o leuk een soort jubileum tien jaar samen! En dan ook een soort van gefeliciteerd. Op na nog meer jaren.
Beterschap voor Rosalie! Quinten is ook nog steeds ziek. Ik ben daardoor vanmorgen alleen naar die 2 scholen geweest. Chris wil daar ook nog even snuffelen en ik wil ook niet de beslissing in m'n eentje nemen, maar ik ben er wel uit : het gaat de school het dichtste bij worden. Die voelde het beste, een ouder maar fijn gebouw (veel licht, kleurrijk, netjes), leuke en speciale leermethodes (MI, zegt jullie dat wat?), bij de kleuters methode "kleuterplein", ze doen heel veel aan creatieve vakken en aan sport, enzovoort. Een zeer bevlogen directrice, voelde goed. Die andere school was niks mis mee maar was meer een algemeen verhaal. Wel jammer dat ze geen continuerooster hebben. En ik werk op de woensdage, moet gaan kijken hoe ik dat oplos.
Natas, Fijn dat je bij één school zo'n duidelijk positief gevoel hebt. Ik hoop dat Chris je mening deelt. Kun je je vrije dagen niet wijzigen? Pnirmal, istie schoolziek? Lekker een dagje thuisblijven is soms wel heel aanlokkelijk natuurlijk. Bedankt voor je felicitatie. We hebben er dus eigenlijk niet echt iets aan gedaan. Volgende week nieuwe kans, we zijn op 8 februari 2003 gaan samenwonen. Vorig jaar zijn we getrouwd, dat gaan we in juni wel vieren (denk ik).
Nou hij wilde idd school ziek zijn. Maar gisteren avond was die in eens echt ziek. Komt hij trots met de thermometer aan lopen van mama kijk ik heb 38.9 Ik zeg ben je er blij mee ja zegt die. Ik zeg dan heb je een keertje pech haha het is weekend. Vandaag ook nog koorts. Morgen we zullen zien en als hij geluk heeft is hij maandag ziek thuis( en dan echt) Hoe is het verder eigenlijk met de 35+ mama.s zou het leuk vinden om wat van jullie te weten. Je kinderen leeftijd partner bijzonderheden.?? Beetje in tressen en weet dan ook een beetje wat er hier speelt en of gespeeld heet Ik dus pnirmal 37 in juli 38 twee kindjes en ben al een tijdje actief hier op zwp.
Ik ben Natas, 44 jaar, mijn man Chris is 56 jaar, wij zijn 13 jaar getrouwd. Samen hebben we 2 kinderen, Danique is 3 1/2 en Quinten is 10 maanden. Chris heeft nog 2 dochters uit eerder huwelijk, nu 25 en 22, die lange tijd 50% bij ons hebben gewoon in co-ouderschap. De oudste heeft nu zelf een kindje van 4 jaar. Ik werk 3 dagen per week als Assistant Marketing. De kinderen gaan dan naar een KDV die schuin tegenover mijn werk ligt, heel handig met brengen/halen en met de BV-voedingen. Eén woensdag in de 2 weken komt mijn zus hier oppassen, zo houdt ze goed contact met de kids. Hinke, mijn werkdagen omruilen is wat lastig. Aan de ene kant omdat ik in een groepje van Assistants zit en we allemaal een back-up aangewezen hebben gekregen. Die keuzes zijn gemaakt op basis van ieders werkdagen, je bent elkaars back-up dus het is niet handig als je precies dezelfde werkdagen hebt. Ik heb nu 1 dag overlap met mijn back-up, voor de rest lossen we elkaar nu juist heel mooi af. Aan de andere kant heb ik hier 1x per twee weken 'tante-woensdag'. Mijn zus is dan vrij en komt hier oppassen. Een andere dag wil ze niet want dan zit D. straks de hele dag op school. Dus ik heb het probleem 1x per 2 weken, als ik mijn werkdag zou omruilen zit ik hier samen met m'n zus en dat is zonde. Nou ja, ik moet maar es kijken of ik wat kan regelen. Misschien vindt D. het wel helemaal geweldig op de BSO en is het geen probleem. Of misschien kan ik 1x per twee weken de woensdag omruilen naar de donderdag. Dan heb ik wel wat meer overlap met m'n back-up maar blijft die schade beperkt. Moet ik alleen wel een BSO vinden waarbij je flexibele dagen kan afnemen.
Natas, altijd fijn om een school tegen te komen die goed voelt. Zou perfect zijn als Chris dat gevoel ook heeft bij die school. Wat sneu dat Qtje alweer ziek is. Beterschap voor je kleine man. Hinke, een jubileumjaar dus, gefeliciteerd! Pnirmal, welkom terug! Ik ben Dombo, getrouwd, 2 meisjes van bijna 6 en 3 1/2 jaar, een hond en een vijver vol met vissen. Ik heb 2 webwinkels en werk dus vanuit huis.
Liesben, 40 jaar, samenwonend en een zoon, Eelco, van nu bijna 4 maanden. Eelco heeft het syndroom van Down. Wat Eelco nu vannacht had..elke keer klonk er gejammer uit zijn kamer, maar als ik ging kijken lag hij gewoon te slapen? Heel vreemd. Kunnen kindjes van die leeftijd al dromen eigenlijk?
Lies: Babies dromen vaker In vergelijking met volwassenen dromen baby's heel veel. Volwassenen verkeren zo'n 20 procent van de slaaptijd in droomslaap (=de REM-slaap, gekenmerkt door snelle oogbewegingen: Rapid Eye Movements) Zeven maanden na de conceptie bestaat 80 procent van de slaaptijd van de foetus uit droomslaap, bij de geboorte is de helft van de slaaptijd droomtijd, en wanneer de baby ongeveer zes maand oud is droomt hij een derde van zijn slaaptijd.Wat babies dromen en of ze op dezelfde manier dromen als wij is niet bekend. Natas, fijn dat je een beslissing hebt kunnen nemen! Scheelt weer! Beterschap voor de kleine man! Hinke, ik ben inderdaad af en toe een poosje verdwenen hier. That's me! Ben ik met andere dingen bezig, meestal met foto's bewerken of wordt ik door iets anders in beslag genomen. Of gewoon even minder sociaal, kan ook! Pnirmal, ik ben Lotuss, 44 jaar jong en moeder van 4 kinderen. Twee zonen van 19 en 21 uit een vorige relatie en moeder van Rosalie en Sophie van 2 en 4 jaar.
Beterschap met de zieke kindjes. en leuk om van iedereen een beetje een klein beeld te krijgen. Lisben heftig maar denk ook mooi te gelijk je zoontje. En idd misschien dromen? Hier goed geslapen. Wat gaan jullie vandaag doen. Hier een rustige zondag denk ik en de oudste is nog steeds ziek. O ja ik heb dus idd twee kinderen een van 11 en een van 2 jaar bijna. Werk niet ziet al meer dan 12 jaar thuis. In het begin was het een bewuste keuze om te stoppen. Nu 12 jaar later denk ik er iets anders over. Maar een fijne dag allemaal. en leuk dat ik met jullie mee kan kletsen. ps als ik te veel in in praat of te veel ongewenst advies geeft zeg het op tijd. Zo dat er problemen voorkomen kunnen worden. De intentie.s zijn meestal goed. Maar kunnen nog wel eens verkeerd uit pakken.
Liesben, baby's dromen inderdaad heel veel. Ik zag bij onze meisjes ook vaak dat ze in een REM slaap waren. Hebben we eindelijk een ijsbaan in het dorp, hebben we zelf geen schaatsen meer. Alleen 1 stel ijzertjes voor de kids waarvan de bandjes niet meer geweldig zijn. En om nu even schaatsen te kopen voor die paar dagen dat er geschaatst kan worden vind ik ook zo wat. We zijn gisteren en vandaag nog wel lekker met de meisjes naar buiten geweest zodat ze lekker in de sneeuw konden ravotten. Verder een rustig weekeinde gehad, barst al dagen van de koppijn. Waar het van komt, geen idee. Bloeddruk is goed, daar kan het niet van komen. Kan alleen bedenken dat het eventueel door het weer komt.
Vorige week is mijn behandeling voor BED en ADD afgesloten. Wel jammer. De behandeling voor BED en ADD zat er welliswaar al wel zo'n beetje op, maar de laatste 2 maanden had ik er voornamelijk gesprekken om wat pijnlijke zaken uit het verleden te verwerken. En wat dat betreft had de psych me graag nog wat langer gezien, aangezien er best nog wel een aantal punten te bespreken waren. Maar helaas, financieel zit dat er momenteel niet in. Gelukkig heb ik wel flink wat handvatten meegekregen om er zelf verder aan te werken en ik heb er inmiddels alle vertrouwen in dat ik mijn moeder niet achterna zal gaan. En o ja, ik ben qua gewicht al weer 2 jaar stabiel. Ben ik best wel trots op. Met eten gaat het welliswaar niet altijd even goed sinds we met vakantie zijn geweest in juli vorig jaar, maar daar ben ik momenteel hard mee aan het werk. Want qua energie kan ik het me absoluut niet permitteren om in BED en (overmatig) suikergebruik terug te vallen. De prijs is gewoon te hoog.
Dombo wat is ADD en BED. Maar vervelend dat de behandelingen niet verder vergoed worden. Hier de jongste is ook ziek. Tja wanneer niet zullen we maar zeggen. Hoe is het met de rest.?
Jammer inderdaad Dombo, dat je niet langer door kan gaan met je behandeling. Misschien kan het later nog eens? En fijn dat je nog steeds op gewicht bent, knap! Jij had toch trouwens een electrische babboe? Zit er aan te denken hem te laten upgraden. Werkt dat een beetje? Kan je tegen heuvels op en gaat de accu lang genoeg mee? Moet je zelf nog meetrappen? Ik vraag het met het oog op de toekomst. Ik twijfel toch over de schoolkeuze van Rosalie. Voor mijn gevoel is het toch meer een Vrijeschool kind. Tuurlijk zit ze nog niet zo lang op school maar ik ken haar aard en ik vraag me af in de toekomst.. Haar juf is echt heel leuk maar best wel no nonsense zeg maar en er worden best al dingen van haar verwacht. Dat voelt ze aan en klapt dan dicht omdat ze zo verlegen en onzeker is. Maar de vrije school zit een stuk verder weg en aangezien ik geen auto rij zou wat trapondersteuning geen kwaad kunnen..
Dombo, is er vanwege die pijnlijke zaken uit het verleden niet een een zijdeur om alsnog wat behandelingen vergoed te krijgen? Zeker omdat psych aangeeft je eigenlijk nog wat vaker te willen zien? Soms kan er meer dan je denkt..
Dombo, ik zou het ook nog een keer goed navragen. Doodzonde dat je nu moet stoppen als je al zo ver bent gekomen maar er nog net niet bent. Ik heb ook weer veel hoofdpijn, wie weet ligt het idd aan het weer. Wat vervelend Lotuss, dat je vermoed dat Rosalie niet lekker op haar plek zit op die school. Liesben, hier wordt ook wel es 'gemekkerd' in de slaap. Kom ik de kamer op, ligt meneertje heerlijk in dromenland Danique heeft dit weekend flink geschaatst met Chris. Op de dubbele ijzertjes van Chris z'n oudste dochters, hadden we nog op zolder liggen. Zaterdag op een ondergespoten baantje hier om de hoek bij de handbalvereniging. Danique nog achter een stoeltje maar al snel sjeesde ze heen en weer en was ze een 'schaatsmonster'. Gisteren is hij naar een natuurgebied hier geweest met haar. Een stoel was mee maar die heeft leuk in het riet staan wachten want dat had ze al niet meer nodig. Quinten is nu wel weer beter, behalve nog erg verkouden. Ik ben alleen zaterdag even met hem in de wagen naar dat baantje gelopen en heb een half uurtje gekeken. Zo leuk!
Liesben, via een zijdeur zou er e.e.a. mogelijk kunnen zijn. Er zijn bijzondere omstandigheden waarbij je alsnog het eigen risico vergoed krijgt. We moeten nog nakijken of wij hiervoor in aanmerking komen en wat de voorwaarden zijn. Mocht het niet mogelijk zijn, is het wat mij betreft ook niet zo heel erg. Met die spoken uit het verleden kan ik nu beter omgaan dan ooit, ben flink wat assertiever geworden wat ik alleen nog wat moet leren te doseren. Kortom, ik heb er zelf alle vertrouwen in dat het allemaal wel goed zal komen ondanks dat de gesprekken nu gestaakt zijn. Lotuss, met die trapondersteuning moet je nog wel zelf trappen. Hoever je met de accu kunt rijden is sterk afhankelijk van het soort terrein en de omstandigheden. (vlak, heuvelachtig, tegenwind, hoe hard trap je zelf mee, etc.) Zelf kon ik er ruim 40 km mee fietsen zonder op te hoeven laden. Bij ons is het vals plat en we hebben veel tegenwind. En zelf trap ik in een flink tempo mee. Pnirmal, ADD staat voor attention deficit disorder, of te wel het overwegend onoplettende type. Je zou kunnen zeggen dat het hetzelfde is als ADHD, alleen dan zonder de lichamelijke hyper. Je bent dan voornamelijk druk in je hoofd, ongeconcentreerd, etc. Google maar eens op ADD. BED staat voor Binge eating disorder, of te wel (vr)eten tot je erbij neervalt zonder te compenseren (als overgeven, overmatig sporten) waardoor je uiteraard vrij veel aan zult komen.
Natas, leuk, schaatsen. Wij gaan morgen schaatsen halen voor de kids, hebben ze voor een prikkie op de kop kunnen tikken op marktplaats en gaan morgenmiddag uit school schaatsen. Ook hier hebben ze een leuke ijsbaan gecreëerd. Ow, niet te hard juichen, maar hoofdpijn lijkt nu eindelijk, na bijna een week, weg te zijn. Laat maar lekker wegblijven. Heb er voor voorlopig wel weer genoeg van.
Oke Dombo. Heftig allemaal hoop dat je herstel door zet. Zie trouwens dat jou oudste dochter en mijn jongste op de zelfde dag jarig zijn 21 feb. Dat is toevallig. Leuk.. Natas je dochter heeft dus lekker geschaatst leuk. Hier trouwens bps. Hier dochter ligt net op bed. Ze is echt niet lekker hoesten oren ect ect. Gelukkig nu weer eens een ab gekregen kijken of het gaat aan slaan. Fijne avond nacht toe gewenst.
Haha, Dombo, dat geeft niet hoor, dat je nog zelf moet trappen. Zelfs wel fijn, anders zit je maar. Beetje beweging is juist lekker. Maar als het soms waait...kom gewoon niet vooruit, ging zelfs een keer achteruit, hahaha! Leuk, schaatsen! Rosalie is gister ook op het ijs geweest met papa. Hij heeft het gefilmd, erg grappig. Ze lag steeds plat maar dat vond ze helemaal niet erg! Ze ging er helemaal in op. Ik heb van die glij ijzertjes bij Halfords besteld. Zijn maar een tientje. Maar dat duurt twee dagen dus ik ga zo ff kijken of ik ze al mee kan nemen als ze op voorraad zijn. Enanders koop ik ze nu wel. Dan heb ik voor Sophie ook een paar, voor het geval ze wil want gister vond ze het maar niets! Ze is ook pas twee...
Vervelend he pnirmal, die zieke kindjes! Hier is het ook best vaak raak in de winter.] Vooral de oudste heeft het meestal goed te pakken, die verkoudheidjes. Ook snel last van haar oren en stevig hoesten. De jongste heeft er meestal wat minder last van. Maar de oudste lijkt meer op haar vader en in zijn familie pikken ze toch alles op, heel vervelend!