ik zo m'n ei in kwijt! heeft me ook erg geholpen om de onbewuste processen helder te krijgen en er zo iets aan te veranderen zo mogelijk.

@Natas: wat geweldig dat Danique zolang droog is!!! en met het slapen gaat het dus ook goed...jammer dat nu het eten niet zo goed gaat...:( jammer dat nu het ene probleem opgelost lijkt, er een ander probleem is...

3. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    #1663 Mukkie11, 22 nov 2011
    Laatst bewerkt: 22 nov 2011
    Hier was het ook even druk met een weekend lang workshops voor m'n opleiding. hard werken en 8 uur achterelkaar (met wat pauze) was best intensief...was gisteren brak;) maar is wel altijd erg leuk, inspirerend en verhelderend.veel geleerd weer!

wat betreft mijn 'zwanger voelen'...heb tot zaterdag nog erg veel last van m'n onderbuik gehad en toen ineens niet meer (zaterdagnacht had ik echt pijn en dacht dat in m'n menstruatie zou krijgen of dat het idd zoals de zwangerschap was...). nu voel ik alleen maar vage dingetjes. en druk van binnen, meer moeten plassen, spierpijn blijft (al twee weken) en vaag gerommel in m'n buik en darmen, stuitje doet pijn, rugpijn uitstraling naar bovenbenen, kuitkramp, en heel veel oprispingen en ook totaal geen trek tot behoorlijk misselijk bij vlagen, maar dit kan ook door de spanning komen (???)

ach ik moet nog even afwachten. volgens mijn eigen berekening en hoe ik het voelde was m'n eisprong rond 6 november. zou wel een toevalstreffer zijn! maar vrees dat m'n lichaam weer eens een loopje met me neemt! nu ik 'wen' aan het idee dat het wel eens raak zou kunnen zijn, wil ik niets liever ineens!!! gek hoe dat gaat met hormonen...een maand geleden moest ik er niet aan denken maar had vooral ook praktische bezwaren...(vooral het verhaal naar NL te gaan) maar nu...!!!maar ik voel geen zere borsten wat ik wel altijd voel richting menstruatie, en bij m'n zwangerschap was dat ook heel duidelijk...maar mkisschien is de ene zwangerschap totaal anders dan de andere?afwachten en als ik nog niet ongesteld ben geworden in het weekend dan maar even testen...nog lang in spanning zitten dus!:) maar ik zou er super veel zin in hebben mocht het zo zijn!!!

4. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Ben ik ook weer eens. Druk weekend achter de rug (maar wel gezellig). Krummel was blij met haar fiets, maar nog veel blijer met de nieuwe pop en maar liefst twee poppenbuggy's. Toen ze 's middags uit bed kwam, wilde ze eerst niets weten van de visite en de cadeaus en ze wilde ook geen kaarsjes uitblazen, ze wilde zelfs geen stukje taart. Kortom: ze wilde "helemaal niks", zoals ze dat zo mooi zelf kan zeggen. We hebben haar maar wat gelaten en na een tijdje kreeg ze toch wel belangstelling voor al die pakjes en toen de meeste visite weg was, rende ze achter één van de buggy's door het huis en was ze helemaal blij.

Intussen heeft ze ook al 10 stickertjes op haar "ik plas op het potje"-kaart, dus daar zit ook schot in. Ze geeft het nog niet zelf aan, maar ze is in ieder geval niet meer bang, dat is ook wat waard. En aangezien het net voor het naar bed gaan alweer gelukt is, mag ze straks weer een plakkertje. Bij vijf stickertjes krijgt ze iets kleins: iets voor in d'r haar of een stempel. En daar is ze dan heel blij mee.

5. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Liesbeth, welkom hier! Nog gefeliciteerd met je zoon. Natuurlijk schrik je als blijkt dat je kindje het syndroom van Down heeft. En je zult vast andere zorgen hebben/krijgen dan anderen. Maar aan de andere kant is het een kindje als anderen, zoals je schrijft (drinken, plassen, poepen, klinkt wel bekend :D). Gezellig dat je hier mee komt kletsen!

Lola, krummel schrikt wel als ze me echt pijn doet, maar ze is soms wel heel boos op me :(. Net ook, ze was heel moe en ze was volgens de leidsters van het kdv de hele dag al wat hangerig en snel aan het huilen en niks was goed. En tja, dan ligt ze net even te laat in bed en dan moet ik het ontgelden. En uiteindelijk moet ze dan huilen en kruipt ze zo ongeveer in me. En dan gaat ze lief slapen.
    Zo'n midweek klinkt wel heel jaloersmakend! Wow, wat goedkoop! Dat lukt ons dus ook nooit, ik zit nou eenmaal vast aan de schoolvakanties. En dus waren wij met z'n drietjes meer kwijt voor onze midweek herfstvakantie :(. Maar het was wel de moeite waard.
    Solliciteren, spannend! Ik hoop dat het wat oplevert! Ga je morgen sowieso nog naar de andere, ook als het bij de eerste gelukt is? In ieder geval veel succes!

Mukkie, ik ben nieuwsgierig........ Klopt je gevoel?

Dombo, lijkt mij wel een lastige keuze. Ik zou toch willen weten wat `erachter´ zit, symptomen zijn niet eenduidig en alleen bestrijding daarvan kan ervoor zorgen dat de symptomen wel weg zijn, maar de oorzaken niet. En dat labeltjes plakken, dat snap ik ook wel weer, dat dat niet fijn is, maar aan de andere kant kan het ook wel verhelderend zijn naar anderen als er wel een officieel onderzoek is geweest en er een diagnose gesteld is.
    Man nog geen werk, vervelend is dat. Lastige branche ook, in deze tijden. Succes ermee!
    Yelina zonder zijwieltjes, wow, dat is knap! Krummel gaat op haar nieuwe fiets voor uit door de voetjes aan de vloer. Maar we zijn nog niet buiten geweest (rotweer!).
    En Alyssa naar een nieuw zwembad. Fijn dat ze het daar zo naar haar zin heeft gehad! En grappig dat ze dan niet meer naar het andere bad wil. Haha, logisch toch? Maar kaart op maken zou ik ook wel doen!

6. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Hé Mukkie, dat was een kruising. Haha, mijn schoonvader kwam binnen, dus ik was even weg. En in die tussentijd kwam jij blijkbaar langs?

Natas, wat fijn dat Quinten doorslaapt! Hopen en duimen dat dat zo blijft! Hij is in ieder geval niet wakker van honger, als ik het goed begrijp.
    En Danique al zo lang droog! Ook knap hoor. Vind het ook wel knap van jou trouwens, dat je ondanks je vermoeidheid dit toch doorgezet hebt! En zie het resultaat.

Hmm, ik hoop dat ik iedereen nu gehad heb?

7. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Hoi Hinke! toevallig ja zelfde tijd waarschijnlijk! Goed om van je te horen! ach gut voor jullie krummel was dus een beetje too much jarig zijn? maar wel leuk dat ze daarna zo enthousiast was met de cadeautjes!!! ach ja, of m'n gevoel klopt...? heb vandaag vanaf de namiddag wel weer die zeurderige pijn in m'n buik die ik alleen ooit heb gehad toen ik zwanger bleek te zijn...toen heb ik gewoon rondgelopen en pas na twee weken getest...dit keer ga ik niet zo stoer zijn en denk tegen het weekend testen...ben zo nieuwsgierig en stiekem vind ik het te spannend...merk dat ik toch erg verlang naar een tweede zwangerschap en een broetjes/zusje voor Vaios, lijkt me zo gezellig! (zelf enig kind dus...) en nu kan het net, dan nog maar een jaartje hier en daarna allemaal samen de overstap naar NL nemen...ach, onzekerheid weer met van alles voelen en niet zeker weten!pffff!

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Mukkie, spannend hoor, wanneer ga je testen?

Natas, dat wil ik wel zeggen hoor, ik ben vreselijk bang dat ik naar de meisjes toe dezelfde fout maak als m'n moeder, dat ik onredelijk tekeer tegen ze zal gaan, losse handjes zal gaan krijgen.

Ik weet gewoon niet goed wat normaal is en wat niet, omdat ik wat dat betreft niet bepaald het goede voorbeeld heb gehad.

Iedereen wordt wel eens boos tegen z'n kind, dat is normaal, dat weet ik, het hoort erbij. Ik ben alleen gewoon vreselijk bang dat ik over de schreef ga.

Yeah, knappe Quinten. Maak veel van dit soort nachtjes lief klein manneke, daar maak je je mama en ook jezelf heeeeel blij mee.
    En ook Danique maakt mama blij, knappe meid hoor!

Oja, deze mama kan ook 'met zonder zijwieltjes' fietsen (en daarbij in het mulle zand flink onderuit gaan omdat haar stuur omklapte, maar dat staat (gelukkig) niet op de foto).

9. Wat jammer, ik hoopte een leuker antwoord te krijgen. Hij is nu best al een poosje op zoek hè? Ik hoop dat tussen de lopende sollicitaties dé baan voor hem zit...

10. Wat fijn! Ik hoop op een hele reeks van dit soort nachten voor jou...

11. Dan duim ik voor twee vette strepen! Of een dikke plus, ligt er maar net aan welke test je gebruikt ;).
    Knap trouwens dat je zo lang kunt wachten, ik had waarschijnlijk al lang een testje er tegenaan gegooid...

12. Goed zo Krummel! Emma heeft haar eerst stickerkaart al vol, maar het boeit haar eerlijk gezegd nog steeds niet echt...

Enne... nog van harte gefeliciteerd met je 3e verjaardag!

13. Lieve Inez, ik snap je gevoel. Maar vergeet één ding niet:

Jij bent NIET je moeder!

Jij bent volgens mij een heel goede moeder...

14. Nou even een update over mijn sollicitatie:

Ik heb nog niet veel nieuws van mijn sollicitatie bij het ziekenhuis. Ik zou eigenlijk uiterlijk gisteren de beslissing te horen krijgen naar aanleiding van het 2e gesprek van afgelopen vrijdag. Maar toen ik vandaag rond de middag nog steeds niets had gehoord, heb ik zelf maar gebeld.
    Ze waren er nog niet uit, bleek dus. Er volgt nog een overleg met de controller en dan wordt uiterlijk vrijdag (en hopelijk houden ze zich hieraan, want ik word wel nerveus zo...) de beslissing genomen. Ik heb nog expliciet gevraagd of ik nog in de race was en dat was zo...

Vandaag om 10.45 uur had ik dat andere sollicitatiegesprek. In tegenstelling tot de gesprekken bij het ziekenhuis - die over het algemeen wel gezellig genoemd konden worden - was en bleef dit gesprek erg formeel. het hoofd P&O is nogal een erg afstandelijk type. Ook werden er veel van die 'Wat zou je doen als...?' vragen gesteld. Vragen waarvan je je dus altijd afvraagt of je ze wel 'goed' hebt beantwoord.
    Vanavond kreeg ik al een telefoontje en helaas niet met goed nieuws. Van de 5 kandidaten die op gesprek waren geweest hoorde ik wel bij de 3 met de beste ervaring. Maar ze wilden er maar 2 voor een 2e ronde laten komen en daar ben ik afgevallen...

15. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Hè, balen is dat! Klinkt aardig, maar je hebt er niks aan. Ik hoop dat de andere sollicitatie wel wat opgeleverd heeft!

Bedankt voor je felicitatie.

16. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Goed zeg! Leuk, zo'n foto.
    En wat de rest betreft: ik begrijp je angst, maar alleen al het feit dat je er zo bewust mee bezig bent, zegt mij dat je het heel anders doet dan je moeder.

17. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Mukkie, ik duim ook voor je!

Krummel heeft gister weer eens naast het potje gepoept. Tja, je moet ook niet gaan staan als je iets voelt ;). En toen was ze dus weer bang *zucht*. Maar ik heb haar de hemel in geprezen, ze kreeg twee stickers en 's avonds wilde ze wel weer plassen. En toen had ze vanochtend dus vijftien stickers en kreeg ze weer een pakje. Ook op kdv gaat het goed, vandaag drie keer op het potje/wc geplast. Hartstikke goed dus!

Verder is ze op bij tijden weer heel moe en dat zorgt af en toe voor strijd.

18. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Nou, Quinten is na 1 nacht meteen er weer mee opgehouden om tot 05.30 door te slapen. Jammer maar helaas, vannacht was het zelfs weer 5x. Maar goed nieuws, na dagen niet eten heeft hij vandaag weer heel goed gegeten.
    En nog meer goed nieuws, Danique houdt het nog steeds helemaal droog! Het gaat super, ik hoef haar er nu zelfs nauwelijks meer aan te herinneren. Ik zag mijn geest even dwalen, maar achteraf blijkt dat ze er maar 2 weken over gedaan heeft. Mijn knappe kind!

Jouw Krummeltje doet het ook goed Hinke! Wij hebben met Danique de grote mazzel gehad dat ze niet bang is om naar de wc te gaan (potje hebben we eigenlijk overgeslagen, als ze erop gaat zitten komen d'r knieën tegen d'r oren ;)).
    Ze had wel wat moeite met poepen op de wc (bang is een groot woord). Ik heb ergens op internet de volgende uitleg gelezen en bij Danique heeft dat geholpen : je neemt allemaal hapjes eten, van sommige hapjes kan je lopen, van sommige praten, van sommige rennen, van sommige schommelen, van sommige puzzelen (enzovoort), maar sommige hapjes heb je niet meer nodig. Die hapjes moeten uit je buik en komen bij je billen dan eruit.
    Wij zwaaien het poepje vrolijk uit. Staan we boven de pot, dahaaaag hapjes, doei, dank je wel hapjes maar we hebben je niet meer nodig! :p
    Nog gefeliciteerd met Krummels verjaardag!

Inez, ik kan me je angst voorstellen. Maar het feit dat je je er zo bewust van bent zorgt er denk ik al voor dat je niet over de grens gaat.

Jammer van die enne sollicitatie Lola. Maar misschien wilde het al wel wat zeggen dat het gesprek minder leuk verliep, zou je wel in zo'n formele sfeer willen werken?
    Ik duim voor goed bericht morgen van die andere baan!

Hoe is het met Mukkie? Al zwangerschaptest gekocht? ;)

19. Ik heb inmiddels bericht gekregen over die andere sollicitatie en helaas was het geen positief bericht.
    Een schrale troost is dat niemand de baan heeft gekregen. Ze zoeken min of meer naar het schaap met vijf poten en dat is erg moeilijk.
    Ze gaan nu proberen om de vacature op een andere manier in te vullen, via een extern bureau of zo.
    Ik was eerlijk gezegd al bang voor zoiets en daardoor viel de teleurstelling nog mee. Maar het was wel een erg toffe functie met veel uitdagingen. Misschien dus wel te veel uitdagingen...

20. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ah, wat jammer Lola! :(

Gisteravond wilde ik tegen Chris zeggen dat ik vandaag naar de kapper wilde gaan bellen om te kijken of ze nog tijd hebben om D. te knippen. Ik wilde dat een beetje in code zeggen, want als het niet zou lukken heb ik een brullend D'tje. Dus ik gebruik het woord "hairdresser".
    Oh, zegt D, haatjes knippuh, daa gaan Dola en Boots ook naa toe"...... thnx Dora! :p

Deel Deze Pagina