Haha, best grappig, een bommetje droppen. Jullie reacties zijn wel precies wat ik had verwacht en eigenlijk ook misschien wel de reden dat ik het niet eerder verteld heb. Want, hoe gek het misschien ook klinkt, ik ben er niet zo heel erg bewust mee bezig de hele tijd. Mijn dubbelheid in dezen is er namelijk nog steeds. Het ene moment zou ik het geweldig vinden om nog een kindje te krijgen, maar het andere moment vliegt het me heel erg aan en ben ik blij dat het nog niet zover is. Ik ben gestopt met de pil om verschillende redenen. Eén is dus dat ik niet meer zo stellig weet dat ik geen tweede wil, langzamerhand is er wel een gevoel gegroeid dat het ook goed zou kunnen zijn. Zowel voor ons als voor Mariëlle (en voor zo'n krummel natuurlijk). Een andere reden is dat ik er wel klaar mee was om elke keer zin in seks te maken en het idee had dat het goed voor m'n libido zou zijn als ik een natuurlijke cyclus zou hebben. Dat onderdeel lijkt in ieder geval te lukken. Niet dat we het landelijk gemiddelde omhoog krikken, maar ons eigen gemiddelde van de afgelopen bijna vier jaar gaat met sprongen omhoog. En ten slotte had ik het idee dat ik wel op een punt beland was dat ik de rust kon opbrengen om maar eens gewoon af te wachten en het uit handen te geven. Dus: nee, ik heb niet heel duidelijk besloten dat ik nog een kind wil. En ja: als ik zwanger zou raken, zou ik daar wel blij mee zijn. Maar nee: het is geen noodzaak en ik ben dus niet bezig met tempen etc. (heb ik bij krummel trouwens ook niet gedaan). En ... wat ik heel gek vind: ik ben ooit begonnen met de pil omdat ik zo verschrikkelijk veel last van menstruatiepijn had, ik was er minstens één dag compleet ziek van. Dat had ik voor Mariëlle nog steeds. En nu? De eerste keer had ik dagen van te voren al overal kramp en pijn en voelde ik me hondsberoerd. Maar sindsdien: helemaal nergens last van. Nou ja, behalve dan dat ik een paar dagen ervoor eetbuien krijg. Oké, nou zijn jullie op de hoogte
Lies, wat die flessen betreft: herkenbaar "probleem". Wij kregen daar tegenstrijdige adviezen over. WVK zei met vier maanden, arts zei met zes maanden. Wij luisterden naar degene die het beste in ons straatje paste en keken naar ons kind. Resultaat: we zijn in één klap gestopt met het geven van die late fles toen ze vier maanden was. Wel op vrijdagavond, want in het ZKH had een broeder gezegd dat je zoiets niet moest doen als je de volgende dag moet werken (echt logisch ). Krummel heeft er nooit last van gehad. Ze zat toen trouwens op vijf flessen van 150/5 en meer kregen we er niet in. Toen we de laatste fles lieten vallen, gingen we ook ophogen en binnen een week zat ze op vier van 180/6. Nooit rijstebloem of wat dan ook gebruikt. En ze sliep gewoon het klokje rond. Achteraf heb ik wel eens gezegd dat ik het eerder zou doen als ik het over mocht doen. Ik vond het gewoon zielig om haar wakker te maken. Weet je, het ene kind is het andere niet. Ik krijg nu van het CB het advies om krummel 's midddags na 1,5 uur wakker te maken "omdat er anders geen tijd over blijft om te spelen" en dat doe ik dus niet. Ze heeft erg veel slaap nodig en ze haalt volgens mij thuis in wat ze op het kdv mist. En ze slaapt er 's nachts geen minuut minder om. Maar op het CB gaan ze uit van een gemiddeld kind. En tja wie wil er nou een gemiddeld kind?
Liesben, ik denk dat ik hem zelf zou weglaten. Zeker als hem ervoor wakker moet maken en hij hem er toch weer uitspuugt. Hinke, ik zou haar voorlopig nog lekker laten slapen hoor. Ik had ook zulke langslapertjes in de middag. En ze sliepen er niet minder om 's nachts en volgens mij kwamen ze qua spelen verder niets tekort. Alyssa heeft het middagslaapje nog lang volgehouden, Yelina was toen ze bijna 2 1/2 was van de 1 op de andere dag van haar middagslaapje af. Zij lag rustig een paar uur te snurken, maar wilde toen ze haar peuterbed kreeg niet meer slapen 's middags. Ze brak de boel af in haar kamer, dus toen heb ik haar niet meer op bed gelegd We zijn vanmiddag bij de oorarts niet heel veel wijzer geworden. Eerst weer een nieuwe gehoortest in het ziekenhuis en dan weer terug naar de oorarts. Hij vond in tegenstelling tot de huisarts het gehoorverlies meevallen zoals hij het op de lijst zag. Altijd leuk als ze elkaar zo tegenspreken.
Dombo, wat vervelend dat die artsen elkaar tegenspreken. Zo weet je nog niet waar je aan toe bent! Hopelijk heeft die oorarts wel gelijk! Maar nu moet je dus eerst nog weer een hoortest laten doen? Wanneer gaan ze dat doen dan? Grappig dat Yelina zo ineens van haar slaapje af was. En dat zo'n overgang naar een groot bed zo'n effect kan hebben. Krummel slaapt nog steeds heel lekker in d'r ledikant. We zijn laatst wel gaan kijken, maar konden nog niks naar onze zin vinden. Natas, ik vergat helemaal te reageren op dat schooluitzoekgedoe. Terwijl ik het wel volg, want wij hebben met hetzelfde te maken. We hadden ons voorgenomen om in januari eens rond te kijken, maar ziehier: de maand is om en er is nog geen school bezocht. En ik vind het ook zooooooo lastig! De school hier om de hoek is waarschijnlijk geen optie. Net opgericht en er zitten nu 8 kinderen op. Vorig jaar op infoavond geweest en daar werd ik niet heel blij van. En dan wordt het dus iets verder weg, in Steenwijk en dan hebben we heel veel keus. Afstand is dan niet de belangrijkste overweging, het duurt wel even voor ze alleen op de fiets richting Steenwijk kan. En net wat jij zegt: hoe weet je nou wat goed voor je kind is? De Daltonschool hier staat goed bekend, maar hoe weet ik of dat voor krummel werkt? Soms zou ik het wel simpeler willen......
Een collega zei vandaag iets tegen me over uitzoeken school wat ik wel goed vond : blijf bij jezelf. Probeer niet te veel te denken wat bij het kind zou passen maar kies iets waar jij je prettig bij voelt. Misschien ook iets voor jou Hinke? We kunnen niet voorspellen hoe onze kinderen over 4 jaar in elkaar steken op een school. Hoe ver is Steenwijk voor jou? De verste school waar we nu naar aan het kijken zijn is (volgens Google Maps) 15 minuten met de auto. Voorlopig geen probleem wat zelf fietsen betreft nee, dat kan ze toch nog niet. En een hele middag alleen thuis zijn mag nog heel lang niet. Zelf fietsen kan hooguit in de laatste 2 jaar of zo aan de orde komen. En ja Hinke, we zijn nu helemaal op de hoogte Wel mooi eigenlijk, om de natuur en het lot te laten beslissen. Nou Dombo, zo schiet je ook niet op
@Natas1 hier in de buurt zijn er 2 scholen dichtbij, waar van een zelfs een straat hier naast. We hebben echter gekozen voor de school die iets verder is , deze heeft veel buitenschoolse activiteiten en het is zelfs mogelijk om je kind naar de buitenschoolse opvang te laten gaan op de dag zelf als het nodig zou zijn. Dat kan altijd eens van pas komen als je met zware griep in bed ligt. En 2 jaar nadat Rosanne er op school zit moet de nieuwbouw klaar zijn en dan komen beide scholen op 1 plek. Wij zijn naar een voorlichtingsavond geweest en leerlingen hebben ons een rondleiding gegeven en die konden we alle vragen stellen die we maar wilde. Je merkte aan de kinderen dat ze het een fijne school vonden. Wat voor mij belangrijk was dat er een goed pestbeleid is, goede begeleiding voor als een kind niet mee kan komen of juist andersom (ze hebben daar een plusklas waar hoogbegaafde kinderen extra uitdaging krijgen). De directeur was een vriendelijke normale man waar je op een normale manier mee kan praten. Wij voelde ons in ieder geval direct thuis op de school en het voordeel is dat het naast de psz is, het plein voor de kleuters wordt zelfs gedeeld met de psz. Dus bekend terrein voor Rosanne. Hier in Zaandam hebben we ook wel veel keuze uit scholen, maar ik wilde dus het liefste een school dichtbij. Moet toch haar lopend of op de fiets wegbrengen en met sneeuw, regen of gladheid is een school ver weg geen pretje.
Wij hebben gisteren een fles van 120/4 gegeven en eelco heeft NIET gespuugd. Maar hij werd wel om 0400 uur wakker...Uiteindelijk om 0500 uur de fles gegeven waarna hij weer in slaap viel. Vanavond een keer 150/5 met rijstebloem proberen. Ik heb vandaag een ziektedag. Ik slaap al 3 nachten heel slecht omdat ik me zorgen maakte of Eelco niet weer spuugde (ik krijg dan visioenen van een kind dat stikt). Vannacht viel ik rond 0030 uur is slaap...tot 0400 dus. Resultaat, ik kon niet uit mijn ogen kijken van de hoofdpijn en de vermoeidheid. Eelco is naar het KDV en ik heb tot bijna 1030 uur geslapen. Even bijtanken. Ik ben normaal helemaal niet zo, maar vanmorgen was de koek even op. Erg hè?
Natas, dat is een waardevolle tip, ga ik zeker in m'n oren knopen. En er zijn natuurlijk ook wel dingen die je al wel weet over een kind. Ik weet over Mariëlle in ieder geval dat het een pittig tantetje is en mijn inschatting is dat ze er bij gebaat kan zijn als ze dingen ook zelf uit mag zoeken en bepalen. De Dalton in Steenwijk staat erom bekend dat ze kinderen daar heel goed in begeleiden binnen een duidelijke structuur keuzes aan te bieden. Dat spreekt mij dus wel aan. Officieel valt het gehucht waar ik woon al een hele tijd binnen de stadsgrenzen van Steenwijk, dus officieel wonen we in de stad. Maar zo voelt het niet, want om in Steenwijk te komen, rijd je echt de bebouwde kom uit over een weg met aan twee kanten bedrijventerreinen. De Dalton zit dus het dichtste bij, nog geen tien minuten fietsen en met de auto ben je er ietsje eerder. En verder zijn alle scholen ook wel op fietsafstand en zeker niet meer dan 15 minuten rijden. Voor ons speelt de ligging wel een beetje mee, maar niet zozeer t.o.v. ons huis, maar t.o.v. de snelweg, omdat we allebei in Meppel werken. Continurooster heeft trouwens in mijn ogen voor- en nadelen. Daar wil ik het niet vanaf laten hangen.
Cindy, klinkt heel logisch, jullie redenering. Ben wel benieuwd of die directeuren van de andere scholen allemaal niet normaal waren en dat je er niet normaal mee kon praten Wij hebben twee auto's en werken allebei in Meppel, dus ik ben bang dat ons kind zo eentje wordt dat altijd met de auto naar school gebracht wordt Misschien moet ik me nu alvast plechtig voornemen dat ik haar op woensdag altijd met de fiets ga halen
Lies, dat klinkt vervelend. Jammer dat Eelco toch wakker is geworden. Het is toch een beetje zoeken, denk ik. Het kan zijn dat hij er toch nog te jong voor is. Die zorgen met zulke gedachten herken ik wel. Lastig hè? En dat gaat dan ten koste van je eigen nachtrust. Fijn dat je even hebt kunnen bijtanken. Gewoon toelaten, kan ook wel eens lekker zijn toch?
Lies, helemaal niet erg hoor! Soms heb je even van die dagen dat alles eruit komt en dan is het heel fijn om even bij te kunnen tanken. Natas, kiezen voor een school waarbij jij je als ouder goed voelt, dat is inderdaad een hele waardevolle tip. Hebben wij ook gedaan. Cindy, een school op loopafstand is inderdaad erg fijn, zeker als het erg glad is zoals we de vorige winter hebben mogen beleven. Joepie, eerdaags heeft manlief eindelijk weer eens een sollicitatiegesprek. Vandaag of morgen krijgt hij te horen wanneer. Spannend! Alyssa is met zwemmen weer een stapje verder. Nee, ze is nog niet naar het volgende groepje, maar ze zwemt nu nog maar met 2 kurkjes om ipv met 4. Mama is trots! De volgende stap is zonder kurkjes en naar het laatste groepje voor het afzwemmen.
Dombo, spannend, een sollicitatiegesprek. Ik hoop dat het wat wordt! En knap van Alyssa. Fijn dat het steeds beter gaat. En ook lekker dat ze zelf ziet dat het wat oplevert. Minder kurkjes is toch mooi "tastbaar" voor een kleuter en dat is prettig. Ik zie trouwens dat ze binnen een maand alweer 5 wordt. Wat gaat dat hard! (om maar eens iets origineels te zeggen )
Even spammen..onze superman (die zelfs een superman-pose aanneemt ) En ja...die box moet nodig opgeruimd worden
Hoi hoi had me al eens aan gemeld bij de 35 plus mama.s. Lang geleden. Zou het leuk vinden om hier weer mee te kletsen. Als er nog plek is natuurlijk
Ruimte zat Pnirmal, veel meer ruimte dan in de box van Liesben's Eelco Dombo, ik duim voor je man! Goed van Alyssa zeg. Cindy, klinkt als een fijne school en lekker dichtbij. Ik wou dat de keuze voor ons zo helder en duideljk was. Nou ja, wie weet als we er geweest zijn. Vrijdag hebben we afspraak bij 2 scholen. Liesben, nee helemaal niet gek dat je even moest bijtanken! De enige reden dat ik het volhou is dat ik in het weekend 2 ochtendjes mag bijtanken. Na alle nachtperikelen en een ochtendvoeding maak ik Chris wakker en gaat hij eruit om Quinten en later ook Danique op te vangen. Ik slaap dan zo nog een paar uurtjes tot 10.00, soms zelfs tot 11.00. Op maandag voel ik me dan weer een beetje mens, duurt 1 dag Kleine Quinten is weer ziek. Het was hier tante-dag vandaag en m'n zus heeft gemerkt dat hij aan het eind v.d. middag koorts begon te krijgen. Tegen etenstijd was hij echt ziekjes en zielig met 39.9 koorts, snotterig, waterige dikke oogjes, hoesten en rode koontjes. Arm manneke! Ik heb nog nooit zo vaak een ziek kind gehad als de laatste weken. Morgen moet ik met hem naar het CB maar als hij nog koorts heeft ga ik eerst bellen om te kijken of dat nou wel zo handig is.
Gezellig in de box Lies! Speelgoed zat in elk geval! En gelijk ook dat je even rust neemt, heb je gewoon nodig. Klinkt Goed Cindy, die school! Zielig Natas..een ziek lachebekje. Hier zijn ze ook achter elkaar aan het snotteren en hoesten hoor. Rosalie is ook thuis vandaag omdat ze om twee uur vannacht wakker werd en niet meer heeft kunnen slapen omdat ze zo hoest. lekker rustig aan dan met haar, ze is nog een jongste kleuter tenslotte, morgen weer een dag!
Natas, dat klinkt toch verre van ideaal, er blijft zo toch weinig van je weekend over. Maar aan de andere kant is het wel echt nodig blijkbaar, als je zolang uit kunt slapen. Chronisch slaaptekort haal je niet zomaar weer in. Quinten weer ziek? He, vervelend. Zo zielig, bij zo'n kleintje! Heel veel beterschap voor hem. Liesben, Eelco hoeft zich in ieder geval niet te vervelen in de box . En wat een mooie supermanhouding idd, klaar om op te stijgen! Pnirmal, welkom terug. Lotuss, jou zie ik de laatste tijd ook niet veel, klopt dat? Groot gelijk dat je Rosalie een dagje thuishoudt als ze 's nacht zo aan het spoken is. Hier gaat het z'n gangetje. Vandaag tien jaar geleden dat we "verkering" kregen. Makkelijk te onthouden datum . Manlief is na het eten echter weer vertrokken naar z'n werk. En krummel ligt op bed, dus ik heb het rijk alleen.
Hoi hoi. Moet denk nog even goed mee lezen hoe het hier zit Nou met mijn kinderen gaat het ook goed. De jongste is een dagje naar het kdv geweest en de oudste gewoon naar school. Hij vraagt al de hele week om een dagje ziek thuis te blijven. Moeilijk om me pootjes stijf te houden van nee niet ziek is gewoon naar school. En lekkere boerenkool met worst gegeten. Zal proberen snel goed er mee in te haken en ook mee denken en helpen of zeuren over mijn kinderen.