Klinkt bekend hoor Cindy, hier ook nog steeds een vorm van zwangerschapsdementie. Zo wil ik nog wel eens de vieze pampers in de wasmand gooien en de was in de prullenbak. Afgelopen woensdag bij zwemmen heb ik Yelina eerst Alyssa's luier aangetrokken, vervolgens dacht ik haar de romper te hebben aangetrokken maar kon de drukknoopjes niet vinden. Had ik haar Alyssa's hemd aangetrokken. Pas toen ik Alyssa haar luier om wilde doen kwam ik erachter dat Yelina die om moest hebben. Lekker slim. En toen ik de meisjes hun jasjes aan wilde doen, kreeg Alyssa bijna Yelina's jas aan. Hoezo, verstrooid. Haha. De eerste tandjes komen inderdaad normaal gesproken eerst in de onderkaak door. En daar heeft Yelina braaf naar geluisterd. Hopelijk heeft ze van de andere tandjes ook zo weinig last. Ze had net wel weer een nieuwe spuitluier, dus ben benieuwd of er nog weer wat op stapel staat. Al kon ik verder niet zien of er nog meer tandjes op doorbreken stonden. Vreselijk inderdaad wat er in België is gebeurd op dat KDV. Moet je toch niet aan denken dat jou zoiets kan gebeuren zeg. Ik probeer er ook maar vanuit te gaan dat zoiets hier niet zal gebeuren. Garanties heb je nooit, maar in principe kan je zoiets overal gebeuren. Toen ik jaren geleden pas was begonnen bij m'n toenmalige werkgever bibliotheek) is er in de avonddienst een collega neergestoken door een of andere gast die eigenlijk vast had moeten zitten. Hij had een slagaderlijke bloeding en het geluk dat er een EHBOer aanwezig was die vanuit haar verleden als verpleegkundige ervaring had met slagaderlijke bloedingen.
Hai allemaal, ben ik weer even! Het was hier weer een aardig druk weekje, vandaag eindelijk weer tijd hier gezellig bij te lezen. Ik heb zelf niet zo gek veel te melden. Met Danique gaat het prima. Met mij ietsje minder, ik baal van m'n werk en ik ben erg moe. Cindy, las dat je een site zocht over bijvoeding. Misschien is het bijvoedingsforum wat voor je (bijvoeding.org). Ook op borstvoeding.com staat veel info over introduceren van vast voedsel (ook wel bruikbaar als je kv geeft). Vreselijk hè, wat er op het kdv in belgie is gebeurd. Op mijn kdv komt men niet zo maar binnen, maar ja het is natuurlijk geen vesting. Helaas kan overal wel wat gebeuren en moeten we ook gewoon kunnen leven. Haar daar achterlaten was in het begin wel moeilijk. Nu niet meer, ze heeft het er prima naar haar zin. Ik zie haar nog wel 2x per dag om te voeden, dat scheelt natuurlijk. Inez, ik vind het knap van je dat je de snoep kan laten staan! Ik ben nooit een grote snoeperd geweest maar nu is het meer dan erg. Stoppen met roken was moeilijk, maar hiermee stoppen ook. Fijn dat je wel de beloning krijgt met je beter voelen. Linda, hier thuis en op het werk merk ik helemaal niets van de griepgolf. Wat naar dat Annika zo verkouden is. Ik denk niet dat er veel aan te doen is en als ze zich gewoon lekker voelt, goed eet en geen koorts etc. zou ik me niet ongerust maken. Danique is niet echt verkouden maar heeft wel af en toe een snotneusje en haar ademhaling klinkt soms als een pruttelend koffiepotje. Maar voor de rest gaat alles uitstekend dus ik denk niets aan de hand. Hahaha Lola, klopt wel van die borstvoedingsluiers...... ik had laatst Danique's poepluier verschoond en liet zelf vlak daarna een windje, dat rook bijna hetzelfde Hier ook spitsuur 's morgens op mijn 3 werkdagen met kindje, hond en een beetje mijzelf. Mijn wekker gaat om 06.40 en ik zit meestal om 08.30 in de auto. Danique komt op dit moment zo'n 2x 's nachts, da's een beetje jammer. Ritje, fijn dat het zo goed gaat met Silke!
Emma lijdt aan 'poeperitis' en dan heb ik het niet over diarree... Ze produceert namelijk de ene na de andere poepluier. Het begon vrijdagavond. Voor de laatste voeding had ze een mega poepluier (ze kon meteen in bad...) en 's morgens werd ze ook wakker met een flinke poepluier (komt anders nooit voor). Binnen twee uur had ze nog twee luiers volgepoept. Toen we laat in de middag even bij IKEA binnenwipten rekende ik dus écht niet meer op een poepluier, maar dat bleek een miscalculatie: eentje tot halverwege haar rug ! Gisteravond nóg eentje en vanmorgen werd Emma al om 7.30 uur wakker... met een flinke poepluier ! Direct na de eerste voeding nóg eentje en tijdens het verschonen poepte ze de derde vol... ! Ze heeft dus sinds vrijdagvond 9 (!) poepluiers gehad ! Ze lijkt verder helemaal in orde dus waar dit nu vandaan komt? En stínken...
@Inez: Ik heb bij Emma ook al gevoeld of er geen tandjes zaten aan te komen. Maar kon nog niets bespeuren. Maar als ik jouw verhaal lees, kan ik over een paar dagen nog wel eens blij verrast worden... @Ritje: Wat fijn dat Silke zo'n eter is. Jasmijn is dat ook en het is een plezier om met haar aan tafel te zitten. Ik hoop dat Emma ook zo wordt... @Cindy: Het excuus van zwangerschapsdementie is bij jou nog 4 maanden geldig hoor (je weet: 9 maanden óp, 9 maanden áf...) @Inez: En bij jou mag het excuus ook nog...
Hier nog steeds een erg verkouden Annika. Ben wel bij de dokter geweest vrijdag, ter geruststelling. Ze kan van die stikgeluiden maken namelijk, en vooral 's nachts doe je geen oog dicht als je dat iedere keer hoort. En ze was dus zelf ook om de haverklap wakker. We hebben een ventolin-inhaler gehad voor als ze het erg benauwd heeft, en die hebben we nu twee keer vóór de nacht gebruikt. Dat scheelt een stuk, nu slapen we alledrie weer 's nachts. Ga hem zo min mogelijk gebruiken, ben eigenlijk niet zo blij met dat soort medicijnen zo jong. @Lola: Lekker hoor, al die poep. Je zou idd denken dat er een tandje aankomt, dat lijkt het meest waarschijnlijk. Ik probeer nuchter te blijven onder het PAP4-nieuws. Ze zijn er op tijd bij, het is goed te behandelen. Als ik vorig jaar niet door de m.molen was gehaald omdat ik zwanger wilde worden was ik pas over 2 jaar weer opgeroepen voor een uitstrijkje, en als het nu in een jaar van PAP3a naar 4 is gegaan was het dan misschien te laat geweest voor deze kleine ingreep. Ik ben blij dat ik dat niet hoef mee te maken, dat houdt mij positief. @Natas: Ja, een pruttelend koffiepotje. Dat is een mooie omschrijving van het gereutel en gerochel ! @Inez: Ik vind het ook knap hoor, dat je het snoepen kan laten. Ik ga er vanaf morgen weer voor ! (Heb nu net een appelcake gebakken voor de visite , daar eerst nog even van genieten.) @Cindy: Ik heb ook wel moeite om Annika naar een ander te brengen. Gek genoeg valt het wel mee naar het kdv, maar verder blijft ze lekker bij mij ! We willen eind maart een weekendje weg zonder haar, maar eigenlijk zie ik daar nu al tegenop.... @Ritje: Wat fijn dat alles zo goed gaat met Silke !
Linda: Bij mijn moeder zijn jaren geleden ook onrustige cellen gevonden tijdens een regulier uitstrijkje. Dat is allemaal héél goed afgelopen...
Lola, Danique heeft een keer ook een korte periode gehad waarin haar poepgedrag ( ) drastisch wijzigde. Leek wel of haar darmhuishouding een verandering doormaakte en niet alleen de frequentie was anders maar ook de geur en substantie (lekker praatje). Ik ben even kwijt hoe oud ze toen was, maar kan best es rond Emma's leeftijd zijn geweest. Linda, die Ventolin helpt goed hè. Danique heeft het ook een keer voorgeschreven gekregen toen ze bij een zware verkoudheid klonk als een waterorgel. Ik ben ook niet zo gek op 'snel' medicatie, maar het duurde een dag of 4 en het had snel effect. Hopelijk voor Annika ook!
Jasmijn heeft toen ze het RS-virus had opgelopen ook Ventolin voorgeschreven gekregen. Zij piepte erg bij het ademhalen en dat werd met de Ventolin al heel snel minder. Gelukkig maar, want het is een heel naar gehoor als je kindje zo moeilijk ademhaalt...
Inez ik las net dat Jules ook zen eerste tantje heeft, wauw mooi he en das toch redelijk vroeg voor een kindje mijn eerste was ook zo vroeg, jullie kunnen al starten met de tandenfee! grapje! liefs Ritje
mijn laatste berichtje misplaatst sorry was banner aan het veranderen en ik denk dat de andere van 35 ouder en zwanger eruit is, klopt het deze niet! liefs Ritje
@Lola: Dat is geruststellend nieuws ! Zo te lezen wordt die Ventolin vaker voorgeschreven. Het helpt bij Annika ook goed hoor, de nacht ervoor was ze constant wakker omdat ze zo benauwd was (veel slijm). En na één pufje Ventolin (de nacht erna) sliep ze de hele nacht gelijk weer door !
Eindelijk weer een beetje de tijd gevonden om te reageren en te schrijven. Ik probeer wel regelmatig te lezen, maar om te reageren moet ik er wel even rustig voor gaan zitten en de afgelopen week heb ik daar weinig tijd voor gehad. Pffff, de peuterpuberteit, ik zit er middenin met Matthijs en Julian. Vooral bij Matthijs moet ik constant waarschuwen dat hij niet aan bepaalde dingen mag komen. Julian luistert een ietsie pietsie beter, maar die is op zijn beurt brutaler. Ook hebben zij constant strijd over het speelgoed. Het gegil gen gekrijs is soms niet van de lucht. Ik ben soms blij dat ze naar bed toe kunnen. Gelukkig is het maar tijdelijk. Ieder kind heeft zijn eigen tempo met ontwikkelingen. Alicia rolt ook nog niet op haar zij. Als ik haar op haar zij leg, probeert ze wel door te rollen naar haar buik, maar dat lukt nog niet. Alicia heeft veel interesse in haar handjes, zo leuk als je haar met haar handjes ziet draaien. Ook grijpt ze naar alles wat binnen handbereik is. Raar dat het consulatiebureau zegt dat je met worteltjes moet beginnen. Lijkt me toch dat je dat zelf wel een beetje kan bepalen. Ik weet wel dat je voor groente moet kiezen met een zachte smaak. Heel vervelend dat je het niet naar je zin hebt op je werk. Door met tegenzin te werken draait de dag ook niet. En heeft Danique al in de kinderstoel gezeten? En heb je al een oplossing gevonden voor het uitlaten van je hond? Kan je hem niet meenemen naar kantoor? Misschien kan je baas beter omgaan met honden dan met mensen Nou Lola, zeker een strak programma. Als jij opsta, lig ik nog lekker in mijn bedje. Ik hoef nog niet zo op de tijd te letten en kan het rustig aandoen. Alleen op woensdag is het voor mij wel haasten als Julian s morgens naar de peuterspeelzaal toe moet. Rond kwart over 8 moet ik dan echt de deur uitgaan met Julian, Matthijs en Alicia. De peuterspeelzaal ligt op zon 15 minuten loopafstand. Als Roy die dag niet werkt of pas laat begint, dan heb ik geluk, want dan kan ik Julian met de fiets wegbrengen. Dat is inderdaad snel. Wat kan dat toch verschillend zijn bij babies. Matthijs had ook zijn eerste tandje toen hij 5 maanden oud was, terwijl Julian pas zijn eerste tandje kreeg toen hij bijna 12 maanden oud was. Ook fijn dat Yelina er weinig last van heeft gehad. Nou Cindy, dat heb ik dus ook een keer meegemaakt en toen was ik niet eens zwanger. Ik vond dat de kwarktaart ook wel laag was, maar ik dacht toen nog dat het er misschien aan lag dat ik een grotere springvorm had gebruikt. We hebben hem gewoon gegeten en toen ook nog niet in de gaten gehad dat we de kwark misten. Later toen ik de koelkast opendeed, zag ik de beker met kwark staan en toen pas ging het lampje bij mij branden. Alicia heeft last van het omgekeerde. Ze poept slechts maar 1 keer per 2 dagen. Afgelopen week heeft het zelfs 4 dagen geduurd voordat ze poepte, maar toen poepte ze wel 2x op die dag. En nu heeft ze ook nog niet gepoept terwijl er al 2 dagen voorbij zijn gegaan. Gisteravond en vanmorgen was ze een beetje huilerig, dus het zit haar wel dwars. Ik ben blij als zij heeft gepoept. Het is echt niet dat de ontlasting hard is, integendeel. Het is veelal dun of een beetje zacht. Ik gebruik al bij iedere flesvoeding een mix van Friso normaal en Friso comfort. Comfort werkt een beetje laxerend, maar in haar geval waarschijnlijk niet voldoende. En zelfs doe ik al 10 ml water extra in haar fles maar dit lijkt ook niet voldoende te werken. Ik kijk het nog eventjes aan, maar anders zal ik aan de huisarts wel lactulose vragen. Ik vind het zo zielig voor haar dat ze er last van heeft. Beterschap gewenst voor Annika! Nou Linda, dat valt niet mee om te horen te krijgen dat je PAP4 heb. Gelukkig blijf je er sterk onder. Ik wens je alvast veel sterkte toe voor de operatie. Fijn dat je op dezelfde dag nog naar huis toe mag. Niets is beter dan thuis in je eigen huis te zijn dan in zon kil ziekenhuis.
Grappig inderdaad om te horen wanneer andere kindjes hun eerste tandjes kregen. Alyssa was ook veel later, zij was 10 1/2 maand toen haar eerste tandje doorkwam. Inmiddels zou ze nu ook 2 stellen kiezen moeten hebben, maar die moeten nog doorkomen. Alyssa had behalve kapotte billen verder ook vrij weinig last van doorkomende tandjes, ondanks dat bij haar alle tanden in relatief korte tijd doorkwamen. Soms wel tot 4 tanden per week. Best veel. Golden Girl, sterkte met de peuterpubertijd. Zeer herkenbaar wat je schrijft. Alyssa kan er soms ook wat van, al is ze meestal wel redelijk goed te sturen. Leuk he? Als ze interesse krijgen in hun handjes. Draaien met de handjes, alles pakken, straks ook lekker spetteren in het badje ... Cindy, enerzijds inderdaad een beetje gek dat je met groenten moet beginnen, al heb ik wel pas gelezen dat groenten zachter voor de maag i dan fruit, dus wat dat betreft klinkt het wel weer realistisch. Andere groenten waar je ook gerust mee kunt beginnen zijn bloemkool, broccoli en boontjes. Wat aardappel erbij en je hebt weer een leuk maaltje. In het groeiboekje van het CB stond ook ergens wat voor een soort groenten je de kleine het beste als eerste kon geven. Misschien een leuke tip, ik heb zelf het boek Opperdepop van Albert Heijn gekregen. Hier staan best goede recepten in die geschikt zijn voor zowel de kleine als voor jezelf (uiteraard voor jezelf met kruiden erin, als je dat wilt). Alyssa vond in ieder geval de hapjes die ik uit dit boek klaarmaakte erg lekker en wijzelf trouwens ook. Ben benieuwd hoe Yelina ze gaat vinden. Ik denk dat ik met de boodschappen van volgend weekeinde maar eens wat groenten voor haar ga meenemen. Het lijkt erop dat ze eraan toe is om een stapje verder te gaan met eten.
Goldengirl, ja Danique heeft al heel even in de kinderstoel gezeten (foto's staan in mijn album, zie link onder mijn berichten). Moet haar nog wel een beetje extra gaan ondersteunen met een handdoekje als ik volgende week met bijvoeden ga beginnen, maar het staat heel wijs! Nee, m'n hond mee nemen naar mijn werk is echt geen optie. En wat mijn baas betreft..... dat doe ik arme Raisa niet aan Wat zielig dat Alicia zo'n last heeft met d'r ontlasting, ah goshie! Cindy, ik lees vaker dat je het beste met groenten zou kunnen beginnen. Maar goed, fruit kan ook hoor. Wat je wilt. Aardappel zou ik nog even mee wachten, dit ivm gluten. Mijn update : ik voel een puntje op Danique's onderkaak. Kan nog niet goed zien of het echt een tandje is, verder heeft ze helemaal geen 'symptomen'.
Natas, ben benieuwd wanneer het tandje door gaat komen bij Danique. En inderdaad, wat een hork van een manager heb je zeg. Werkt hij je tegen als je weggaat voor de BV? Ik zal dadelijk eens kijken bij je foto's om Danique in de TripTrap te zien. Wij zijn begonnen om Alyssa voor te bereiden dat zij de TripTrap in moet leveren binnenkort, omdat Yelina er dan inmoet. We kregen niet direct reactie van haar, maar haar kennende zal ze er best een drama van maken en vertellen dat haar zus niet in haar stoel mag. Tja .... hoezo peuterpubertijd. Alles is van ikke, ikke en ikke. Spelen met andermans speelgoed ... erg leuk, maar een ander met jouw speelgoed laten spelen is toch een ander verhaal. Dat geldt ook voor de stoel waar je al 2 1/2 jaar opzit tijdens het eten. Ik ben vanmiddag bij m'n ME arts geweest. Ik ging erheen om weer wat medicijnen te krijgen die ik al eerder had gehad, maar hij vertelde dat ze inmiddels een andere werkwijze hadden. Ze willen toch graag verder onderzoeken waar de moeheid vandaan zou kunnen komen en over 2 maanden moet ik me daar weer melden bij de cardioloog. En mocht hier verder niks uitkomen, dan wil hij me verder wel weer medicijnen geven, maar dat kan nog wel even duren. Enerzijds had ik het gevoel met lege handen naar buiten te zijn gegaan, anderzijds ben ik er eigenlijk heel blij mee. Ik heb bij m'n huisarts ook wel eens gevraagd om een doorverwijzing, maar dat vond hij steeds niet echt nodig. Maar m'n moeder was ook altijd moe en zij is 10 jaar geleden op 53 jarige leeftijd vrij plotseling overleden aan een hartstilstand. En om het maar even plat te zeggen, er is een groot gedeelte van haar familie 'uitgestorven' met dezelfde kwaal, dus ergens heb ik al jaren het gevoel dat ik het wil laten nakijken. Maar ja, als je geen doorverwijzing krijgt.
tadnjes kunnen verschillen van kind tot kind, heb al gehoord dat er zijn die al met een tandje geboren werden! schrok ik even van, mijn oudste was 5 maand , nu we zien wel nog niks te merken is nog vroeg, puberen elke leeftijd heeft zen leuke en minder leuke momenten, maar twee bij elkaar is nie simpel, mijn oudste is 17 de jongste 4 maand gelukkig kunnen ze geen ruzie maken! en ze zijn gek op elkaar iedereen een fijne avond, Inez denk niet het slechtste he, maak je niet onnodig ongerust! Liefs Ritje
Ik voel me verdrietig. Gisteravond weigerde Emma de fles weer resoluut . Het hele weekend ging het al niet zo lekker en zat ik bij wijze van spreken met ingehouden adem te voeden. Roy en ik hebben besloten om Emma (in ieder geval voorlopig) alleen nog maar de fles aan te bieden. Dat betekent dus toch weer kolven, al was het maar omdat ik niet van de ene op de andere dag kan stoppen met het geven van borstvoeding. Vanmorgen dus voor het eerst de ochtendvoeding NIET aan de borst gegeven. Miste dat hummeltje tegen mijn blote lijf wel hoor... Dat wordt morgen dus nóg eerder opstaan...
@Goldengirl: Pffft... TWEE puberende peuters ! Dan zul je af en toe wel eens helemaal gek worden... Hé... jij bent ook met een Roy getrouwd, lees ik ! Een kindje dat de ontlasting niet kwijt kan, is inderdaad erg zielig. Ik ben blij dat we dat probleem hier nog nooit hebben gehad... @Inez: Jasmijn kreeg haar eerste tandjes toen ze ongeveer een half jaar oud was en nog eens 7 maanden later was haar gebit compleet op de achterste kiezen na. Ze heeft ook nooit last van het doorkomen gehad. Gelukkig maar, want ze kwamen vaak met 4 stuks tegelijkertijd... Ik vind het ook goed dat ze je doorverwijzen voor verder onderzoek. Ik zie het ook als een doorbraak. Het 'tussen-de-oren-gehalte' (zoals veel 'deskundigen' helaas nog tegen ME/CVS aankijken...) wordt zo wel een stuk minder . Ik ben benieuwd of er in jouw geval nog wat uitkomt. En zo ja, dan ben je extra blij dat je nu lichamelijk beter onderzocht bent... Bijvoeden: Ik kreeg destijds bij Jasmijn de tip om te beginnen met groenten en niet met fruit. Kinderen hebben van nature een voorkeur voor zoet en kunnen dan wat moeilijk gaan doen over de groenten...
Inez: Julian die dus al ruim 3 jaar oud is (3 jaar en bijna 2 maanden) mist ook nog een kies. Dus hij is ook niet al te vlot. Matthijs moet ook nog een viertal kiezen krijgen, maar ja, die is nog maar 2 jaar en bijna 3 maanden). Ja, de peuterpubertijd is niet altijd de leukste tijd. Ik ben er druk mee. Maar die tijd gaat ook wel weer voorbij. Ze zijn groot voordat je het weet. Soms lijkt het wel of ik van mijn oudste zoon Roy periodes heb overgeslagen, zo snel is de tijd gegaan. Zeker leuk, al die ontwikkelingen die Alicia nu meemaakt. Ze ligt volop te kraaien en alles wat onder handbereik is pakt zij. Het in bad doen, ik gebruik alleen als ik haar haartjes was het babybadje en in andere gevallen de tummy tub, geeft al een natte boel. Ze trapt behoorlijk met haar beentjes (watertrappelen). Dus te zijner tijd met spetteren met haar handjes zal het helemaal een overstroming worden. Maar dan verhuis ik het babybadje maar naar de douchecabine. Maak jij de babyhapjes altijd zelf of gebruik jij de potjes? Ik gebruik in de begintijd altijd wel de potjes, maar zo op de leeftijd van 8 maanden maak ik het grotendeels zelf. Natas: Ja, mooi is dat om Danique zo te zien zitten in haar kinderstoel. Daarmee lijkt ze al zo groot. Gelukkig heeft Alicia gisterenavond gepoept en vanmorgen opnieuw. Ik hoop niet dat ze er weer drie dagen over zal doen. Het geeft haar toch wel last. Inez: Wij hebben al twee kinderstoelen, maar als Alicia groot genoeg is voor de kinderstoel (zo over 2 maanden) dan kopen we er nog een kinderstoel bij. Wij hebben ook zon kinderstoel die mee kan groeien, maar niet die van trip trap, die vond ik destijds iets te prijzig. Wij hebben ze van prenatal (merk Tiamo) en die bevalt ons ook goed. Voordeel van deze kinderstoel boven die van trip trap is dat er ook een etensblad aan zit, die te zijner tijd als ze iets groter zijn, ook verwijderd kan worden. Ik hoop voor je dat Alyssa er geen drama van zal maken als zij haar kinderstoel moet afstaan. Zal zij zich niet een hele grote meid vinden als zij op een grote stoel mag zitten net zo als mama en papa? Gelukkig maar dat er nu wel onderzoek wordt verricht naar je hart, zeker als al heel wat familieleden daar aan overleden zijn. Ritje: ja, twee strijdende peuterpubers is genoeg. Roy is ondanks zijn leeftijd van 17 jaar ook een echte puber. Dus, ik heb veel pubertjes om mij heen. Maar ja, dat gaat gelukkig allemaal wel weer over. Lola, balen dat Emma opnieuw niet weer uit de fles wil drinken. Ik begrijp dat je er verdrietig en moedeloos van wordt. Ik hoop dat ze er weer snel aan zal wennen. Sterkte! Nou Lola, ik ben niet getrouwd met Roy, maar met Cock. Roy is mijn zoon van 17 jaar. Hij zit op het MBO en volgt de BBL-opleiding Horeca. Dat houdt in dat hij per week 1 dag naar school toegaat en 4 dagen werkt. Hij heeft de koks-kant gekozen en werkt in een restaurant. Hij heeft daar vroege en late diensten. Vroeg betekent om half 10 beginnen en laat om half 12. De dagen dat hij werkt zijn wisselend. Dus als hij woensdag vrij is of laat moet beginnen, dan kan hij oppassen als ik Julian naar de peuterspeelzaal toe breng. Dat is voor mij zeer prettig. Alicia is morgen ook al 4 maanden oud. Oeiii, wat gaat het allemaal toch zo snel. Eigenlijk te snel. Ze zal dus eigenlijk ook al mogen beginnen met groentenhapjes, maar ik denk dat ik dat ook wel eventjes zal uitstellen. Eerst maar even haar poepgedrag op de goede rails hebben en dan zal ik wel starten. Ik ben bang als ik nu begin, dat ze misschien verstopt zal raken. Met het geven van rijstebloem moest ik van het consulatiebureau ook wachten. Dat kan ervoor zorgen dat ze nog moeilijker kan gaan. Inez en Lola, zijn Alyssa en Jasmijn al zindelijk? Julian van mij is daar erg laat mee. Ik ben met de zindelijkheidstraining begonnen eind juni, maar dat schoot niet zo op. Hij geeft het zelf niet aan als hij moet plassen. Ik moet steeds vragen of hij niet naar de wc moet. Nu gaat het wel weer iets beter. Meerdere keren per dag gaat hij wel naar de wc en doet dan wel een plasje en de afgelopen twee dagen poept hij soms op de wc. Helaas ook nog wel in zijn luier. Matthijs wil af en toe ook wel op de pot, maar doet daar niets in. Hoe gaat dat met jullie kinderen?