35+ mama's, deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Soow wauw, dat is een heel verhaal geworden..moest zeker iets kwijt..:)

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    #1882 Dombo, 30 jan 2012
    Laatst bewerkt: 30 jan 2012
    Mukkie, klinkt leuk, jullie uitje!

Lotuss, op zich inderdaad wel positief dat ze iets signaleren, alleen wel lastig dat zij waarschijnlijk iets heel anders zien dan. Ik ben benieuwd wat er uit dat gesprek gaat komen.

Grappig dat jij ook zoveel in Roos herkent. Ik heb datzelfde met Alyssa. Ik weet bijna zeker dat zij ook ADD heeft en ik denk dat zij daarnaast mogelijk net als ik in lichte mate hoog sensitief is.

Op school wordt wel iets gesignaleerd, maar een vinger kunnen ze er niet op leggen. Ze vinden ze haar in ieder geval een bijzonder meisje. De juf weet dat we bezig zijn om een goede behandelaar te vinden en is benieuwd wat daar verder uit gaat komen.

Natas, het uitkiezen van een goede school kan lastig zijn. Succes met het uitkiezen van een school die goed voor jullie voelt. Maar dat gaat vast goedkomen. Een school met een continue-rooster kan voordelen hebben, het lijkt me wel lastig voor Danique dat die school niet echt naast de deur ligt ivm eventueel spelen met andere kinderen.

Ha ha, die Quinten. Dat vraag wel om een foto Natas!

Yelina hebben we nog net voor de kerstvakantie aangemeld op Alyssa's school. De keuze voor Alyssa was indertijd op zich niet echt moeilijk. Mijn voorkeur ging uit naar een openbare basisschool. Daar zijn er 2 van in de buurt, 1 in ons eigen dorp en 1 in een naastgelegen dorp. De keuze is dan al snel gemaakt, zeker als de school in eigen dorp goed voelt. Tot nog toe in ieder geval geen spijt. :D

3. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ik moest zó lachen om Quinten! Wat een mannetje he...sta je dan met je nieuwe kapsel, hahaha! Erg leuk..:)

Ja, ik ben ook benieuwd naar dat gesprek Dombo. We zien het wel. laat haar in elke geval geen stempel opdrukken dat niet klopt. Maar ik mag toch aannemen dat dat wel mee zal vallen, zou wel erg zijn, dan zou ze daar niet lang meer op school zitten, haha! ;)

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

Klinkt als een hele leuke voorstelling Mukkie, Wat leuk als je kind zich dan zo zichtbaar amuseert!

Lotuss, Als volkomen leek op dat gebied moest ik eerst opzoeken wat PDD nos was..
    Maar wat je zegt, jij ziet en kent haar ook in haar vertrouwde omgeving. Daar zouden ze toch rekening mee moeten houden? Of in ieder geval informeren hoe dat thuis is? Lastig, maar ik ben er van overtuigd dat je moederinstict je niet snel in de steek laat.
    Maar wat jij en Dombo al zeggen, ze signaleren in elk geval...

Natas, wat grappig dat Q dus echt in een deuk ligt...nu vond ik hem al een lachebek, voor wat ik zag toen jullie hier waren hoor! Maar dit klinkt echt hilarisch grappig :D
    Wat het betekend...tja...misschien een fotootje plaatsen? Dan kunnen we oordelen ;)
    (Alhoewel ik denk dat je er nog steeds goed uitziet hoor!)

En wat spannend, die keuze voor een school. Lijkt me heel lastig. Ik moet me er "straks" echt in gaan verdiepen. Hoe gaan ze om met Down kindjes? Hebben ze een aangepast studieprogramma? Kan hij wel naar regulier onderwijs? EN wie beslist dat? En zo ja. welke school is dan het beste? En wie kan me daar in adviseren? Pff, ik moet er nog niet aan denken.
    Ik heb vandaag een wel afspraak bij de notaris gemaakt. We willen de voogdij regelen, en een bewindstelling (zo heet dat geloof ik...)...voor het geval er met ons iets gebeurd. In het geval van Eelco zullen er wat aanvullende maatregelen genomen moeten worden, omdat we niet zomaar (ahum) ons geld aan hem kunnen nalaten..ook niet als hij volwassen is. We weten natuurlijk niet in wat voor mate zijn geestelijke beperking zal zijn. Gek hoor, je moet ineens nadenken over dit soort dingen, wat ik helemaal niet erg vind. Maar op een of andere manier is het ook confronterend. Er zijn dagen dat ik gewoon vergeet dat hij Down heeft, maar nu wordt je er weer "extra" mee geconfronteerd. Maar we willen wel dat alles goed geregeld is. Mijn broer en schoonzus krijgen de voogdij. Opa en oma's zijn "te oud" en mijn schoonzus vinden we net wat minder geschikt. Vrijdagmorgen hebben we de afspraak.

5. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ja..Misschien zullen ze dat ook wel doen hoor Lies, ik ga daar maar wel van uit. Zal niet gelijk het slechtste denken maar het was gewoon niet erg handig van de juf om zoiets even aan te tippen bij de deur en er dan verder niet meer op door te gaan, denk ik dan maar. Ik zal eerst het gesprek maar verder afwachten voor ik verder echt ga oordelen. Maar ik merk dan wel gelijk hoe sterk dat moeder instinct is, om je kind te willen beschermen. Zeker met een meisje dat toch best wel kwetsbaar van aard is.

Denk inderdaad dat je sterker tegen Eelco's Down aan gaat lopen als zijn wereld groter gaat worden naarmate hij ouder wordt. Lijkt me ook best lastig, met scholing en alles wat daarbij komt kijken. Is het altijd al, maar bij jullie komt er nog veel meer bij kijken. Maar ook dat zal zijn weg wel vinden denk ik, en je hebt nog even. Ik ben altijd blij met het internet tegenwoordig, veel vragen worden op deze manier al voor je beantwoord. Kan toch helpen met het voorbereiden en je verdiepen in veel dingen.
    Het is een heerlijk mannetje trouwens he! Fijn dat hij het zo goed doet.

6. Liesben

Liesben Niet meer actief

Dat was inderdaad niet handig van de juf..ik ben benieuwd wat er nu uiteindelijk uit het gesprek komt.

Ja, lang leve het internet. Alhoewel je daar ook veel foute info vind.
    Ik denk dat ik ook maar afga op de kinderarts, het CB, mijn eigen intuïtie (daar issie weer :) ), de bevindingen op het KDV tegen die tijd, zijn ontwikkeling..En wat je zegt, ik heb nog even. Maar soms is het wel goed om er al vroeg over na te denken.

7. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Zeker, het heeft vaak ook tijd nodig om je mening over zoiets te vormen. Ligt er denk ik inderdaad ook aan hoe hij zich gaat ontwikkelen?

En dat is toch altijd wel iets wat door blijft gaan. Je neemt misschien een beslissing voor dat moment, maar met bv Montessori onderwijs is het ook afwachten of je kind er uiteindelijk wel geschikt voor is. Vraagt toch een mate van zelfstandigheid. De meeste kinderen zullen er best aarden, maar er zijn er ook voor wie het dus gewoon niet werkt. En dan moet je, als je dat echt niet werkt toch ook weer kiezen voor verandering.

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Lotuss, als ik het zo lees dan heb jij een heel goede kijk op Roos, op kinderen in het algemeen, op dingen die aan de hand zouden kunnen zijn of juist net, etc. Je klinkt heel 'helder'. Volg je gevoel! En ik denk dat jij de school wel kan duidelijk maken wat jouw visie is.

Ik ben niet zo helder, om het even zo uit te drukken. Jouw ervaring als peuterjuf zal je nu ook goed van pas komen. Ik vind het ontzettend lastig om te zeggen of Danique een snelle of langzame motorische ontwikkeling heeft (om maar even 1 voorbeeldje te noemen). Ze is mijn eerste, voor mij is alles 'normaal'.
    En of ze een Montessori-kind si, weet ik veel. Hoe kan ik dat nu al inschatten, ze is 3. We hebben wel 1 Montessori op het oog, dus we zijn er wel over aan het nadenken. Verder nog 2 of 3 gewone basisscholen (Dalton is afgevallen want die heeft hier oeceumenische geloofsovertuiging en dat willen wij niet).
    En de afstand, dat speelt ook zeker mee. Al zeggen om mij heen allerlei mensen dat dat niet uit hoeft te maken met vriendinnetjes en speelafspraken, dat dat gewoon wel gebeurt. Alleen meer autorijden met halen en brengen.
    Pfffff, zo lastig allemaal. Vrijdag gaan we naar 2 scholen, es kijken of ons dan al iets duidelijk gaat worden.

Lies, ik kan me voorstellen dat dit behoorlijk confronterend is.
    De schoolkeuze vind ik hier al even ingewikkeld genoeg zonder over al dat soort dingen na te hoeven denken. En wij zitten over 2 weken ook bij de notaris, dingen regelen 'moet' iedereen. Maar voor ons de reguliere zaken als voogdij, erfenis onder bewind tot aan een bepaalde leeftijd, waarborgen dat mijn geld niet via Chris z'n testament in evenredige delen bij alle 4 zijn kinderen terecht kan komen, etc.
    Je kan nog niks invullen over hij straks is, die onzekere factor lijkt mij erg moeilijk.
    Knuf!

Quinten is idd een goedlachse pretletter! :D
    Maar serieus, hij lag echt letterlijk gevouwen en kwam niet meer bij. Schateren! Doet ie ook als ik mijn leesbril opzet, hihihihi.

Ter illustratie een fotootje toen hij dubbel lag om mijn moeder die gekke geluidjes aan het maken was. :)
    En om onze prinses niet te kort te doen ook eentje van haar :p

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ben ook net foto's aan het uitzoeken, nog eentje van hoe Quinten ook heel vaak grijnst :D

10. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Twee al grote kinderen helpt ook Natas. Ik heb ervaring met het Montessori onderwijs omdat hun dit ook gevolgd hebben.
    Is ook moeilijk in te schatten als ze nog zo klein zijn. Kan ook bijna niet! Ze kunnen nog zo veranderen. Denk dat je moet doen waar je je zelf prettig bij voelt. Te ver vooruit kijken kan toch niet. Ga eens binnen kijken bij de verschillende scholen inderdaad. Dat geeft vaak ook al een indruk. Blijft er uiteindelijk vast wel 1 over waar je het beste gevoel bij hebt!

Voor dat de kinderen geboren waren hadden we het er al eens over dat de kans wel erg groot was dat ons kind ook behoorlijk gevoelig zou kunnen zijn. Het is erfelijk en het komt veel voor in de familie. Wij zijn het allebei, ik wel meer. Ik noem het liever niet zo, heb een hekel aan dat labeltje omdat het zo'n mode gril lijkt te zijn. Wordt vaak gebruikt om lekker interessant te doen en iedereen is ineens hoogsensitief lijkt wel. 20% procent van de bevolking heeft het, dus is ook best veel. Maar geen reden om te gaan zitten klagen of zielig te doen vind ik. Want het is niet zielig, geen afwijking, gewoon een karaktereigenschap. Niet meer en niet minder. Als je er rekening mee houdt voor jezelf, is er prima mee om te gaan.
    Wat ik wel fijn vindt is de herkenning. Hé! dat heb ik nou ook altijd gehad! Altijd gedacht dat iedereen dat had. Heb jij dat niet dan? Nee? Er vielen veel stukjes op z'n plek in elk geval.
    En dat Rosalie het ook heeft merken we hier thuis veel minder. Want er wordt altijd al rekening gehouden met bepaalde dingen, doordat ik het ook heb. Ze zal thuis niet snel overprikkeld raken doordat er altijd mensen over de vloer zijn en er nooit rust heerst. Of ik altijd de hort op ben met de kinderen. Aan de ene kant fijn, aan de andere kant ben ik wel eens bang dat ze daardoor juist extra verlegen is. Maar goed, dat zullen we nooit weten want ik ben niet zo'n hol en vlieg moeder.

11. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Wat een leuke foto's!! haha, wat een koppie's he!

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, wat een leuke foto's. Quinten wordt al een hele kerel zeg!

Morgenmiddag gaan we met Alyssa naar de oorarts. Ik ben erg benieuwd wat eruit zal gaan komen.

13. Liesben

Liesben Niet meer actief

Vraagje aan de ervaren mama's die ook flesvoeding hebben gegeven.
    Eelco drinkt al tijden 5 flessen van 200 ml (180/6). Dat ging altijd goed. Maar de laatste tijd heeft hij er een handje van om zijn laatste fles (rond 2200 uur, we moeten hem hier echt wakker voor maken) bijna geheel uit te spugen. Zo ook gisteren. En ik had hem echt bijna 10 minuten omhoog gehouden, hij was in slaap gevallen tegen mijn schouder. Ik leg hem in bed, ga de fles schoonmaken en toen ik om het hoekje keek lag zijn hele fles er al weer uit...Na zijn bedje verschoond en hem gewassen te hebben is hij gaan slapen, tot ongeveer 0500 uur vanmorgen...hij had toen dus praktisch gezien zijn laatste fles rond 1730 uur gehad.
    Nu denk ik dat ik misschien eens kijk wat er gebeurd als ik die laatste fles weglaat? Op het CB zeiden ze dat dat nog niet moest..maar ja als hij hem telkens uitspuugt?
    Misschien dat ik hem overdag wat meer geef (210/7).
    Ik denk dat ik ook nog wel even met het CB overleg, maar wilde graag wat meer meningen.
    Hij is verder niet ziek, geen koorts. Hij had gisteren iets dunnere ontlasting, maar gewoon twee luiers, dus geen diarree. Nu is hij ook gewoon vrolijk en ligt naast me te kletsen. Hij is hooguit wat snotterig, maar dat is hij chronisch volgens mij...

14. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Lastig Lies! Meestal is het rond een maand of vier ,vijf als ik me goed herinner, dat die laatse fles weg gaat vallen. Maar ieder kind is anders zeg ik altijd maar. Hij gaat al naar de 4 maanden dus zo raar zou het niet zijn.
    Maar hoe lang doet hij dit spugen al dan? Als het een paar dagen is, er heerst wel een virusje. Die van mij hebben het ook. Wat verkouden, dunnere ontslasting dan normaal, geen diarree maar wel tot aan haar rug toe bij Sophie. Sophie had ook even wat verhoging maar Rosalie helemaal niet. Dus dat kan het ook zijn. Hoewel het wel raar is dat hij dat dan alleen bij de laatste voeding doet. Zou inderdaad even overleggen met het CB. Maar ja.. daar heb ik ook niet altijd naar geluisterd hoor. Mijn oudste zoon had bijvoorbeeld altijd al sneller meer honger dan wat hij mocht volgens zijn gewicht. Ik liet hem dan heus geen honger lijden, wat wel moest volgens het CB toen, en gaf hem gewoon wat eerder wat meer voeding. Het is vaak even zoeken en aankijken, wat uitproberen. Best lastig soms he!

15. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ja, maar omdat het echt alleen die laatste fles is vind ik het ook zo raar. Anders denk je indd aan een virusje ofzo, maar dan zou hij de hele dag meer spugen, en dat doet hij (vooralsnog ;) ) niet...Ik heb het Cb gemaild, meestal krijg je wel snel antwoord, dus ik ben benieuwd.

16. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ben benieuwd!

17. Liesben

Liesben Niet meer actief

Antwoord van het CB:

18. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Dat is een duidelijk en vriendelijk advies lijkt me toch?
    Kan je daar wat mee?

19. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ja, ik kan er wat mee. Ik denk alleen dat ik 120/4 ga geven in plaats van 150/5...een beetje eigenwijsheid kan me niet ontzegd worden ;)

20. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Zo is het maar net, haha! Succes!

Deel Deze Pagina