35+ mama's, deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Dat is mooi! Hopelijk zakt de koorts snel.
    Ik moet zo. Maar ze is nu weer aan het spelen.;)
    Maar dat gaat al dagen zo dus ik weet het ook niet meer.
    Toch maar beter even laten kijken.
    Vannacht was ze zo zielig en ze klaagde ook nog over nekpijn.
    dat vond ik wel even eng. Maar was niets want ik hoor haar er niet meer over en ze kon haar nek ook goed buigen.
    Zal wel weer voor niets gaan..:)

2. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Toch een kuurtje gehad. Omdat dit toch al de 5e dag met verhoging is. Oortje was ook wel rood.
    Nu kijken of het over gaat en haar neus ook weer vrij wordt.
    Anders, als het zo verstopt blijft allemaal moet er toch eens naar haar neusamandelen gekeken worden.
    Het krijgt alleen de kans niet om te genezen bij haar, ze wordt steeds weer aangestoken zodra ze naar school gaat...
    Tijd voor het voorjaar!

3. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hij was vandaag heel zielig..rode wangetjes en vooral veel slapen en bij mama willen zijn. En dan dat gehoest...
    Maar hij heeft elke fles tot de laatste druppel leeggedronken, en hij kan nog steeds lachen tussendoor! Bikkel! vanaf nu gaat het alleen maar beter heb ik me voorgenomen. De koorts is tot op heden niet opgelopen, hij had net zelfs 37.6! En dat allemaal zonder paracetamol.

4. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Hè getver Liesben, wat naar je zieke kereltje. Enorm schrikken natuurlijk zo'n ziekenhuisopname. Veel beterschap voor hem.

En voor Rosalie ook.

Hopelijk dartelen ze morgen weer fit rond.

Vandaag 1 jaar geleden was Linde opgenomen in het ziekenhuis.
    Van even langs de huisartsenpost, ze sturen ons vast naar huis met de mededeling; lekker uitzieken, opeens met een ambulance naar de kinder IC. Wat een nare ervaring was dat.
    En wat fijn is het om haar nu lekker gezond en groot bij ons te hebben. Wat een kanjer was het toen al, de dag erna was ze stabiel en daarna alleen maar steeds beter en kon ze in no time weer naar het gewone ziekenhuis dichtbij en met een week al weer naar huis. Terwijl ze ons vertelden rekening te moeten houden met een paar weken opname.

Over scholen, mijn advies is ook volg je gevoel, dat is inderdaad het allerbelangrijkste. Stel vragen aan leerkrachten en kinderen. Bijvoorbeeld, waarom is jullie school zo speciaal.
    Maar moeilijk is het zeker. Wij zullen er binnenkort ook aan moeten geloven om er echt over na te denken.

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

Inmiddels heb ik ook ventolin erbij voor Eelco (puffjes), het arme kind piept als een echte astmapatient :(
    Nu een keer gegeven, en behalve een fikse hoestbui erna merk ik nog geen verschil. Maar ik moet geduld hebben. Hij slaapt nu. En hij heeft tot op heden geen koorts meer!
    Zelf heb ik nu even het gevoel op mijn tandvlees te lopen. Heel moe en zelf ook al dagen niet lekker. Maar ja, moeders kunnen niet ziek zijn he? Morgen weer aan het werk...ach, overleef ik ook wel weer.
    Ik denk wel dat ik oma morgen een dagje op laat passen ipv Eelco naar het KDV te brengen. Prettiger idee..

6. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Fijn Liesben dat de koorts weg is. Jammer dat hij nog wel zo benauwd is. Zo vervelend he, voor die kleintjes.
    Heeft ie lekker door kunnen slapen, of is hij dan ook benauwd. Linde had welk snel baat bij de pufjes. Het maakt de luchtwegen toch wat meer open?
    Als je trouwens nog een reserve setje nodig hebt.
    Alhoewel, die gaan geloof ik niet zo lang mee.:)

Morgen oma in de buurt zou mij ook een stuk mee gemoedsrust geven, dan het KDV.

7. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Liesben, dat is echt schrikken! Gelukkig gaat het nu beter. Beterschap voor Eelco! Hopelijk is hij snel weer de oude.

Ook beterschap voor Rosalie!

Ik lees weer even mee op de achtergrond, heb geen tijd om overal op te reageren. Maar ik leef wel met iedereen mee!

8. Liesben

Liesben Niet meer actief

probleem is dat hij die pufjes echt helemaal niks vind. Zodra ik die babyhaler op zijn gezichtje zet begint hij met zijn hoofd te slaan...Tja, dan komt er niet veel binnen he? ;)
    Maar hij ligt nu heel rustig te slapen. Ik probeer het straks nog een keer.
    Morgen komt oma oppassen. Ik heb het kdv afgebeld. Dure maand aangezien hij vorige week ook al niet is geweest omdat we toen naar het ziekenhuis moesten. Nou ja, maakt niet uit, ik vind het belangrijker dat oma morgen lekker 1 op 1 met hem kan knuffelen. Want hij ligt nu of te slapen of wil lekker tegen je aan hangen met een speentje in zijn mond.

9. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Dat lijkt me zeker bij die kleintjes, zo'n puffer.
    Kan het me ook voorstellen, zo'n ding over je neus en mond...weten hun veel!
    Vervelend hoor...hoop dat hij snel opknapt.

Met Roosje gaat het beter, ze kan weer lachen en springen en klaagt nog soms even over haar oor. Speelt dus nog wel een beetje op soms. maar geen koorts meer.
    Dat dansen en springen heeft ook nadelen want ze viel net prompt voor het slapen gaan een tand door haar lip...pechvogeltje!...:(

Sophie was zo grappig vanmiddag!
    Ik had een tasje van de parfumerie. Daar zat nog een doosje met een monstertje van een luchtje in. 'Wat is daaat?' Vraagt Sophietje.
    Ik ben bezig en ik zeg "O..dat is niets bijzonders, dat is van mama, zit een monstertje in.'
    Sophie drukt het doosje achterover en gaat net zolang zitten pulken tot het open is.
    Ze kijkt enigszins teleurgesteld en roept ' Nee joh mama! Daar zit helemaal geen monster in! Gewoon maar een flesje.." :D

De schoolfotograaf was vandaag op de PSZ. Sophie wilde dus absoluut NIET op de foto! Ook niet op de klassefoto.
    Om half twaalf kwam ik met Rosalie voor de 'zusjesfoto.'
    Toen wilde wel héél even, maar dat duurde niet lang, ze ging op haar hoofd staan met haar billen naar de fotograaf...:D
    O..ik moet er stiekem toch wel een beetje om lachen hoor, dat eigenwijze van haar. Wat een type...:p
    Wat ik zo zag heeft hij nog wel een paar leuke kunnen maken.
    Waar ze elkaar vastpakten voor een lekkere knuffel, met een bigsmile allebei. En nog een van Sophie op haar buik, met haar handje onder haar kin. En Roosje bleef braaf zitten dus die zijn wel gelukt.

10. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Oh ja, dat opdoen van het maskertje is een drama bij Eelco natuurlijk. Hier was dat ook meestal huilen, ik probeerde me dan maar voor te houden dat ze het spul dan goed binnen kreeg.

Wij moesten toen ook nog eens snot wegzuigen, dat vond ik helemaal een ellende om te doen. Dat arme kleine meisje van ons, ze vond het zo vervelend. En het doet ook nog eens echt pijn, eerst je neus vol vloeistof en dan zo'n ding in je neus.
    Linde is trouwens ook al weer wat ziekerig nu. Ze heeft lang gelsapen vanmiddag en ik heb haar zelfs wakker moeten maken. Ze leek me niet koortsig, maar haar temp was toch 38,5 en bij het naar bed brengen 38. Ze wilde nog wel wat spelen en eten ging ook lang niet slecht.
    Gelukkig komt mijn moeder ook hier oppassen.
    Fijn dat dat bij jullie ook kan Liesben. Jouw moeder past niet op een vaste dag op toch? Hij voelt zich dan ook wel ellendig als hij alleen maar wil hangen of slapen.

Mooi verhaal Lotus over jouw dametjes op de foto. Toen hier de foto's op het KDV gemaakt werden was ik het glad vergeten. Stom hoor!

11. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    En hoe ging het vandaag met Eelco? Lekker gekroeld met zijn oma?

Na een nacht met koorts heeft Linde wel een fijne dag gehad met oma. De koorts was gelukkig weg vanmiddag. Maar nu ligt ze helaas al sinds ze naar bed gebracht is te woelen en af en toe te huilen. Ik ga straks maar weer naar boven en kijken of ik haar met een voeding kan troosten.
    Zo frustrerend dat je soms zo weinig kan doen om te troosten. En wat is het nou dat ze zo skecht haar rust kan vinden???

12. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Getob met die kleintjes soms toch he..

13. Liesben

Liesben Niet meer actief

Eelco is gisteren uiteindelijk thuisgebleven met zijn papa...om wéér naar de huisarts te gaan. Koorts liep weer op, en hij werd zo apathisch. Er kon geen lachje meer vanaf..
    Uiteindelijk toch gestart met AB...en vanmorgen trof ik een lachend mannetje aan! Koorts is weg, hij is weer vrolijk en beweeglijk. Hij hoest nog wel flink, maar dat zal nu ook wel af gaan nemen! Ik ben blij!

14. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ha gelukkig Lies! Heerlijk gevoel is dat he, weer rust van binnen.
    Dat knagende wakende bezorgde gevoel is heel vervelend.
    Dan maar een kuurtje, soms is het gewoon nodig..

15. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    #1975 Annna, 16 feb 2012
    Laatst bewerkt: 16 feb 2012
    Fijn dat je wakkere mannetje weer terug is Lies. Ik zou ook niet staan te springen voor een AB kuurtje. Maar aan de andere kant is het fijn dat er iets is wat kan helpen en als dat hem er zo snel weer boven op helpt, is het wel heel prettig.
    Linde was voor de verandering een beetje koud ipv verhoogd. Ze zat echt onder de 36 graden, maar was wel vrolijk en had ook niet vreselijk koude handen en voeten. Na het slapen met een wollen legging was ze lekker warm.
    En nu ligt ze met papa boven... zucht...
    M
    orgen hebben we voor het eerst een oppas aan huis geregeld om naar een verjaardag te gaan.
    Van een bevriend stel, dat al even lang als ons een kinderwens heeft, maar dus nog onvervuld na een flink aantal icsi. Nu hoorde ik zojuist dat een andere gezamelijke vriend met hun kinderen komt. Het was niet expliciet uitgesloten kinderen mee te nemen. Maar ik vind het wel een beetje sneu voor ze.
    Maar ik zie me hier ook helemaal niet lekker vertrekken wanneer de meisjes niet allebei al slapen. Nou ja misschien valt het mee. Het is in elk geval niet al te ver weg.

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Fijn Lies!

Anna, ik zou mijn kinderen dan ook niet meenemen.

17. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lies, fijn dat de koorts weer weg is. Nou niet meer ziek worden hoor Eelco!

Anna, in jouw plaats zou ik m'n kids denk ik ook thuis laten.

Afgelopen week kreeg ik de uitslag van de citotoetsen van Alyssa. Ik weet dat het nog niet zo heel veel zegt op deze leeftijd, maar ze was in ieder geval de beste van de klas. Mama is trots!
    Ook omdat ze gewoon al simpele boekjes met 3-letterwoordjes kan lezen. Wat worden ze toch snel groot ....

Dinsdag is ze jarig, ze wordt al weer 6. We vieren het zondag. Ze krijgt van ons een halfhoogslaper. Die hebben we vandaag (eh, gezien de tijd gisteren dus ;)) in elkaar gezet.

Ook is de babykamer verkocht, die wordt morgen opgehaald. Die stond nog op Yelina's kamer op het ledikant na. Een juniorbed had ze al, nu krijgt ze een gewone klerenkast en een boekenkast erbij. Daarmee wordt het toch al best een echte grote meisjeskamer.

18. Liesben

Liesben Niet meer actief

Wat gaat het hard Dombo,,kleine meisjes worden groot! Jeetje. Maar ook wel weer leuk, zo'n nieuwe fase denk ik?
    En wat stoer, gewoon de beste van de klas! Alle reden om trots te zijn :)

19. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hier vandaag zo'n superdag gehad. Eelco was helemaal in zijn hum, en had de hele dag pret én het hoogste woord :D
    Hij hoest nog wel, maar het wordt minder. Verder merk je niks meer. We hebben ook weer lekker geoefend met rollen en hoofdje ophouden, en zelfs dan had hij de grootste lol.
    Én we hebben weer een wortelhap gegeven (afgelopen week niet ivm ziekzijn, hoesten en dus makkelijk verslikken). Nou, het smaakte hem heerlijk!!

20. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hihihihi, lekker wortelbekkie :p

Wat goed van Alyssa zeg, beste van de klas!

De handendrogers bij Ikea kwamen hier laatst voorbij, dat kindjes daar zo bang van zijn : we waren vandaag bij Ikea en ik was blij dat ik gewaarschuwd was..... wat maken die dingen een pokkeherrie zeg!
    Het was er hartstikke druk vandaag (gezellig, samen met half Nederland op zondag naar Ikea ;)) dus ze stonden continue aan. Maar ja, D en ik moesten echt plassen dus naar de wc, maar ik heb haar nu goed kunnen voorbereiden op die herrie waardoor ze er niet van schrok.

Deel Deze Pagina