Wat doen jullie het goed, Krummel en Danique. En helemaal niet slecht hoor, dat ze er 2 weken over heeft gedaan Natas. Lola, wat ontzettend jammer van die baan. Wij hadden ook gehoopt dat er onderhand schot zou komen in zijn banenjacht, maar helaas. Gelukkig trekt het nu wel weer aan in de ICT, dus wie weet ... Mukkie, ik duim voor 2 mooie streepjes. Jullie hebben geloof ik meer vertrouwen in mij dan ikzelf. Die rare toestanden spelen zich al een paar generaties af in m'n moeders familie. Haar zus heeft om die reden bewust ervoor gekozen om nooit moeder te worden. Haar broer heeft de circel kunnen doorbreken, m'n moeder in eerste instantie ook, maar uiteindelijk toch niet. Dat maakt dat ik het zo eng vind. Maar ik ben blij met de gesprekken die ik hierover aan ga. Die zullen me zeker helpen om meer vertrouwen in mezelf te krijgen.
hallo allemaal! zal even snel (wegens tijdgebrek en drukte met de kleine en andere dingen) een update geven en morgen zal ik uitgebreid reageren! ben niet zwanger...jammer genoeg maar ook wel ok, want het zou ons leven best op z'n kop hebben gezet! Ik hield het niet meer uit en heb donderdag heeeeeeel vroeg in de ochtend een test gedaan die heel licht posi was. vreemde gewaarwording...maar vrijdag ben ik hevig ongi geworden. heel erg bloeden en niet alleen bloed en ook duizelig en veel meer pijn dan anders...was er goed ziek van...gisteren ook nog veel bloed en pijn maar vandaag voel ik me zoveel lichter en ook weer energiek! weet niet wat het was maar als het 'iets' was, dan is het nu zeker weg...voelde me heel even 'leeg' maar met ons lieve leuke mannetje om me heen, was dit gevoel snel weg! wens voor een tweede is wel aangewakkerd en we hebben besproken dat we het lekker vrij laten de komende tijd en mocht het lukken, dan is dat helemaal top!!!zou mooi zijn voor m'n 40e nog een tweede en dan naar NL...maar ja bij Vaios hebben we er ook ruim 5 jaar over gedaan haha! ik schrijf morgen weer even en lees dan ook uitgebreid jullie nieuws! dank voor jullie medeleven...liefs!
Dat zegt niets hoor! Wij hebben net geen 6 jaar op Jasmijn moeten wachten, terwijl Emma zich in ronde 4 al aankondigde. Jouw menstruatue klinkt eerlijk gezegd wel erg als een vroege miskraam. Zeker omdat je een licht positieve test had. Knuff van mij...
Mukkie, klinkt mij ook als een vroege miskraam in de oren. Dikke knuf. Ik denk dat het bij m'n moeder is misgegaan door het verlies van haar 1e zoon, mijn 1e broertje. Dat is in maart 40 jaar geleden. Ze is toen 9 weken te vroeg bevallen, m'n broertje is een paar dagen na de geboorte overleden. Indertijd werden de ouders gewoon weggehouden bij het kindje. Ze heeft hem ook nooit gezien, vastgehouden, geknuffeld, dat moet een enorm trauma zijn geweest. Er is ook eigenlijk nooit over gesproken thuis. Van voor die tijd kan ik me nog best wat warme gevoelens en sferen herinneren, van na die tijd eigenlijk niet meer. Mijn vader was veel weg. Vergaderingen van z'n werk, sporten, toneel. Hij zegt nooit iets te hebben gemerkt van wat zich thuis afspeelde. Zelf zijn we ervan overtuigd dat hij aan struisvogelpolitiek deed en dat hij het wel degelijk in de smiezen had. Maar goed, gedane zaken nemen geen keer, we zullen het ermee moeten doen en zorgen dat we niet in dezelfde valkuil stappen.
Dat moet inderdaad vreselijk traumatisch voor je moeder zijn geweest Dombo Ah, wat ontzettend jammer Muk!
Lola en Dombo, wat jammer dat het niet lukt met de banenjacht! Mukkie, helaas een teleurstelling. Jammer! Dombo, dat lijkt me heel traumatisch, kan me voorstellen dat je moeder daar veel moeite mee gehad heeft en dat dat haar gedrag naar jullie beïnvloed heeft. Hoe is het bij jullie met de sint-stress? Hier valt het mee, we weten hem nog aardig binnen de perken te houden, ze snapt natuurlijk ook nog niet alles (en heeft geen oudere zusjes, zoals sommige andere kindjes). Zaterdag naar mijn werk geweest en a.s. zaterdag gaan we naar man z'n werk. En vandaag had ze op kdv iets in de zelfgemaakte schoen. We twijfelen nog of we er echt iets aan gaan doen volgende week.
Danqiue krijgt er wel veel van mee, door het KDV voornamelijk. Maar wij doen daar vrolijk aan mee dus hier wordt het ook wel gestimuleerd. Vrijdagmiddag komt de Sint op het KDV. Eerst een gezamenlijk gebeuren en dan gaat hij met cadeautjes alle groepen af. Op zaterdag gaan we naar de Sintviering van mijn werk. Ik zit ook in de evenementencommissie, dus even heel druk. Zondag vieren we het thuis. Samen met mijn stiefdochter + haar zoontje van 4 jaar, mijn moeder en mijn zus. Wij geven aan alle kindjes 4 cadeautjes (waaronder 1 groot 'hoofdcadeau'), mijn moeder + zus ieder 1 cadeau aan elk kind, van mijn stiefdochter weet ik niet hoeveel ze bij zich zal hebben maar geen zakken vol hebben we afgesproken. Voorheen vierden wij altijd Kerst met de grote dochters van Chris, op kerstavond, met cadeaus van en voor iedereen. Nu hebben we afgesproken dat alleen wij als 'ouders' aan alle grote en kleine kinderen + aanhang 1 cadeau geven. Ik wil voor de kleintjes niet 2 feesten achter elkaar met veel pakjes en gedoe.
Sintstress valt hier wel mee, de meisjes vinden het vooral helemaal geweldig allemaal. Op het KDV hebben de kindjes allemaal een schoentje mogen zetten en daar hebben Sint en Piet afgelopen weekeinde een zakje met pepernoten en snoepjes ingedaan en vrijdagmorgen wordt Sinterklaas gevierd voor de kids vanaf 2 jaar. Op school speelt zich een heel verhaal af rondom de Piet van het grote boek die het boek vergeten had mee te nemen naar de stoomboot, het op het nippertje toch nog op de boot heeft weten te krijgen, maar zelf de boot miste. Hij zou een boot later nemen en zwerft nu de hele wereld rond. Hij zit nu in India. Als hij nu maar op tijd in Nederland komt. Morgen mogen de kids verkleed als Sint of Piet op school komen, dan is er Pietengym en ze mogen een speculaaspop versieren. Leuk, mag ik ook bijzijn als klassemoeder en mama die dit jaar gebombardeerd is tot fotomama. Woensdag mogen de kids hun schoen zetten en 's avonds gaan de papa's of mama's een surprise freubelen op school en o oh, donderdagnacht komen de rommelpieten. En wie weet doen die wel wat lekkers in de schoentjes. Spannend. En dan maandag komt Sinterklaas, ook al zo spannend. Zelf vieren we het zondagmiddag, samen met m'n schoonmama, m'n vader en diens echtgenote. Al met al toch best nog een druk Sinterklaasprogramma.
Natas en Dombo, wat een drukte! Maar wel leuke drukte . Hier hebben we dus de boot afgehouden (haha, leuke woordspeling in deze tijd), vooral vanwege haar verjaardag. Ze had gister een cadeautje op het kdv en kwam trots thuis met een pepernotendiploma (geslaagd voor strooien, oprapen en opeten). En vanavond mag ze haar schoen zetten. Eigenlijk verbaas ik me erover dat ze er niet zo mee bezig is. Maar goed, ze is dus ook druk aan het stickers plakken en dat is ook heel interessant en dat levert af en toe ook een cadeautje op. Ik heb voor de traktatie een doos met stempels gekocht bij de HEMA en die was natuurlijk niet leeg. Ik heb alle overgebleven stempels apart ingepakt en met nog wat kleine dingen in een doosje gedaan. Daar mag ze iets uit kiezen als ze vijf stickers heeft. En dat gaat best hard nu. Ze geeft alleen nog niet zelf aan dat ze moet. Ik heb vanmiddag nergens zin in. Moet eigenlijk wel iets doen, maar kan me er niet toe zetten.
Dank voor jullie support! het was best een (onverwachte) teleurstelling omdat ik me er eigenlijk stiekem ineens toch op had 'verheugd' maar aan de andere kant ergens ook weer een opluchting dat het nog niet zover is...het is al druk zat met die kleine hier haha! toch voelde ik me eventjes 'leeg'. en heb het gevoel (maar is maar gevoel) dat het toch nog gaat lukken voor we naar Nl plannen te gaan...we zien wel, maar ik had even tijd nodig het te 'verwerken' wat het ook was...(voelde me ook goed beroerd tussendoor dat hielp ook al niet). nu is de Sint ook hier een beetje "in 't land" (ik geef les aan nederlandse kids...) en dat geeft wel afleiding. al is Vaios nog klein, ik zit wel met hem te zingen en met een Sinterklaasboek en op TV zien we ook wel eens een Sint of Piet voorbijkomen. Zondag gaan wij Sinterklaas vieren, heel simpel met kleine cadeautjes en wat snoep, gewoon voor de gezelligheid. 6 december, Sint Nicolaas is hier een groot feest! Nikos is een van de bekendste griekse namen en dus viert half Greece naamdag! haha!mensen vinden het een geweldig feest wanneer ik vertel hoe wij het in Nederland vieren! we hebben niet de surprisestress maar toch wel de sfeer... dat zal straks in NL wel anders worden maar ik hou erg van Hollandse feesten!hier is Kerst al in volle gang...
Lola en Dombo jammer dat het nog niet lukt met banen... hoop snel positief nieuws te horen!!! jeetje Dombo, wat 'n verhaal van je moeder!!! dat is zeker nogal traumatisch...dat zal een inpact gehad hebben op haar maar jij leeft ook met de gevolgen ervan...heel veel sterkte met het aangaan van de laatste 'restjes' zeg maar...zal niet meevallen (eigen ervaring maar dan met andere thema's in m'n leven) maar het ruimt goed op en zo breek je de cirkel voor een rustiger leven voor jou en je omgeving...(kids). klinkt alsof je een heel krachtig persoon bent! wat gaan jullie het allemaal gezellig vieren!!! alvast heel veel Sintplezier mocht ik niet meer voor die tijd schrijven (denk het wel ) en geniet ervan!!!
Natas, we hoeven ons inderdaad niet te vervelen de komende dagen. De kids hebben er zin in. Ik is helemaal trots op onze jongste dame. Die wilde maandag zonder luier naar bed. Prima natuurlijk. Ging de hele nacht goed, heb haar er 2x uitgehaald, alleen 's ochtends net voor we opstonden was ze even vergeten dat ze geen luier aanhad, heeft ze in bed geplast. Ongelukje, kan gebeuren. Dinsdagavond wilde ze toch maar de luier aan naar bed vanwege het ongelukje 's ochtends. Heb doorgezet om haar zonder luier naar bed te laten gaan en heb haar 's ochtends nog een keertje extra eruitgehaald en vanochtend ... was madammeke helemaal droog. Geweldig. Ik had haar voor de eerste droge nacht een cadeautje beloofd en vanaf nu is het stickers plakken en voor iedere 10e sticker een kleinigheidje. Vanochtend heeft ze een stickervel van Dora gekregen. Vanavond is ze weer zonder luier aan naar bed gegaan, spannend. Alyssa was vanmiddag met zwemmen erg verdrietig, ze heeft zo haar best gegaan, maar het zo fel begeerde gele walvisje ging weer aan haar neus voorbij. Het zou nog niet zo goed gaan met de schoolslag. Het was vanmiddag al zo'n drama om haar mee te krijgen naar zwemles, ik vrees voor volgende week het ergste, maar goed, wie weet valt het mee. Ik ga in ieder geval dit weekeinde nog even met haar oefenzwemmen om te proberen de puntjes op de I zetten voor volgende week. Voor haar hoop ik echt dat ze dan eindelijk door mag.
Hahaha Hinke, wat leuk een pepernotendiploma Mukkie, leuk dat jullie ook een beetje Sinterklaas vieren. Dombo, wat sneu voor Alyssa zeg! Ah goshie Kleine Yelina is goed bezig! Wat knap van haar, 's nachts al droog!
Natas, ik ben echt ontzettend trots op haar, vanochtend helemaal. Het arme ding heeft vannacht een paar keer haar bed ondergespuugd en ondanks dat ze zich ontzettend beroerd voelde was ze vanmorgen 'gewoon' droog. Ik heb haar wel thuisgehouden van het KDV. Op zich is ze best te pas, maar ik vond het beter om ons bleeksmoeltje een dagje binnen te houden. Zeker omdat ze morgen Sinterklaas vieren op het KDV. Zou toch sneu zijn als ze dat zou moeten missen. Gisterenavond hebben we gesinterklaasfreubeld op school. Dat was weer erg leuk en gezellig. We moesten een kleurplaat en eventueel carbonpapier en textielverf meenemen. De kleurplaat moesten we overtrekken op een klein linnen tasje en daarna inkleuren met textielstiften of verf en daarna werd het tasje gevuld met een leitje en schoolbordkrijtjes. Erg leuk. Ik denk dat Alyssa dat erg leuk zal vinden. Ze is al zo bezig met letters en woordjes schrijven. En vannacht is rommelpiet op school geweest en van vermoeidheid in slaap gevallen. Hij lag te slapen op de tafels in 1 van de lokalen. Erg leuk gedaan en de kids vonden het helemaal geweldig. Of zou het om al die pepernoten gaan. Wat ook nog erg leuk was, ik zing veel met de meisjes en vanmorgen heeft Alyssa een pas geleerd liedje aan de juf laten horen. 'ain boer wol naor zien naober tou'. De juf vond het prachtig, dat zo'n bedeesd meisje zo'n pittig liedje zong.
Vandaag bij CB geweest, Quinten is 70 cm lang en 7270 gram zwaar. Volgens CB moet ik op 't gewicht letten (maar hij volgt stabiel de onderlijn), moet hij beter de warme hap gaan eten (ja, maar hoe dan) en is hij wat slap en 'los' in de schouders (maar hij steunt prima als hij op z'n buikje ligt). Volgens mij gaat het gewoon wel goed allemaal..... Op mijn verhaal over de rampnachten had ze niet zo veel te melden. "Dingen uitproberen" en "volg je gevoel". Nou ja, ik volg Quinten wel Nog een laatste Quinten-nieuwtje : tijgeren is een groot woord maar hij begint wat te schuiven. In z'n achteruit, hahahaha! Danique loopt denk ik door de Sintstress behoorlijk te stuiteren, Vandaag is ze ontzettend uitdagend geweest. Alsmaar 'nee' op een hooghartig toontje, express dingen niet doen en dan mijn reactie afwachten, als ik iets zei van me afdraaien en dan gaan zingen of zo, op het CB op de grond gaan liggen en niet mee willen komen toen we naar huis gingen..... pfff. Morgen komt de Sint op het KDV, zaterdag Sinterklaasfeest op m'n werk en zondag hier thuis. En dan weer een beetje normaal doen hoop ik, hahaha! Dombo, volgend jaar wil ik wel de slaappiet spelen Wat knap van Yelina zeg! Hopelijk voelt ze zich morgen helemaal goed en kan ze lekker Sinterklaas vieren. En Alyssa is ook een knappe meid!
Natas, lekkere makkelijke reactie weer van het CB. Inderdaad, volg je gevoel. Zolang hij lekker z'n eigen lijntje blijft volgen, niet ineens verder zakt in gewicht en ook niet ineens flink omhoog gaat is het toch prima! Geen kind is hetzelfde. Go Quinten go, al is het in z'n achteruit! En haha, die Natas, ik zie het al helemaal voor me, jij als slapende rommelpiet. Nou, een goede nachtrust is je gegund hoor! Hier ook stuiterende kids hoor, vanwege Sinterklaas. En uitproberen. Ach, nog een paar dagen, dan is het weer voorbij, dan vertrekt de beste man weer naar Spanje. En volgend jaar ... dan begint het gewoon weer opnieuw.
Vandaag heeft Yelina Sinterklaas gevierd op het KDV. Je kon aan haar merken dat ze zich echt nog niet lekker voelde, ze was wat rustiger dan anders, maar ze heeft wel genoten. Sinterklaas is ook echt langsgeweest op het KDV, dus dat was een belevenis voor die kleintjes. Aan het einde van de middag begon ze zich weer wat beter te voelen, dus dat lijkt de goede kant weer op te gaan. En weer een droge nacht achter de rug, ondanks dat ze ziek was en alle Sinterklaasstress. Helemaal toppie.