35+ mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Wat een schatje Linda!

2. Dank je wel ! We vinden haar zelf ook erg goed gelukt ;) ;) ;)
    Maar je mag zelf toch ook niet klagen ?

3. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ik denk dat we allemaal niet mogen klagen over onze snoepies. :) :)

GoldenGirl, ik zou eerlijk gezegd niet durven zeggen of er een leeftijds- of gewichtsgrens is om over te gaan naar 4 voedingen. Vast wel, maar meestal ben ik gewoon erg eigenwijs in dat soort dingen en volg ik gewoon m'n eigen instinct en dat gaat me behoorlijk goed af, al zeg ik het zelf.

Van jaloezie hebben we hier tot nog toe weinig gemerkt. We proberen wel steeds Alyssa overal bij te betrekken. En vragen haar ook wel eens of ze wil helpen. Soms wil ze dat wel, soms niet. En ook hier hebben we wel eens gehad dat ze zei dat Yelina maar in de box moest, maar dat is al weer even geleden.
    En als ze op schoot wil op momenten dat Yelina net de fles krijgt, dan vertel ik haar dat het nu even niet kan, maar dat wanneer ik klaar ben met het flesje geven, dat ze er dan ook bij mag.

Ik ga toch zo Yelina nog even een laatste flesje geven. Ik denk dat het in haar geval beter is om deze fles af te bouwen, aangezien ze nog niet echte grote flesjes aankan. Ze drinkt hooguit 170 cc melk op. We kunnen met haar maar heel langzaam de hoeveelheid per fles opbouwen, omdat er anders weer gespuugd gaat worden. En aangezien het niet spugen ons allemaal prima bevalt willen we dat graag zo houden.

Het eerste fruithapje vandaag was nog niet zo'n succes. Het eerste hapje leek er vol smaak in te gaan, maar even later spuugde ze het toch weer uit. Morgen is er weer een dag en dan proberen we het gewoon weer opnieuw. In de regel hebben ze een dag of 5 nodig om aan nieuwe smaken te wennen, dus dat zal vast wel goedkomen.

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Vanmorgen met Danique bij het CB geweest. De 3de prikken zitten er weer in (au), ze weegt nu 5860 gram en is 66 centimeter lang.
    Verder alles goed, behalve wat gezeur over dat ik nu met bijvoeding 'moet' beginnen omdat 't kind anders niet meer aan smaakjes zou kunnen wennen. Ik begin over een week of 3, dat leverde een diepe frons op. Het zal allemaal wel, naar mijn idee kan je nu natuurlijk prima hapjes geven maar het moet nog niet.

Hahaha Linda, nee wij klagen ook absoluut niet over ons schatje :)
    Hoe was je 1ste dag werken?

Ben benieuwd Inez of Yelina vandaag weer het fruithapje eruit werkt.
    Leuk hoor, hapje gaan geven! (maar oei oei oei, weer een stap hè..... ;))

5. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Hmmm raar dat ze niet aan smaakjes zou kunnen wennen? Ik dacht dat je juist het beste pas bij 6 maanden met bijvoeding zou kunnen beginnen omdat de darmpjes dan beter ontwikkeld zijn en je de kans op allergieen verminderd. Rosanne moet de 15e weer heen maar verwacht dus niet dat ze dan over bijvoeding gaan praten, ze heeft koemelkallergie en wat ik overal lees is dat ze dan juist pas na 6 maanden moet beginnen er mee. Ben wel benieuwd hoe lang ze nu is. Haar gewicht kan ik hier zelf in de gaten houden, ik had een babyweegschaal gekocht omdat ik van plan was om borstvoeding te gaan geven en dan in het begin het goed in de gaten zou kunnen houden of ze wel goed groeide. Helaas is borstvoeding geven hier niet gelukt.

Ik dacht trouwens dat pas met 4 maanden een baby over mocht naar 4 flessen. Rosanne drinkt er nog gewoon 5, denk ook niet dat 4 flessen gaat lukken. Flessen vergroten zal niet lukken, ze heeft genoeg aan 180/6 en wil nog steeds om de 3 uur een fles. Langere tijd er tussen houden lukt niet, dan is het een hoop gegil en dat vinden mijn oren niet zo fijn ;)

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Linda, hoe ging het vandaag? Viel het nog een beetje mee?

Natas, wat een bullshit toch weer van het CB. Nou ja, het ene oor in en het andere oor ermaar weer uit toch?

Zoals je al wel weet ben ik zelf absoluut geen fan van het CB. Niet dat ik nou superslechte ervaringen met ze heb gehad, maar ik kan toch ook niet zeggen dat ik er veel aan heb gehad. Ik ga zo op m'n eigen gevoel af, dat ik hun adviezen eigenlijk bijna nooit nodig heb en als ze al eens een advies geven, is dat 9 van de 10 keer iets wat ik zelf ook al wel had bedacht.

Niet meer aan smaken kunnen wennen als je nu niet begint. Tssss. Die had ik nog niet gehoord.

En wat is ze weer flink gegroeid! Ben benieuwd hoe het hier is. Donderdag mogen wij weer.

Ze hadden mij trouwens de vorige keer op het CB gezegd dat ik al wel terug mocht naar 4 flessen. Het feit dat ze toen maar amper 150 cc melk dronk daar ging de arts eigenlijk overheen. Wanneer ze terug zou gaan naar 4 flessen, dan zou ze vanzelf grotere flessen gaan nemen.

En ik mocht toen ook al wel beginnen met bijvoeding, maar ik vond dat toen nog niet zo'n goed idee.

Het fruithapje ging vandaag al een stuk beter. Ze keek er wel een beetje vies bij, maar ze heeft nu toch een paar hapjes gegeten. Grote meid.

Haar laatste fles afgelopen nacht heeft ze wat minder gehad ivm het afbouwen en ze heeft flink doorgeslapen. Pas tegen acht uur begon ze weer wat te pruttelen. En mama, die was natuurlijk weer veel te laat gaan slapen en die heeft nog even met Alyssa een beetje proberen uit te slapen. Dwz mama slapen en Alyssa tv kijken. Joepie, leve de tv 's ochtends vroeg! Opvoedkundig misschien niet altijd even verantwoord, maar het gaf mij wel even de gelegenheid om even rustig bij te komen.

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Inderdaad Cindy, daarom snapte ik vanmorgen hun teksten ook niet goed. Zij moeten borstvoeding promoten en ervan op de hoogte zijn, het WHO zegt notabene dat 6 maanden enkel BV het beste is. En dan zegt ze zoiets..... vreemd.
    Vier flessen met 4 maanden klinkt in mijn oren weinig, maar ik heb geen ervaring met FV en dan kan het misschien anders zijn dan met BV.

Ja pcies Inez, het is mijn andere oortje alweer uit hoor :)
    Ik schreef het ergens anders al : had ook een 'discussie' over een voeding om 05.00 wel of niet een nachtvoeding is. Om 04.00 was dat wel zo volgens haar, om 05.00 was het al dag...... nou, of Danique om 04.00 of 05.00 komt, het voelt allebei heeeeel erg nacht!
    Ben benieuwd of Yelina donderdag weer precies evenveel als Danique weegt, net zoals vorige keer. Zou wel erg toevallig zijn.
    Wat heeft ze goed doorgeslapen zeg!

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hihi, ja, dat slapen 's nachts gaat Yelina goed af. Vannacht om half 1 laatste fles en je dan pas weer pruttelen rond een uurtje of 8 en pas mopperen na 9:15 uur. Foei toch mama, de kleine meid zo lang laten liggen. Maar ik had het gewoon even nodig.

Enne, ik weet niet in welke tijdszone jouw CB leeft, maar bij ons is 5 uur nog gewoon nacht! :) :)

Ik ben ook benieuwd of Yelina Daniques lijn nu gaat volgen. Wanneer ze haar eigen lijn volgt zou ze rond de 6 kg moeten zijn en 63 cm. We zien het donderdag wel.

Alyssa is in ieder geval met een flinke groeispurt bezig. Zij is de afgelopen 3 maanden met name in de lengte maar liefst 2 maten gegroeid. Aangezien ik haar broeken altijd wel wat aan de grote kant koop valt het nog wel mee met hoog water, maar veel van haar truitjes zijn nu te kort en te wijd.

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hahaha, gelukkig zit jij in dezelfde tijdzone! :D

Wat kunnen die kinderen soms ineens een spurt maken hè. Ik herinner me van jongste stiefje ook van die groeispurts, je draaide je om en dan was ze ineens een maat gegroeid.

10. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    goedemorgen ik lees wel bij hoor, maar was druk hier.....
    ik moet morgen naar kind en gezin word ze gewegen en gemeten
    ben benieuwd
    ze was wat verkouden en geven der stopjes die de longetjes doen opengaan en neusdruppels van de arts dan ist beter,
    de flessen ik kan er niet op een uur zetten verschilt altijd!
    maar in totaal krijgt ze genoeg in,
    wat ze soms schrijven en zeggen klopt niet altijd met het echte dagelijkse leven,
    soms gewoon je moederhartje volgen!
    fijne dag dames
    Ritje

11. Grappig, mijn CB heeft dezelfde tijdzone als die van Natas. Ik heb die discussie ook een keer gevoerd. Het CB vond wakker worden om 5 uur een mooie tijd voor de ochtend, ik vond het nog heel erg als midden in de nacht aanvoelen...... Zo te lezen gaan de meesten van jullie ook vooral voor het eten en wegen en niet zozeer voor de tips. Wel vreemd dat ze zo afwijkend omgaan met de bijvoeding. Wat ik ervan heb gelezen en begrepen kan het helemaal geen kwaad om dat pas na zes maanden te doen. Of je nu BV of FV geeft. Gewoon doen wat je zelf wilt !

@ Cindy: Annika bleef ook steeds om de drie uur komen, en vrijdag zelfs om de tweeënhalf uur. Ze krijgt 180/6 en dat vijf keer, dus meer mag ze niet hebben. Maar toen kwam ik dus aan het eind van de dag een fles tekort. Daarom heb ik zaterdag voeding voor hongerige baby's gehaald, en nu gaat het een stuk beter ! Het is nog even zoeken naar de juiste verhouding tussen standaard en extra (friso), maar ze haalt nu moeiteloos de vier uur ertussen. En ze is een stuk tevredener.

@ Inez: Lekker uitslapen moet tocht ook een keertje kunnen :)

@ Ritje: "stopjes die de longen doen opengaan" :confused: Wat is dat ?

Nou, hier viel de eerste dag helemaal niet mee. Mijn laptop moest opnieuw worden "uitgerold" omdat ik te lang weg was geweest. :rolleyes: Dat zou 2 a 3 uur duren, maar na zes uur liep hij nog.... Toen was het 15.00 uur, en ben ik naar huis gegaan ! Ik heb dus de hele dag niets kunnen doen, wat een flauwekul. Ik heb de lap daar gelaten, en hoop nu maar dat hij woensdag een keer klaar is.
    Ik vond het wegbrengen van Annika wel moeilijk, maar eerlijk gezegd ook geen drama. Weggaan was even een traan wegpinken, maar toen ik eenmaal wat verderop was vond ik het een idee van een dagje geen flesjes, luiers en babyfoons ook wel lekker. Maar in de middag kon ik dan toch weer bijna niet wachten om haar op te halen ! Vandaar die twee uur verlof :oops:

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Haha, een keertje uitslapen moet inderdaad kunnen, maar :oops: :oops: vanochtend was het weer raak. Meestal meldt Alyssa zich wel als haar vader zich aan het aankleden enzo is, maar dat had ze vanochtend ook niet gedaan. Ik dacht nog, zometeen loopt de wekker af en dan sta ik op. Ik heb dus die hele wekker niet meer gehoord. Yelina was al weer zo lief om me niet wakker te huilen maar om pas na 9 uur weer te gaan pruttelen en Alyssa heeft lief zitten spelen op haar kamer.

Morgen moet ik er wel voor zorgen om ruimschoots voor half 10 op te staan, aangezien ik om half 11 in het zwembad moet liggen met Yelina. Dan moet ik toch echt uiterlijk om 10 uur weg en moet ze toch ook ruimschoots van tevoren hebben gegeten omdat ze anders alles eruit spuugt.

Toch maar meteen na de laatste fles naar bed en niet nog even eerst een dartwedstrijd bekijken waar een Nederlander in speelt. Kan ook worden opgenomen.

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Linda, zo'n eerste werkdag kan inderdaad erg tegenvallen. Maar heb je echt verlop op moeten nemen die laatste 2 uur of kon je gewoon gaan omdat je toch niks kon doen omdat je geen laptop had. Het is toch ook flauwekul om te moeten blijven terwijl je niks kunt doen buiten jouw schuld om?

Ik ben mezelf weer eens flink aan het voorbijlopen geweest de laatste weken met werken. Heb het veel te bont gemaakt met het aantal uren, maar ja, die boekhouding he? Die moet toch echt worden afgerond, dan kunnen we weer overgaan op een nieuw boekjaar en alles afhandelen voor de belastingdienst.

Niet echt verstandig om zo hard tekeer te gaan met werken als je ook nog eens 2 kinderen en ME/CVS hebt. Dat is vragen om een terugval. En ja hoor, die is er nu.

Ik heb toch maar weer een nieuwe afspraak gemaakt bij het ME/CVS centrum. Ik wilde weer wat medicijnen hebben om me weer een beetje over de ergste dip heen te helpen, maar aangezien de laatste keer dat ik een laatste recept heb aangevraagd ook al weer bijna 4 jaar geleden is, moet ik er ook weer heen. Nou ja, het is niet anders. Wat moet, dat moet.

14. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    hallo Linda prachtig babytje, ze is erg mooi hoor!
    zal ongeveer zo oud zijn als ons meisje, wel vroeger waren die groen van kleur en ze ruiken fris in de adem ze hellpen heel goede bij opkomende verkoudheden
    nu maken ze die hier niet meer en nu is dat Eucalipto suposor zetpillen stopjes noemen we het in Belgie!

Liefs Ritje

15. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Ja Inez, werken na een zwangerschap is altijd even raar,
    en het is enorm vermoeiend,
    soms beter even tijd nemen als dat kan......

sterkte Inez
    Ritje

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ritje, was het maar waar dat het alleen maar iets van na de zwangerschap is. Ik heb al 7 jaar ME en op zich mag ik niet klagen hoor, vergeleken met de beginperiode kan ik nu ook best al wel weer veel doen, maar ik weet ook dat er meer inzit dan wat ik nu kan.

17. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    dan heb ik heel veel respect voor jou!
    dikke knuffel Ritje

18. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Dank je voor de knuffel Ritje.

19. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    wel we zijn bij kind en gezin geweest Silke heeft een spuitje gehad,
    ai ai morgen!

en ze weegt nu 5,600 kilo en is 58,5 cm groot,
    en is drie maand en bijna twee weken oud!
    ze doet het heel goed!
    alles was in orde!

Liefs Ritje

20. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Hallo meiden,

Ik kom ook mee kletsen.
    Ben 36 en Britt is 2jaar en 8 mnd en Jørre is 1 jaar en 7 mnd.
    Gezellig zon topic ..

Deel Deze Pagina