hallo allemaal! Ik heb al een tijdje niet meer gepost hier maar we hebben het druk gehad en ook een beetje aan het kwakkelen met de gezondheid.... @ natas1 wij zijn ook begonnen met babyzwemmen, idd gewoon voor de leuk, we hebben er ontzettend veel plezier mee! @ 2e kindje: bij mij kriebelde het al vlak na de bevalling....wij hebben bijna 2 jaar op de eerste zwangerschap moeten wachten en ik hou er rekening mee dat een tweede zwangerschap net zo lang duurt......en over twee jaar ben ik al bijna 38 is natuurlijk helemaal niet oud maar vind ik zelf een soort psychologische grens En mijn man was helemaal niet happig op een 2e spruit, hij heeft toen ingestemd met de eerste vanwege mijn hele sterke kinderwens. Van de week hebben we een goed gesprek gehad, en we hebben besloten dat mijn spiraal eruit gaat rond Mika's verjaardag. We hebben wel een termijn gesteld: mocht het voor eind volgend jaar niet lukken, dan blijft het bij Mika.
@Lola: hoe gaat het nu met het drinken van het flesje? Wil Emma het nu wel bij jou uit het flesje drinken? @Linda: Nou, jij zit vast in spanning in afwachting van de uitslag van de colposcopie. Ik wens je veel sterkte toe! Hoe gaat het nu met Annika? Het kan best de naweeën zijn van de prikken. Meestal komen die één of twee dagen na de prikken op. @Inez: Ja, je dochtertjes lijken echt wel op elkaar. Een leuk stel! @Cindy: helaas ben ik ook een snoeperd. Als ik iets lekkers in huis heb, kan ik het niet laten staan. Iedere keer heb ik dan het voornemen als ik iets lekkers koop, om dan niet gelijk alles op te eten. Maar dat is erg moeilijk. Ik begin eerst met eentje, maar vervolgens worden dat er al snel meer. Ik baal hier wel van. Ik heb namelijk met mijzelf afgesproken dat ik eerst wat kilos wil afvallen voordat ik weer nieuwe kleding ga kopen. Maar op deze manier komt daar niets van terecht. Ik moet mijzelf maar weer stevig onder handen nemen en al het lekkers laten staan. @Lola en Ritje: jullie zijn zeer vaardig met die mooie fotobanners! Ik wilde dat ik dat kon! Ik moet maar een keer achter de computer kruipen en kijken of mij dat ook gaat lukken. Genieten jullie ook allemaal van de kleine? Alicia wordt steeds leuker! Ik smelt gewoon als ze zo lief naar mij lacht. Soms gaat ze zelfs al een beetje schaterlachen. Zo leuk om te zien en te horen. Ze wordt ook al steeds handiger. Ze grijpt al een beetje naar speelgoed. En als ik haar op mijn schoot heb, dan probeert ze zelfs al een beetje te staan. Zo, ik heb nu eindelijk een beetje rust. Matthijs ligt in bed. Hij kan (gelukkig) nog niet zonder een middagslaapje. Julian blijft wel de hele middag op, maar is aan het einde dan wel moe en erg druk. Soms doe ik Julian en Matthijs wel samen s middags naar bed, maar dat ik echter geen groot succes. Ze slapen beiden op één kamer en houden elkaar dan uit hun slaap. s Avonds echter is dat geen probleem. Ze blijven dan wel in hun eigen bed liggen en slapen eigenlijk wel direct in. Alicia ligt nu ook in haar bedje. Zij is heel makkelijk. Huilt weinig, eet goed, en slaapt goed. Kortom, een voorbeeldige baby (heeft ze van haar moeder ). Nou, ik ga maar weer eens afsluiten. Matthijs is wakker geworden en ligt te huilen in zijn bedje.
Ja, gelukkig wel ! Het geeft ook veel rust, nu ze 's avonds weer een fles kan krijgen en dus niet meer met 'honger' naar bed hoeft. Emma slaapt nu overdag ook beter... Het wordt inderdaad pas écht leuk als je wat meer interactie met je baby hebt. En daarna wordt het steeds maar weer nóg leuker. Totdat de peuterpubertijd begint...
Ik geniet ook echt van dat ze steeds meer dingen gaan doen. Nu is Rosanne volgens mij erg traag met dingen. 2 maanden terug rolde ze eens 2 keer op haar zij en sindsdien vertikt ze dat gewoon. En ze heeft ook nog niet zo lang interesse in speeltjes. Ze heeft er wel lol in om alles nu vast te gaan pakken, mijn haar is al een tijdje niet veilig voor haar. Zit er over te denken om er maar een stukje af te laten knippen. Is niet zo`n fijn gevoel als ze er aan trekt Mijn man zei dat het toch wel mee viel als ze er aan trok tot hij het zelf eens had dat hij voor over boog en ze zijn haar te pakken had. Vandaag naar het cb geweest. Wij mogen pas met 6 maanden beginnen met bij voeden en dan moeten we met worteltjes beginnen. Ik dacht altijd dat je met fruit begon? Rosanne is nu 66,5 cm en weegt 7195 gram. Kwa gewicht zit ze rond het gemiddelde en kwa lengte is ze iets groter dan het gemiddelde. Ze is dus niet te dik, waar wij dus bang voor waren omdat ze toch wel goed is gegroeit de afgelopen maand. Ze vroegen dus wat Rosanne voor kind was. Wij dus vertellen dat ze aardig makkelijk is, blijkbaar was Rosanne het er niet mee eens want die zette toch een keel op en was niet te troosten en toen moest ze haar prikken nog krijgen. Huilen kwam ook omdat ze te moe was, we waren aan het winkelen geweest en ze had maar kort geslapen. Ik ga eens wat te eten hier maken. Drukke dag hier geweest, winkelen, boodschappen doen en dan nog naar het cb toe. Is niet zo`n succes om de stad nu in te gaan omdat ik teveel leuke dingen zie in de uitverkoop en Rosanne heeft al zo weinig kleding
Peuterpubertijd .... pfff, praat me er niet van. Op het moment is Alyssa steeds flink aan het dreinen en aangezien ik niet altijd even fit ben, reageer ik daar niet altijd op zoals ik zou willen. Nou ja, het is weer een fase waar je even doorheen moet. En ja, de interactie die je met je kleintje gaat krijgen wanneer het ouder wordt is ontzettend leuk. Maar ... hoe leuk ik dit ook vind, zelf mis ik het toch stiekem wel dat ze niet meer zo heel piepklein is. Dat heeft toch ook wel iets bijzonders.
Ben even hier snel om Inez te feliciteren. Inez, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Een fijne dag toegewenst.
Het is wel heel leuk dat ze zo beginnen te reageren, vooral dat geluidloze lachen is grappig. Net alsof je op "mute" hebt gedrukt. Ik kan niet wachten totdat ze echt gaat schateren, lijkt me zo leuk ! @Cindy: Nu is Annika nog wel wat jonger, maar die draait ook nog helemaal niet. Rechtop zitten(met hulp), dat wil ze wel steeds. Maar dat mag ze nog niet. Ze ontwikkelen zich toch in hun eigen tempo, misschien is Rosanne met iets anders wel weer sneller. Ik dacht trouwens ook dat het eerste hapje fruit was... @Lola: Ja, ik merk ook dat forummen lastiger is nu ik weer werk, de dagen vliegen voorbij ! Hoe bevalt je nieuwe werk trouwens ? @ Goldengirl: Ik heb gisteren de uitslag van de colposcopie gehad, en het is nu Pap4, dus een voorstadium van baarmoederhalskanker. Ik wordt over een week of drie geopereerd. Dagopname, dus dat valt mee. Ik had wel verwacht dat het opereren werd, dus ik schrok er niet zo van. We lief van je dat je ernaar vraagt ! Oh, dat van die nieuwe kleren dat herken ik. Pas als ik weer wat ben afgevallen mag ik wat nieuws, maar dan mag ik wel eens echt doorzetten. Anders heb ik straks niets meer om aan te doen @Inez: Je meiden lijken echt op elkaar ! Leuk hé ! Met Annika gaat alles weer helemaal goed, ik denk dat het idd een reactie op de inentingen is geweest. En ze is een beetje verkouden geworden, dat heeft waarschijnlijk ook niet geholpen....
Allemaal bedankt voor de felicitaties! Mielen, fijn weer even van je te horen. Hoop dat het met je gezondheid nu weer een stuk beter gaat. Ja, het is echt genieten dat ze nu steeds meer kunnen. Al moet ik bekennen, dat ik het stiekempjes toch ook wel een beetje mis dat ze niet meer zo heel piepklein is. Het gaat allemaal zo hard. Maar wel leuk.
Inez, nog van harte gefeliciteerd! Goldengirl, ja ik geniet ook ontzettend van m'n kleintje! Het wordt idd steeds leuker (al kan ik ook al met wat weemoed terug denken aan een paar maandjes terug). Danique kan al een tijdje op haar buik rollen en nu ligt ze heel lang achter elkaar op haar buik. Ze kruipt nog niet maar draait rondjes, hihihi. En ze wil álles pakken wat voor haar handjes komt en dan natuurlijk in haar mondje stoppen. Lola, hahaha ik ga ook door met borstvoeden tot Danique minstens 12 is . Nou val ik niet af, maar ik kom tenminste niet aan. Nog een voordeel vind ik dat de poepluiers niet zo heel erg stinken, en mijn gevulde decolleté vind ik toch ook wel errug leuk. Fijn dat Emma weer goed uit de fles drinkt! Ik heb de 'strijd' hier opgegeven en sinds een week proberen we het niet meer. Danique is nu 5 1/2 maand, ik zie het niet meer gebeuren. Over een week of 2 beginnen we met bijvoeden, en ik hoop dat ze straks wel snel de tuitbeker gaat accepteren of direct naar een gewoon bekertje. Mielen, ik hoop voor je dat je dit jaar weer zwanger mag worden! Cindy, je mag wel met fruit beginnen hoor. Maar ik ga ook starten met groente, dat is iets zachter voor de maag en darmpjes dan fruit. En ze zeggen dat door de zoete smaak van fruit ze daarna soms moeilijker wennen aan groente. Linda, alvast veel sterkte voor je operatie. Wanneer hoor je de datum? Heb extra gewerkt deze week, dus druk. Ik zit niet lekker op m'n werk, een gedwongen verhuizing naar een ander secretariaat met een hórk van een manager. Die man is gewoon een arrogante hufter, heb er geen ander woord voor over. Dat ik een kindje heb die ik zelf moet voeden bevalt 'm ook helemaal niet...... Gisteren zijn we een kinderstoel wezen kopen. In de winkel Danique erin gezet en dat was een heel raar gezicht, dat kleine meissie ineens zo echt zitten in een stoel. Het is de TrippTrapp geworden, ze hadden alleen het babysetje niet meer op voorraad dus dat wordt volgende week. Verder heeft onze hondenuitlaat deze week laten weten dat ze ermee ophoudt. Er zijn hier wel meer uitlaatservices, maar ik heb een bange hond die vreemde mensen weg gromt dus ik zie het somber in. Geen idee hoe dat nou moet straks op m'n werkdagen.
Linda, lees pas net van de operatie die je gaat krijgen. Alvast veel sterkte! Natas, wat ontzettend vervelend dat je nu allemaal toestanden op je werk hebt. Heb je nog vooruitzichten dat het beter gaat worden? Of is het helaas een kwestie van slikken of vertrekken? Nieuwe kleren ... wil ik ook zo graag, maar ik ben de afgelopen tijd helaas alleen maar aangekomen. Andere jaren lukte het me na m'n verjaardag goed om weer te stoppen met snoepen en daardoor weer af te vallen en veel fitter te zijn. Dus hopelijk nu ook weer. Ik denk dat het me nu ook wel weer gaat lukken, aangezien ik gisteren vanwege m'n suikerintolerantie wel weer even flink met m'n neus op de feiten werd gedrukt. Ik werd meteen naar van hetgeen ik at. Verder heb ik ook wat andere klachten die er op wijzen dat ik te vaak heb gezondigd, dus wordt het echt tijd om daar wat aan te doen.
hoi Hoi Meiden, Hier gaat het goed met de voeding en met de ruimte tussen de voedingen. Savonds krijgt Jaron tussen 22 en 23 uur zijn laatste fles met een beetje pap erin en komt tussen 5 en 7 uur weer. Elke dag is het weer anders met slapen de ene dag haze slaapjes en de andere netjes 3 tot 4 uur er tussen. groetjes Anja
Anja, wat lekker dat Jaron van die keurige nachten maakt. Inez, ik ben bang dat het op kantoor een kwestie van slikken is. Ik hoop dat het nog wat mee gaat vallen of gaat wennen. Vertrekken heb ik ook niet zo'n zin in, m'n werk is nu op een kleine 10 minuutjes met de auto en met het KDV er tegenover dus verder allemaal heel lekker.
Anja, geen dag is inderdaad hetzelfde met die kleintjes. Natas, jammer dat het een kwestie van slikken is. Ik kan me goed voorstellen dat je toch kiest om daar te blijven. Bij een ander lijkt het gras altijd wel groener, maar hoeft niet altijd zo te zijn. Nu weet je in ieder geval wat je hebt en qua reistijd is het voor jullie allemaal ook nog eens ideaal.
halo meiden hier ook met groentepapjes begonnen ze vind het lekker, worteltjes en rijst! ze eet beter dan mijn oudste meid! Ritje
Leuk Ritje! Ik ben nog niet begonnen met hapjes, over een week of 2 (dan is ze 6 maanden). Inez, gaat het een beetje om de zoetigheid te laten staan?
Wat fijn dat dat eten zo goed gaat Ritje ! Ik wacht nog even met hapjes, Annika is volgende week vier maanden, en daarna zal ik eens kijken. Wil eigenlijk nog wel even wachten, maar kijk wel even of ik aan haar zelf merk waar ze aan toe is. Natas, wel jammer dat je het niet zo naar je zin hebt op je werk. Maar wat Inez zegt is ook wel waar. Er is overal wel wat. Maar het moet wel een béétje leuk blijven toch ? Gewoon even afwachten, weggaan kan altijd nog. Oh, die slaapt al lekker door Anja, daar heb je wel geluk mee hoor ! Ik kan binnen nu en zes weken opgeroepen worden voor die operatie. het enig wat ze kunnen zeggen is dat het waarschijnlijk op een maandag is. En ze bellen op donderdag de operatiepatiënten van de volgende week. Dus ik hoor het pas kort van te voren. Ik kan alleen maar hopen dat ze op donderdag een beetje op tijd bellen, want dan kan ik nog wat regelen en afzeggen/verschuiven op mijn werk. Op vrijdag werk ik namelijk niet. Ik heb nog geprobeerd om wat meer van ze los te krijgen door uit te leggen dat mijn werk buiten de deur is, en het heel vervelend is om zo kort van te voren afspraken af te moeten zeggen. Maar dat hielp niets ! Snap het aan de ene kant wel, maar aan de andere kant: Ik ben een week kwijt voor ik weer aan het werk kan, en mijn man moet de eerste dagen thuisblijven om te helpen met Annika, want dan mag ik niet tillen. Dus hij moet het ook weten voor zijn werk. Het is wel een kleine operatie, maar het heeft wel degelijk aardig wat impact op ons leven ! Sorry, stukje frustratie eruit geschreven. Lucht wel op trouwens, bedankt.